Post by kaji on Jan 28, 2023 2:08:33 GMT
Hildur Alice Nilson (26 January 1924 - 11 February 2014)
Voice Type: Soprano
Vocal Range: C♯3-F6
Significant High Notes:
F6 ("Blues from Sweden", "Pudelvisan", "Vildandens sång" Vax Records live compilation version)
E6 ("'C' Jam Blues", "Förlåt herr Frölén", "Georgia Camp Meeting", "Hallelujah", "När min tid är förbi", "Scandinavian Shuffle", "The Old Scat Skiffle")
E♭6 ("Almighty God Has Those Angels" Second Sacred Concert version, "Goofus", "Hallå Stockholm, här är vi", "Här är Madison", "I'm Checkin' Out Go'om Bye" Äntligen! version, "I Only Have Eyes for You", "Jingle, Jangle, Jingle", "Kyssdansen", "Lullaby of Broadway" Med Swe-Danes på Berns version, "Mach doch ne Pause", "Miss Anna-Bell Lee" Vax Records live compilation version, "Mitt eget blue Hawaii", "När min tid är förbi", "O, What a Life", "Spaceman", "The Lady's in Love with You" As Time Goes By version, "Things Ain't What They Used to Be")
D6 ("Allt beror på dig", "Azure", "Babsie", "Blowing In The Wind", "Blues for the Maestro", "'C' Jam Blues", "Där bor en konung", "Droppen Dripp Och Droppen Drapp", "Georgia Camp Meeting", "Gunga åt öster", "Hallelujah", "Heaven", "Hot Toddy", "I Can't Give You Anything But Love" Alice Babs and Bengt Hallberg Visiting Stuff Smith version, "Il bacio", "I'm Sitting On The Top Of The World", "Jeep's Blues", "Jingle, Jangle, Jingle", "May Blessed Be Each Day", "Musvisan", "No, Not Yet", "Paul's Chicken", "Pudelvisan", "Satin Doll", "Scandinavian Shuffle", "Side By Side", "Somebody Cares" Barcelona, 1973, "So Sorry", "Spaceman", "Swe-Dane Shuffle", "Take Love Easy", "Take the 'A' Train", "The Lady's in Love with You", "The Old Scat Skiffle", "The Wobbly Walk", "Valpen i fönstret", "Villanelle", "What Becomes of Me / But Not for Me")
C♯6 ("Come Sunday" Alice in Israel version, "Där bor en konung", "Du och jag", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Forgotten Wind", "Go' Afton-Blues", "Gunga i en Hammock", "Här är Madison", "I Can't Give You Anything But Love", "I Let a Song Go Out of My Heart", "När min tid är förbi", "Om jag än förstått", "O, What a Life", "Puerto Rico" Vax Records live compilation version, "Spaceman", "Things Ain't What They Used to Be", "Vildandens sång" Vax Records live compilation version)
C6 ("Allt beror på dig", "Almighty God Has Those Angels", "As Time Goes By", "Been to Canaan", "Bimbombey", "Blues for the Maestro", "Blues from Sweden", "'C' Jam Blues", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Freedom I and III", "Georgia Camp Meeting", "God's Messenger Boy", "Gunga åt öster", "He Is Holding My Hand", "How About a Blues", "I Got a Robe", "I'm Sitting On The Top Of The World", "Is God a Three-Letter Word For Love?" Barcelona, 1973, "It Don't Mean a Thing", "It's Freedom", "Jeep's Blues", "Jodel Cha-Cha", "Jump for Joy" Far Away Star version, "Lilla geisha", "Miss Anna-Bell Lee", "No, Not Yet", "No Words Blues", "Oh, What a Day", "Our Love is Here to Stay", "Paul's Chicken", "Praise God and Dance", "Rockin' Robin", "Satin Doll", "Solitude", "So Sorry", "Stoona", "The Duke", "The Lady's in Love with You", "The Majesty of God" Barcelona, 1973, "The Wobbly Walk", "Tro på't" Vax Records live compilation version, "Trough Valleys Up Mountains", "Up in a Tree", "Vårat gäng" Vax Records live compilation version, "Villanelle", "What Becomes of Me / But Not for Me", "14 år tror jag visst att jag var")
B5 ("Azure", "Bä bä vita lamm", "En gång i bredd med mig", "Every Time I Feel the Spirit", "God Bless the Child", "God's Messenger Boy", "If I Were Eve", "Il bacio", "Ingo cha cha", "Jag tåg en liten kiddemitt", "Mach doch ne Pause", "May Blessed Be Each Day", "Miss Anna-Bell Lee", "My Love" Barcelona, 1973, "Nobody Knows the Trouble I've Seen", "Om jag än förstått", "Rosarote kuh", "Somebody Cares" Duke Ellington in Sweden version, "So Sorry", "Spagettivisa", "Swing Low, Sweet Chariot", "T.G.T.T.", "The Boy In My Dreams", "The Majesty of God", "The Old Scat Skiffle", "Trough Valleys Up Mountains", "Valpen i fönstret", "Vildandens sång" Vax Records live compilation version, "You're Driving Me Crazy")
B♭5 ("Blue Mountain Land", "Blues for the Maestro", "Blues Vox Humana", "Chocolata", "Come Sunday", "Drop Me Off in Harlem", "Far Away Star", "Flamingo", "Forgotten Wind", "Freedom I and III", "Georgia Camp Meeting", "Go' Afton-Blues", "God's Messenger Boy", "Goofus", "Gubben och Gumman presenterar sig", "Gunga i en Hammock", "How About a Blues", "I'm Sitting On The Top Of The World", "It's Freedom", "I've Been in the Storm So Long", "I Want to Be Ready", "Lite astronomi", "May Blessed Be Each Day", "Midsummer Eve", "No Words Blues", "Om du så vill", "Open The Window Of My Heart", "Så kom den omsider, vår stora stund", "Scandinavian Shuffle", "Side By Side", "So Sorry", "Spaceman", "Swing, Swing Girl", "The Boy In My Dreams", "The Duke", "The Lady's in Love with You", "There's Something About Me", "Things Ain't What They Used to Be", "Up in a Tree", "Villanelle", "What Becomes of Me / But Not for Me", "14 år tror jag visst att jag var")
A5 ("Abends in Stockholm", "A Blues For Alice", "Allt beror på dig", "Bä bä vita lamm", "Baccino", "Bada & Baede", "Been to Canaan", "Befolka nu jorden", "Blowing In The Wind", "Bye and Bye", "Där bor en konung", "Daughter Mine - Oh Daughter Dearest", "Ekorren", "En gång i bredd med mig", "En oharmonisk visa", "Ensam jag går", "Every Man Prays in His Own Language", "Every Time I Feel the Spirit", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Gunga i en Hammock", "Heaven", "Hej tomtegubbar", "Hilly Billy Willy", "How Deep Is the Ocean", "I Don't Feel Noways Tired", "I Got Rhythm", "Il bacio", "I'm Beginning to See the Light" Serenade to Sweden version , "Improvisation II", "Is God a Three-Letter Word For Love?" Duke Ellington's Third Sacred Concert version, "It's A-Me, O Lord", "Jag går åt mitt håll och du går åt ditt håll", "Jeep's Blues", "Jodel Cha-Cha", "Jodel-Jockel", "Johnny One Note", "Lilla geisha", "Luna-Lu", "My Love", "Never Truly True", "No Name Blues", "Oh, What a Day", "Ole, Dole, Doff", "O, Peter, Go Ring-a dem Bells", "Our Love is Here to Stay", "Paul's Chicken", "Serenade to Sweden", "Solitude", "Stoona", "Stjärnvisa", "Swe-Dane Shuffle", "Me and You" Swingtime Again version, "Take the 'A' Train", "Tankar kring en vallat", "The Duke", "Vita ulliga moln", "Vocalise", "Warm Valley" Far Away Star version, "What a Joy", "When You're Smiling", "Yesterday" På Parkett, 1971)
G♯5 ("A Blues For Alice", "Almighty God Has Those Angels", "Ave Maria stella", "Bist du bei mir, BWV 508", "Blues for the Maestro", "Blues Vox Humana", "Checkered Hat" Duke Ellington in Sweden version, "Daughter Mine - Oh Daughter Dearest", "Dong-dingedang", "Don't Get Around Much Anymore" Alice Babs Serenading Duke Ellington version, "Drop Me Off in Harlem", "Every Man Prays in His Own Language", "Forgotten Wind", "Freedom I", "God's Messenger Boy", "Goofus", "Gubben och Gumman presenterar sig", "He Is Holding My Hand", "Hinky Pinky Panky", "I Got a Robe", "I Let a Song Go Out of My Heart", "I Like the Sunrise", "I Want to Be Ready", "Jodel-Boogie", "La De Doody Doo", "Lilla eko", "Midsummer Eve", "Mitt eget blue Hawaii", "Natural Affection", "O, What a Life", "Ringel-Rangel-Rose", "Sometimes I Feel Like a Motherless Child", "Things Ain't What They Used to Be", "Trough Valleys Up Mountains", "Untitled Lullaby", "Up in a Tree")
