Post by Platypus on Mar 13, 2020 17:13:17 GMT
Jan Ove Ottesen
Associated acts: Kaizers Orchestra, Gnom
Years Active: 2000 - present
Vocal Range: C2 - G♯5
High Notes:
G♯5 ("Me æ Di Beste Og Viking De Vett Det!")
F♯5 ("Maskineri" Live Stavanger 2010)
E5 ("Bris", "Bøn Fra Helvete" live Vega 2006)
E♭5 ("9 mm", "Blomster Frå Ei Grav", "D-Dagen", "Dine Gamle Dager Er Nå", "I Natt Blir Du Fri", "Spinner For Deg")
D5 ("Black and White Movie", "Bris", "Engel", "Klappjakt", "Som Du")
C♯5 ("Aldri La De Tru De Er Bedre Enn Deg", "Bøn Fra Helvete", "Di Grind", "Djevelens Orkester", "Eg Spår", "Fullmånehymne", "Knekker Deg Til Sist", "Moment", "Opp av Ruiner" Band version, "Toxic Blod")
C5 ("Blitzregn Baby", "Damplokomotiv", "Delikatessen", "Den Sjette Sansen", "Dieter Meyers Inst.", "Dine Gamle Dager Er Nå", "Drøm Videre Violeta", "Eg Spår", "Et Hjerte Som Sloss", "Far Til Datter", "Femtakt Filosofi", "Forloveren", "Gjennom Mørket og Inn i Lyset", "I Siget", "Kaizers 115. Drøm", "Kaleidoskophimmel", "Kavaler", "Perler Og Svin", "Pyramidene", "Regnbuen Treffer Oss Ikkje Lenger", "Sju Bøtter Tårer Er Nok, Beatrice", "Stjerner i Posisjon", "Stormen", "The Sun Always Shines On TV" Live Oslo 2011, "Svarte Katter og Flosshatter" live Øyafestivalen 2011, "Tanker", "Verdens Lengste Farvel", "Vår Uendelige Sang", "Øyeblikkfanger")
B4 ("Apokalyps Meg", "Black and White Movie", "Død Manns Tango", "Hysj", "Salt Og Pepper", "Som Du", "Svarte Katter og Flosshatter", "Under Månen")
B♭4 ("9 mm", "Blomster Frå Ei Grav", "Carnaby Jul", "Det Polaroide Liv", "Det Sorte Karneval", "Din Kjole Lukter Bensin, Mor", "Dine Gamle Dager Er Nå", "Djevelens Orkester", "Du Og Meg Lou", "En Større Dag", "Enden Av November", "Far Til Datter", "Forloveren", "Juliet", "Latex", "Maestro", "Markedet Bestemmer", "Me æ Di Beste Og Viking De Vett Det!", "Min Kvite Russer", "Ond Sirkel", "Philemon Arthur & the Dung", "Satan I Halsen", "Sigøynerblod", "Siste Dans", "Tegn fra Oven", "Tokyo Ice Til Clementine", "Whiskey Rabbi")
A4 ("170", "Abstinenser", "Action", "Bastard Sonn", "Begravelsespolka", "Bøn Fra Helvete", "D-Dagen", "Di Grind", "Dieter Meyers Inst.", "Din Kjole Lukter Bensin, Mor", "Djevelens Orkester", "Drittsekk", "Drøm Videre Violeta", "En For Orgelet, En For Meg", "Et Hjerte Som Sloss", "Faen I Båten", "Femtakt Filosofi", "Garbage Man", "Gjennom Mørket og Inn i Lyset", "Goin' Out West" live Oslo 2009, "Hysj", "Jesus Jesus" live, "Kaizers 115. Drøm", "Kaleidoskophimmel", "Katastrofen", "Kavaler", "Knekker Deg Til Sist", "Mann Mot Mann", "Marcellos leksjon" "Markedet Bestemmer", "Me Vokser Aldri Opp", "Medisin & Psykiatri", "Min Kvite Russer", "Ompa Til Du Dør", "Perfekt I En Drøm", "Pyramidene", "Resistansen", "Silver", "Stjerner i Posisjon", "Stormen", "Støv Og Sand", "Trixing & Fixing", "Tusen Dråper Regn", "Tvilling", "Verdens Lengste Farvel", "Whiskey Rabbi")
