Post by babsxcarey on Apr 1, 2021 2:44:33 GMT
Gal Costa (26 September 1945)
Years Active: 1964-Today
Vocal Range: B♭2-E♭6
Singnificant High Notes:
E♭6 ("Meu Nome É Gal" live 1981, "Vapor Barato")
D6 ("India" Gal Tropical Version, "Meu Nome É Gal" various live performances, "Objeto Sim, Objeto Nao", "Pulsars E Quasars", "The Empty Boat", "Vapor Barato")
C♯6 ("A Verdadeira Baiana", "Meu Nome É Gal" Gal Tropical Version, "Pulsars E Quasars")
C6 ("Acaua", "Brilho De Beleza", "Cultura E Civilizacao", "Eu Sou Terrivel", "Meu Nome E Gal", "Namorinho De Portão", "Pulsars E Quasars", "Sou Mais Eu", "Vapor Barato")
B5 ("A Verdadeira Baiana", "Alcohol", "Bahia De Todas As Contas", "Bloco Do Prazer", "Divino Maravilhoso", "India", "Pulsars E Quasars", "Relance")
B♭5 ("Acende O Crepúsculo", "Arara", "Festa Do Interior", "Lavagem Do Bonfim", "Meu Nome É Gal" Gal Tropical Version, "O Gosto Do Amor", "Pulsars E Quasars", "Relance", "Rumba de Jacarepaguá", "Salvador Não Inerte/Ladeira Do Pelô", "Saudação aos Povos Africanos", "Sorte", "Sou Mais Eu", "The Laziest Gal In Town")
A5 ("Acaua", "Bahia De Todas As Contas", "Balancê", "Como Medo, Com Pedro", "Cultura E Civilizacao", "É d'Oxum", "Love Try And Die", "Meu Doce Amor", "Meu Nome E Gal", "Olhos Verdes", "Salvador Não Inerte/Ladeira Do Pelô", "The Empty Boat", "Um Dia de Domingo")
G♯5 ("Acende O Crepúsculo", "Canta Brasil", "Faltando Um Pedaço", "Festa Do Interior", "Passarinho", "Relance", "Rumba de Jacarepaguá", "Sorte", "Sou Mais Eu")
G5 ("Cinema Olympia", "Clariô", "Hotel Das Estrelas", "Love Try And Die", "Meu Nome E Gal", "Milho Verde", "Minha Estrela E Do Oriente (Tindoro Dindinha)", "O Gosto Do Amor", "Passarinho", "Pescaria (Canoeiro)", "Qual é, Baiana?", "Roda Baiana", "Um Dia de Domingo", "Viver e reviver (Here, There and Everywhere)")
F♯5 ("A Mulher", "Alcohol", "Cultura E Civilizacao", "Deixa Sangrar", "Divino Maravilhoso", "India", "Meu Nome E Gal", "Milho Verde", "Pulsars E Quasars", "Todo o Amor Que Houver Nessa Vida")
F5 ("Cabelo", "De Volta Ao Futuro", "Eu Sou Terrível", "Meu Doce Amor", "Meu Nome É Gal" Gal Tropical Version, "Milho Verde", "Minha Estrela E Do Oriente (Tindoro Dindinha)", "Mini Misterio", "Nada Mais (Lately)", "Passarinho", "Pescaria (Canoeiro)", "Revolta Olodum", "Salvador Não Inerte/Ladeira Do Pelô", "Sem Medo Nem Esperança", "Sorte", "The Empty Boat", "Todos os Instrumentos")
E5 ("A Mulher", "A Verdadeira Baiana", "Alcohol", "Ave Maria no Morro", "Bloco Do Prazer", "Bumbo Da Mangueira", "Clariô", "Divino Maravilhoso", "Falsa Baiana" Fa-Tal - Gal a Todo Vapor, "Habib", "Holofotes", "London London", "Love Try And Die", "Joia", "Mãe Da Manha", "Milho Verde", "Olhos Do Coração", "Que Pena (Ela Já Não Gosta Mais de Mim)", "Sebastiana", "Solar", "Sorte", "Ultimo Blues", "Vapor Barato", "Vou Recomeçar")