G5 ("Allt beror på dig", "As Time Goes By", "As You Are", "Ave Maria (Olsson)", "Azure", "Babsie", "Been to Canaan", "Bist du bei mir, BWV 508", "Blowing In The Wind", "Blue Mountain Land", "Blues from Sweden", "'C' Jam Blues", "Daughter Mine - Oh Daughter Dearest", "Det var en lördag aften", "Ding-Ding-A-Ling, Ding-A-Long", "Dong-dingedang", "Ekorren", "En gång i bredd med mig", "Every Man Prays in His Own Language", "Every Time I Feel the Spirit", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Flamingo", "Flow Gently, Sweet Afton", "Flow Not So Fast Ye Fountains", "Go Chase a Moonbeam", "Gott, wie gross ist deine Gute: Sacred song, BWV 462", "Gunga i en Hammock", "Hej du måne", "Hilly Billy Willy", "Hodgy", "Hongkongsong", "How About a Blues", "How Deep Is the Ocean", "Improvisation I", "In a Mellow Tone", "Is God a Three-Letter-Word for Love", "It Don't Mean a Thing", "I've Been in the Storm So Long", "Jag är text, du är toner", "Jag ville bli en cowboys flicka", "Jerusalem of Gold", "Jodel-Boogie", "Jodel Cha-Cha", "Jodel-Jockel", "Kommt, Seelen, dieser Tag, BWV 479", "Kommt wieder aus der finstren Gruft, BWV 480", "Lilla Sniff", "Mein Jesu! was fur Seelenweh, BWV 487", "Miss Anna-Bell Lee", "Någon och ingen", "Nobody Knows the Trouble I've Seen", "No Name Blues", "No, Not Yet", "Ole, Dole, Doff", "Om sommaren sköna", "On a Time", "Praise God and Dance", "Purple People Eater", "Så kom den omsider, vår stora stund", "Så tag nu mina händer", "Satin Doll", "Say When", "Serenade to Sweden", "Side By Side", "Solitude", "Söndag", "So Sorry", "Spagettivisa", "Stjärnvisa", "Sweet Nymph, Come to Thy Lover", "Swing it, magistern" Swingtime Again (Live) version, "Swing Low, Sweet Chariot", "Take the 'A' Train", "Tankar kring en vallat", "T.G.T.T.", "The Boy In My Dreams", "The Duke", "The Majesty of God", "There's Something About Me", "Untitled Lullaby", "Vart jag än i världen far", "Villanelle", "What If I Seek for Love", "When the Children Are Asleep", "When You're Smiling", "14 år tror jag visst att jag var")
F♯5 ("Abends in Stockholm", "Bä bä vita lamm", "Befolka nu jorden", "Bimbombey", "Blowing In The Wind", "Daughter Mine - Oh Daughter Dearest", "Det vore välan f'runderbart", "God Bless the Child", "Hinky Pinky Panky", "If She Forsakes Me", "Il bacio", "I'm the Words, You're the Music", "Jazzfuga", "Kommt wieder aus der finstren Gruft, BWV 480", "Kyssdansen", "Lite astronomi", "Mach doch ne Pause", "My Love", "Praise God and Dance", "Shall I Come, Sweet Love, to Thee?", "Strange Visitor", "Swe-Dane Symphony", "T.G.T.T.", "The Old Scat Skiffle", "Tills solen går opp", "'Tis the Last Rose of Summer", "Trough Valleys Up Mountains", "Våran bil", "Vita ulliga moln", "Vocalise", "When Lights Are Low", "When the Children Are Asleep", "You're Driving Me Crazy")
F5 ("A Blues For Alice", "Adress Rosenhill", "Almighty God Has Those Angels", "As You Are", "Ave Maria (Olsson)", "Ave Maria stella", "Baccino", "Baroque Stomp", "Befolka nu jorden", "Bist du bei mir, BWV 508", "Bye and Bye", "Come, Phillis", "Der kleine Muck", "Ding-Ding-A-Ling, Ding-A-Long", "Dong-dingedang", "Du Käre Gud Fader i Himmelrik", "Every Man Prays in His Own Language", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Faire, Sweet, Cruell", "Far Away Star", "Fiddle Dee Dee", "Fine Knacks for Ladies", "Flow Gently, Sweet Afton", "Flow Not So Fast Ye Fountains", "Födelsedagsvisa", "Från slickepinn till läppstift", "Freedom I", "Georgia Camp Meeting", "Go' Afton-Blues", "Gökuret", "Go to Bed, Sweet Muse", "Gott, wie gross ist deine Gute: Sacred song, BWV 462", "Hallelujah", "Hand Jive", "Hallå Stockholm, här är vi", "He Is Holding My Hand", "Hej, Mister Banjo", "How Deep Is the Ocean", "I Don't Mind", "If I Were Eve", "I Got Rhythm", "I'm A-Rollin Through an Unfriendly World", "I May Be Wrong", "Improvisation I", "In a Mellow Tone", "It Don't Mean a Thing", "I've Been in the Storm So Long", "Jeep's Blues", "Jesu, Jesu, du bist mein, BWV 357", "Joddelswing", "Julbocken", "Käre, hur lång månde resan bli?", "Kommt, Seelen, dieser Tag, BWV 479", "Love Is Here to Stay" På begäran version, "Marit's Song", "Mein Jesu! was fur Seelenweh, BWV 487", "Min vän Spiken", "Mot kveld", "Never Truly True" Scandinavian Songs with Alice and Svend version / Äntligen! version, "No Words Blues", "Oh, What a Day", "Om du så vill", "Open The Window Of My Heart", "O, Peter, Go Ring-a dem Bells", "Piccolissima serenata", "Plastic Dreams", "Regntunga skyar" Swingtime Again version, "Rupf Ich ein Hühnchen mit Dir", "Såsom hjorten längtar efter vattubäcken", "Så tag nu mina händer", "Serenade to Sweden", "Something 'Bout Believing", "Sometimes I Feel Like a Motherless Child", "So Sorry", "Stoona", "Swe-Dane Symphony", "Sweet Nymph, Come to Thy Lover", "Takin' a Chance on Love" Don't Be Blue version, "Thank You for Everything", "The Green Door", "The Way You Look Tonight", "The Wobbly Walk", "'Tis the Last Rose of Summer", "Warm Valley", "What a Joy", "Where She Her Sacred Bower Adornes", "Why Dost Thou Turn Away?", "14 år tror jag visst att jag var")
E5 ("Ave Maria stella", "Azure", "Babsie", "Baroque Stomp", "Båten I Dimman", "Befolka nu jorden", "Chocolata", "'C' Jam Blues", "Close to You", "Cocolino", "Come Again, Sweet Love Doth Now Invite", "Där bor en konung" Illusion version, "Dear, If You Change", "Den olydiga ballongens egen visa", "Droppen Dripp Och Droppen Drapp", "Ekorren", "En oharmonisk visa", "Ensam jag går", "God Bless the Child", "Gökuret", "Han hette Elmer", "Han kom från Texas", "Har inte tid-visan", "Harren är min herde", "Hej du måne", "Hej tomtegubbar", "Hilly Billy Willy", "Home with You", "How About a Blues", "I Don't Feel Noways Tired", "If She Forsakes Me", "Il bacio", "I May Be Wrong", "I'm Beginning to See the Light" Serenade to Sweden version , "Improvisation II", "I'm the Words, You're the Music", "Is God a Three-Letter-Word for Love", "It's Been a Long, Long Time", "Jag går åt mitt håll och du går åt ditt håll", "Jag är en liten prick på ett jättestort fjäll", "Jazzfuga", "Joddelfrieri", "Joddlarflickan", "Jodel Cha-Cha", "Jodel-Jockel", "Julglädje", "June Night", "Kommt, Seelen, dieser Tag, BWV 479", "Kommt wieder aus der finstren Gruft, BWV 480", "La De Doody Doo", "Lilla Sniff", "Loves Me - Loves Me Not", "Luna-Lu", "Mach doch ne Pause", "Mein Jesu! was fur Seelenweh, BWV 487", "Mer än vänskap", "Någon och ingen", "Natural Affection", "No One Knows Just What Love Holds in Store", "O liebe Seele, zieh die Sinnen, BWV 494", "On a Time", "Praise God and Dance", "Rosarote kuh", "Said the Willow Tree", "Satin Doll", "Så trevligt att resan är klar", "Serenade to Sweden", "Shall I Come, Sweet Love, to Thee?", "Song for the Dreamer" Don't Be Blue version, "Spagettivisa", "Summeli-si", "Swe-Dane Shuffle", "Swing Low, Sweet Chariot", "Take the 'A' Train", "Tankar kring en vallat", "Ta’t lugnt, ta en Toy", "The Way You Look Tonight", "Till Österland vill jag fara", "Tills solen går opp", "Våran bil", "Var så goda och lämna båten", "Villanelle", "Vocalise", "What If I Seek for Love", "When Laura Smiles", "When the Children Are Asleep", "You Make Me Feel So Young")
