Post by babsxcarey on Mar 20, 2021 14:41:39 GMT
Maria Bethânia Viana Teles Veloso (June 18, 1946)
Years Active: 1965-Today
Vocal Range: F2-G5
Significant High Notes:
G5: ("Irene", "Yê-Melê")
F♯5: ("Yê-Melê")
E5: ("Ponto De Iansã" Live Maria Bethânia Ao Vivo (1970))
C♯5: ("Gloria in Excelsis (Missa Agrária) / Carcará")
C5: ("Dia 4 De Dezembro", "Dona do Raio / O Vento / Procelária / A Dona do Raio e do Vento / Oração de Oiá", "Ele Falava Nisso Todo Dia", "Iansã", ""Ponto De Iansã" Live Maria Bethânia Ao Vivo (1970),", "Volta Por Cima")
B4: ("A Hora Da Estrela De Cinema", "Baby", "Camisa Listada", "Canto de Oxum / Inscrição", "Carta de Amor", "De Manhã", "Ele Falava Nisso Todo Dia", "Esse Sonho Vai Dar", "Samba De Roda / Marinheiro Só", "Ponto De Oxóssi", "Ponto Do Guerreiro Branco", "Trampolim")
B♭4: ("Agora É Cinza", "As Ayabas", "Caminho Das Índias", "Com Açúcar, Com Afeto", "Drama", "Festa", "Quem Me Dera", "Rosa Dos Ventos", "Viramundo", "Volta Por Cima", "Yê-Melê")
A4: ("A Bahia Te Espera", "A Beira E O Mar", "A Hora Da Estrela De Cinema", "A Tua Presença", "ABC Do Sertão", "Agora É Cinza", "Amando Sobre Os Jornais", "Anjo Exterminado", "Balada Do Lado Sem Luz", "Bom Dia", "Borandá", "Camisa Listada", "Canto de Oxum / Inscrição", "Carinhoso / Se Todos Fossem Iguais A Você", "Caso De Polícia", "Cheiro De Amor", "Começaria Tudo Outra Vez", "Da Gema", "De Manhã", "Dia 4 De Dezembro", "Ela Disse-Me Assim (Vá Embora)", "Ele Falava Nisso Todo Dia", "Emoções", "Esse Sonho Vai Dar", "Eu Agora Sou Feliz", "Eu Tenho Um Pecado Novo", "Fonte", "Fósforo Queimado", "Gente", "Gloria in Excelsis (Missa Agrária) / Carcará", "Guerra No Mar", "Iansã", "Iemanjá Rainha do Mar / Beira-Mar", "Ilumina", "Iluminada", "Infinito Desejo", "Janelas Abertas No.2", "Jesus Cristo", "Loucura", "Maldição", "Maria, Maria", "Meiga Presença", "Negue", "Nossos Momentos", "O Meu Amor", "Olhos Nos Olhos", "Os Argonautas" Live Maria Bethânia Ao Vivo(1970), "Pano Legal / Café Socaite", "Pele", "Pierrot Apaixonado", "Poema Azul / Mar Sonoro", "Ponto", "Ponto De Iansã" Live Maria Bethânia Ao Vivo (1970), "Ponto Do Guerreiro Branco", "Pra Dizer Adeus", "Preconceito", "Quem Me Dera", "Rosa Do Viver", "Rosa Dos Ventos", "Salve As Folhas", "Samba De Roda / Marinheiro Só", "Se Eu Morresse Amanhã", "Só Eu Sei", "Sonho Meu", "Talismã", "Terezinha", "Voltei Pro Morro")
G♯4: ("9º Andar", "A Bahia Te Espera", "A Felicidade", "A Noticia", "A Voz De Uma Pessoa Vitoriosa", "Agradecer e Abraçar", "Água de Cachoeira", "Alteza", "Amo Tanto Viver", "Andança", "As Ayabas", "As Canções Que Você Fez Pra Mim", "Atiraste Uma Pedra", "Awô / Inhansã", "Baby", "Cacilda", "Carta de Amor", "Da Cor Brasileira", "Dois De Fevereiro", "Eu E Água", "Gente", "Há Um Deus", "Iluminada" Live De Santo Amaro A Xerém, "Kirimurê", "Lama", "Linha de Caboclo", "Lua Vermelha", "Mãe Maria", "Mano Caetano", "Marginália II", "Maria, Maria", "Mergulho", "Minha Rede", "Nada Além", "Noite De Um Verão De Sonho", "Nossos Momentos", "O Lado Quente Do Ser", "O Meu Amor", "O Que Será? (À Flor Da Pele)", "Pé Da Roseira", "Pecado", "Ponto", "Ponto De Oxóssi", "Povos do Brasil", "Rio De Janeiro (Isto É O Meu Brasil)", "Romária", "Rosa Dos Ventos", "São João Xangô Menino / Ponto de Macumba", "Sinherê", "Sol Negro", "Somos Iguais", "Tigresa", "Último Desejo", "Um Jeito Estúpido De Amar", "Vida Vã", "Volta Por Cima", "What’s New?", "Yorubahia")