E♭5 ("Açaí", "Atrás da Luminosidade", "Baby" Baby Gal Version, "Cabelo", "Canção Que Morre No Ar", "De Onde Vem O Baião", "De Volta Ao Futuro", "Deus É O Amor", "Holofotes", "Mae Da Manha", "Me Recuso", "Meu Doce Amor", "Meu Nome E Gal", "Noites Cariocas (Minhas Noites Sem Sono)", "O Amor", "O Gosto Do Amor", "O Revolver Do Meu Sonho", "Objeto Sim, Objeto Nao", "Olhos Verdes", "Passarinho", "Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais De Mim)", "Revolta Olodum", "Sou Mais Eu")
D5 ("A Voz Do Tambor", "Açaí", "Alcohol", "Ave Maria no Morro", "Ave Nossa", "Azul", "Baby", "Bahia, Minha Preta", "Begin The Beguine", "Bloco Do Prazer", "Borzeguim", "Canção Que Morre No Ar", "Clariô", "Coisas Nossas", "Como Medo, Com Pedro", "Comunidá", "Cultura E Civilizacao", "Da Maior Importância", "De Flor Em Flor", "De Volta Ao Futuro", "Deixa Sangrar", "Divino Maravilhoso", "Faltando Um Pedaço", "Festa De Rua", "Festa Do Interior", "Flor Do Cerrado", "Hino Do Senhor Do Bonfim", "India", "Lavagem Do Bonfim", "Mãe de Todas Vozes", "Mar e Sol", "Me Faz Bem", "Meu Bem Meu Mal", "Meu Doce Amor", "Meu Nome É Gal" Gal Tropical Version, "Milho Verde", "Minha Estrela E Do Oriente (Tindoro Dindinha)", "Minha Voz, Minha Vida", "Musa Cabolca", "Musa de Qualquer Estação", "Negro Amor (It's All Over Now, Baby Blue)", "No Tabuleiro Da Baiana", "Noites Cariocas (Minhas Noites Sem Sono)", "O Bem Do Mar", "O Quereres", "O Revolver Do Meu Sonho", "País Tropical", "Parque Industrial", "Pontos De Luz", "Pulsars E Quasars", "Quase Um Segundo", "Romance", "Sem Medo Nem Esperança", "Serene", "Sexo e Luz", "Tenda", "The Archaic Lonely Star Blues", "The Empty Boat", "Topázio", "Ultimo Blues", "Vaca Profana", "Vapor Barato", "Viver e reviver (Here, There and Everywhere)", "Você", "Vou Recomeçar", "Zanzando")
C♯5 ("A Rita", "A Verdadeira Baiana", "Acende O Crepúsculo", "Alcohol", "Amor de Juventud", "Arara", "Bahia, Minha Preta", "Bahia De Todas As Contas", "Balancê", "Bem-Bom", "Bumbo Da Mangueira", "Cabeça Feita/Tililingo/Tem Pouca Diferença", "Caras E Bocas", "Cuidando de Longe", "Da Maior Importância", "Desafinado", "Deus É O Amor", "Eternamente", "Falsa Baiana" Fa-Tal - Gal a Todo Vapor, "Fon-Fon", "Gratitude", "Lingua Do P", "Logus Pé", "Mae", "Mil Perdões", "Nada Mais (Lately)", "No Tabuleiro Da Baiana", "Parque Industrial", "O Amor", "O Bater Do Tambor", "O Bem Do Mar", "Odara", "Onde Está o Dinheiro", "Pegando Fogo", "Pelos Olhos", "Pontos De Luz", "Puro Sangue (Libelo do Perdão)", "Qual é, Baiana?", "Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais De Mim)", "Relance", "Sebastiana", "Solar", "Sou Mais Eu", "Sutis Diferenças", "The Empty Boat", "Tropicália", "Todo o Amor Que Houver Nessa Vida", "Todos os Instrumentos")