E♭5 ("Aldrig igen", "A Sailboat in the Moonlight" Swingtime Again version, "As You Are", "Båten I Dimman", "Befolka nu jorden", "Bist du bei mir, BWV 508", "Blue Mountain Land", "Checkered Hat", "Come Sunday", "Day Dream", "Den glade vardraren", "Den högtflygande ballongen", "Den lille Ole", "Den smeksamma visan", "Der Spatz von Como", "Ding-Ding-A-Ling, Ding-A-Long", "Dong-dingedang", "Don't Get Around Much Anymore" Alice Babs Serenading Duke Ellington version, "Du sagst mir nur Adieu", "En gång i Stockholm", "En Snäcka i Sanden", "Flamingo", "Födelsedagsvisa", "Fråga mig inte varför", "Freedom I", "Freedom I and III", "Go Chase a Moonbeam", "God's Messenger Boy", "Goofus", "Gott, wie gross ist deine Gute: Sacred song, BWV 462", "Gubben och Gumman presenterar sig", "Hallelujah", "He Is Holding My Hand", "Hej, Mister Banjo", "Hinky Pinky Panky", "Hot Toddy", "If I Were Eve", "I Got a Robe", "I Let a Song Go Out of My Heart", "I'm Alone", "I'm Checkin' Out Go'om Bye" Äntligen! version, "Improvisation I", "I Want to Be Ready", "Jag har en liten radiola", "Jeep's Blues", "Jesu, Jesu, du bist mein, BWV 357", "Joddelfrieri", "Joddelswing", "Jodel-Boogie", "Landgången gungar så det knaka", "Liebling, ich könnte weinen", "Liebster Gott, wann werd ich sterben, BWV 483", "Love Is Here to Stay", "Many Tears Ago", "Memories of You", "My Ship", "Näckens polska", "New Orleans", "No Name Blues", "Pepparkaksparaden", "Philadelphia U.S.A.", "Puerto Rico", "Purple People Eater", "Ringel-Rangel-Rose", "Samma gamla låt", "Såsom hjorten längtar efter vattubäcken", "Side By Side", "Solvisa", "Sommar sommar sommar", "Swe-Dane Symphony", "Thank You for Everything", "The Duke", "Tro på't" Vax Records live compilation version, "Two Sleepy People", "Vita ulliga moln", "When Lights Are Low", "Why Dost Thou Turn Away?")
D5 ("Adress Rosenhill", "After You've Gone" 1963 version, "A Hundred Years from Today", "Allt beror på dig", "Auntie", "Ave Maria (Olsson)", "Azure", "Bä bä vita lamm", "Babsie", "Babs joddlar igen", "Bada & Baede", "Be-bop-knopp", "Bist du bei mir, BWV 508", "Bluer Than Blue" Swingtime Again version, "Blues from Sweden", "Bromsarna de brumma", "Bye and Bye", "Checkered Hat", "Chocolata", "Ci-Ciu-Ci", "Cocolino", "Come, Phillis", "Come Sunday", "Day Dream", "Den gamla kommoden", "Den lille Ole", "Den signade dag", "Den smeksamma visan", "Der Spatz von Como", "Det är vår", "Doacka Doacka Doo", "Dockorna", "Ensam jag går", "En Snäcka i Sanden", "Every Time I Feel the Spirit", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Fiddle Dee Dee", "Fine Knacks for Ladies", "Flow Gently, Sweet Afton", "Forgotten Wind", "Främmad Fågel", "God Bless the Child", "Goodbye to Love", "Go to Bed, Sweet Muse", "Gott, wie gross ist deine Gute: Sacred song, BWV 462", "Gunga åt öster", "Han kom från Texas", "Heaven", "Hej, Mister Banjo", "Home with You", "Hongkongsong", "I Can't Give You Anything But Love" Alice Babs and Bengt Hallberg Visiting Stuff Smith version, "I Didn't Know About You", "If I Could Be with You the Hour Tonight", "I Got It Bad and That Ain't Good", "I'm A-Rollin Through an Unfriendly World", "I'm for You, You're for Me", "I'm the Words, You're the Music", "In a Mellow Tone", "Ingo cha cha", "Is God a Three-Letter-Word for Love", "It's Wonderful", "I've Been in the Storm So Long", "Jag älskar dig", "Jag är text, du är toner", "Jag ville bli en cowboys flicka", "Jerusalem of Gold", "Jingle, Jangle, Jingle", "Joddlarflickan", "Julglädje", "Käraste lilla fågel", "Käre, hur lång månde resan bli?", "Kissekatt, kissekissekatt", "Kiss Me Sweet", "Kommt, Seelen, dieser Tag, BWV 479", "Körsbärsträdets saga", "Liebling, ich könnte weinen", "Lilla geisha", "Lilla Sniff", "Loves Me - Loves Me Not", "Many Tears Ago", "Marit's Song", "May Blessed Be Each Day", "Mein Jesu! was fur Seelenweh, BWV 487", "Memories of You", "Mer än vänskap", "Mittsommernacht", "När min tid är förbi", "Never Truly True", "New Orleans", "Nobody Knows the Trouble I've Seen", "No, Not Yet", "Oh, What a Day", "Ole Dole dei", "O liebe Seele, zieh die Sinnen, BWV 494", "Om jag än förstått", "O, Peter, Go Ring-a dem Bells", "Our Love is Here to Stay", "Paul's Chicken", "Pepparkaksparaden", "Philadelphia U.S.A.", "Portrait of Django", "Prelude to a Kiss", "Regntunga skyar", "Rosarote kuh", "Rupf Ich ein Hühnchen mit Dir", "Sail Along Silvery Moon", "Så kom den omsider, vår stora stund", "Samma gamla låt", "Satin Doll", "Så trevligt att resan är klar", "Serenade to Sweden", "Sjöng bäcken", "Sländan", "Sobbin' for Love", "Somebody Cares" Alice Babs Serenading Duke Ellington version / Duke Ellington in Sweden version, "Something 'Bout Believing", "Söndag", "Song for the Dreamer", "Sov min älskling", "Spaceman", "St. Louis Blues", "Stoppa ner järnet, pappa lilla", "Sugar" Swingtime Again version, "Sweet Nymph, Come to Thy Lover", "Swing it, magistern" Med Swe-Danes på Berns version, "Swing Low, Sweet Chariot", "Take Love Easy", "Takin' a Chance on Love" Don't Be Blue version, "T.G.T.T.", "There's Something About Me", "The Wobbly Walk", "Tre pojkar gå och tralla", "Tro på't", "Trough Valleys Up Mountains", "Thank You for Everything", "Two Sleepy People", "Untitled Lullaby", "Världens minsta elefant", "Vi sjunger så bra tillsammans", "Vocalise", "Warm Valley", "What a Joy", "When Laura Smiles", "When You're Smiling", "Woeful Heart", "You Make Me Feel So Young", "You're Driving Me Crazy")
C♯5 ("A Blues For Alice", "Aldrig igen", "As Time Goes By", "Bä bä vita lamm", "Bada & Baede", "Båten I Dimman", "Be-bop-knopp", "Billy Boy", "Blotta tanken", "Blues for the Maestro", "Blues Vox Humana", "Borgmästar Munthe", "Bromsarna de brumma", "Can't We Be Friends", "Cocolino", "Där bor en konung", "Den blyga visan", "Den glade vardraren", "Den högtflygande ballongen", "Den ilskna visan", "Den medlidsamma visan", "Den som glad är", "Der Spatz von Como", "Det är inte sant", "Det vore välan f'runderbart", "Drop Me Off in Harlem", "Droppen Dripp Och Droppen Drapp", "Du får inte gå Ströget fram", "Du Käre Gud Fader i Himmelrik", "Du och jag", "En gång i Stockholm", "En oharmonisk visa", "En sliten liten melodi", "Fjällgatans serenad", "Forgotten Wind", "Fråga mig inte varför", "Freedom I", "Fritiof och Carmencita", "Gäspus, Nickus och Jon Blund", "Go' Afton-Blues", "Hand Jive", "Här är Madison", "Harren är min herde", "Heaven", "Hej tomtegubbar", "Hongkongsong", "I Asarumsdalen", "I Can't Give You Anything But Love", "I Didn't Know About You", "I Let a Song Go Out of My Heart", "I May Be Wrong", "I'm Gonna Move to the Outskirts of Town", "I Only Have Eyes for You", "It's Been a Long, Long Time", "It's Wonderful", "(I Want) Something To Live For", "Jag älskar dig", "Jag går åt mitt håll och du går åt ditt håll", "Jag har en liten radiola", "Je vous aime", "Joddelswing", "Josefon", "Julbocken", "Jungfru Uggla", "Just A-Sittin' and A-Rockin'", "Kiss Me Sweet", "Körsbärsträdets saga", "Lady in Blue", "Landgången gungar så det knaka", "Le lite grann", "Liebling, die Welt ist himmelblau", "Love Is Here to Stay", "Loves Me - Loves Me Not", "Månbubblor", "Many Tears Ago", "Me and You", "Mélodie d'amour", "Memories of You", "Mikaels födelsedag", "Mot kveld", "Music box valsen", "Natural Affection", "Nils Petter", "No, Not Yet", "Om sommaren sköna", "Open The Window Of My Heart", "Opus in Scat", "Pepparkaksparaden", "Plastic Dreams", "Prelude to a Kiss", "Purple People Eater", "Regnbågsgränd", "Res med mig" Vax Records live compilation version, "Rödluvan", "Rosarote kuh", "Said the Willow Tree", "So Many People", "Sommar sommar sommar", "Sprid lite sol omkring dej", "Strange Visitor", "Sugartime", "Swe-Dane Symphony", "Take Love Easy", "Ta’t lugnt, ta en Toy", "Tomten och igelkotten", "Trough Valleys Up Mountains", "Tulpaner från Amsterdam", "Twiedlie die", "Under ett paraply", "Valpen i fönstret", "Vårat gäng", "Vi vi vi ha en melodi", "When Lights Are Low", "You Make Me Feel So Young")