G♯4 ("9 mm", "Blitzregn Baby", "Blomster Frå Ei Grav", "Diamant Til Kull", "Die Polizei", "Drøm Videre Violeta", "Eg Spår", "En For Orgelet, En For Meg", "Fanden Hakk I Hel", "I Ett Med Verden", "I Natt Blir Du Fri", "I Siget", "Kontroll På Kontinentet", "Markedet Bestemmer", "Me Vokser Aldri Opp", "Moment", "Neighbour Boy", "Om Me Går Ner", "Opp av Ruiner" Band version, "Regnbuen Treffer Oss Ikkje Lenger", "Señor Torpedo", "Sjakk", "Sonny", "Spinner For Deg", "Tanker", "Tokyo Ice Til Clementine", "Verdens Lengste Farvel")
G4 ("Action", "Apokalyps Meg", "Auksjon (I Dieter Meyers Hall)", "Bak En Sky Heim", "Bak Et Halleluja", "Blåste Kyss og Sendte Vink", "Bris", "Carnaby Jul", "Cecilia I. Velur", "Damplokomotiv", "Delikatessen", "Det Polaroide Liv", "Din Kjole Lukter Bensin, Mor", "Dine Gamle Dager Er Nå", "Død Manns Tango", "En Større Dag", "Enden Av November", "Engel", "Et Hjerte Som Sloss", "Evig Pint", "Far Til Datter", "Feil I Mitt Speil", "Femtakt Filosofi", "Forloveren", "Fra Sjåfør Til Passasjer", "Go Tell Her", "Goin' Out West" live Oslo 2009, "Hengtmann", "Hjerteknuser", "Jesus Jesus" live, "Kaleidoskophimmel", "Latex", "Marcellos leksjon", "Marlene", "Maskineri", "Medisin & Psykiatri", "Mr Kaizer, Hans Constanse og Meg", "Papa Har Lov", "Perfekt I En Drøm", "Perler Og Svin", "Philemon Arthur & the Dung", "Poker" live Sandnes 2000, "Profeti Lunar", "Prosessen", "Psycho Under Min Hatt", "Pumper Julen Rett Inn", "På Ditt Skift", "Satan I Halsen", "Sekskløver", "Sigøynerblod", "Siste Dans", "Sju Bøtter Tårer Er Nok, Beatrice", "Som Du", "Stormen", "The Sun Always Shines On TV" Live Oslo 2011, "Svarte Katter & Flosshatter", "Synd at Synd Går I Arv", "Tegn fra Oven", "This City Kills", "Tickets", "Tvilling", "Under Månen", "Verden Går Til Helvete, Tralala", "Våpen", "Øyeblikkfanger")
F♯4 ("Aldri La De Tru De Er Bedre Enn Deg", "Bøn Fra Helvete", "Die Polizei", "Down To The Vertigans", "Heine", "Hevnervals", "I Natt Blir Du Fri", "Juliet", "Katastrofen", "Konteiner", "Maestro", "Me æ Di Beste Og Viking De Vett Det!", "Musical Interview", "Ompa Til Du Dør", "Salt Og Pepper", "Suffer/Lid Min Kjære", "This City Kills", "Tusen Dråper Regn", "Tvilling", "Volvo i Mexico")
Low Notes:
D3 ("170", "Action", "Apokalyps Meg", "Bestevenn", "Din Kjole Lukter Bensin, Mor", "Down To The Vertigans", "Drøm Hardt (Requiem Part I)", "Et Hjerte Som Sloss" 2018 version, "Forloveren", "Hysj", "Maestro", "Markedet Bestemmer", "Min Kvite Russer", "Perler Og Svin", "Resistansen", "Silver", "Siste Dans", "Sonny", "Støv Og Sand", "Synd at Synd Går I Arv", "Under Månen", "Øyeblikkfanger")
