Post by glo on Oct 2, 2019 22:14:23 GMT
Anna Maria Quaini Mazzini (Mina Mazzini)
Recorded Vocal Range: F2 — G6
Significant High Notes:
G6: "Champagne Twist"
F6: "Champagne Twist", “Le mille bolle blu”
D6: "Cubetti di ghiaccio", "In the Mood", "Lullaby of Birdland", all in live performances 1961-70
D♭6/C♯6: "Brava", "Brigitte Bardot"
C6: "Brigitte Bardot", "Ci vuole un po' di R'n'R", "Lullaby of Birdland" live 1968, "Un nuovo amico / E poi...",
B5: "Cigarettes and Coffee", "Un nuovo amico / E poi..."
B♭5/A♯5: "Hey Jude", "Cubetti di ghiaccio", "Lullaby of Birdland" (see D6)
A5: "Bambola gonfiabile", "Brava", "Canzoni stonate", "Ma chi è quello lì", "Tintarella di luna", "La verità"
A♭5/G♯5: "Caruso", "Gimme a Little Sign", "Voglio stare bene"
G5: "Canzoni stonate", “Ci vuole un po’ di R’n’R’”, "Come mi vuoi", "Emozioni", "E poi... (Runaway)", "Insieme", "Into the Groove", "La nave", "La verità", "Stayin' Alive" live Bussoladomani, "Take Me"
G♭5/F♯5: "E poi... (Runaway)", "Ma chi è quello lì", "La nave", "Neve", "Oggi sono io", "Strangers in the Night", "Voglio stare bene"
F5: “Comincia tu”, "Donna donna donna", "E penso a te" live 1972, "Eso es el amor", "Walk on By", "Per di più", , "Questione di feeling", "La verità"
E5: "Amor mio" "Anche tu", "Cablo", "Eso es el amor", "Ma chi è quello lì", "Oggi sono io", "Ormai", "Stayin' Alive" live Bussoladomani, "We Are the Champions" live Bussoladomani
E♭5/D♯5: "Billie Jean", "Come mi vuoi", "Fuliggine", "Into the Groove", "Io e te da soli", "Ma chì e quello lì", "Neve", "Più di cosi", "Voglio stare bene"
D5: "Ancora ancora ancora", "Billie Jean", "Canzoni stonate", "Donna donna donna", "E poi... (Runaway)", "Eso es el amor", "La mia carrozza", "Only You", “Stayin’ Alive” live Bussoladomani, "Ta-ra-ta-ta (Try Your Luck)", "We Are the Champions" live Bussoladomani
D♭5/C♯5: "Anche tu", "Bambola gonfiabile", "Brigitte Bardot", "Citta vuotà (It's a Lonely Town)", "Caruso", "Fiume azzurro", "Fuliggine", "Io e te da soli", "La nave", "Ma chì e quello lì", "Questione di feeling"
C5: "Acqua azzurra, acqua chiara", "Amor mio", "Bambola gonfiabile", "Billie Jean", "Brava", "Come mi vuoi", “Devo dirti addio”, “Emozioni", "Fiume azzurro", "Fuliggine", "I'm in the Mood for Love", "Into the Groove", Hey Jude", "Una lunga storia d'amore", "Un nuovo amico / E poi...", "Per di più", "Rose su rose", "Sacumdì, sacumdà", "Se telefonando", "Strangers in the Night"
B4: "Anche tu", "Ancora ancora ancora", "Caruso", "Citta' vuota (It's a Lonely Town)", "Come mi vuoi", "Eso es el amor", "Io e te da soli", "La nave", "Oggi sono io", "Voglio stare bene", "Timida"
B♭4/A♯4: "Blue Moon", "Brigitte Bardot", "Canzoni stonate", "Fuliggine", "Grande grande grande (Never Never Never)", "Hey Jude", "I'm in the Mood for Love", "Insieme", "Io e te da soli", "La pioggia di marzo (Aguas de marco)", "Mi sei scoppiato dentro al cuore", "Questione di feeling", "Una lunga storia d'amore", "Neve", "Sacumdì, sacumdà", "Se telefonando", "Tutto", "Un'estate fa', "Voglio stare bene"
A4: "Anche tu", "Amor mio", "Ancora ancora ancora", "Canzoni stonate", "Chiedimi tutto", "Citta' vuota (It's a Lonely Town)", "Come mi vuoi", “Devo dirti addio”, "Emozioni", "E penso a te", "Eso es el amor", "Il cielo in una stanza", "Insieme", "Io e te da soli", "Mi sei scoppiato dentro al cuore", "Rose Su Rose”, “Tintarella di luna", "Triste", "Un'estate fa", "We Are the Champions" live Bussoladomani
Significant Low Notes:
A3: "Canzoni stonate", "Di Vista", "E penso a te", "E poi... / Runaway", "Eso es el amor", "Grande grande grande / Never Never Never", "Il cielo in una stanza", "L'importante é finire", "Timida", "Tutto", "Vpglio stare bene"
A♭3/G♯3: "Blue Moon", "Caruso", "Eso es el amor", "Ma chi è quello lì", "La nave", "Neve", "Parole parole", "La pioggia di marzo (Aguas de marco)", "Tutto", "Voglio stare bene"
G3: "Billie Jean", "Come mi vuoi", "Devo dirti addio", "Grande grande grande (Never Never Never)", "Una lunga storia d'amore", "La nave", "Un nuovo amico / E poi...", "Per di più", "Sacumdì, sacumdà"
G♭3/F♯3: "Ancora ancora ancora", "Cigarettes and Coffee", "Citta vuotà (It's a Lonely Town)", "La nave", "Walk on By"
F3: "Anche tu", "Canzoni stonate", "Come mi vuoi", "Estate", "Fuliggine", "Il cielo in una stanza", "L'importante é finire (Take Me)", "Into the Groove", "Una lunga storia d'amore", "La nave", "Parole parole", "Triste", "Voglio stare bene"
E3: "Anche tu", "Brava", “Devo dirti addio”, "Ma chi è quello lì", "Oggi sono io", "Sweet Transvestite", "Sogno", "La verità"
E♭3/D♯3: "Caruso", “Ci vuole un po’ di R’n’R’”, “Devo dirti addio”, "Ormai"
D3: "Billie Jean", "Devo dirti addio (Pra dizer adeus)", "Donna donna donna", "La mia carrozza", "Un nuovo amico / E poi...", "Oggi sono io", "Only You", "Più di cosi", “Rose su rose”
D♭3/C♯3: "Ma chi è quello lì", "Ormai"
C3: "Bilie Jean", "Donna donna donna", "Lullaby of Birdland" live 1968, "Nuda"
B2: "Ma chi è quello lì", "Only You", "Ormai"
A2: "Ma chi è quello lì", "Ormai"
A♭2/G♯2: "Ma chi è quello lì"
G2: "Only You"
F2: "Donna donna donna"
.......................................................
Blue marks falsetto or whistle notes.
Underlines mark notes that are obscured in the song mix.
Italics mark non-melodic notes.
Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.