Post by Baronessa on Jun 24, 2020 19:31:25 GMT
Ana Carolina Sousa (9 September 1974)
Vocal Range: A2 - E5
{Vocal Range Timeline}Ana Carolina:
Ana Carolina (1999): B♭2 - E♭5
Ana Rita Joana Iracema e Carolina (2001): A2 - E5
Estampado (2003): B♭2 - E5
Dois Quartos (2006): A2 - C5
N9ve (2009): A2 - C♯5
#AC (2013): B♭2 - E5
Fogueira em Alto Mar (2019): C3 - C5
Ana Carolina (1999): B♭2 - E♭5
Ana Rita Joana Iracema e Carolina (2001): A2 - E5
Estampado (2003): B♭2 - E5
Dois Quartos (2006): A2 - C5
N9ve (2009): A2 - C♯5
#AC (2013): B♭2 - E5
Fogueira em Alto Mar (2019): C3 - C5
Significant High Notes:
E5 ("Bang Bang 2", "Esperta", "Joana", "Libido", "Vox Populi")
E♭5 ("Agora ou Nunca", "Tô Saindo")
D5 ("Garganta", "Implicante", "Pole Dance", "Tô Saindo")
C♯5 ("A Câmera Que Filma os Dias", "Entreolhares (The Way You’re Looking at Me)", "O Melhor de Mim", "Uma Louca Tempestade")
C5 ("Algúem me Disse", "Elevador (Livro de Esquecimento)", "Entreolhares (The Way You’re Looking at Me)", "Garganta", "Implicante", "Joana", "La Critique", "Me Sento Na Rua", "Nada Te Faltará", "O Que é Que Há?", "Pra Terminar", "Retrato Branco e Preto", "Rosas", "Sen.ti.mentos", "Tudo Bem", "Un Sueño Bajo el Agua")
B4 ("1.100,00 (Nega Marrenta)", "A Câmera Que Filma os Dias", "A Canção Tocou na Hora Errada", "Bang Bang 2", "Com Vista Para Amar", "Dias Roubados", "Encostar na Tua", "Eu Nunca Te Amei Idiota", "Hoje Eu Tô Sozinha", "Homens e Mulheres", "La Critique", "Libido", "Mais Forte", "Nada Te Faltará", "Não Fale Desse Jeito", "O Melhor de Mim", "O Avesso dos Ponteiros", "O Rio", "Que Se Danem Os Nós", "Sen.ti.mentos", "Trancado", "Tudo e Mais Um Pouco")
B♭4 ("Canção Pra Ti", "É Mágoa", "Fogueira em Alto Mar", "Garganta", "Mais Que Isso", "Não Tem no Mapa", "O Avesso dos Ponteiros", "Quem de Nós Dois (La Mia Storia Tra Le Dita)", "Retrato Branco e Preto", "Rosas", "Tô Caindo Fora", "Uma Louca Tempestade", "Un Sueño Bajo el Agua", "Vestido Estampado", "Violão e Voz")
A4 ("1.100,00 (Nega Marrenta)", "10 Minutos (Dimmi Perché)", "A Canção Tocou na Hora Errada", "Agora ou Nunca", "Bang Bang 2", "Canção Pra Ti", "Combustível", "Dias Roubados", "É Hora da Virada", "É Mágoa", "Ela é Bamba", "Elevador (Livro de Esquecimento)", "Esperta", "Eu Não Paro", "Homens e Mulheres", "Joana", "La Critique", "Mais Forte", "Manhã", "Nada Pra Mim", "Notícias Populares", "O Beat da Beata", "O Cristo de Madeira", "O Melhor de Mim", "O Rio", "O Tempo se Transforma em Memória", "Outra Vez Você", "Pra Rua Me Levar", "Pra Terminar", "Sen.ti.mentos", "Só Fala em Mim", "Tô Saindo", "Tudo Bem", "Vê Se Me Esqueçe", "Vestido Estampado", "Violão e Voz")
G♯4 ("2 Bicudos", "1296 Mulheres", "A Câmera Que Filma os Dias", "A Canção Tocou na Hora Errada", "Beatriz", "Canção Antiga", "Confesso", "Corredores", "Da Vila Vintém Ao Fim do Mundo", "Dentro", "É Hora da Virada", "Encostar na Tua", "Entreolhares (The Way You’re Looking at Me)", "Eu Não Paro", "Eu Nunca Te Amei Idiota", "Fogueira em Alto Mar", "Nada Pra Mim", "Nua", "O Beat da Beata", "O Melhor de Mim", "O Avesso dos Ponteiros", "Que Se Danem Os Nós", "Rosas", "Trancado")
