Post by innuendo on Feb 8, 2022 17:39:44 GMT
Montserrat Caballé: (April 12th, 1933 - October 6th, 2018)
Voice Type: Soprano
Vocal Range: F♯3 - D6
Significant high notes:
D6 ("Anna Bolena" Milan 1982, "Aroldo" Act 1, "Elisabetta I", "Ma Di'.. L'amato Giovane...Oh, Non Tremare, o Perfido...Or Basti" Philadelphia 1972, "Maria Stuarda" Munich 1979, "Oh, A Te Bada" Philadelphia 1969, "Oh, Sole! Ti Vela", "Quando Rapito In Estasi", "Semiramide" Aix-En-Provence 1980)
C♯6 ("Caro Nome", "Di Tanti Palpiti", "Maria Stuarda" Paris 1972, "Non Fu Sogno" Live, "Non Più Affanni, Mie Genti" London 1972, "Obéissons... Je marche" Live Barcelona 1968, "Oh! Nel Fuggente Volo", "Quando Rapito In Estasi", "Sempre All'Alba e Alla Sera", "Sempre Libera", "Trovatore" Orange 1972, "Tu M'Apristi In Cor Ferita")
C6 ("Alzira" Live, "Carlo Vive", "Caro Nome", "D'Amor Sull'Ali Rosee", The Fallen Priest", "Herodiade" Live Liceum 1984, "In Fra Di Noi Si Oppone" Live Liceum 1974, "Lohengrin", "Maffio Orsini, Signora, Son Io" New York 1965, "Merce, Dilette Amiche", "Non Fu Sogno" Live, "O Patria Mia", "O Soave Fanciulla", "Sorgete, E' In Me Dovere" Live Florence 1969)
B5 ("Al Dolce Guidami", "Arrigo! Ah, Parli A Un Core", "Canciones Amatorias N.2", "Di Tanti Palpiti", "The Golden Boy", "Hijo De La Luna", "La Japonaise", "Mi Chiamano Mimì", "Morro, ma Prima In Grazia", "Oh! Nel Fuggente Volo", "Papagena/Papageno Duet", "Preghiera" Live Milan 1971, "Si, Per Sempre" New York 1972, Sombre forêt, triste désert" Live London 1972, "Un Bel Dì", "Un Giorno Di Regno")
B♭5 ("Barcelona", "Caballero Del Alto Plumero", "Carlo Vive", "Casta Diva", "Com'è Bello" New York 1968, "Donde Lieta Uscì", "Elisabetta I", "La Vergine", "Maria Stuarda", "Morro, Ma Prima In Grazia", "O Soave Fanciulla", "Per Pietà, Ben Mio, Perdona" Live 1974, "Preghiera" Live Milan 1971, "Quando Rapito In Estasi", "Ritorna Vincitor", "Ruhe, meine Seele", "Sombre Foret", "Tu Che Le Vanità", "Vissi D'Arte")
A5 ("Alzira" Live, "Canciones Amatorias N.1", "Caro Nome", "Casta Diva", "Di Tanti Palpiti", "Guerra, Guerra" Live 1973,"How Can I Go On", "Like A Dream", "Non Fu Sogno" Live, "Preghiera" Live Milan 1971, "Qual Fiamma Avea Nel Guardo!.. Stridono Lassù", Sombre forêt, triste désert" Live London 1972, "Un Giorno Di Regno", "Vergine Degli Angeli")
G♯5 ("Carlo Vive", "Donde Lieta Uscì", "Ensueno", "The Golden Boy", "Morro, Ma Prima In Grazia", "Ojos Verde", "Quando Rapito In Estasi", "Ritorna Vincitor", "Ruhe, meine Seele", "Tu Che Le Vanità", "Wienglied")
G5 ("Arrigo! Ah, Parli A Un Core", "Barcelona", "Canciones Amatorias N.1", "Canciones Amatorias N.2", "Canciòn De Paloma", "Guerra, Guerra" Live 1973, "La Vergine", "Like A Dream", "Maria Stuarda", "Oh! Nel Fuggente Volo", "Preghiera" Live Milan 1971, "Sombre forêt, triste désert" Live London 1972)
F♯5 ("Alzira" Live, "Com'è Bello! Quale Incanto", "Dindirindin", "Donde Lieta Uscì", "Habanera", "La Gran Via", "Merce, Dilette Amiche", "Morro, Ma Prima In Grazia")
F5 ("Canciones Amatorias N.2", "Canciòn De Paloma", "Caro Nome", "Di Tanti Palpiti", "Non Fu Sogno" Live, "Oh! Nel Fuggente Volo", "Sombre forêt, triste désert" Live London 1972, "Tu Che Le Vanità")
E5 ("Alzira" Live, "Arrigo! Ah, Parli A un Core", "Dindrindin", "Elisabetta I", "Ensueno", "Exercise In Free Love", "Hijo De La Luna", "La Gran Via", "Ojos Verde", "Quando Rapito In Estasi", "Un Bel Dì")
E♭5 ("Alzira" Live, "Canciones Amatorias N.1", "Canciones Amatorias N.2", "Di Tanti Palpiti", "Gloria", "La Japonaise", "La Maja De Goya", "La Maya Dolorosa" N.2, "La Violetera", "Non Fu Sogno" Live, "Ritorna Vincitor") "Un Giorno Di Regno")
Significant low notes:
D4 ("Cancion Amatorias N.1", "Di Tanti Palpiti", "Donde Lieta Uscì", "Hijo De La Luna", "Morro, Ma Prima In Grazia", "Tu Che Le Vanità")
C♯4 ("Habanera", Per Pietà, Ben Mio, Perdona" Live 1974)
C4 ("Addio Del Passato", "Caro Nome", "Ensueno", "Gloria", "Ruhe, meine Seele", "Vissi D'Amore")
B3 ("Exercise In Free Love", "La Violetera", "Like A Dream", "Sombre forêt, triste désert" Live London 1972)
B♭3 ("The Fallen Priest", "Merce, Dilette Amiche")
F♯3 ("Arrigo! Ah, Tu Parli A Un Core", "Salomè")
.............................
Blue marks head voice notes
Underlines marks obscured notes
Boldface marks impressive notes
{Warning}
This is my first thread and it's still work in progress, so suggestions and advice are accepted. I'm still notechecking stuff, so expect edits. I'm also writing her summary.
This is my first thread and it's still work in progress, so suggestions and advice are accepted. I'm still notechecking stuff, so expect edits. I'm also writing her summary.