Post by Baronessa on Jun 6, 2021 21:24:22 GMT
Christel Martina Sundberg (3 January 1982)
Vocal Range: C3 - A6
{Vocal Range Timeline}Chisu:
Alkovi (2008): F♯3 - G♯5
Vapaa ja yksin (2009): D3 - F5 - G5
Kun valaistun (2011): F♯3 - E5 - F♯5
Polaris (2015): C3 - G5
Momentum 1 (2019): G3 - E♭5[EP]
Momentum 2 (2019): E3 - E5[EP]
Momentum 3 (2019): F3 - F5[EP]
Post Momentum (2019): E3 - E5 - A6[EP]
Alkovi (2008): F♯3 - G♯5
Vapaa ja yksin (2009): D3 - F5 - G5
Kun valaistun (2011): F♯3 - E5 - F♯5
Polaris (2015): C3 - G5
Momentum 1 (2019): G3 - E♭5[EP]
Momentum 2 (2019): E3 - E5[EP]
Momentum 3 (2019): F3 - F5[EP]
Post Momentum (2019): E3 - E5 - A6[EP]
Significant High Notes:
A6 ("Ikävä")
G♯5 ("Muut")
G5 ("Asfalttiprinssi", "Frankenstein", "Huumaavaa", "Ihana", "Liian kauan", "Niin on helpompi", "Polte", "Tuu mukaan tai halaa", "Yksinäisen keijun tarina")
F♯5 ("Huumaavaa", "Jos on valmis, ei tarvi kysyykään")
F5 ("Anna askeleen viedä", "Baden-Baden", "Ihana", "Mun koti ei oo täällä", "Muut", "Mysteeri", "Oi, muusa!", "Pinnalla", "Sulle sydämeni annoin", "Tähdet", "Vapaa ja yksin")
E5 ("Artisti/Narsisti", "Etsijät", "Frankenstein", "Kerrasta poikki", "Kriisit", "Kohtalon oma", "Miehet tanssii", "Polte", "Vanha jo nuorena", "Yhdessä")
E♭5 ("Asfalttiprinssi", "Hittei", "Ihana", "Kädet ilmassa", "Liian kauan", "Miehistä viis!", "Mun koti ei oo täällä", "Muut", "Sabotage", "Sama nainen", "Sit ku sä kysyt", "Sydän sydän", "Tie", "Tämä rakkaus", "Viekää minut hänen luo")
D5 ("Anna askeleen viedä", "Hittei", "Huumaavaa", "I Walk the Line", "Jos menet pois", "Jos on valmis, ei tarvi kysyykään", "Kaktusviinaa", "Kulkuriveljeni Jan", "Kun valaistun", "Miehistä viis!", "Minä ja mun pää", "Mysteeri", "Niin on helpompi", "Paniikki", "Pinnalla", "Saaliit", "Tipping Point", "Tule huominen", "Tuu mua vastaan", "Tämä rakkaus", "Veneretki", "Ydinsota", "Yksinäisen keijun tarina", "Älä herätä mua unesta")
C♯5 ("Ei riidellä enää", "Kriisit", "Kulkuriveljeni Jan", "Oi, muusa!", "Tähdet", "Viimeiset tekstarit", "Yhdessä")
C5 ("Amélie", "Artisti/Narsisti", "Baden-Baden", "En enää pelkää", "Frankenstein", "I Walk the Line", "Ikävä", "Jos menet pois", "Kohtalon oma", "Kolmas pyörä", "Kreivitär Af Ghan", "Kun valaistun", "Kädet ilmassa", "Miehet tanssii", "Mun koti ei oo täällä", "Oi, muusa!", "Pinnalla", "Polaris", "Polte", "Ruusunen", "Sabotage", "Sama nainen", "Sit ku sä kysyt", "Sulle sydämeni annoin", "Sydän sydän", "Tabu", "Tuu mua vastaan", "Tähdet", "Tämä rakkaus", "Vanha jo nuorena", "Veneretki", "Viekää minut hänen luo", "Älä herätä mua unesta")
B4 ("Etsijät", "Jos on valmis, ei tarvi kysyykään", "Kaktusviinaa", "Kerrasta poikki", "Kolmas pyörä", "Kreivitär Af Ghan", "Mestaripiirros", "Minä ja mun pää", "Momentum", "Saaliit", "Tabu", "Tie", "Tuu mukaan tai halaa", "Yksinäisen keijun tarina")
Significant Low Notes:
B♭3 ("Asfalttiprinssi", "En enää pelkää", "Hittei", "I Walk the Line", "Ihana", "Kulkuriveljeni Jan", "Kädet ilmassa", "Liian kauan", "Muut", "Niin on helpompi", "Ruusunen", "Tuu mua vastaan", "Tähdet", "Tämä rakkaus")
A3 ("Chisu kuka?", "Huumaavaa", "Ikävä", "Jos on valmis, ei tarvi kysyykään", "Kaktusviinaa", "Kolmas pyörä", "Kreivitär Af Ghan", "Kriisit", "Kulkuriveljeni Jan", "Kun valaistun", "Lähtö", "Miehet tanssii", "Miehistä viis!", "Minä ja mun pää", "Momentum", "Paniikki", "Pinnalla", "Polte", "Saaliit", "Tipping Point", "Tule huominen", "Tuu mukaan tai halaa", "Tämä rakkaus", "Vanha jo nuorena", "Vapaa ja yksin", "Veneretki", "Yhdessä")
G♯3 ("Artisti/Narsisti", "Kun lähden", "Mun koti ei oo täällä", "Oi, muusa!", "Tabu", "Viekää minut hänen luo", "Viimeiset tekstarit")
G3 ("Amélie", "Anna askeleen viedä", "Ennustus", "Etsijät", "Frankenstein", "Huumaavaa", "Ihana", "Jos menet pois", "Kaktusviinaa", "Kerrasta poikki", "Kohtalon oma", "Kun valaistun", "Kädet ilmassa", "Liian kauan", "Momentum", "Mysteeri", "Niin on helpompi", "Oi, muusa!", "Polte", "Sabotage", "Sulle sydämeni annoin", "Tabu", "Tuu mua vastaan", "Vanha jo nuorena", "Veneretki")
F♯3 ("Ei riidellä enää", "Ennustus", "Huumaavaa", "Kriisit", "Sabotage", "Tie", "Yhdessä", "Yksinäisen keijun tarina")
F3 ("Asfalttiprinssi", "I Walk the Line", "Jos menet pois", "Polaris", "Ruusunen", "Sama nainen", "Tähdet", "Vapaa ja yksin", "Viekää minut hänen luo", "Viimeiset tekstarit", "Ydinsota", "Älä herätä mua unesta")
E3 ("Anna askeleen viedä", "Artisti/Narsisti", "Kolmas pyörä", "Kun lähden", "Miehet tanssii", "Sulle sydämeni annoin")
E♭3 ("Ruusunen")
D3 ("Etsijät", "Kreivitär Af Ghan", "Älä herätä mua unesta")
C3 ("Ihana")
..................................................
• Blue denotes falsetto and whistle passages.
• Bold denotes outstanding passages.
• Italics denote non-melodic passages.
• Underlines denote obscured passages.
One of the most solid Finnish singer-songwriters of today, Chisu is not only perhaps one of the most open to experiment, but to also succeed as such. Most famous for her ethereal soprano vocals, her career trajectory is still rife with opportunities to explore her range of expression, and her recent output suggests she is willing to do just that.