C5 ("Abends in Stockholm", "A Hundred Years from Today", "Alice i Tyrolen", "Almighty God Has Those Angels", "A Sailboat in the Moonlight", "Ask Me", "As Time Goes By", "As You Are", "Babs joddlar igen", "Baccino", "Banana Boat Song", "Been to Canaan", "Befolka nu jorden", "Bimbombey", "Blåsippor", "Blue Mountain Land", "Botch-a-Me", "Checkered Hat", "'C' Jam Blues", "Close to You", "Cottage for Sale", "Dansa min docka", "Darling, du weisst ja", "Dear, If You Change", "Deine erste Liebe", "Den gamla kommoden", "Den glade vardraren", "Den lille Ole", "Den olydiga ballongens egen visa", "Den smeksamma visan", "Der Spatz von Como", "Det är sommar", "Det är vår", "Det var en lördag aften", "Dinah", "Doacka Doacka Doo", "Droppen Dripp Och Droppen Drapp", "Du och jag", "Du sagst mir nur Adieu", "Ekorrn satt i granen", "Ekorren", "En dag skall solen skina", "En gång jag seglar i hamn", "En sliten liten melodi", "En Snäcka i Sanden", "Every Man Prays in His Own Language", "Far Away Star" Far Away Star version, "Fiddle Dee Dee", "Filosofisk Dixieland", "Fine Knacks for Ladies", "Fiskeflottan vänder hem", "Fisken i badkaret", "Fjällgatans serenad", "Flamingo", "Flow Gently, Sweet Afton", "Födelsedagsvisa", "Från slickepinn till läppstift", "Freedom I and III", "Fröken Källa", "Fröken Pippinette", "Georgia Camp Meeting", "Go' Afton-Blues", "Gökuret", "Goofus", "Gubben och Gumman presenterar sig", "Gunga åt öster", "Hallå Stockholm, här är vi", "Hambo (Sen tiderna då jag stampa med dej)", "Hand i hand", "Han hette Elmer", "Happy Jazz", "Här hos dig", "Här ska dansas", "Hast Du ein Herz gefunden", "Heaven", "He Is Holding My Hand", "Hej du måne", "Hej tomtegubbar", "Hodgy", "Högt uppe på berget", "Home with You", "Hot Toddy", "How Do You Do, Mr. Swing", "I Can't Give You Anything But Love", "I Don't Feel Noways Tired", "I Don't Mind", "I Double Dare You", "If I Could Be with You the Hour Tonight", "If I Were Eve", "I Got a Robe", "I Got It Bad and That Ain't Good", "I Got Rhythm", "I Like the Sunrise", "I'll Dance at Your Wedding", "I'm Alone", "I'm A-Rollin Through an Unfriendly World", "I'm for You, You're for Me", "I'm Gonna Lock My Heart", "I'm the Words, You're the Music", "In a Mellow Tone", "I Only Have Eyes for You", "Is God a Three-Letter-Word for Love", "It's A-Me, O Lord", "It's Been a Long, Long Time", "It's Wonderful", "I've Been in the Storm So Long", "I Want to Be Ready", "Jag är en liten prick på ett jättestort fjäll", "Jag är text, du är toner", "Jag är trogen min vän", "Jag ritar som jag ritar", "Jeep's Blues", "Jerusalem of Gold", "Jesu, Jesu, du bist mein, BWV 357", "Je vous aime", "Jingle, Jangle, Jingle", "Joddelparaden", "Joddelswing", "Jodel Cha-Cha", "Johnny One Note", "Josefon", "Julbocken", "Jump for Joy", "Jungfru Uggla", "Just A-Sittin' and A-Rockin'", "Käraste lilla fågel", "Käre John", "Kissekatt, kissekissekatt", "Krokodilbarnets klagan", "Kyssdansen", "Låt mig bli din", "Le lite grann", "Let's Put Out the Lights", "Liebling, die Welt ist himmelblau", "Liebster Gott, wann werd ich sterben, BWV 483", "Lilla geisha", "Lille Jon Blund", "Lillgubben och hans flickor", "Love Is Here to Stay", "Mach doch ne Pause", "Mama ist aus Cuba", "Many Tears Ago", "Marsipangrisen", "Mer än vänskap", "Midsummer Eve", "Min egen lilla gunghäst", "Mister och Mississippi", "My Ship", "Näckens polska", "Någon och ingen", "När det är tråkigt", "När min tid är förbi", "Natural Affection", "New Orleans", "Nobody's Sweetheart", "No Name Blues", "Oh, What a Day", "Okända djur", "Ole, Dole, Doff", "Om jag än förstått", "Om sommaren sköna", "O, Peter, Go Ring-a dem Bells", "Opus in Scat", "O, What a Life", "Paul's Chicken", "Philadelphia U.S.A.", "Piccolissima serenata", "Portrait of Django", "Primavera", "Puck, Muck, Mack, Jack, Pim, Tim, Tom", "Puerto Rico", "Råttjakt för två", "Regntrall", "Regntunga skyar", "Rockin' Robin", "Rödluvan", "Roslagsvår", "Samma gamla låt", "Satin Doll", "Say When", "Scandinavian Shuffle", "She Waited for Her Loved One", "Sobbin' for Love", "Sockerbagaren", "Solitude", "Solvisa", "Sometimes I Feel Like a Motherless Child", "Song for the Dreamer", "Stoona", "Stoppa ner järnet, pappa lilla", "Stormy Monday", "Sugar" Swingtime Again version, "Summeli-si", "Swe-Dane Shuffle", "Swing it, magistern", "Swing Ling-Lej", "Swing, Swing Girl", "Tagg i tagg", "Takin' a Chance on Love", "Thank You for Everything", "The Green Door", "The Majesty of God", "The Way You Look Tonight", "Till Österland vill jag fara", "Tomten och igelkotten", "I Didn't Know What Time It Was" Don't Be Blue version, "Tre pepparkaksgubbar", "Tre små fröknar med fräknar", "Tummeliten", "Pudelvisan", "Under ett paraply", "Untitled Lullaby", "Vaggvisa till radiorecensent", "Valpen i fönstret", "Vårat gäng", "Varför ger du mig rosor", "Världens minsta elefant", "Vart jag än i världen far", "Vildandens sång", "Visa i Molom", "Vi sjunger så bra tillsammans", "Warm Valley", "Warum schickst du mir Rosen", "What a Joy", "When You're Smiling", "Wie die Liebe will", "Willow Weep for Me", "Yesterday" På Parkett, 1971, "Yonder in Molom", "You're Driving Me Crazy", "14 år tror jag visst att jag var")
B4 ("A Couple Of Swells", "A Hundred Years from Today", "Aldrig igen", "Allt beror på dig", "Baby, Get Lost", "Baccino", "Bada & Baede", "Banana Boat Song", "Båten I Dimman", "Bergakungens land", "Betlehems stjärna", "Bimbombey", "Blotta tanken", "Blue Mountain Land", "Bluer Than Blue" Swingtime Again version, "Borgmästar Munthe", "By the Watermelon Vine Lindy Lou", "Can't We Be Friends", "Cha-Cha Joe", "Chocolata", "Close to You", "Cocktail Swing", "Cocolino", "Dans i det gröna", "Day Dream", "Den blyga visan", "Den gamles positiv", "Den högtflygande ballongen", "Den ilskna visan", "Den lille Ole", "Den motspänstiga visan", "Den signade dag", "Den som glad är", "Der schwedische Drehorgelmann", "Der Spatz von Como", "Det är vår", "Det går ännen fort", "Det var sommar i parkernas stad", "Det vore välan f'runderbart", "Du år ju mitt ideal", "Du ler med dina ögon", "Ekorrn satt i granen", "En gång i bredd med mig", "En ollonborr är varenda fråga", "En Snäcka i Sanden", "Every Time I Feel the Spirit", "Ev'rybody's Doin' It / I Want To Go Back To Michigan / When The Midnight Choo-choo Leaves For Alabam", "Far Away Star", "Flow Gently, Sweet Afton", "Följ med mig på vägen genom livet", "Förlåt herr Frölén", "Fråga mig inte varför", "Freedom I and III", "Fritiof och Carmencita", "Fröken vår", "Gå opp och pröva dina vingar", "Gäspus, Nickus