G4 ("1.100,00 (Nega Marrenta)", "2 Bicudos", "8 Estórias", "10 Minutos (Dimmi Perché)", "Algúem me Disse", "Armazém", "Bang Bang 2", "Beatriz", "Chevette", "Claridade", "Com Vista Para Amar", "Combustível", "Confesso", "Corredores", "Da Vila Vintém Ao Fim do Mundo", "Dadivosa", "Ela é Bamba", "Era", "Hoje Eu Tô Sozinha", "Implicante", "Mais Forte", "Mais Que Isso", "Manhã", "Me Sento Na Rua", "Nada Te Faltará", "Não Fale Desse Jeito", "Não Tem no Mapa", "Notícias Populares", "O Cristo de Madeira", "O Que é Que Há?", "O Rio", "O Tempo se Transforma em Memória", "Pra Rua Me Levar", "Quem de Nós Dois (La Mia Storia Tra Le Dita)", "Resta", "Retrato Branco e Preto", "Só Fala em Mim", "Tá Rindo, É?", "Tô Caindo Fora", "Tolerância", "Traição", "Tudo e Mais Um Pouco", "Um Edifício no Meio do Mundo", "Vai", "Vê Se Me Esqueçe", "Vox Populi")
Significant Low Notes:
G3 ("1.100,00 (Nega Marrenta)", "Agora ou Nunca", "Armazém", "Chevette", "Corredores", "Ela é Bamba", "Então Vá Se Perder", "Esperta", "Fogueira em Alto Mar", "Homens e Mulheres", "Implicante", "La Critique", "Me Sento Na Rua", "Pole Dance", "Rosas", "Tá Rindo, É?", "Tô Saindo", "Un Sueño Bajo el Agua", "Violão e Voz", "Vox Populi")
F♯3 ("8 Estórias", "A Câmera Que Filma os Dias", "A Canção Tocou na Hora Errada", "Aqui", "Bang Bang 2", "Canção Antiga", "Cantinho", "Carvão", "Dentro", "Dias Roubados", "Entreolhares (The Way You’re Looking at Me)", "Eu Comi a Madona", "Eu Nunca Te Amei Idiota", "Hoje Eu Tô Sozinha", "Joana", "Libido", "Nada Pra Mim", "O Avesso dos Ponteiros", "Pelo iPhone", "Perder Tempo Com Você", "Só Fala em Mim", "Tudo e Mais Um Pouco")
F3 ("10 Minutos (Dimmi Perché)", "1296 Mulheres", "A Câmera Que Filma os Dias", "Agora ou Nunca", "Corredores", "Da Vila Vintém Ao Fim do Mundo", "Ela é Bamba", "Então Vá Se Perder", "Fogueira em Alto Mar", "Garganta", "Confesso", "Pole Dance", "Quem de Nós Dois (La Mia Storia Tra Le Dita)", "Rosas", "Tá Rindo, É?", "Tolerância", "Torpedo", "Tudo Bem")
E3 ("1.100,00 (Nega Marrenta)", "8 Estórias", "Bang Bang 2", "Beatriz", "Canção Pra Ti", "Claridade", "Com Vista Para Amar", "Dadivosa", "Encostar na Tua", "Esperta", "Hoje Eu Tô Sozinha", "Homens e Mulheres", "Implicante", "Joana", "La Critique", "Libido", "Mais Forte", "Mais Que Isso", "Manhã", "Não Tem no Mapa", "Notícias Populares", "Nua", "O Avesso dos Ponteiros", "O Cristo de Madeira", "O Rio", "O Tempo se Transforma em Memória", "Outra Vez Você", "Perder Tempo Com Você", "Que Se Danem Os Nós", "Que Será", "Resposta da Rita", "Resta", "Só Fala em Mim", "Tô Caindo Fora", "Torpedo", "Trancado", "Tudo e Mais Um Pouco", "Vai", "Vê Se Me Esqueçe", "Violão e Voz")
E♭3 ("Algúem me Disse", "Aqui", "Da Vila Vintém Ao Fim do Mundo", "Dentro", "Eu Nunca Te Amei Idiota", "O Melhor de Mim", "O Que é Que Há?", "O Tempo se Transforma em Memória", "Que Se Danem Os Nós", "Retrato Branco e Preto", "Uma Louca Tempestade")