C♯3 ("9 mm", "Aldri La De Tru De Er Bedre Enn Deg", "Die Polizei", "I Ett Med Verden" live Göteborg 2024, "Mann Mot Mann", "Maskineri", "Me Vokser Aldri Opp", "Psycho Under Min Hatt", "Wonderful Show")
C3 ("170", "Bak En Sky Heim", "Bestevenn", "Blåste Kyss og Sendte Vink", "Christiania", "Den Andre Meg", "Den Romantiske Tragedien", "Det Sorte Karneval", "Din Kjole Lukter Bensin, Mor", "En Større Dag", "En Til Som Deg", "Far Til Datter", "Fiskesang", "Fra Sjåfør Til Passasjer", "Gjennom Mørket og Inn i Lyset", "Go Tell Her", "Gruvene På 16", "Markveien", "Marlene", "Medisin & Psykiatri", "Min Kvite Russer", "Mine Siste Berømte Ord", "Mr Kaizer, Hans Constanse og Meg", "Neighbour Boy", "Papa Har Lov", "Prosessen", "Pumper Julen Rett Inn", "Pyramidene", "Scenario", "Sekskløver", "Sju Bøtter Tårer Er Nok, Beatrice", "Stjerner i Posisjon", "Stormen", "Tanker", "Tumor i Ditt Hjerte", "Verdens Lengste Farvel", "Veterans Klage", "Våpen", "Vår Uendelige Sang")
B2 ("Delikatessen", "Down To The Vertigans", "En Rik Brønn som Lyger", "En Til Som Deg", "Faen I Båten", "Fra Sjåfør Til Passasjer", "Her Face", "Hevnervals", "Jævel Av En Tango", "Kaizers 115. Drøm", "Markveien", "Marlene" 2018 version, "Mathilde", "Me æ Di Beste Og Viking De Vett Det!", "Mys", "Salt Og Pepper", "Sjakk", "Sju Bøtter Tårer Er Nok, Beatrice", "Synd at Synd Går I Arv", "This City Kills", "Til Depoet", "Whiskey Rabbi")
B♭2 ("Blomster Frå Ei Grav", "Blåste Kyss og Sendte Vink", "Carnaby Jul", "Christiania", "Den Andre Meg", "Den Romantiske Tragedien", "Dine Gamle Dager Er Nå", "Enden Av November", "Feil I Mitt Speil", "Forget About Me", "Fullmånehymne", "Go Tell Her", "Juliet", "Lauritzens Kafe", "Lev Seint, Lev Sant", "Opp Av Ruiner", "Papa Har Lov", "Poker" live Sandnes 2000, "Profeti Lunar", "Prosessen", "Scenario", "Takk Som Byr", "Tegn fra Oven")
A2 ("Aldri La De Tru De Er Bedre Enn Deg", "Bastard", "Begravelsespolka", "Bøn Fra Helvete", "De Fire Små Endene", "Die Polizei", "Fiskesang", "Hemmelig Beskjed", "Jul For En Kåbbåi" live 2011, "Kalifornia", "Karate", "KGB", "Klappjakt", "Latex", "Marie Tussauds & Hennes Mann Imaginær", "Med En Gang Eg Når Bånn", "Perler Og Svin", "Resistansen", "Sjakk", "Som Du", "Toxic Blod", "Tvilling", "Vi Ses i Morgen")
G♯2 ("9 mm", "Francis' Lonely Nights", "Fullmånehymne", "Garbage Man", "I Natt Blir Du Fri", "I Siget", "Juliet", "Mathilde", "Om Me Går Ner")