och Jon Blund", "Godmorgon Mister Eko", "Goodbye to Love", "Gunga åt öster", "Gunga i en Hammock", "Ha ha ha", "Hallå Stockholm, här är vi", "Happy Jazz", "Harren är min herde", "Hej du måne", "Hemma igen", "Home with You", "Hongkongsong", "I Could Write a Book", "I Didn't Know About You", "I Don't Feel Noways Tired", "I Got Rhythm", "I Let a Song Go Out of My Heart", "I'm Checkin' Out Go'om Bye", "I'm Gonna Move to the Outskirts of Town", "I Molom vid Människodalen", "Ingen är som du", "Ingo cha cha", "I Only Have Eyes for You", "It's Been a Long, Long Time", "(I Want) Something To Live For", "Jag älskar dig", "Jag ritar som jag ritar", "Jag tåg en liten kiddemitt", "Jag undrar vem", "Jag ville bli en cowboys flicka", "Jazzfuga", "Je vous aime", "Julglädje", "Jump for Joy", "Junges Herz voll Liebe", "Just You, Just Me", "Käraste lilla fågel", "Killen är 'crazy'", "Kiss Me Sweet", "Kolonivisa", "Kommt wieder aus der finstren Gruft, BWV 480", "Körsbärsträdets saga", "Kring julgranen", "Kyssdansen", "Lady in Blue", "Let's Put Out the Lights", "Lilla eko", "Lillgubben och hans flickor", "Lite här lite där lite varsomhelst", "Lollipop", "Loves Me - Loves Me Not", "Luna-Lu", "Mach doch ne Pause", "Månbubblor", "Many Tears Ago", "Mélodie d'amour", "Mikaels födelsedag", "Minnie the Moocher's Wedding Day", "Min vän Spiken", "Mittsommernacht", "Mors lilla Olle", "Music box valsen", "Musvisan", "My Blue Heaven", "My Love", "Nattens underland", "Never Truly True", "Nils Petter", "Nobody Knows the Trouble I've Seen", "Nobody Knows You When You're Down and Out", "Oh Boy", "Oh, What a Day", "Okända djur", "O liebe Seele, zieh die Sinnen, BWV 494", "Opus in Scat", "Organ Grinder’s Swing", "Our Love is Here to Stay", "På en öde ö", "På söndag", "Plugget", "Ring-a-ling-a-lario", "Ro, ro barnet", "Roslagsvår", "Rupf Ich ein Hühnchen mit Dir", "Said the Willow Tree", "Sail Along Silvery Moon", "Så kom den omsider, vår stora stund", "Samma gamla låt", "Så trevligt att resan är klar", "Say When", "Shanghai", "Sjöng bäcken", "Skandinavien", "Skiffling Strings", "Sländan", "Sockerbagaren", "Solitude", "So Many People", "Somebody Cares", "Some of These Days", "Sommarmålning", "Spagettivisa", "Sprid lite sol omkring dej", "Stänk av dissonans", Star Dust", "Stjärnvisa", "St. Louis Blues", "Strange Visitor", "Swe-Dane Shuffle", "Sweet Sue", "Swing Ling-Lej", "Tagg i tagg", "Tandem", "Tapestry", "Ta’t lugnt, ta en Toy", "The Big Juleblues Del 1", "The Big Juleblues Del 2", "The Huckle Buck", "The Old Scat Skiffle", "The Way You Look Tonight", "The Wobbly Walk", "'Tis the Last Rose of Summer", "Tomten och igelkotten", "Tre pojkar gå och tralla", "Tro på't", "Tummeliten", "Twiedlie die", "Two Sleepy People", "Up in a Tree", "Vaggvisa till radiorecensent", "Valpen i fönstret", "Våran bil", "Varför ger du mig rosor", "Var kommer det vackra ifrån?", "Var så goda och lämna båten", "Verbvisan", "Visa i Molom", "Vita ulliga moln", "Warum schickst du mir Rosen", "What If I Seek for Love", "When Lights Are Low", "When the Children Are Asleep", "When You're Smiling", "Willow Weep for Me", "Yonder in Molom")
B♭4 ("Abends in Stockholm", "A Blues For Alice", "Adress Rosenhill", "After You've Gone", "Ain't Doin' Bad Doin' Nothin'", "Alice i Tyrolen", "A Little Bird Told Me", "Årstiderna", "A Sailboat in the Moonlight", "Ask Me", "As Time Goes By", "Betlehems stjärna", "Borgmästar Munthe", "Botch-a-Me", "Can't We Be Friends", "Checkered Hat", "Come Sunday", "Cottage for Sale", "Dancing Together", "Danslåt", "Darling, du weisst ja", "Deine erste Liebe", "Den gamla hjulångaren", "Den gamla kommoden", "Den gamles positiv", "Den glade vardraren", "Den högtflygande ballongen", "Den medlidsamma visan", "Den ödesdigra hostningen", "Den olydiga ballongens egen visa", "Den slarviga visan", "Den vakna visan", "Der kleine Muck", "Det är inte sant", "Det var en lördag aften", "Det var sommar i parkernas stad", "Det vore välan f'runderbart", "Dinah", "Du får inte gå Ströget fram", "Du sagst mir nur Adieu", "Emil / Min vår, din vår", "En dag skall solen skina", "En gång jag seglar i hamn", "En liten kyss är en kyss", "En liten smula kärlek", "En oharmonisk visa", "En yndig liten fjær", "Ett glatt humör" Med Swe-Danes på Berns version, "Ev'rybody's Doin' It / I Want To Go Back To Michigan / When The Midnight Choo-choo Leaves For Alabam", "Fiddle Dee Dee", "Filosofisk Dixieland", "Fiskeflottan vänder hem", "Fisken i badkaret", "Fjällgatans serenad", "Flamingo", "Födelsedagsvisa", "Förlåt herr Frölén", "Främmad Fågel", "Från slickepinn till läppstift", "Freedom I", "Freedom I and III", "Fröken Källa", "Goofus", "Gotta Be This or That", "Hand i hand", "Han kom från Texas", "Här hos dig", "Här ska dansas", "Hast Du ein Herz gefunden", "Hej, Mister Banjo", "Hej tomtegubbar", "Hemma igen", "Hey Diddle-Diddle", "Hodgy", "Hot Toddy", "How About a Blues", "How Do You Do, Mr. Swing", "I Asarumsdalen", "I Can't Give You Anything But Love", "I Didn't Know What Time It Was", "I Don't Mind", "If I Could Be with You the Hour Tonight", "If I Were Eve", "I Got a Robe", "I Got It Bad and That Ain't Good", "I Like the Sunrise", "Illusion", "I'm a Little on a Lonely Side", "I'm Alone", "I'm for You, You're for Me", "I'm Sitting On The Top Of The World", "I'm the Words, You're the Music", "It's Wonderful", "Jag älskar dig", "Jag är så kär i Otto", "Jag är trogen min vän", "Jag ger rosor", "Jag har en liten radiola", "Jag undrar vem", "Jingle, Jangle, Jingle", "Jingle Jangle Jingle", "Jitterbug från Söder", "Joddelfrieri", "Johnny One Note", "Julafton (Goder afton, goder afton)", "Junges Herz voll Liebe", "Jungfru Uggla", "Just A-Sittin' and A-Rockin'", "Käre, hur lång månde resan bli?", "Kärlek, säg vad är de?", "Katten och svansen", "Krokodilbarnets klagan", "Kyss mig varje morgon", "La De Doody Doo", "Landgången gungar så det knaka", "Låt mig bli din", "Liebling, die Welt ist himmelblau", "Liebling, ich könnte weinen", "Liebster Gott, wann werd ich sterben, BWV 483", "Lille Jon Blund", "Lille prins sol", "Love In Swingtime", "Love Is Here to Stay", "Lullaby of Birdland", "Lullaby of Broadway", "Makin' Love", "Marsipangrisen", "Me and You", "Midsummer Eve", "Minnie the Moocher's Wedding Day", "Miss Anna-Bell Lee", "Mitt eget blue Hawaii", "More Understanding Than a Man", "My Ship", "Näckens polska", Något tycks vara fel", "När det är tråkigt", "New Orleans", "Nobody's Sweetheart", "No Name Blues", "Nu är Julen åter här", "Oh-Ho-Ho-Ho (Got the Rhythm in My Heart)", "Om jag väntat dej hade jag ställt till med fest", "On the Bumby Road to Love", "Open The Window Of My Heart", "O, What a Life", "På en öde ö", "På låssas", "Philadelphia U.S.A.", "Piccolissima serenata", "Ping Pong", "Plastic Dreams", "Portrait of Django", "Prelude to a Kiss", "Primavera", "Pudelvisan", "Puerto Rico", "Regnbågsgränd", "Regntrall", "Ring-A-Ding-A-Ding", "Ring-a-ling-a-lario", "Rockin' Robin", "Scandinavian Shuffle", "She Waited for Her Loved One", "Shoo Shoo Baby", "Side By Side", "Skuggorna dansar", "Snöflingan", "Sobbin' for Love", "Solvisa", "Some of These Days", "Something 'Bout Believing", "Sov min älskling", "Spaceman", "Sprid lite sol omkring dej", "Stoppa ner järnet, pappa lilla", "Stormy Monday", "Sugartime", "Swing, Fula Fluga, Swing, "Swing it, magistern", "Swing Ling-Lej", "Swing, Swing Girl", "Take the 'A' Train", "Takin' a Chance on Love", "Ta’t lugnt, ta en Toy", "Thank You for Everything", "The Big Juleblues Del 1", "The Big Juleblues Del 2", "The Blues for Yesterday", "The Boy In My Dreams", "The Lady's in Love with You", "Tralla På Svenska", "Tre pepparkaksgubbar", "There's Something About Me", "Tre små fröknar med fräknar", "Tro på't", "Tulpaner från Amsterdam", "Två hjärtan i swing", "Two Sleepy People", "Vårat gäng", "Vår i stadsparken", "Var kommer det vackra ifrån?", "Var så goda och lämna båten", "Verbvisan", "Vildandens sång", "Visa i Molom", "Visa om Torn Erik", "Vi sjunger så bra tillsammans", "Vi vi vi ha en melodi", "Wabash Blues", "Warm Valley", "What Becomes of Me / But Not for Me", "Where She Her Sacred Bower Adornes", "Who's Got the Other Half of Heaven", "Wie die Liebe will", "Willow Weep for Me", "Yesterday", "Zing en liten zong", "14 år tror jag visst att jag var")