C5 ("A Voz Do Tambor", "Açaí", "Alguém Me Disse", "Apaixonada", "Atrás Da Porta", "Autotune Auterótico", "Ave Maria no Morro", "Azul", "Baby" Nenhuma Dor Version, "Bloco Do Prazer", "Borzeguim", "Brilho De Beleza", "Calling You", "Caminhos Cruzados", "Caminhos Do Mar", "Canta Brasil", "Caras E Bocas", "Chuva de Prata", "Cinema Olympia", "Coisas Nossas", "Cultura E Civilizacao", "Dama Sofisticada (Sophisticated Lady)", "De Flor Em Flor", "De Volta Ao Futuro", "Dentro da Lei", "Deus É O Amor", "Dono dos Teus Olhos", "É d'Oxum", "Errática", "Eu Acredito", "Eu Sou Terrivel", "Eu Vou Lhe Avisar", "Fim de Caso", "Flor De Maracujá", "Folhas Secas", "Folhetim", "Força Estranha", "Grande Final", "Imunização Racional", "Lágrimas Negras", "Língua", "London London", "Luz Do Sol", "Mae Da Manha", "Mar e Sol", "Meu Bem Meu Mal", "Mil Perdões", "Milagre Do Povo", "Milho Verde", "Minha Mãe", "Minha Voz, Minha Vida", "Mini Misterio", "Morro de Saudade", "Musa Cabolca", "Nada Mais (Lately)", "Nao Identificado", "Negro Amor (It's All Over Now, Baby Blue)", "Neguinho", "Nervos de Aço", "Novo Amor", "O Amor" Gal de Tantos Amores, "O Gosto Do Amor", "O Quereres", "Objeto Sim, Objeto Nao", "Odara", "Olhos Verdes", "Onde Está o Dinheiro", "Os Dois", "Outra Vez", "Paula E Bebeto", "Pegando Fogo", "Pescaria (Canoeiro)", "Pois E", "Presente Cotidiano", "Que Pena (Ela Já Não Gosta Mais de Mim)", "Quem Perguntou Por Mim", "Raiz", "Relance", "Roda Baiana", "Rumba de Jacarepaguá", "Santana", "São Salvador", "Serene", "Sexo e Luz", "Sim Ou Não", "Solar", "Sou Mais Eu", "Sublime", "Tapete Mágico", "Te Adorar", "Tenda", "Tuareg", "The Archaic Lonely Star Blues", "Tropicália", "Um Dia de Domingo", "Vaca Profana", "Vapor Barato", "Você Não Gosta De Mim", "Vou Recomeçar", "Zanzando")
B4 ("A Mulher", "Abre-Alas do Verão", "Acende O Crepúsculo", "Alcohol", "Alguém Como Tu", "Alguém Me Disse","Amor Se Acalme", "Aquarela Do Brasil", "Arara", "Atrás da Luminosidade", "Ave Nossa", "Bahia, Minha Preta", "Balancê", "Begin The Beguine", "Bumbo Da Mangueira", "Cabeça Feita/Tililingo/Tem Pouca Diferença", "Cadê", "Caminhos Cruzados", "Canção Que Morre No Ar", "Chululu", "Como 2 E 2", "Cordas de Aço", "Creio", "Desafinado", "Divino Maravilhoso", "Dom De Iludir", "Embebedado", "Errática", "Esquadros", "Estrada Do Sol", "Estratosférica", "Eu Vim Da Bahia", "Faceira", "Faltando Um Pedaço", "Folhetim" Gal de Tantos Amores Version, "Força Estranha", "Habib", "Hino Do Senhor Do Bonfim", "Hotel Das Estrelas", "Imunização Racional", "Jabitacá", "Joia", "Juventude Transviada", "Língua", "Lingua Do P", "Lost In The Paradise", "Love Try And Die", "Lua de Mel", "Mamãe, Coragem", "Massa Real", "Me Faz Bem", "Me Recuso", "Miami Maculelê", "Mil Perdões", "Minha Senhora", "Minha Voz, Minha Vida", "Mini