Post by onemorelight17 on Sept 24, 2019 1:54:15 GMT
Cristian Sáinz Valdés Castro
Vocal Range: G2-C6
Significant High Notes:
C6 ("No Podrás" live Festival del Huaso 2015")
B5 - ("Así es el calor", "Es Mejor Así" live Festival del Huaso 2015)
A5 - ("Es mejor así live in Luna Park 2009", "No Podrás" live Monterrey 2013/Argentina 2017, "Tu corazón")
G♯5 ("Improvisation" live 2023, "Lloran las rosas live in el Calderon 2008", "No Podrás" live Argentina 2017)
G5 - ("Amor eterno", "Lloran Las Rosas live 2003")
F♯5 - ("Azul" live viña del mar 2002 , "Tu Corazón")
F5 - ("Amor Eterno" , "Así es el calor ", "Esa Morena", "Solo")
E5 - ("Lloviendo Estrellas","No te vayas", "Seré para ti"; "Si yo fuera él"; "Tu corazón")
E♭5 - ("Es Mejor Así" live 1997 Acapulco, "Mi Querido Amor", "Tu corazón")
D5 - ("Así es el calor", "Dicen", "Esa Morena"; "Fantasmas", "Junto a Ti", "Lloran las Rosas", "Mi Querido Amor", "No hace falta", "No podrás", "Será el amor", "Solo Dame Una Noche", "Solo pienso en ti")
C♯5 - ("Azul"; "Cupido", "Espíritu", "Estás Mintiendo", "Fuiste Mía", "Lloviendo Estrellas", "Nunca Voy a Olvidarte live in Viña del Mar", "Odiame", "Sin Aliento", "Si yo fuera él", "Solo" , "Yo no sé qué me pasó")
C5 - ("Amor Eterno", "Canta una canción de Amor", "Cupido", "Dame Un Beso", "Entre los Andes", "Eres Tú", "Fantasmas", "Fuiste Mía", "Lloran las rosas", "No me Digas (versión balada)", "No te Vayas", "Nunca voy a olvidarte", "Queriendo y No", "Por amor a ti", "Será el Amor", "Si Me Ves Llorar por ti" , "Si Yo Fuera él", "Solo pienso en", "Verónica", "Yo no sé qué me pasó")
B4 - ("Amantes de Ocasión", "Atrévete", "Canta una Canción de amor", "Con ella", "Con tu Amor", "Descontrol", "Entre los andes"; "En Este Bar", "Eres Tú", "Esa Morena", "Estás Mintiendo", "Lloviendo Estrellas", "Más y más", "Me quedé", "Miedo", "Mi Querido Amor", "Morelia", "Nada nos Separa", "No hace falta", "Nunca Jamás", "Para Ti", "Piel y Seda", "Por Amor a Ti", "Primero el Amor", "Será el Amor", "Seré para ti", "Siempre Estarás Conmigo", "Siempre en mi Mente", "Si Me Ves Llorar Por Ti", "Sin Aliento", "Sin Tu Amor", "Si Yo Fuera Él", "Solo Dame una Noche", "Solo Pienso en Ti", "Solo Tú", "Soy", "Viajando en el Tiempo", "Volver a Amar")
Significant Low Notes:
E3 ("Abrázame Muy Fuerte", "Amaneciendo en Ti", "Amnesia", "Amor Total", "Atrévete", "Azul Gris", "Buscando una Sonrisa", "Buenos Días Amor", "Como a Dos Tontos", "Con Ella", "De Qué Manera te Olvido", "Después de ti.. qué?", "Dicen", "El Culpable soy yo", "El Vino y las Rosas", "Es Mejor Así", "Hoy Quiero Soñar", "La Caminera", "La Nave del Olvido", "Lo Dudo", "Mañana Mañana", "Nuestro Amor", "Para Ti", "Piel y Seda", "Por La Espalda", "Puerto Rico", "Se Mi Aire", "Seré para ti", "Silencio", "Simone", "Sin Tu Amor", "Si Ya No Estás Aquí", "Solo Dame una Noche", "Solo Pienso En Ti", "Tu Retirada", "Una y Mil Veces", "Un Segundo" "Yo Quería")
E♭3 ("Abrazado a Tu Piel", "Alma de Viento", "Amor Amor", "Con Tu Amor", "Desesperado", "He Venido a pedirte perdón", "Insaciable Amante", "Junto a Ti", "Llorar Por Dentro", "Me Basta", "Mi Vida Sin Tu Amor", "Nuestra Verdad", "Por Amor a Ti", "Saudade", "Si acaba Bien", "Si Pudiera", "Tu Vida con la Mía", "Viajando En El Tiempo")
D3 ("Agua Nueva", "Amaneciendo en Ti", "Como a Dos Tontos", "Después de Ti ¿Qué?" ,"Fantasmas", "Junto a Ti", "Nuestro Amor", "Nunca Jamás", "Perdonar", "Piel y Seda", "Por Amor a Ti", "Si acaba bien" , "Simplemente Tú", "Sin Aliento", "Solo" , "Solo Dame Una Noche, "Solo Pienso en Ti", "Ten Valor", "Un segundo" ,"Vuélveme a querer", "Yo No sé qué me pasó")
C♯3 - ("Ángel", "Con ella"; "Cuando Me Miras Así", "En Donde Estás Tú", "La Nave Del Olvido", "No Podrás", "Prográmame en tu Mente", "Purgatorio", "Si Acaba Bien, "Tu Sombra En Mi")
C3 - ("Abrazado a Tu Piel", "Agua Nueva", "Amarte a Ti", "Beso Negro", "En Dónde estás tú", "Hoy quiero soñar", "Junto a Ti", "Me quedé", "Miedo", "Perdonar", "Piel y Seda", "Si pudiera", "Seré para ti", "Vamos a darnos tiempo", "Viajando en el Tiempo", "Vivir sin ti", "Volcán")
B2 - ("Cuando me miras así", "Dos Amantes", "Gli Amori", "Llorar por dentro", "Nada nos separa", "Penumbras", "Perdonar", "Tu Primera Vez", "Vuélveme a Querer" )
A2 - ("Mi Bien Amada y Yo")
G♯2 ("Lloraré")
G2 - ("Me Quedé" , "Mi Bien Amada y Yo")
*Boldface - denotes singing that is a particularly notable example of this person's vocal capabilities.
*Underline - denotes backing vocals/vocals obscured in the mix.
*Italics - denotes non-melodic notes/spoken notes.
*Blue - denotes soft, and or disconnected falsetto notes.
Trained by seth Riggs. Cristian has a melodic voice capable of being very warm, notable for his mixed voice capable of reaching notes of the 5th octave with great ease.
{NOTEWATCHED MATERIAL}
1992: Agua nueva
1993: Un segundo en el tiempo
1994: El camino del alma
1996: El deseo de oír tu voz
1997: Lo mejor de mí
1999: Mi vida sin tu amor
2001: Azul
2003: Amar es
2004: Hoy quiero soñar
2005: Días felices
2007: El indomable