Significant Low Notes:
B♭3 ("A Blues For Alice", "After You've Gone", "Ain't Doin' Bad Doin' Nothin'", "Årstiderna", "A Sailboat in the Moonlight", "As Time Goes By", "As You Are", "Babs joddlar igen", "Between the Devil and the Deep Blue Sea", "Bimbombey", "Blues for the Maestro", "Blues Vox Humana", "Botch-a-Me", "Ci-Ciu-Ci", "Come Sunday", "Cottage for Sale", "Danslåt", "Day Dream", "Deine erste Liebe", "Den högtflygande ballongen", "Den medlidsamma visan", "Den olydiga ballongens egen visa", "Den vakna visan", "Der kleine Muck", "Det är inte sant", "Det var en lördag aften", "Ding-Ding-A-Ling, Ding-A-Long", "Dong-dingedang", "Don't Get Around Much Anymore", "Drop Me Off in Harlem", "Du och jag", "En gång jag seglar i hamn", "En liten kyss är en kyss", "En sliten liten melodi", "Ett glatt humör", "Ev'rybody's Doin' It / I Want To Go Back To Michigan / When The Midnight Choo-choo Leaves For Alabam", "Far Away Star", "Fiskeflottan vänder hem", "Fisken i badkaret", "Flamingo", "Födelsedagsvisa", "Forgotten Wind", "Försök att ta mej nu", "Freedom I", "God Bless the Child", "Gotta Be This or That", "Gubben och Gumman presenterar sig", "Hand i hand", "Han kom från Texas", "Happy Jazz", "Här hos dig", "Här ska dansas", "Hast Du ein Herz gefunden", "Hej, Mister Banjo", "Hey Diddle-Diddle", "Hot Toddy", "How Deep Is the Ocean", "How Do You Do, Mr. Swing", "I Can't Give You Anything But Love", "I Can't See for Looking", "Idaho", "I Didn't Know What Time It Was", "I Don't Mind", "If I Could Be with You the Hour Tonight", "I Like the Sunrise", "Illusion", "I'm Beginning to See the Light", "I'm for You, You're for Me", "Is God a Three-Letter Word For Love?" A Church Blues For Alice version, "It's Wonderful", "I Want to Be Ready", "Jag älskar dig", "Jag är så kär i Otto", "Jag är trogen min vän", "Jag går åt mitt håll och du går åt ditt håll", "Jag ger rosor", "Jag har en liten radiola", "Jingle Jangle Jingle", "Jitterbug från Söder", "Joddelfrieri", "Joddelswing", "Julafton (Goder afton, goder afton)", "Julbocken", "Junges Herz voll Liebe", "Jungfru Uggla", "Just A-Sittin' and A-Rockin'", "Kärlek, säg vad är de?", "Katten och svansen", "La De Doody Doo", "Lady in Blue", "Låt mig bli din", "Liebling, ich könnte weinen", "Lille Jon Blund", "Lille prins sol", "Lite astronomi", "Lite här lite där lite varsomhelst", "Love In Swingtime", "Makin' Love", "May Blessed Be Each Day", "Me and You", "Memories of You", "Midsummer Eve", "Min faders gård", "More Understanding Than a Man", "My Ship", "När min tid är förbi", "New Orleans", "Nobody's Sweetheart", "Om du så vill", "Om jag än förstått", "Om jag väntat dej hade jag ställt till med fest", "On the Bumby Road to Love", "Open The Window Of My Heart", "På låssas", "Philadelphia U.S.A.", "Piccolissima serenata", "Plastic Dreams", "Prelude to a Kiss", "Primavera", "Regnbågsgränd", "Ring-A-Ding-A-Ding", "She Waited for Her Loved One", "Shoo Shoo Baby", "Side By Side", "Skiffling Strings", "Skuggorna dansar", "Snöflingan", "Sov min älskling", "Sprid lite sol omkring dej", "Stigbergsgatan 8", "Sugar", "Sugartime", "Swing, Fula Fluga, Swing", "Swing it, magistern", "Swing, Swing Girl", "The Blues for Yesterday", "The Boy In My Dreams", "The Lady's in Love with You", "There's Something About Me", "Tre pojkar gå och tralla", "Tre små fröknar med fräknar", "Tulpaner från Amsterdam", "Två hjärtan i swing", "Two Sleepy People", "Undecided", "Up in a Tree", "Vårat gäng", "Vår i stadsparken", "Var kommer det vackra ifrån?", "Vildandens sång", "Warm Valley", "When Lights Are Low", "Who's Got the Other Half of Heaven", "Yesterday", "You Say the Sweetest Things")
A3 ("Abends in Stockholm", "A Couple Of Swells", "Adress Rosenhill", "Almighty God Has Those Angels" Second Sacred Concert version, "Ask Me", "Baccino", "Back to Back", "Be-bop-knopp", "Blåsippor", "Bluer Than Blue", "By the Watermelon Vine Lindy Lou", "Cha-Cha Joe", "Chocolata", "Close to You", "Cocktail Swing", "Cocolino", "Coffee Calls for a Cigarette", "Come Sunday" A Church Blues For Alice version, "Dancing Together", "Dans i det gröna", "Darling, du weisst ja", "Daughter Mine - Oh Daughter Dearest", "Day Dream", "Dedicated to You", "Deine erste Liebe", "Den blyga visan", "Den gamles positiv", "Den motspänstiga visan", "Der schwedische Drehorgelmann", "Der Spatz von Como", "Det är vår", "Det går ännen fort", "Det var sommar i parkernas stad", "Ditt hjärtas ur", "Dockorna", "Du år ju mitt ideal", "Du och jag", "Ekorrn satt i granen", "Elva dromedarer", "En oharmonisk visa", "Ett glatt humör", "Far Away Star", "Flow Gently, Sweet Afton", "Följ med mig på vägen genom livet", "Främmad Fågel", "Från slickepinn till läppstift", "Fritiof och Carmencita", "Fröken vår", "Gå opp och pröva dina vingar", "God Bless the Child", "Gökuret", "Goodbye to Love", "Gunga i en Hammock", "Hallelujah", "Hodgy", "How Deep Is the Ocean", "Ich hab’ dich und du hast mich", "I Could Write a Book", "I Cover the Waterfront", "I Double Dare You", "I Got It Bad and That Ain't Good", "I Let a Song Go Out of My Heart" Swingtime Again version, "I'm a Little on a Lonely Side", "I May Be Wrong", "I'm Gonna Lock My Heart", "I'm Gonna Move to the Outskirts of Town", "I'm the Words, You're the Music", "Ingen är som du", "Ingo cha cha", "I Only Have Eyes for You", "It Don't Mean a Thing", "It's a Hundred to One", "It's Been a Long, Long Time", "(I Want) Something To Live For", "Jag är en liten prick på ett jättestort fjäll", "Jag är text, du är toner", "Jag ville bli en cowboys flicka", "Jazzfuga", "Je vous aime", "Joddlarflickan", "Johnny One Note", "Josefon", "Julafton (Goder afton, goder afton)", "Jump for Joy", "Junges Herz voll Liebe", "Just You, Just Me", "Katarina, Maria och Sofia", "Kiss Me Sweet", "Kolonivisa", "Kring julgranen", "Krokodilbarnets klagan", "Kyssdansen", "Kyss mig varje morgon", "Lady Be Good", "Lilla geisha", "Lilla Sniff", "Lille prins sol", "Ljuva natt, o kärleksnatt", "Loves Me - Loves Me Not", "Lullaby of Birdland", "Luna-Lu", "Mach doch ne Pause", "Mama ist aus Cuba", "Many Tears Ago", "May Blessed Be Each Day", "Mikaels födelsedag", "Min faders gård", "Min vän Spiken", "Miss Anna-Bell Lee", "Mitt eget lilla Blue Hawaii", "Mors lilla Olle", "My Blue Heaven", "Något tycks vara fel", "När