Misterio", "Morena Dos Olhos D'Agua", "Muito Por Demais", "Namorinho De Portão", "Negro Amor (It's All Over Now, Baby Clue)", "Nuvem Negra", "O Amor", "O Céu E O Som", "O Gosto Do Amor", "O Quereres", "O Revolver Do Meu Sonho", "Olha", "Onde Deus Possa Me Ouvir", "Ovelha Negra", "Paula e Bebeto" Nenhuma Dor Version, "Pegando Fogo", "Pelos Olhos", "Presente Cotidiano", "Que Maravilha", "Que Pena (Ela Já Não Gosta Mais de Mim)", "Quem Te Viu, Quem Te Vê", "Raiz", "Realmente Lindo", "Relance", "Revolta Olodum", "Rumba Louca", "Sábado em Copacabana / Copacabana", "Samba Rasgado", "Saudosismo", "Se Você Pensa", "Sebastiana", "Sertão", "Solar", "Topázio", "Um Dia de Domingo", "Um Passo à Frente", "Você", "Você Me Deu", "Vou Recomeçar")
B♭4 ("Açaí", "Abandono", "Aguarte Agora", "Antonico", "Anuviar", "Atimo de Som", "Atrás Da Porta", "Autotune Auterótico", "As Vitrines", "Azul", "Baby", "Bahia De Todas As Contas", "Barato Total", "Borzeguim", "Brigas", "Brilho De Beleza", "Cabelo", "Cajuína", "Camisa Amarela", "Canção Que Morre No Ar", "Contigo Aprendi", "Casca", "Cultura E Civilizacao", "Da Maior Importância", "De Flor Em Flor", "De Onde Vem O Baião", "De Volta ao Começo", "Deixa Sangrar", "Dentro da Lei", "Desalento", "Estrela Estrela", "Eu Sou Terrivel", "Feitio de Oração", "Groupie", "Lavagem Do Bonfim", "Lindeza", "London London", "Louca Me Chamam (Crazy He Calls Me)", "Luto", "Luz Do Sol", "Mae Da Manha", "Mar e Sol", "Milagre Do Povo", "Na Baixa Do Sapateiro", "Nada a Ver", "No Tabuleiro Da Baiana", "Nossos momentos", "Novo Amor", "O Gosto Do Amor", "O Orvalho Vem Caindo / Fita Amarela / Até Amanhã / Palpite Infeliz", "O Vento" Lua De Mel como o Diabo Gosta (1987), "Objeto Sim, Objeto Nao", "Odara", "Onde Está o Dinheiro", "Os Dois", "Palavras no Corpo", "Parque Industrial", "Paula E Bebeto", "Puro Sangue (Libelo do Perdão)", "Quando Você Olha Pra Ela", "Quase Um Segundo", "Que Maravilha", "Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais De Mim)", "Quem Perguntou Por Mim", "Revolta Olodum", "Samba Do Grande Amor", "Sim Ou Não", "Tapete Mágico", "The Archaic Lonely Star Blues", "The Laziest Gal In Town", "Tropicália", "Um Favor", "Você Não Gosta De Mim", "Volta", "Zanzando")
Significant Low Notes:
A3 ("A Coisa Mais Linda Que Existe", "A Verdadeira Baiana", "Abre-Alas do Verão", "Acaua", "Alguém Como Tu", "Amor de Juventud", "Amor Se Acalme", "Arara", "As Vitrines", "Atrás Da Porta", "Avarandado", "Ave Nossa", "Begin The Beguine", "Bumbo Da Mangueira", "Caminhos Do Mar", "Camisa Amarela", "Canção Que Morre No Ar", "Candeias", "Canta Brasil", "Charles, Anjo 45", "Chululu", "Como Medo, Com Pedro", "Comunidá", "Creio", "Da Maior Importância", "Dama Sofisticada (Sophisticated Lady)", "De Volta ao Começo", "Desalento", "Divino