Post by leafylemontree on Jul 9, 2021 3:01:52 GMT
Federico Moura (1953-1988)
Vocal Range: A2 - D5
Member of:
Virus: Lead singer
Las Violetas: Lead singer
Significant High Notes:
D5 ("Entra en Movimiento", "Me Gusta Jugar Rock")
B4 ("Me Puedo Programar")
B♭4 ("Amor Descartable", "Me Fascina la Parrilla", "Me Puedo Programar")
A4 ("Autocontrol", "Cantante Farsante", "Como un Gato"demo, "Corazón Medieval"demo, "Densa Realidad", "En Mi Garaje", "Llegar al Sol"demo, "El Probador"live Velez 1985, "Pronta Entrega", "Tontos de Lenta Evolución")
G♯4 ("Anímate", "El Banquete"live Badia & Cia 1988, "Cruces"demo, "Esclavo"demo, "Éxito"demo, "Loco Coco"live Obras 1983, "Sorprendente", "Tontos de Lenta Evolución")
G4 ("Amor, O Acuerdo", "El Banquete"live Obras 1983, "Buenos Aires Smog", "Corazón Medieval"demo, "Dame una Señal"Vivo album, "Densa Realidad", "Destino Circular", "Doctor"demo, "Epocalipsis", "Éxito"demo,"Impulsos Aleatorios", "Llegar al Sol"demo, "Loco Coco", "Lugares Comunes", "Me Fascina la Parrilla", "Me Puedo Programar", "Persuadida", "El Probador"Vivo 2 album, "Rumbos Secretos", "Se Zarpó", "Sorprendente", "Soy Moderno, No Fumo", "Los Sueños de Drácula", "Venganza"demo, "Wadu Wadu")
F♯4 ("A Mil", "Amores Perpetuos"live Obras 1987, "Anímate", "Autocontrol", "El Banquete", "Buenos Aires Smog", "Cantante Farsante", "El Corazón Destrozado de Francisco Quevedo", "Corazón Medieval"demo, "Cruces"demo, "Dame una Señal", "Desconecta", "Desesperado Secuencia Uno", "Dicha Feliz", "En Atamisqui", "Encuentro en el Río", "Esclavo"demo, "Hago Más", "Hay Que Salir del Agujero Interior"Studio and Vivo album, "Juegos Postergados", "Me Gusta Jugar Rock", "Mundo Enano", "¿Qué Hago en Manila?", "Reportaje Sincero y Anticonvencional", "Se Zarpó", "Sentirse Bien"Vivo 2 album, "Sin Disfraz", "Los Sueños de Drácula", "Súper Color", "Todo Este Tiempo Perdido", "Tontos de Lenta Evolución", "El Trampolín"demo, "Wadu Wadu"live Obras 1983)
F4 ("Amor Descartable","Amor, O Acuerdo", "Ausencia", "Ay Que Mambo", "Bandas Chantas Arañan la Nada", "Buenos Aires Smog", "Cantante Farsante", "Caricia Azul o Si No Soledad Carmesí", "Cruces"demo, "Dame una Señal", "Ellos Nos Han Separado", "Epocalipsis", "Juegos Incompletos", "Llegar al Sol"demo, "Lugares Comunes", "Luna de Miel en la Mano", "Me Puedo Programar", "Persuadida", "El Probador", "Pronta Entrega", "Wadu Wadu")
E4 ("A Mí Me Dicen el Tonto", "Amores Perpetuos", "Anímate", "Autocontrol", "Carolina", "Cave Canem", "Como un Gato"demo, "Completo el Stock", "Desesperado Secuencia Uno", "Destino Circular", "Doctor"demo, "Ellos Nos Han Separado", "En Atamisqui", "Esclavo"demo, "Éxito"demo, "Hay Que Salir del Agujero Interior", "Hombre Plástico", "Imágenes Paganas"live Badia & Cia 1987, "Impulsos Aleatorios", "Juegos Incompletos", "Juegos