G4: ( "A Felicidade", "A Força Que Nunca Seca", "Água de Cachoeira", "A Hora Da Estrela De Cinema", "A Mais Bonita", "A Moça Do Sonho", "A Noticia", "A Tua Presença", "ABC Do Sertão", "Agradecer e Abraçar", "Alteza", "Amando Sobre Os Jornais", "Amor, Amor", "Antes Que Amanheça", "As Flores Do Jardim Da Nossa Casa", "Awô / Inhansã", "Barulho", "Bom Dia", "Borandá", "Brisa", "Bùzio", "Cálice", "Candeeiro Velho", "Cansei De Ilusões", "Cantigas Populares", "Capitão do Mato", "Carinhoso / Se Todos Fossem Iguais A Você", "Carta de Amor", "Caso De Polícia", "Cigarro de Paia / Boiadeiro", "Cirandeiro", "Com Açúcar, Com Afeto", "Começaria Tudo Outra Vez", "Confesso", "Coroa do Mar", "Da Gema", "De Manhã", "De Santo Amaro a Xerém", "Depois De Ter Você", "Dia 4 De Dezembro", "Doce Espera", "Dona Do Dom", "Drama", "É o Amor", "Ela E Eu", "Emoções", "Encanteria", "Eu que não sei quase nada do mar", "Errei Sim", "Espere por Mim Morena", "Esse Sonho Vai Dar", "Estácio Holly Estácio", "Eterno em Mim", "Eu Preciso De Você", "Eu Queria Que Você Viesse", "Explode Coração", "Fado", "Feita Na Bahia", "Fera Ferida", "Festa", "Flor de Ir Embora", "Fogueira", "Folha Morta", "Fonte", "Francisco, Francisco", "Frevo Nº 2 Do Recife", "Gema", "Gloria in Excelsis (Missa Agrária) / Carcará", "Grito De Alerta", "Guerra No Mar", "Guriatã", "Ilumina", "Invisível", "Invocação", "Janelas Abertas No.2", "Kirimurê", "Lama", "Linha de Caboclo", "Louvação À Oxum", "Maldição", "Maravida", "Marginália II", "Maria", "Maria Bethânia, A Menina Dos Olhos De Oyá" Live De Santo Amaro A Xerém, "Marinheiro Só / Marinheiro Real / O Marujo Português", "Medalha De São Jorge", "Mel", "Memoria Da Pele", "Mentira De Amor", "Meu Barracão", "Minha Mãe", "Modinha", "Mora na Filosofia", "Mulheres do Brasil", "Na Primeira Manhã", "Não Tenha Medo", "Nenhum Verão", "O Canto do Pajé", "O Circo", "O Ciúme", "O Mais-Que-Perfeito", "O Nome Da Cidade", "O Que os Olhos Não Vêem / Eu Sou a Outra", "O Que Tinha De Ser" Live Recital Na Boite Barroca, "O Tempo E A Canção", "Olha", "Onde Andarás", "Pano Legal / Café Socaite", "Pé Da Roseira", "Pecado", "Pele", "Poema Azul / Mar Sonoro", "Ponto Do Guerreiro Branco", "Portela / Em Hydra, Evocando Fernando Pessoa / Das Maravilhas do Mar Fez-Se o Esplendor de uma Noite", "Preconceito", "Primavera", "Promessa", "Pronta pra Cantar", "Prudência", "Quadrinha / O Mundo É Grande / Inicial /Cirandas", "Quando Eu Penso na Bahia", "Quando Você Não Está Aqui", "Queda D'Água", "Quero Ficar Com Voce", "Rainha Negra", "Recado Falado", "Reconvexo", "Rio De Janeiro (Isto É O Meu Brasil)", "Romária", "Rosa Do Viver", "Salmo", "Samba De Roda / Marinheiro Só", "Saudade", "Se Eu Morresse de Saudade", "Sereia de Água Doce", "Serenô", "Sete Mil Vezes", "Silêncio de um Minuto", "Sinherê", "Só Me Fez Bem", "Sodade, Meu Bem Sodade", "Seu Corpo", "Sol Negro", "Sonho Impossível", "Tarde Em Itapoã", "Tenha Calma", "Tomara", "Todos os Lugares", "Tranchan", "Um Jeito Estúpido De Amar", "Uns Versos", "Vida Real", "Vida Vã", "Viramundo", "Você", "Yê-Melê", "Yorubahia")