G2 ("Bak En Sky Heim", "Blåste Kyss og Sendte Vink", "Carnaby Jul", "Cecilia I. Velur", "Det Ville Vært En Sensasjon", "En Til Som Deg", "Enden Av November", "Et Hjerte Som Sloss" 2018 version, "Evig Pint" P3 Acoustic version, "Feil I Mitt Speil", "Forloveren", "Heine", "Hengtmann", "Kaleidoskophimmel", "Marie Tussauds & Hennes Mann Imaginær", "Mr Kaizer, Hans Constanse og Meg", "Mys", "Papa Har Lov", "Pumper Julen Rett Inn", "Pyramidene", "Røvervise", "Scenario", "Sekskløver", "Verden Går Til Helvete, Tralala", "Vi Ses i Morgen")
F♯2 ("Auksjon (I Dieter Meyers Hall)", "Die Polizei", "Garbage Man", "Her Face", "Jævel Av En Tango", "Kaizers 115. Drøm", Musical Interview, "Trixing & Fixing", "Wonderful Show")
F2 ("Med En Gang Eg Når Bånn")
E2 ("De Fire Små Endene", "Dieter Meyers Inst.", "Knekker Deg Til Sist", "Toxic Blod", "Trixing & Fixing")
E♭2 ("Lev Seint, Lev Sant")
D2 ("Jævel Av En Tango")C2 ("Satan I Halsen")
{Questionable Notes}C6 ("Drittsekk" [1])
B5 ("Marlene" [1])
G♯5 ("Tanker" [1])
F♯5 ("Aldri La De Tru De Er Bedre Enn Deg" [1], "Moment" [1])
F5 ("Whiskey Rabbi" [1])
E5 ("Abstinenser" [5])
D2 ("Med En Gang Eg Når Bånn" [5])
C2 ("Mic Check" [2])
G♯1 ("Auksjon (I Dieter Meyers Hall)" [5])
.......................................................
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
B5 ("Marlene" [1])
G♯5 ("Tanker" [1])
F♯5 ("Aldri La De Tru De Er Bedre Enn Deg" [1], "Moment" [1])
F5 ("Whiskey Rabbi" [1])
E5 ("Abstinenser" [5])
D2 ("Med En Gang Eg Når Bånn" [5])
C2 ("Mic Check" [2])
G♯1 ("Auksjon (I Dieter Meyers Hall)" [5])
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
{Album Ranges}
with Kaizers Orchestra:
Ompa Til Du Dør (2001): G2 - C♯5 - E5
Evig pint (2003): B2 - B4 - C♯5
Maestro (2005): D2 - B♭4 - C♯5
Maskineri (2008): E2 - B4 - E♭5
Våre demoner (2009): F♯2 - C5
Violeta Violeta Volume I (2011): B2 - C5
Violeta Violeta Volume II (2011): B♭2 - B♭4 - C5
Violeta Violeta Volume III (2012): C2 - G2 - C5
as Janove:
Artisten & Marlene (2017): E2 - C5 - E♭5
Hengtmann (2018): G2 - A4 - D5
Det Sorte Karneval (2021): G2 - B♭4 - E♭5
Fullmånehymner (2023): E♭2 - G4 - C♯5
with Kaizers Orchestra:
Ompa Til Du Dør (2001): G2 - C♯5 - E5
Evig pint (2003): B2 - B4 - C♯5
Maestro (2005): D2 - B♭4 - C♯5
Maskineri (2008): E2 - B4 - E♭5
Våre demoner (2009): F♯2 - C5
Violeta Violeta Volume I (2011): B2 - C5
Violeta Violeta Volume II (2011): B♭2 - B♭4 - C5
Violeta Violeta Volume III (2012): C2 - G2 - C5
as Janove:
Artisten & Marlene (2017): E2 - C5 - E♭5
Hengtmann (2018): G2 - A4 - D5
Det Sorte Karneval (2021): G2 - B♭4 - E♭5
Fullmånehymner (2023): E♭2 - G4 - C♯5
*Italics marks non-melodic notes
*Underlines marks notes found in backing harmony or general backing vocal
*Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.
*Blue marks clear falsetto notes.
Special thanks to user "jaredletoisbackagain" for letting me put this up.