det är tråkigt", "Nattens underland", "Never Truly True", "Nils Petter", "Nobody Knows You When You're Down and Out", "No, Not Yet", "Nu är Julen åter här", "Okända djur", "One Hundred Percent", "Our Love is Here to Stay", "På en öde ö", "På söndag", "Pepparkaksparaden", "Plugget", "Pudelvisan", "Rainbow Street", "Råttjakt för två", "Regntunga skyar", "Res med mig", "Rödluvan", "Roslagsvår", "Rudolf med röda mulen", "Rupf Ich ein Hühnchen mit Dir", "Sail Along Silvery Moon", "Scandinavian Shuffle", "Shanghai", "She Waited for Her Loved One", "Sjung och le", "Skandinavien", "Sländan", "Somebody Cares", "Some of These Days", "Sommarmålning", "Song for the Dreamer", "Stänk av dissonans", "Star Dust", "St. James Infirmary", "St. Louis Blues", "Stormy Monday", "Summeli-si", "Swe-Dane Shuffle", "Sweet Sue", "Swing Ling-Lej", "Tagg i tagg", "Take Love Easy", "Take the 'A' Train", "Tandem", "Ta’t lugnt, ta en Toy", "The Green Door", "The Way You Look Tonight", "Tills solen går opp", "Tula hem och tula vall", "Up in a Tree", "Vaggvisa till radiorecensent", "Våran bil", "Varför ger du mig rosor", "Världens minsta elefant", "Vi sjunger så bra tillsammans", "Vyssan lull", "Warum schickst du mir Rosen", "What Becomes of Me / But Not for Me", "When the Children Are Asleep", "Wie die Liebe will", "Willow Weep for Me", "You're Driving Me Crazy")
G♯3 ("Ain't Doin' Bad Doin' Nothin'", "Aldrig igen", "A Little Bird Told Me", "Baby, Get Lost", "Between the Devil and the Deep Blue Sea", "Blotta tanken", "Bluebirds In The Moonlight", "Blue Prelude", "Can't We Be Friends", "Checkered Hat", "Coffee Calls for a Cigarette", "Daughter Mine - Oh Daughter Dearest", "Dedicated to You", "Den glade vardraren", "Den medlidsamma visan", "Den som glad är", "Der kleine Muck", "Det är inte sant", "Det var sommar i parkernas stad", "Dinah", "Dockorna", "Drop Me Off in Harlem", "Du, du Romeo", "En dag skall solen skina", "En gång i Stockholm", "En gång jag seglar i hamn" Vax Records live compilation version, "En liten smula kärlek", "En ollonborr är varenda fråga", "En sliten liten melodi", "En yndig liten fjær", "Ett glatt humör", "Ev'rybody's Doin' It / I Want To Go Back To Michigan / When The Midnight Choo-choo Leaves For Alabam", "Fiskeflottan vänder hem", "Filosofisk Dixieland", "Fråga mig inte varför", "Go Chase a Moonbeam", "Hambo (Sen tiderna då jag stampa med dej)", "Hand Jive", "Han kom från Texas", "Happy Jazz", "He Is Holding My Hand", "Hemma igen", "Hej tomtegubbar", "Hinky Pinky Panky", "I Asarumsdalen", "I Can't Give You Anything But Love", "I Can't See for Looking", "I Didn't Know What Time It Was", "If I Were Eve", "I Got A Gal In Kalamazoo", "I'm Alone", "I'm Beginning to See the Light", "I Only Have Eyes for You", "It's Wonderful", "Jag ger rosor", "Jag undrar vem", "Jingle Jangle Jingle", "Jodel-Boogie", "Just A-Sittin' and A-Rockin'", "Kärlek, säg vad är de?", "Katten och svansen", "Lady in Blue", "Let's Put Out the Lights", "Liebling, die Welt ist himmelblau", "Lille Jon Blund", "Love Is Here to Stay", "Mach doch ne Pause", "Månbubblor", "Mélodie d'amour", "Memories of You", "Midsummer Eve", "Mitt eget blue Hawaii", "Mittsommernacht", "More Understanding Than a Man", "Mot kveld", "Natural Affection", "Oh-Ho-Ho-Ho (Got the Rhythm in My Heart)", "Om jag väntat dej hade jag ställt till med fest", "Opus in Scat", "O, What a Life", "Portrait of Django", "Purple People Eater", "Regnbågsgränd", "Ring-a-ling-a-lario", "Ringel-Rangel-Rose", "Rupf Ich ein Hühnchen mit Dir", "Skiffling Strings", "Sommar sommar sommar", "Sprid lite sol omkring dej", "St. James Infirmary", "Sugar", "Sugartime", "Takin' a Chance on Love", "The Big Juleblues Del 1", "The Big Juleblues Del 2", "The Blues for Yesterday", "The Huckle Buck", "Tro på't", "Tulpaner från Amsterdam", "Twiedlie die", "Two Sleepy People" Med Swe-Danes på Berns version, "Under ett paraply", "Valpen i fönstret", "Vårat gäng", "Vår i stadsparken", "Var så goda och lämna båten", "Vi vi vi ha en melodi", "When You're Smiling", "Who's Got the Other Half of Heaven", "Zing en liten zong")
G3 ("A Couple Of Swells", "After You've Gone", "Alice i Tyrolen", "Back to Back", "Bergakungens land", "Bluer Than Blue", "Cha-Cha Joe", "Close to You", "Cocktail Swing", "Dancing Together", "Den gamla hjulångaren", "Den gamles positiv", "Den glade vardraren", "Den lille Ole", "Der schwedische Drehorgelmann", "Det är sommar", "Don't Get Around Much Anymore", "Exactly Like You", "Försök att ta mej nu", "Gotta Be This or That", "Gubben och Gumman presenterar sig", "Hand i hand", "Han hette Elmer", "Här hos dig", "Hodgy", "How About a Blues", "I Can't Give You Anything But Love" Alice Babs and Bengt Hallberg Visiting Stuff Smith version, "I Cover the Waterfront", "Idaho", "I Don't Mind", "I Double Dare You", "I'll Dance at Your Wedding", "I'm a Little on a Lonely Side", "I May Be Wrong" Vax Records live compilation version, "In a Mellow Tone", "It's a Hundred to One", "Jag är en liten prick på ett jättestort fjäll", "Jazzfuga", "Je vous aime", "Jitterbug från Söder", "Joddelparaden", "Johnny Peddler", "Josefon", "Käre John", "Lille prins sol", "Lite här lite där lite varsomhelst", "Makin' Love", "Mama ist aus Cuba", "Min egen lilla gunghäst", "Något tycks vara fel", "No Name Blues", "Oh Boy", "Ole Dole dei", "Ole, Dole, Doff", "One Hundred Percent", "Our Love is Here to Stay", "På en öde ö", "På söndag", "Puck, Muck, Mack, Jack, Pim, Tim, Tom", "Samma gamla låt", "Say When", "Scatter-Brain", "Shine", "Some of These Days", "Song for the Dreamer", "Stormy Monday", "Susie", "Swing it, magistern", "Swing, Swing Girl", "Takin' a Chance on Love", "The Duke", "The Lady's in Love with You", "The Wobbly Walk", "Tomten och igelkotten", "Tre små fröknar med fräknar", "Vårat gäng" På begäran version, "Världens minsta elefant", "Vart jag än i världen far", "Vi sjunger så bra tillsammans", "Wabash Blues", "What Becomes of Me / But Not for Me", "When Lights Are Low", "When the Children Are Asleep", "Willow Weep for Me", "Yesterday", "You're Driving Me Crazy", "You Say the Sweetest Things")
F♯3 ("Borgmästar Munthe", "Emil / Min vår, din vår", "Ich hab’ dich und du hast mich", "I May Be Wrong" Vax Records live compilation version, "Råttjakt för två", "Tills solen går opp")
F3 ("A Sailboat in the Moonlight", "Blues from Sweden", "Blues Vox Humana", "Cottage for Sale", "En liten smula kärlek", "Go' Afton-Blues", "I'm Gonna Lock My Heart", "Katarina, Maria och Sofia", "Nu är Julen åter här", "On the Bumby Road to Love", "Regntunga skyar" Vax Records live compilation version, "Shoo Shoo Baby", "Sjung och le", "Stigbergsgatan 8", "Stoppa ner järnet, pappa lilla", "Swing it, magistern", "Vaggvisa till radiorecensent")
E3 ("After All I Been to You", "Baroque Stomp", "Bergakungens land", "Dancing Together", "Dockorna", "Du ler med dina ögon", "Scatter-Brain")
E♭3 ("Hallelujah", "How Do You Do, Mr. Swing", "I'm Checkin' Out Go'om Bye" Äntligen! version, "Ole, Dole, Doff", "Verbvisan")
D3 ("I Could Write a Book", "Jump for Joy", "There's Something About Me")
C♯3 ("A Sailboat in the Moonlight" Alice Babs and Bengt Hallberg Visiting Stuff Smith version, "Hallelujah" Äntligen! version, "Who's Got the Other Half of Heaven")
........................................