Significant Low Notes:
G3: ("9º Andar", "A Flor Encarnada", "A Hora Da Estrela De Cinema", "Agora É Cinza", "Alguma Voz", "Âmbar", "Amo Tanto Viver", "Anda Luzia", "As Ayabas", "As Praias Desertas / Terror de Te Amar", "Balada Do Lado Sem Luz", "Bilhete De Despedida", "Borandá", "Brisa", "Camisa Listada", "Cantigas Populares", "Carta de Amor", "Cirandeiro", "Com Açúcar, Com Afeto", "De Todas As Maneiras", "Detalhes", "Dia 4 De Dezembro", "Dindi", "Dois De Fevereiro", "É o Amor", "Eterno em Mim", "Explode Coração", "Festa", "Fogueira", "Frevo Nº 2 Do Recife", "Grito De Alerta", "Guerra No Mar", "Iansã", "Invisível", "Jesus Cristo”, "Juntar O Que Sentir", "Kirimurê", "Louvação À Oxum", "Lua Bonita", "Mariana, Mariana", "Mano Caetano", "Meiga Presença", "Memoria Da Pele", "Mentira De Amor", "Mora na Filosofia", "Mulheres do Brasil", "Negror Dos Tempos", "Negue", "No Carnaval", "Noite De Cristal/Bandeira Branca", "O Circo", "O Ciúme", "O Meu Amor", "Olhe O Tempo Passando", "Pecado", "Poema Azul / Mar Sonoro", "Ponto Do Guerreiro Branco", "Pra Dizer Adeus", "Promessa", "Quadrinha / O Mundo É Grande / Inicial /Cirandas", "Queda D'Água", "Quem Me Dera", "Quero Ficar Com Voce", "Reconvexo", "Salve As Folhas", "Samba De Roda / Marinheiro Só", "Santo Amaro", "Serenô", "Silêncio de um Minuto", "Sinherê", "Só Eu Sei", "Só Me Fez Bem", "Sodade, Meu Bem Sodade", "Sol Negro", "Sonho Impossível", "Sucesso Bendito", "Tenha Calma", "Todas As Horas", "Tua", "Uma Iara / Uma Perigosa Yara", "Vila do Adeus", "Viramundo", "Voltei Pro Morro")
F♯3: ("A Força Que Nunca Seca", "A Hora Da Estrela De Cinema", "A Mão do Amor (Citação) / O Que Eu Não Conheço", "Água de Cachoeira", "Além Da Última Estrela", "Amando Sobre Os Jornais", "Amaro a Xerém", "Anjo Exterminado", "Atiraste Uma Pedra", "Baby", "Caminho Das Índias", "Cirandeiro", "Concoes E Momentos", "Confesso", "Da Cor Brasileira", "De Onde Eu Vim", "De Papo Pro Ar", "Diamante Verdadeiro", "Doce Espera", "Doce Viola", "Dois de Junho", "Duas Contas", "Ele Falava Nisso Todo Dia", "Esse Cara/ Bodas De Prata", "Estácio Holly Estácio", "Eu que não sei quase nada do mar", "Feitio De Coração", "Fera Ferida", "Gente", "Gostoso Demais", "Grão de Mar / Navegações Xiv", "Interior", "Infinito Desejo", "Invocação", "Irene", "Janelas Abertas No.2", "Junho", "Lábios De Mel", "Marina", "Meiga Presença", "Memória das Águas", "Molambo", "Mora Na Filosofia", "Nem Sol, Nem Lua, Nem Eu", "Nenhum Verão", "No Carnaval", 'Noite De Um Verão De Sonho", "O Canto do Pajé", "O Nome Da Cidade", "O Que Tinha De Ser" Live Recital Na Boite Barroca, "O Tempo E A Canção", "O Velho Francisco / Lenda Viva", "Onde Andarás", "Pano Legal / Café Socaite", "Pele", "Pombo Correio", "Ponto De Iansã" Live Maria Bethânia Ao Vivo (1970), "Pra Dizer Adeus", "Quando Você Não Está Aqui", "Queda D'Água", "Recado Falado", "Rosa Dos Ventos", "Salmo", "Seu Corpo", "Sol Negro", "Somos Iguais", "Terezinha", "Três Apitos", "Último Desejo", "Um Jeito Estúpido De Amar", "Verdades E Mentiras", "Volta Por Cima", "X do Problema", "Xavante", "What’s New?")