Maravilhoso", "Dois De Fevereiro", "É Luxo Só", "Epitáfio", "Estrada Do Sol", "Estratosférica", "Eu Vou Lhe Avisar", "Faceira", "Falsa Baiana", "Festa Do Interior", "Folhetim" Gal de Tantos Amores Version, "Futuros Amantes", "Gratitude", "Grande Final", "Hoje", "Holofotes", "I Didn't Know What Time It Was", "India", "Jabitacá", "Juventude Transviada", "Lágrimas Negras", "Lindeza", "Logus Pé", "Lost In The Paradise", "Mae", "Mae Da Manha", "Mãe de Todas Vozes", "Mamãe, Coragem", "Maria Joana", "Marcianita", "Me Recuso", "Meu Bem Meu Mal", "Miami Maculelê", "Minha Mãe", "Minha Voz, Minha Vida", "Mini Misterio", "Morro de Saudade", "Mulher (Sexo Frágil)", "Nada Mais (Lately)", "Nao Identificado", "O Amor Em Paz", "O Bater Do Tambor", "O Céu E O Som", "O Ciúme", "O Gosto Do Amor", "O Menino", "O Revolver Do Meu Sonho", "O Vento", "Ovelha Negra", "Passarinho", "Pois E", "Presente Cotidiano", "Quando Eu Fecho Os Olhos", "Que Pena (Ela Já Não Gosta Mais de Mim)", "Quem Perguntou Por Mim", "Quem Te Viu, Quem Te Vê", "Roda Baiana", "Salvador Não Inerte/Ladeira Do Pelô", "Santana", "São Salvador", "Saudosismo", "Serene", "Tenda", "The Fool On The Hill", "Ultimo Blues", "Um Dia de Domingo", "Um Passo à Frente", "Vaca Profana", "Vapor Barato", "Voce E Voce", "Você Me Deu", "Vou Recomeçar")
G♯3 ("Acende O Crepúsculo", "Alguém Me Disse", "Aguarte Agora", "Aquele Frevo Axé", "Até Quem Sabe", "Ave Nossa", "Bem-Bom", "Cabeça Feita/Tililingo/Tem Pouca Diferença", "Candeias", "Cara Do Mundo", "Como Um Samba De Adeus", "Contigo Aprendi", "Coração Vagabundo", "Chululu", "De Flor Em Flor", "De Onde Vem O Baião", "Espelho D'Água", "Esquadros", "Eu Acredito", "Feitio de Oração", "Folhetim", "Ilusão à Toa", "Inquietação", "Lágrimas Negras", "Livre do Amor", "Louca Me Chamam (Crazy He Calls Me)", "Miami Maculelê", "Mil Perdões", "Muita Sorte", "Muito Por Demais", "Nenhuma Dor", "Nua Idéia (Leila Xii)", "O Amor Em Paz", "O Orvalho Vem Caindo / Fita Amarela / Até Amanhã / Palpite Infeliz", "O Revolver Do Meu Sonho", "O Vento" Lua De Mel como o Diabo Gosta (1987), "Olha", "Quando Eu Fecho Os Olhos","Realmente Lindo", "Rumba de Jacarepaguá", "Saudação aos Povos Africanos", "Segunda", "Solitude", "Sua Estupidez", "Tapete Mágico", "The Laziest Gal In Town", "Verbos Do Amor", "Viagem Passageira", "Você Não Gosta De Mim")
G3 ("A Preta Do Acarajé", "A Última Estrofe", "Abandono", "Aguarte Agora", "Antonico", "As Time Goes By", "Avarandado", "Ave Maria no Morro", "Begin The Beguine", "Borzeguim", "Brigas", "Cada Macaco No Seu Galho (Cho Chuá)", "Cajuína", "Candeias", "Casca", "Chora Tua Tristeza", "Como 2 E 2", "Contigo Aprendi", "Coração Vagabundo", "Creio", "De Flor Em Flor", "Deixa Sangrar", "Dentro da Lei", "Desalento", "Dez Anjos", "Domingo", "É Luxo Só", "Ecstasy", "Espelho