Blue marks notes sung in head voice.
Underlines marks notes found in harmonies and backing vocals.
Italics mark non-melodic notes.
Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.
{Questionable notes}
D6 ("Ingo cha cha" [3])
B♭5 ("Den ödesdigra hostningen" [3])
G♯5 ("Purple People Eater" [3])
F5 ("Elva dromedarer" [3], "Tagg i tagg" [1])
A3 ("A Hundred Years from Today" [1])
D3 ("I May Be Wrong" Vax Records live compilation version [1], "Something 'Bout Believing" [3], "The Green Door" [1])
C♯3 ("Min egen lilla gunghäst" [1])
C3 ("Blues from Sweden" [1], "Jump for Joy" [3])
.......................................................
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
D6 ("Ingo cha cha" [3])
B♭5 ("Den ödesdigra hostningen" [3])
G♯5 ("Purple People Eater" [3])
F5 ("Elva dromedarer" [3], "Tagg i tagg" [1])
A3 ("A Hundred Years from Today" [1])
D3 ("I May Be Wrong" Vax Records live compilation version [1], "Something 'Bout Believing" [3], "The Green Door" [1])
C♯3 ("Min egen lilla gunghäst" [1])
C3 ("Blues from Sweden" [1], "Jump for Joy" [3])
.......................................................
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
{Discography}When the Children Are Asleep (1958) - G3 - E♭5 - E6
Alice and Wonderband (1959) - G3 - E♭5 - E♭6
Scandinavian Shuffle (1960) - G3 - F5 - E6
Med Swe-Danes på Berns (1961) - G3 - D5 - E6
På begäran (1962) - G3 - D5 - E6
Alice och Titti (1962) (missing)
Sjung med oss Mamma (1963) - F♯3 - D5 - B5
Scandinavian Songs with Alice and Svend (1964) - G♯3 - E5 - D6
Den olydiga ballongen (1965) - G♯3 - C♯5 - E5
Serenade to Sweden (1966) - G3 - F5 - E6
Bach: sånger och arior / Mozart: exsultate, jubilate (1966) - C4 - C♯6
'67 (1967) - G♯3 - E♭5 - G5 (missing tracks 1-8 and 10-12)
Hej du måne (1968) - A3 - E♭5 - D6
Alice Babs and Bengt Hallberg Visiting Stuff Smith (recorded in 1968) - C♯3 - D5 - F6
Söndag (1970) - C4 - C♯5 - D6
Second Sacred Concert (1970) - A3 - D5 - E♭6
Elizabethan Love Songs (1971) - D4 - D5 - G5
Äntligen! (1972) - C♯3 - F♯5 - E♭6
Alice in Israel (1972) - B♭3 - D5 - D6
Noaks Ark (1972) - G3 - G♯5 - B♭5
Music with a Jazz Flavour (1973) - G3 - E♭5 - C6
Duke Ellington in Sweden (1973) - G♯3 - E♭5 - D6
Duke Ellington's Third Sacred Concert (1973) - C4 - D5 - B5
Om sommaren sköna (1974) - B3 - D5 - B5 (missing tracks 3-4, 6, 8-10 and 12)
Alice Babs Serenading Duke Ellington (1975) - D3 - F5 - B♭5
Alice Babs Sjunger Alice Tegnér (1975) (missing)
Glädjen - Alice & Titti På Berns (1976) (missing)
Somebody Cares (1976) - A3 - D5 - C6
Far Away Star (1978) - D3 - E♭5 - E♭6
Simple Isn't Easy - Songs by John Lewis & Red Mitchell (1979) - G3 - E5 - G♯5 (missing tracks 6-11)
What a Joy! (1980) - A3 - D5 - E♭6
Swingtime Again (1998) - C♯3 - D5 - B♭5
A Church Blues For Alice (1999) - A3 - D5 - A5
Don't Be Blue (2001) - E3 - F5 - A5
Alice and Wonderband (1959) - G3 - E♭5 - E♭6
Scandinavian Shuffle (1960) - G3 - F5 - E6
Med Swe-Danes på Berns (1961) - G3 - D5 - E6
På begäran (1962) - G3 - D5 - E6
Alice och Titti (1962) (missing)
Sjung med oss Mamma (1963) - F♯3 - D5 - B5
Scandinavian Songs with Alice and Svend (1964) - G♯3 - E5 - D6
Den olydiga ballongen (1965) - G♯3 - C♯5 - E5
Serenade to Sweden (1966) - G3 - F5 - E6
Bach: sånger och arior / Mozart: exsultate, jubilate (1966) - C4 - C♯6
'67 (1967) - G♯3 - E♭5 - G5 (missing tracks 1-8 and 10-12)
Hej du måne (1968) - A3 - E♭5 - D6
Alice Babs and Bengt Hallberg Visiting Stuff Smith (recorded in 1968) - C♯3 - D5 - F6
Söndag (1970) - C4 - C♯5 - D6
Second Sacred Concert (1970) - A3 - D5 - E♭6
Elizabethan Love Songs (1971) - D4 - D5 - G5
Äntligen! (1972) - C♯3 - F♯5 - E♭6
Alice in Israel (1972) - B♭3 - D5 - D6
Noaks Ark (1972) - G3 - G♯5 - B♭5
Music with a Jazz Flavour (1973) - G3 - E♭5 - C6
Duke Ellington in Sweden (1973) - G♯3 - E♭5 - D6
Duke Ellington's Third Sacred Concert (1973) - C4 - D5 - B5
Om sommaren sköna (1974) - B3 - D5 - B5 (missing tracks 3-4, 6, 8-10 and 12)
Alice Babs Serenading Duke Ellington (1975) - D3 - F5 - B♭5
Alice Babs Sjunger Alice Tegnér (1975) (missing)
Glädjen - Alice & Titti På Berns (1976) (missing)
Somebody Cares (1976) - A3 - D5 - C6
Far Away Star (1978) - D3 - E♭5 - E♭6
Simple Isn't Easy - Songs by John Lewis & Red Mitchell (1979) - G3 - E5 - G♯5 (missing tracks 6-11)
What a Joy! (1980) - A3 - D5 - E♭6
Swingtime Again (1998) - C♯3 - D5 - B♭5
A Church Blues For Alice (1999) - A3 - D5 - A5
Don't Be Blue (2001) - E3 - F5 - A5