F3: ("A Flor e o Espinho", "A Hora Da Estrela De Cinema", "A Noticia", "A Saudade Mata a Gente", "A Terra Tremeu/Ofá", "Agora É Cinza", "Agradecer e Abraçar", "Álibi", "Alteza", "Amor, Amor", "Andança", "As Flores Do Jardim Da Nossa Casa", "As Praias Desertas / Terror de Te Amar", "Até o Fim", "Ave Maria" 2003 Version, "Awô / Inhansã", "Bom Dia", "Bùzio", "Cabloca Jurema", "Calmaria / Nao Sei Quantas Almas Tenho", "Candeeiro Velho", "Cansei De Ilusões", "Casa de Caboclo", "Carta de Amor", "Chão de Estrelas", "Cheiro De Amor", "Ciclo", "Começaria Tudo Outra Vez", "Coroa do Mar", "De Todas As Maneiras", "Detalhes", "Dona Do Dom", "Dona do Raio / O Vento / Procelária / A Dona do Raio e do Vento / Oração de Oiá", "Ê Senhora / Batatinha Roxa", "Emoções", "Errei Sim", "Espere por Mim Morena", "Esse Cara/ Bodas De Prata", "Eu Queria Que Você Viesse", "Eu Tenho Um Pecado Novo", "Fado", "Feiticeira", "Feitio de Oração", "Folia de Reis", "Frevo Nº 2 Do Recife", "Grito De Alerta", "Há Um Deus", "Infinito Desejo", "Lágrima", "Lágrima / Calúnia", "Lapa Santa", "Louvação À Oxum", "Lua", "Mãe Maria", "Mangueira", "Mano Caetano", "Maria", "Mariana, Mariana", "Minha Namorada", "Mulheres do Brasil", "Negror Dos Tempos", "No Carnaval", "Noite De Cristal/Bandeira Branca", "O Mais-Que-Perfeito", "O Tempo e o Rio", "Olha", "Olhe O Tempo Passando", "Olho D'Água", "Olhos Nos Olhos", "Onde Andarás", "Os Argonautas", "Pecado", "Pele", "Poema Azul / Mar Sonoro", "Poema dos Olhos da Amada", "Ponto Do Guerreiro Branco", "Por Causa Dessa Cabloca", "Promessa", "Quadrinha / O Mundo É Grande / Inicial /Cirandas", "Povos do Brasil", "Queda D'Água", "Quero Ficar Com Voce", "Rosa Do Viver", "Palavra / Apesar de Você", "Primavera", "Salve As Folhas", "Santa Bárbara", "Sereia de Água Doce", "Sete Mil Vezes", "Sonhei Que Estava Em Portugal", "Sinherê", "Súplica", "Sussuarana", "Todas As Horas" "Tigresa", "Último Desejo", "Uns Versos", "Vila do Adeus", "Vinho", "Vive", "X do Problema", "What’s New?", "Yáyá Massemba", "Yorubahia")
E3: ("A Beira E O Mar", "A Flor e o Espinho", "A Força Que Nunca Seca", "A Mão do Amor (Citação) / O Que Eu Não Conheço", "A Moça Do Sonho", "A Terra Tremeu/Ofá", "Alguma Voz", "Álibi", "Alteza", "Amiga Dos Ventos", "Anda Luzia", "Andança", "Anjo Exterminado", "Até o Fim", "Borandá", "Bùzio", "Cacilda", "Cansei De Ilusões", "Cantigas Populares", "Capitão do Mato", "Casa de Caboclo", "Caso De Polícia", "Carinhoso / Se Todos Fossem Iguais A Você", "Cheiro De Amor", "Ciclo", "Cigarro de Paia / Boiadeiro", "Começaria Tudo Outra Vez", "Concoes E Momentos", "Da Cor Brasileira", "Dama, Valete e Rei (Citação) / Você Perdeu", "Debaixo D'água / Agora", "De Manhã", "Dia 4 De Dezembro", "Diamante Verdadeiro", "Doce Viola", "Dois de Junho", "Domingo", "Dona do Raio / O Vento / Procelária / A Dona do Raio e do Vento / Oração de Oiá", "Drama", "Duas Contas", "Ela Disse-Me Assim (Vá Embora)", "Estrela", "Eu Agora Sou Feliz", "Eu Não Existo Sem Você", "Eu que não sei quase nada do mar", "Eu Tenho Um Pecado Novo", "Ela E Eu", "Errei Sim", "Estrela Do Meu Ceu", "Falsa Baiana", "Feita Na Bahia", "Feitio de Oração", "Filosofia Pura", "Fonte", "Gema", "Gente", "Gloria in Excelsis (Missa Agrária) / Carcará", "Gota De Sangue", "Guerra No Mar", "Hino de Nossa Senhora da Purificação Salve Rainha", "Iluminada", "Imbelezô Eu / Vento de Lá", "Invisível", "Lábios De Mel", "Lágrima", "Lamentação (Citação) / Nunca Mais", "Linha de Caboclo", "Loucura", "Lua Vermelha", "Mãe de Deus das Candeias", "Marina", "Marinheiro Só / Marinheiro Real / O Marujo Português", "Mel", "Memoria Da Pele", "Memórias do Mar / Atlântico", "Mergulho", "Moda da Onça", "Morena", "Nada Além", "Negue", "Nenhum Verão", "No Carnaval", "Noite De Estrelas", "Noite De Um Verão De Sonho", "Nossos Momentos", "Nunca Mais", "O Canto do Pajé", "O Lado Quente Do Ser", "O Nome Da Cidade", "O Nosso Amor", "O Que os Olhos Não Vêem / Eu Sou a Outra", "O Ciúme", "O Sopro do Fole", "O Tempo e o Rio", "O Velho Francisco / Lenda Viva", "Olha", "Olhe O Tempo Passando", "Oração de Mãe Menininha" Live Abraçar E Agradecer, "Pedrinha Miudinha", "Pele", "Pombo Correio", "Por Causa Dessa Cabloca", "Portela / Em Hydra, Evocando Fernando Pessoa / Das Maravilhas do Mar Fez-Se o Esplendor de uma Noite", "Pra Fazer O Sol Adormecer", "Pra Que Mentir", "Pra Rua Me Levar", "Preconceito", "Promessa", "Quase", "Purificar o Subaé / Cantiga para Janaína 2", "Quadrinha / O Mundo É Grande / Inicial /Cirandas", "Remanso", "Rio De Janeiro (Isto É O Meu Brasil)", "Ronda", "Santa Bárbara", "Santo Amaro", "Santo Antônio", "Saudade Dela", "Se Eu Morresse de Saudade", "Sei De Cor", "Sereia de Água Doce", "Sete Mil Vezes", "Silêncio de um Minuto", "Só Me Fez Bem", "Somos Iguais", "Sonhei Que Estava Em Portugal", "Sonho Impossível", "Sonho Meu", "Sucesso Bendito", "Súplica", "Tá Combinado", "Talismã", "Tocando em Frente", "Tomara", "Trampolim", "Três Apitos", "Último Desejo", "Um Jeito Estúpido De Amar", "Verdades E Mentiras", "Vida Real", "Vida Vã", "Vidalita", "Vinho", "Vive", "Yorubahia")
E♭3: ( "A Felicidade", "A Mão do Amor (Citação) / O Que Eu Não Conheço", "A Noticia", "Agradecer e Abraçar", "Água E Pão (Bahia)", "Alteza", "Amando Sobre Os Jornais", "Âmbar", "Anda Luzia", "Anos Dourados", "As Flores Do Jardim Da Nossa Casa", "Até o Fim", "Atiraste Uma Pedra", "Baby", "Barulho", "Bom Dia, Tristeza", "Cálice", "Caminho Das Índias", "Casa de Caboclo", "Caso De Polícia","Carinhoso / Se Todos Fossem Iguais A Você", "Dindi", "Doce" Live Abraçar E Agradecer, "Dona do Raio / O Vento / Procelária / A Dona do Raio e do Vento / Oração de Oiá", "Drama", "Começaria Tudo Outra Vez", "E o Amor Outra Vez", "Ê Senhora / Batatinha Roxa", "Emoções", "Encanteria", "Eu E Água", "Eu Não Existo Sem Você", "Eu Preciso De Você", "Fado", "Feita Na Bahia", "Luz Negra", "Maravida", "Maria Bethânia, a Menina Dos Olhos de Oyá", "Mariana, Mariana", "Marinheiro Só / Marinheiro Real / O Marujo Português", "Memórias do Mar / Atlântico", "Mergulho", "Minha Rede", "Morena", "Nada Além", "Não Tenha Medo", "Negue", "Noite De Estrelas", "Nossos Momentos", "O Astronauta", "O Meu Amor", "O X Do Problema" Live De Santo Amaro A Xerém, "Ogum", "Olhe O Tempo Passando", "O Que os Olhos Não Vêem / Eu Sou a Outra", "Onde Andarás", "Pé Da Roseira", "Pedrinha Miudinha", "Povos do Brasil", "Pra Dizer Adeus", "Pra Eu Parar De Me Doer", "Primavera", "Quando Você Não Está Aqui", "Quase", "Recado Falado", "Salmo", "São João Xangô Menino / Ponto de Macumba", "Se Eu Morresse de Saudade", "Sei De Cor", "Sete Trovas", ""Sonho Meu" Live De Santo Amaro A Xerém", "Tá Combinado", "Todas As Horas", "Vinho", "Vida Real", "Vive", "What’s New?")