D'Água", "Estrada Do Sol", "Eu Acredito", "Feitio de Oração", "Festa De Rua", "Folhas Secas", "Folhetim" Gal de Tantos Amores Version, "Força Estranha" Gal de Tantos Amores, "Futuros Amantes", "Hoje", "Hotel Das Estrelas", "I Didn't Know What Time It Was", "India", "Inquietação", "Jabitacá", "Jogada Pelo Mundo", "Joia", "Jurei", "Juventude Transviada", "Lindeza", "London London", "Lua, Lua, Lua, Lua", "Lua de Mel", "Mamãe, Coragem", "Mansidão", "Maria Joana", "Coração Vagabundo" Fa-Tal - Gal a Todo Vapor, "Meu Nome E Gal", "Mil Perdões", "Minha Estrela E Do Oriente (Tindoro Dindinha)", "Minha Senhora", "Minha Voz, Minha Vida", "Morena Dos Olhos D'Agua", "Muito Por Demais", "Nada a Ver", "Nada Mais (Lately)", "Negro Amor (It's All Over Now, Baby Blue)", "Neguinho", "Nenhuma Dor", "Nossos momentos", "Novo Amor", "Nuvem Negra", "O Bem Do Mar", "O Orvalho Vem Caindo / Fita Amarela / Até Amanhã / Palpite Infeliz", "O Quereres", "O Revolver Do Meu Sonho", "Objeto Sim, Objeto Nao", "Onde Deus Possa Me Ouvir", "Os Dois", "Outra Vez", "Ovelha Negra", "Palavras no Corpo", "Paula E Bebeto", "Peguei Um Ita No Norte", "Pelos Olhos", "Pois É" Nenhuma Dor Version, "Por Baixo", "Pra Que Cantar", "Presente Cotidiano", "Quase Um Segundo", "Que Maravilha", "Rainha Do Mar", "Raiz", "Recanto Escuro", "Romance", "Rumba Louca", "Sábado em Copacabana / Copacabana", "Samba Do Grande Amor", "Saudosismo", "Serene", "Sertão", "Sexo e Luz", "Sim, Foi Você", "Socorro", "Sublime", "Te Adorar", "The Archaic Lonely Star Blues", "Todos os Instrumentos", "Tu", "Ultimo Blues", "Verbos Do Amor", "Vida De Artista", "Viver e reviver (Here, There and Everywhere)", "Você", "Voce E Voce", "Voyeur", "Zabele")
F♯3 ("A Mulher", "Abre-Alas do Verão", "Amor de Juventud", "Amor Se Acalme", "Anuviar", "Aquele Frevo Axé", "As Vitrines", "Assum Branco", "Até Quem Sabe", "Atimo de Som", "Atrás da Luminosidade", "Baby", "Barato Total", "Bem-Bom", "Bumbo Da Mangueira", "Como 2 E 2", "Cuidando de Longe", "Da Maior Importância", "Dama Sofisticada (Sophisticated Lady)", "De Flor Em Flor", "Desalento", "Desde Que O Samba É Samba", "É Luxo Só", "Ecstasy", "Embebedado", "Espelho D'Água", "Eternamente", "Falsa Baiana", "Folhas Secas", "Gratitude", "Habib", "Holofotes", "Ilusão à Toa", "India", "Já Era Tempo", "Jogada Pelo Mundo", "Kalu", "Linda flor (Ai, yo yo)", "Livre do Amor", "Madre Deus", "Mil Perdões", "Mini Misterio", "Musa Cabolca", "Nao Identificado", "Negro Amor (It's All Over Now, Baby Blue)", "Nem Eu", "Nua Idéia (Leila Xii)", "O Amor Em Paz", "O Ciúme", "Onde Deus Possa Me Ouvir", "Pra Machucar Meu Coração", "Pra Que Cantar", "Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais De Mim)", "Quem Te Viu, Quem Te Vê", "Qui Nem Gilo", "Sábado em Copacabana / Copacabana", "Samba Rasgado", "The Archaic Lonely Star Blues", "The Laziest Gal In Town", "Todo o Amor Que Houver Nessa Vida", "Todos os Instrumentos", "Viagem Passageira", "Você", "Voce E Voce", "Você Não Gosta De Mim", "Vou Buscar Você Pra Mim", "Voyeur")