Postergados", "Loco Coco", "Luna de Miel en la Mano", "Me Fascina la Parrilla", "Mirada Speed", "Mundo Enano", "Polvo de una Relación", "El Probador", "Pronta Entrega", "¿Qué Hago en Manila?", "El Rock es Mi Forma de Ser", "Rumbos Secretos", "Se Zarpó", "Sin Disfraz", "Soy Moderno, No Fumo", "Los Sueños de Drácula", "Súper Color", "Superficies de Placer", "Todo Este Tiempo Perdido", "Tomo Lo Que Encuentro", "El Trampolín"demo, "Venganza"demo)
Significant Low Notes:
E3 ("El 146", "A Mí Me Dicen el Tonto", "A Mil", "Amor, O Acuerdo", "Amores Perpetuos", "Anímate", "Ay Que Mambo", "Bandas Chantas Arañan la Nada", "Cantante Farsante", "Cave Canem", "Completo el Stock", "Desesperado Secuencia Uno", "Destino Circular", "En Atamisqui", "En Mi Garaje", "Hago Más", "Imágenes Paganas"live Badia & Cia 1987, "Juegos Incompletos", "Me Gusta Jugar Rock", "Mirada Speed", "¿Qué Hago en Manila?", "Sin Disfraz", "Sorprendente", "Los Sueños de Drácula", "Súper Color", "Superficies de Placer", "Todo Este Tiempo Perdido", "Tomo Lo Que Encuentro", "El Trampolín"demo, "Venganza"demo)
E♭3 ("Ausencia", "Desconecta", "Epocalipsis", "Reportaje Sincero y Anticonvencional", "Sentirse Bien")
D3 ("Amores Perpetuos"live Obras 1987, "Ausencia"live Badia & Cia 1987/Obras 1987, "Buenos Aires Smog", "Carolina"live Velez 1985/Vivo 2 album, "Como un Gato"demo, "Encuentro en el Río", "Entra en Movimiento", "Epocalipsis", "Impulsos Aleatorios", "Juegos Incompletos"live Velez 1985, "Juegos Postergados", "Lugares Comunes", "Luna de Miel en la Mano", "Me Gusta Jugar Rock", "Me Puedo Programar", "Polvo de una Relación", "El Probador"Vivo 2 album, "Sentirse Bien"live Velez 1985/vivo 2 album, "Sin Disfraz", "Transeúnte Sin Identidad")
C♯3 ("Anímate", "Ausencia", "Como un Gato"demo, "Dame una Señal", "Mirada Speed")
C3 ("Amores Perpetuos", "Dame una Señal"Vivo album, "Entra en Movimiento", "Imágenes Paganas"live Badia & Cia 1987)
B2 ("Amores Perpetuos", "Completo el Stock", "Encuentro en el Río", "Imágenes Paganas"live Badia & Cia 1987, "¿Qué Hago en Manila?", "Rumbos Secretos", "Sentirse Bien", "Sin Disfraz", "Transeúnte Sin Identidad", "Venganza"demo)
B♭2 ("Ausencia","El Corazón Destrozado de Francisco Quevedo", "Densa Realidad"live Obras 1987/Vivo album, "Epocalipsis")
A2 ("Ausencia"live Badia & Cia 1987, "Completo el Stock", "¿Qué Hago en Manila?"several live performances, "Transeúnte Sin Identidad"studio and live Obras 1987)
• Blue denotes falsetto and whistle passages.
• Boldface denotes outstanding passages.
• Italics denote non-melodic and spoken passages.
• Underlines denote obscured and background passages.
• Blue denotes falsetto and whistle passages.
• Boldface denotes outstanding passages.
• Italics denote non-melodic and spoken passages.
• Underlines denote obscured and background passages.
