Post by babsxcarey on Jul 19, 2021 22:41:45 GMT
Ângela Maria (May 13, 1929-September 29, 2018)
Years Active: 1948-2018
Vocal Range: B♭2-C6
Significant High Notes:
C6 ("Dame Tu Mano, Latinoamericano")
B5 ("A Saudade Bateu... Valeu")
B♭5 ("Anjinhos Negros", "Ave Maria" Charles Gounod, "Boneca", "Los Pisconeros", "Terra Seca" Live 1970)
A5 ("Anjinhos Negros", "Babalu" Amigos (1996), "Pequeno Concerto Para Um Grande Amor", "Tabu", "Tapas Na Cara")
G♯5 ("A Grande Mentira", "Agora, Logo Agora", "Ave Maria" Charles Gounod, "Ave Maria" Bonaventura Somma, "Boneca", "Drume Negrita", "Kalú", "Los Pisconeros", "Noite de Temporal", "Siete Notas de Amor")
G5 ("Acordes Que Choram", "Ave Maria" Dunshee Abranches, "Ave Maria" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Ave Maria No Morro", "Ba-Ba-La-O", "Babalu", "Kalú", "Lencinho Querido (El Panuelito)" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Mamãe / When You Wish Upon A Star", "Olhos Verdes", "Serenata", "Só Nós Dois")
F♯5 ("Até Breve", "Ave Maria" Charles Gounod, "Ave Maria no Morro" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Boneca", "Cinderela", "Não Me Perguntes")
F5 ("Amendoim Torradinho", "Ave Maria" Dunshee Abranches, "Ave Maria" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Babalu", "Depois Desta Canção", "Drume Negrita", "Il Nostro Concerto", "Inspiração", "Ninguém é de Ninguém / A Noiva (La Novia)", "Poeira do Caminho", "Sonho De Amor", "Sorri", "Terra Seca", "Teu Retrato", "Um Dia Virá")
E5 ("A Grande Mentira", "Ave Maria" Franz Schubert, "Ave Maria" Bonaventura Somma, "Ave Maria" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Balada Triste", "Castigo Ruim", "Cinderela", "Dom Quixote (Don Quijote)", "Il Nostro Concerto", "Jura-Me", "Na Baixa Do Sapateiro", "Não Me Perguntes", "Nem Eu" Amigos (1996), "Outro Amor Para Toda Vida", "Prece", "Sempre Angela", "Serenata Suburbana")
E♭5 ("A Chuva Caiu", "Acordes Que Choram", "Ave Maria" Charles Gounod, "Ave Maria" Dunshee Abranches, "Ave Maria" Franz Schubert, "Ave Maria" Bonaventura Somma, "Balada Triste", "Como Uma Onda", "Cu-cu-rru-cu-cú Paloma", "Dom Quixote (Don Quijote)", "Drume Negrita", "Garotas Do Rio", "La Violetera", "Lundú Do Terreiro de Fogo", "Não Me Perguntes", "Ninguém é de Ninguém / A Noiva (La Novia)", "Outro Amor Para Toda Vida", "Quero Sambar Um Samba", "Salve A Cabrocha", "Vereda Tropical")
D5 ("A Hora Do Adeus", "A Lei Do Mais Forte", "A Rodriguez", "Ai, Mouraria", "Algodão", "Alma De Criança", "Amendoim Torradinho", "Até Breve", "Ave Maria" Dunshee Abranches, "Ave Maria" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Babalu" Amigos (1996)/Quando Os Astros Se Encontram (1958)/Com Amor E Carinho (1978)/Live Fantástico 1975, "Balada Triste" Amigos (1996), "Boêmio Na Calçada", "Brigas", "Brigas De Amor" Presença de Ângela Maria, "Carlos Gardel", "Castigo Ruim", "Cinderela", "Coberto De Razão", "Começaria Tudo Outra Vez", "Deslizes", "Depois