D3: ("A Felicidade", "A Flor Encarnada", "A Fonte Secou", "A Força Que Nunca Seca", "A Mangueira É Lá No Céu", "A Mão do Amor (Citação) / O Que Eu Não Conheço", "A Mais Bonita", "A Moça Do Sonho", "A Noticia", "Água E Pão (Bahia)", "Além Da Última Estrela", "Allez Y", "Álibi", "Amiga Dos Ventos", "Amor, Amor", "Antes Que Amanheça", "Arco da Velha Índia", "Até o Fim", "Ave Maria", "Bar da Noite", "Bom Dia", "Bùzio", "Cálice", "Calmaria / Nao Sei Quantas Almas Tenho", "Candeeiro Velho", "Cantigas Populares", "Carinhoso / Se Todos Fossem Iguais A Você", "Caso De Polícia", "Concoes E Momentos", "Confesso", "Cria da Comunidade", "Dama, Valete e Rei (Citação) / Você Perdeu", "De Todas As Maneiras", "Desde Que O Samba É Samba", "Diamante Verdadeiro", "Doce Espera", "Domingo", "Drama", "Duas Contas", "É o Amor", "Errei Sim", "És Lírio", "Estrela", "Estrela Do Meu Ceu", "Eu, a Viola e Deus" Live Abraçar E Agradecer, "Eu E Água", "Fado", "Falsa Baiana", "Feita Na Bahia", "Folha Morta", "Fonte", "Francisco, Francisco", "Gente Humilde", "Gostoso Demais", "Guriatã", "Há Um Deus", "Iemanjá Rainha do Mar / Beira-Mar", "Imbelezô Eu / Vento de Lá", "Interior", "Invisível", "Invocação", "Junho", "Juntar O Que Sentir", "Lágrima", "Lamentação (Citação) / Nunca Mais", "Lamento No Morro", "Lapa Santa", "Linda Flor (Yaya)" 1998 Version with Alcione, "Logrador", "Loucura", "Lua", "Magnificat", "Maria, Maria", "Medalha De São Jorge", "Memória das Águas", "Mentira De Amor", "Meu Barracão", "Minha Mãe", "Minha Rede", "Motriz", "Mulher, Sempre Mulher", "Não Tenha Medo", "Nem Sol, Nem Lua, Nem Eu", "No Tabuleiro Da Bahiana", "O Canto do Pajé", "O Circo" Âmbar (1996), "O Meu Amor", "O Que os Olhos Não Vêem / Eu Sou a Outra", "O Que Tinha de Ser", "O Tempo E A Canção", "O Trenzinho Caipira / O Trem de Alagoas", "Olha", "Olho D'Água", "Onde Eu Nasci Passa um Rio", "Os Argonautas", "Padroeiro do Brasil", "Paiol Do Ouro", "Palavras", "Pedrinha Miudinha", "Pierrot Apaixonado", "Portela / Em Hydra, Evocando Fernando Pessoa / Das Maravilhas do Mar Fez-Se o Esplendor de uma Noite", "Pra Fazer O Sol Adormecer", "Pra Rua Me Levar", "Primavera", "Pronta pra Cantar", "Prudência", "Quadrinha / O Mundo É Grande / Inicial /Cirandas", "Quando Eu Penso na Bahia", "Quase", "Rainha Negra", "Reconvexo", "Ronda", "Rosa Do Viver", "Salmo", "Salve As Folhas", "Samba da Benção", "Santa Bárbara", "Saudade", "Se Eu Morresse Amanhã", "Se Eu Morresse de Saudade", "Senhor da Floresta", "Sete Trovas", "Silêncio de um Minuto", "Sucesso Bendito", "Súplica", "Tá Combinado", "Tarde Em Itapoã", "Tranchan", "Verdades E Mentiras", "Vida Real", "Vida Vã", "Vidalita", "Vila do Adeus", "Vinganca", "Vinho", "Você e Eu", "Você Não Sabe", "Voz de Mágoa", "Xavante", "Yáyá Massemba", "Yorubahia")
C♯3: ("A Mais Bonita", "Agradecer e Abraçar" Live Abraçar E Agradecer, "Água E Pão (Bahia)", "Allez Y", "Alteza", "Âmbar", "Anos Dourados", "As Ayabas", "Ave Maria", "Bilhete De Despedida", "Cabocla Jurema / Ponto de Janaína", "Casablanca", "Costumes", "Cotidiano", "De Onde Eu Vim", "De Todas As Maneiras", "Deixa A Vida Me Levar", "Doce Espera", "Dona Do Dom", "Eu E Água", "Fonte", "Gente Humilde", "Gostoso Demais", "Gota De Sangue", "Grão de Mar / Navegações Xiv", "Ilumina", "Interior", "Lágrima", "Lágrima / Calúnia", "Luz Negra", "Mãe Maria", "Mangueira", "Medalha De São Jorge", "Minha Namorada", "Morena", "Mulheres do Brasil", "Negue" Live De Santo Amaro A Xerém, "Noite De Estrelas", "O Circo" Âmbar (1996), "O Doce Mistério da Vida", "O Mais-Que-Perfeito", "O Que os Olhos Não Vêem / Eu Sou a Outra", "O Sopro do Fole", "O Tempo e o Rio", "Oferta de Flores", "Portela / Em Hydra, Evocando Fernando Pessoa / Das Maravilhas do Mar Fez-Se o Esplendor de uma Noite", "Pra Fazer O Sol Adormecer", "Quadrinha / O Mundo É Grande / Inicial /Cirandas", "Quando Você Não Está Aqui", "Recado Falado", "Remanso", "Resto de Mim", "Rosa Do Viver", "Salve as Folhas" 2003 Version, "Santa Bárbara", "Sonhei Que Estava Em Portugal", "Tá Combinado", "Todos os Lugares", "Vinganca", "Vinho", "Vive", "Você")