F3 ("A Preta Do Acarajé", "Aguarte Agora", "Amor Se Acalme", "Apaixonada", "Aquele Frevo Axé", "Atimo de Som", "Avarandado" Nenhuma Dor Version, "Begin The Beguine", "Borzeguim", "Brigas", "Bumbo Da Mangueira", "Caras E Bocas", "Canta Brasil", "Coração Vagabundo" Nenhuma Dor Version, "Cordas de Aço", "Cultura E Civilizacao", "Dama Sofisticada (Sophisticated Lady)", "De Flor Em Flor", "Dentro da Lei", "Deus É O Amor", "Errática", "Falsa Baiana" Fa-Tal - Gal a Todo Vapor, "Folhetim, "India", "Jogada Pelo Mundo", "Lavagem Do Bonfim", "London London", "Luto", "Luz Do Sol", "Meu Bem, Meu Mal" Nenhuma Dor Version, "Minha Estrela E Do Oriente (Tindoro Dindinha)", "Minha Voz, Minha Vida", "Morena Dos Olhos D'Agua", "Na Baixa Do Sapateiro", "Nenhuma Dor", "Noites Cariocas (Minhas Noites Sem Sono)", "Nossos momentos", "O Amor", "O Orvalho Vem Caindo / Fita Amarela / Até Amanhã / Palpite Infeliz", "Objeto Sim, Objeto Nao", "Paula E Bebeto", "Pescaria (Canoeiro)", "Pois E", "Pra Que Cantar", "Que Maravilha", "Salvador Não Inerte/Ladeira Do Pelô", "Só Louco", "Sublime", "Tigresa", "Um Favor", "Vatapá", "Vida De Artista", "Vou Buscar Você Pra Mim")
E3 ("A Preta Do Acarajé", "A Rita", "Alcohol", "Avarandado", "Baby" Nenhuma Dor Version, "Cabelos e Unhas", "Cadê", "Caminhos Cruzados", "Candeias", "Cinema Olympia", "Cordas de Aço", "Dentro da Lei", "Desde Que O Samba É Samba", "E Daí? (Proibição Inútil e Ilegal)", "Epitáfio", "Eu Vim Da Bahia", "Falsa Baiana", "Folhas Mortas", "Folhetim" Gal de Tantos Amores Version, "Força Estranha", "India", "Lindeza", "Lingua Do P", "Logus Pé", "Luto", "Mae", "Meu Bem, Meu Mal" Nenhuma Dor Version, "Mini Misterio", "Mulher (Sexo Frágil)", "Musa Cabolca", "Neguinho", "Negro Amor" Nenhuma Dor Version, "Nem Eu", "Nenhuma Dor", "Nervos de Aço", "Noites Cariocas (Minhas Noites Sem Sono)", "O Amor Em Paz", "Onde Deus Possa Me Ouvir", "Pelos Olhos", "Pra Machucar Meu Coração", "Quando Eu Fecho Os Olhos", "Que Pena (Ela Já Não Gosta Mais de Mim)", "Salvador Não Inerte/Ladeira Do Pelô", "Um Favor", "Tapete Mágico", "Volta")
E♭3 ("Abre-Alas do Verão", "Amor de Juventud", "Assum Branco", "Autotune Auterótico", "Borzeguim", "Calling You", "Camisa Amarela", "Dentro da Lei", "Desalento", "India", "Largo Da Lapa" Ensaio 1994, "Linda flor (Ai, yo yo)", "Luto", "Luz Do Sol", "Muita Sorte", "O Vento", "Vou Buscar Você Pra Mim")