{Albums ranges}
Las Violetas
Las Violetas [1](circa 1978): C♯3 - G♯4 - D5
Virus:
Wadu Wadu (1981): E♭3 - A4
Recrudece (1982): B♭2 - C3 - G4 - D5
Agujero Interior (1983): B2 - G4 - A4
Relax (1984): A2 - G4 - B♭4 - B4
Locura (1985): B2 - G4 - A4
Superficies de Placer: (1987) A2 - B♭2 - G4
As a solo artist
Gritos en el Cielo[2] (1988) E3 - F♯4
[1] Not really an album, just spare songs recorded by the band as singles
[2] This is a various artists album and no very representative of his range. Federico only sang on two songs.
Las Violetas
Las Violetas [1](circa 1978): C♯3 - G♯4 - D5
Virus:
Wadu Wadu (1981): E♭3 - A4
Recrudece (1982): B♭2 - C3 - G4 - D5
Agujero Interior (1983): B2 - G4 - A4
Relax (1984): A2 - G4 - B♭4 - B4
Locura (1985): B2 - G4 - A4
Superficies de Placer: (1987) A2 - B♭2 - G4
As a solo artist
Gritos en el Cielo[2] (1988) E3 - F♯4
[1] Not really an album, just spare songs recorded by the band as singles
[2] This is a various artists album and no very representative of his range. Federico only sang on two songs.
{Questionable Notes}
A5 ("Luna de Miel en la Mano"live Chile 1987[2])
G5 ("Polvo de una Relación"live Chile 1987[2])
F♯5 ("Súper Color"[2])
F5 ("Me Gusta Jugar Rock"[1][3])
E5 ("A Mi Me Dicen el Tonto"[2], "Autocontrol"[1][2])
B4 ("Todo Este Tiempo Perdido"[1][4])
B♭4 ("Reportaje Sincero y Anticonvencional"[2])
A4 ("Cruces"demo[2], "Súper Color"[2])
F4 ("Destino Circular"[1], "Luna de Miel en la Mano"[4])
E3 ("Esclavo"demo[2])
E♭3 ("Hay Que Salir del Agujero Interior"[1])
D3 ("Ay Que Mambo"[1], ""Súper Color"[1])
C3 ("Caricia Azul O Si No Soledad Carmesí"[1], "Llegar al Sol"demo[2])
B2 ("Polvo de una Relación"[1])
A2 ("Entra en Movimiento"[3])
G♯2 ("¿Qué Hago en Manila?"live Obras 1987[3])
G2 ("Autocontrol"[3], "Entra en Movimiento"[1])
E2 ("Caliente Café"[2][4])
...................................................................
1. Questionable Legitimacy: marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
2. Questionable Identity: marks notes that can't be confirmed to be the singer in question.
3. Questionable Pitch: marks notes that have uncertain pitch or have been pitch shifted.
4. Questionable Quality: marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
A5 ("Luna de Miel en la Mano"live Chile 1987[2])
G5 ("Polvo de una Relación"live Chile 1987[2])
F♯5 ("Súper Color"[2])
F5 ("Me Gusta Jugar Rock"[1][3])
E5 ("A Mi Me Dicen el Tonto"[2], "Autocontrol"[1][2])
B4 ("Todo Este Tiempo Perdido"[1][4])
B♭4 ("Reportaje Sincero y Anticonvencional"[2])
A4 ("Cruces"demo[2], "Súper Color"[2])
F4 ("Destino Circular"[1], "Luna de Miel en la Mano"[4])
E3 ("Esclavo"demo[2])
E♭3 ("Hay Que Salir del Agujero Interior"[1])
D3 ("Ay Que Mambo"[1], ""Súper Color"[1])
C3 ("Caricia Azul O Si No Soledad Carmesí"[1], "Llegar al Sol"demo[2])
B2 ("Polvo de una Relación"[1])
A2 ("Entra en Movimiento"[3])
G♯2 ("¿Qué Hago en Manila?"live Obras 1987[3])
G2 ("Autocontrol"[3], "Entra en Movimiento"[1])
E2 ("Caliente Café"[2][4])
1. Questionable Legitimacy: marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
2. Questionable Identity: marks notes that can't be confirmed to be the singer in question.
3. Questionable Pitch: marks notes that have uncertain pitch or have been pitch shifted.
4. Questionable Quality: marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.