C3: ( "A Felicidade", "A Flor Encarnada", "A Fonte Secou", "A Força Que Nunca Seca", "A Mangueira É Lá No Céu", "A Saudade Mata a Gente", "Álibi", "Amiga Dos Ventos", "Antes Que Amanheça", "As Flores Do Jardim Da Nossa Casa", "Ave Maria" 2003 Version, "Barulho", "Bom Dia", "Bom Dia, Tristeza", "Cabocla Jurema / Ponto de Janaína", "Cantigas Populares", "Canto de Nanã", "Canto de Oxum / Inscrição", "Casablanca", "Chão de Estrelas", "Cigarro de Paia / Boiadeiro", "Começaria Tudo Outra Vez", "Costumes", "Debaixo D'água / Agora", "Desde Que O Samba É Samba", "Domingo", "Dona Do Dom", "E Daí ? (Proibição Inútil e Ilegal)", "É o Amor", "E o Amor Outra Vez", "Ê Senhora / Batatinha Roxa", "És Lírio", "Eu Não Existo Sem Você", "Eu Queria Que Você Viesse", "Encanteria", "Flor de Ir Embora", "Fonte", "Francisco, Francisco", "Há Um Deus", "Histórias Pra Ninar Gente Grande", "Ilumina", "Invocação", "Lágrima" 2012 Version, "Lágrima / Calúnia", "Lamentação (Citação) / Nunca Mais", "Lamento No Morro", "Linha de Caboclo", "Linda Flor (Yaya)" 1998 Version with Alcione, "Lua Vermelha", "Mãe de Deus das Candeias", "Mãe Maria" 2014 Version, "Mariana, Mariana", "Maricotinha", "Medalha De São Jorge", "Memoria Da Pele", "Mentira De Amor", "Minha Mãe", "Minha Namorada", "Modinha", "Motriz", "Não Tenha Medo", "No Tabuleiro Da Baiana", "Noite De Estrelas", "O Astronauta", "O Circo" Âmbar (1996), "O Mais-Que-Perfeito", "Olhe O Tempo Passando", "Onde Eu Nasci Passa um Rio", "Os Argonautas", "Padroeiro do Brasil", "Paiol Do Ouro", "Palavras", "Pertinho De Salvador", "Purificar o Subaé / Cantiga para Janaína 2", "Rainha Negra", "Resto de Mim", "Ronda" Live De Santo Amaro A Xerém, "Salve As Folhas", "Saudade", "Seu Corpo", "Sonhei Que Estava Em Portugal", "Sonho Meu" Live De Santo Amaro A Xerém, "Tarde Em Itapoã", "Tranchan", "Você Não Sabe", "Yáyá Massemba")
B2: ( "A Mão do Amor (Citação) / O Que Eu Não Conheço", "Antes Que Amanheça", "As Praias Desertas / Terror de Te Amar", "Bar da Noite", "Bom Dia, Tristeza", "Canto de Oxum / Inscrição", "Confesso", "Cria da Comunidade", "Dama, Valete e Rei (Citação) / Você Perdeu", "Debaixo D'água / Agora", "Doce" Live Abraçar E Agradecer, "Domingo", "E Daí ? (Proibição Inútil e Ilegal)", "Estrela Do Meu Ceu", "Flor de Ir Embora", "Gente Humilde", "Hino de Nossa Senhora da Purificação Salve Rainha", "Lágrima" 2012 Version, "Logrador", "Luz Negra", "Mãe Maria" 2014 Version, "Maricotinha", "Marinheiro Só / Marinheiro Real / O Marujo Português", "Melodia Sentimental", "Memoria Da Pele", "Modinha", "Morena", "Nature Boy (Encantado)", "Noite De Estrelas", "O Canto Do Pajé" Live 2021, "O Sopro do Fole", "O Trenzinho Caipira / O Trem de Alagoas", "Onde Andarás", "Pra Rua Me Levar", "Prudência", "Remanso", "Salmo", "Salve as Folhas" 2003 Version, "Santa Bárbara", "Sussuarana", "Todos os Lugares", "Verdades E Mentiras", "Você", "What’s New?")
B♭2: ( "A Saudade Mata a Gente", "Ave Maria" 2003 Version, "Costumes", "De Onde Eu Vim", "Dona Do Dom", "Lágrima", "Luz Negra", "Melodia Sentimental", "Mulheres do Brasil", "Música Música", "Onde Andarás" 1988 Version, "Primavera", "Salmo", "Saudade", "Vinganca")
A2: ("Ave Maria" 2003 Version, "Cria da Comunidade", "Maria / Linda Flor", "Evidências" Live 2021, "Lágrima", "Lapa Santa", "Minha Mãe", "Minha Namorada", "Morena", "Motriz", "O Circo" Âmbar (1996), "Onde Eu Nasci Passa um Rio", "Pronta pra Cantar", "Rainha Negra", "Vidalita", "Vinganca", "Yáyá Massemba")
G2: ("Ave Maria" 2003 Version, "No Tabuleiro Da Baiana", "Onde Andarás" 1988 Version)
F♯2: ("Maria / Linda Flor")
F2: ("Maria / Linda Flor")
• Blue denotes head voice passages.