D3 ("Apaixonada", "As Vitrines", "Assum Branco", "Cabelos e Unhas", "Dez Anjos", "Epitáfio", "Fruta Gogóia", "India", "Largo Da Lapa" Ensaio 1994, "Lindeza", "Mae Da Manha", "Mansidão", "Me Recuso", "Muita Sorte", "O Amor" Gal de Tantos Amores, "O Vento", "Quando Você Olha Pra Ela", "Quem Perguntou Por Mim", "Um Favor", "Vida Que Segue", "Você")
C♯3 ("A Preta Do Acarajé", "Coração Vagabundo" Live Ensaio 1994, "O Vento", "Onde Deus Possa Me Ouvir")
C3 ("Meu Nome É Gal" Live Ensaio 1994, "Luto")
B♭2 ("Autotune Auterótico")
{Albums Range}
Domingo (1967): E3-B4
Tropicalia ou Panis et Circencis (1968): F♯3-D5
Gal Costa (1969): F3-C6
Gal (1969): E3-D6
Legal (1970): E3-C6
Fa-Tal - Gal a Todo Vapor (1971): D3-E♭6 (Incomplete)
Índia (1973): D3-B5
Cantar (1974): F♯3-E5
Gal Canta Caymmi (1976): C♯3-F5
Caras & Bocas (1977): D3-A5
Água Viva (1978): E3-A5
Gal Tropical (1979): C♯3-D6
Aquarela Do Brasil (1980): E♭3-D5
Fantasia (1981): E3-B♭5
Minha Voz (1982): E♭3-E5
Baby Gal (1983): F3-B5
Profana (1984): F♯3-F5
Bem Bom (1985): D3-B♭5
Lua de Mel como o Diabo Gosta (1987): F♯3-C6
Plural (1990):E3-C6
Gal (1992): E3-B♭5
O Sorriso Do Gato De Alice (1993): D3-F♯5
Mina d'Água do Meu Canto (1995): D3-D5
Aquele Frevo Axé (1998): D3-E5
Gal De Tantos Amores (2001): D3-E5
Bossa Tropical (2002): C♯3-B4
Todas As Coisas E Eu (2003): E♭3-E5
Hoje (2005): C3-D5
Recanto (2011): B♭2-C5
Estratosférica (2015): D3-F5
A Pele Do Futuro (2018): D3-D5
Nenhuma Dor (2021): E3-C5
Domingo (1967): E3-B4
Tropicalia ou Panis et Circencis (1968): F♯3-D5
Gal Costa (1969): F3-C6
Gal (1969): E3-D6
Legal (1970): E3-C6
Fa-Tal - Gal a Todo Vapor (1971): D3-E♭6 (Incomplete)
Índia (1973): D3-B5
Cantar (1974): F♯3-E5
Gal Canta Caymmi (1976): C♯3-F5
Caras & Bocas (1977): D3-A5
Água Viva (1978): E3-A5
Gal Tropical (1979): C♯3-D6
Aquarela Do Brasil (1980): E♭3-D5
Fantasia (1981): E3-B♭5
Minha Voz (1982): E♭3-E5
Baby Gal (1983): F3-B5
Profana (1984): F♯3-F5
Bem Bom (1985): D3-B♭5
Lua de Mel como o Diabo Gosta (1987): F♯3-C6
Plural (1990):E3-C6
Gal (1992): E3-B♭5
O Sorriso Do Gato De Alice (1993): D3-F♯5
Mina d'Água do Meu Canto (1995): D3-D5
Aquele Frevo Axé (1998): D3-E5
Gal De Tantos Amores (2001): D3-E5
Bossa Tropical (2002): C♯3-B4
Todas As Coisas E Eu (2003): E♭3-E5
Hoje (2005): C3-D5
Recanto (2011): B♭2-C5
Estratosférica (2015): D3-F5
A Pele Do Futuro (2018): D3-D5
Nenhuma Dor (2021): E3-C5
{Questionable Notes}
F6 ("Musa De Qualquer Estação")[1]
B2 ("O Vento")[5]
B♭2 ("Meu Nome É Gal" Live Ensaio 1994)[1]
.......................................................
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
F6 ("Musa De Qualquer Estação")[1]
B2 ("O Vento")[5]
B♭2 ("Meu Nome É Gal" Live Ensaio 1994)[1]
.......................................................
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
• Boldface denotes outstanding passages.
• Italics denote non-melodic and spoken passages.
• Underlines denote obscured and background passages.