D3 ("10 Minutos (Dimmi Perché)", "Algúem me Disse", "Canção Pra Ti", "Cantinho", "Carvão", "Combustível", "Confesso", "Corredores", "Dadivosa", "É Hora da Virada", "É Mágoa", "Garganta", "Mais Forte", "Mais Que Isso", "Manhã", "Milhares de Sambas", "Nada Te Faltará", "Não Fale Desse Jeito", "Notícias Populares", "Pelo iPhone", "Pra Rua Me Levar", "Quem de Nós Dois (La Mia Storia Tra Le Dita)", "Retrato Branco e Preto", "Ruas de Outono", "Sen.ti.mentos", "Tô Caindo Fora", "Traição", "Tudo Bem", "Um Edifício no Meio do Mundo", "Un Sueño Bajo el Agua", "Vê Se Me Esqueçe", "Vox Populi")
C♯3 ("2 Bicudos", "1296 Mulheres", "Aqui", "Canção Pra Ti", "Dias Roubados", "É Hora da Virada", "Encostar na Tua", "Entreolhares (The Way You’re Looking at Me)", "Era", "Eu Não Paro", "Nua", "Eu Comi a Madona", "O Melhor de Mim", "Que Será", "Torpedo", "Trancado", "Uma Louca Tempestade", "Vestido Estampado")
C3 ("2 Bicudos", "Algúem me Disse", "Armazém", "Beatriz", "Com Vista Para Amar", "Confesso", "Então Vá Se Perder", "Esperta", "Garganta", "Me Sento Na Rua", "Milhares de Sambas", "Nada Te Faltará", "O Cristo de Madeira", "O Que é Que Há?", "O Rio", "Pra Terminar", "Tô Saindo", "Tolerância", "Traição", "Vai", "Vestido Estampado")
B2 ("8 Estórias", "Beatriz", "Cantinho", "Carvão", "Combustível", "Dentro", "Encostar na Tua", "Era", "Eu Comi a Madona", "Libido", "Milhares de Sambas", "Não Fale Desse Jeito", "Não Tem no Mapa", "O Beat da Beata", "O Cristo de Madeira", "Pelo iPhone", "Pra Rua Me Levar", "Que Se Danem Os Nós", "Resposta da Rita", "Ruas de Outono", "Sen.ti.mentos", "Um Edifício no Meio do Mundo", "Violão e Voz", "Vox Populi")
B♭2 ("É Mágoa", "Era", "Pra Rua Me Levar", "Tô Caindo Fora", "Un Sueño Bajo el Agua", "Vestido Estampado")
A2 ("10 Minutos (Dimmi Perché)", "Eu Não Paro", "Nada Te Faltará", "Pra Terminar", "Ruas de Outono", "Sen.ti.mentos")
{Questionable Notes}G♯2 ("Eu Não Paro"[1a])
..................................................
[1]Questionable representation
a. Short onset anacrusis
Questionable notes are any notes with a questionable significance. In short, this spoiler acknowledges notes that I am aware exist, but do not want to contribute to the singer's range. These involve (but are not limited to) weak vocal fry, uncontrolled slides, very short notes, notes hit at an ambiguous pitch and notes where it is unclear who is singing.
[1]Questionable representation
a. Short onset anacrusis
Questionable notes are any notes with a questionable significance. In short, this spoiler acknowledges notes that I am aware exist, but do not want to contribute to the singer's range. These involve (but are not limited to) weak vocal fry, uncontrolled slides, very short notes, notes hit at an ambiguous pitch and notes where it is unclear who is singing.
• Blue denotes falsetto passages.
• Bold denotes outstanding passages.
• Italics denote non-melodic passages.
• Underlines denote obscured passages.