• Boldface denotes outstanding passages.
• Italics denote non-melodic and spoken passages.
• Underlines denote obscured and background passages.
{Albums Range}
Maria Bethânia (1965): E♭3-C♯5
Edu e Bethânia (1967): E♭3-A4
Recital Na Boite Barroco (1968): D3-C5[1]
Maria Bethânia (1969): C3-G5
Maria Bethânia Ao Vivo (1970): E♭3-G5[1]
A Tua Presença (1971): B2-C5
Vinicius+Bethania+Toquinho - en LA FUSA (Mar del Plata) (1971): D3-A4[1]
Drama - Anjo Exterminado (1972): C3-C5
Pássaro Proibido (1976): C♯3-B♭4
Pássaro Da Manhã (1977): C3-A4
Álibi (1978): C3-A4
Mel (1979): C♯3-A4
Talismã (1980): C3-A4
Alteza (1981): C3-B♭4
Ciclo (1983): A2-A4
A Beira E O Mar (1984): D3-B4
Dezembros (1986): B2-G♯4
Maria (1988): G2-G#4
Memória Da Pele (1989): A2-A4
25 Anos (1990): F2-G♯4
Olho D'Água (1992): A2-A4
As Canções Que Você Fez Pra Mim (1993): B♭2-A4
Âmbar (1996): A2-A4
A Força que Nunca Seca (1999): B2-G♯4
Maricotinha (2001): B♭2-G4
Cânticos, Preces, Súplicas à Senhora dos Jardins do Céu na Voz de Maria Bethânia (2003): G2-F♯4
Brasileirinho (2003): A2-G♯4
Que Falta Você Me Faz (2005): A2-G♯4
Pirata (2006): A2-G♯4
Mar De Sophia (2006): A2-C5
Encanteria (2009): B2-G♯4
Tua (2009): B♭2-A4
Oásis De Bethânia (2012): B♭2-B4
Meus Quintais (2014): B2-G♯4
Abraçar E Agradeçer (2016): A2-G♯4[1]
De Santo Amaro a Xerém (com Zeca Pagodinho) (2018): C3-G♯4[1]
Mangueira: A Menina Dos Meus Olhos (2019): B♭2-F4
Noturno (2021): A2-G4
[1] live albums.
Maria Bethânia (1965): E♭3-C♯5
Edu e Bethânia (1967): E♭3-A4
Recital Na Boite Barroco (1968): D3-C5[1]
Maria Bethânia (1969): C3-G5
Maria Bethânia Ao Vivo (1970): E♭3-G5[1]
A Tua Presença (1971): B2-C5
Vinicius+Bethania+Toquinho - en LA FUSA (Mar del Plata) (1971): D3-A4[1]
Drama - Anjo Exterminado (1972): C3-C5
Pássaro Proibido (1976): C♯3-B♭4
Pássaro Da Manhã (1977): C3-A4
Álibi (1978): C3-A4
Mel (1979): C♯3-A4
Talismã (1980): C3-A4
Alteza (1981): C3-B♭4
Ciclo (1983): A2-A4
A Beira E O Mar (1984): D3-B4
Dezembros (1986): B2-G♯4
Maria (1988): G2-G#4
Memória Da Pele (1989): A2-A4
25 Anos (1990): F2-G♯4
Olho D'Água (1992): A2-A4
As Canções Que Você Fez Pra Mim (1993): B♭2-A4
Âmbar (1996): A2-A4
A Força que Nunca Seca (1999): B2-G♯4
Maricotinha (2001): B♭2-G4
Cânticos, Preces, Súplicas à Senhora dos Jardins do Céu na Voz de Maria Bethânia (2003): G2-F♯4
Brasileirinho (2003): A2-G♯4
Que Falta Você Me Faz (2005): A2-G♯4
Pirata (2006): A2-G♯4
Mar De Sophia (2006): A2-C5
Encanteria (2009): B2-G♯4
Tua (2009): B♭2-A4
Oásis De Bethânia (2012): B♭2-B4
Meus Quintais (2014): B2-G♯4
Abraçar E Agradeçer (2016): A2-G♯4[1]
De Santo Amaro a Xerém (com Zeca Pagodinho) (2018): C3-G♯4[1]
Mangueira: A Menina Dos Meus Olhos (2019): B♭2-F4
Noturno (2021): A2-G4