do Adeus", "Destinos Iguais", "Direitos Exclusivos", "Dom Quixote (Don Quijote)", "Fogo No Morro", "Gente Humilde", "Gosto De Você", "Graças (Gracias)", "Horizontes", "Il Nostro Concerto", "Kalú", "La Boa", "Lábios de Mel" Amigos (1996), "Mais Do Que Sonhar", "Mamãe / When You Wish Upon A Star", "Marina", "Mulher E Chita", "Não Me Perguntes", "Não Se Vá (Tu T En Vas)", "Natal Branco", "Noite de Temporal", "Outro Amor Para Toda Vida", "Pensando Em Ti", "Poeira do Caminho", "Por Todo Pranto dos Teus Olhos", "Pra Dizer Adeus", "Preciso De Uma Companheira", "Quando a Noite Vem", "Quero Sambar Um Samba", "Se Tem Que Ser", "Sem Ti", "Serenata", "Serenata Suburbana", "Sin Palabras", "Só Nós Dois", "Tardes em Lindoya", "Travessia", "Trocando Venenos", "Um Dia Virá", "Um Tipo Especial de Amor", "Valsinha", "Vem Ver", "Violetas Imperiais", "Você Não Me Ama", "Você Sabia Amor")
C♯5 ("A Grande Mentira", "A Nave dos Arrependidos", "Advertência (Chorando Solidão)", "Ai, Mouraria", "Amor De Carnaval", "Até Breve", "Ave Maria" Charles Gounod, "Ave Maria" Franz Schubert, "Balada Triste", "Birilum", "Boneca", "Camarim", "Canção Do Desejo", "Cigana", "Garotas Do Rio", "Clarinada", "Depois De Ti", "Despejo Da Saudade", "Dom Quixote (Don Quijote)", "Drume Negrita", "Esse Amigo Pelé", "Estou Procurando Uma Rima", "Eu Acho Muito Engraçado", "Eu Fui Ver", "Fado Do Ciúme", "Falhaste Coração (Fallaste Corazon)" Amigos (1996), "Francisco Alves", "Garota Solitaria", "Il Nostro Concerto", "Janela", "João Valentão", "Los Pisconeros", "Luna Lunera, "Luzes", "Maria Das Ruas", "Meu Primeiro Amor (Lejania)" Sucesso Sempre (1999), "Minha Renúncia", "Mulher E Chita", "Murmura O Mar (Le Bruit Des Vagues)", "Não Podes Me Esquecer", "O Amor É Sempre O Amor (As Time Goes By)", "O Samba E O Tango (Chegou A Hora)", "Olhos Verdes", "Orgulho", "Os Argonautas", "Outra Noite", "Pensando Em Ti" Angela Maria (1985), "Prelúdio da Lágrima Ausente", "Prelúdio Pra Ninar Gente Grande", "Ritmo Gostoso", "Ronda", "Salve A Cabrocha", "Se tu voltasses", "Sem Palavras", "Seus Olhos (Ta Matia)", "Silêncio Do Cantor", "Só Por Você", "Somos Apaixonados", "Tabu", "Tu, Só Tu", "Último Desejo", "Um Dia Chega A Sua Vez", "Verdadeiro Amor", "Vivere", "Você Sabia Amor")
C5 ("A Chuva Caiu", "A Felicidade Virá", "A Grande Mentira", "A Grande Verdade", "A Hora Do Adeus", "A Lua É Camarada", "A Nave dos Arrependidos", "A Noite Do Meu Bem", "A noiva (La novia)", "A Rodriguez", "A Saudade Bateu... Valeu", "A Saudade Não Foi Leal", "Acordes Que Choram", "Adeus Querido", "Advertência (Chorando Solidão)", "Agora, Logo Agora", "Ali Na Rua Mesmo Tive Que Chorar", "Alma De Criança", "Alma Gêmea", "Amante Bandido", "Amelia de Voce", "Amor (Coisa Estranha)", "Amor / Solamente Una Vez (Tão Somente Uma Vez) / Quiereme Mucho (Queira-Me Muito)", "Anjinhos Negros", "Aos Pés Da Cruz", "Arrogância", "As Noites de Inverno Chegam Mais Cedo", "Até Parece um Sonho", "Atiraste Uma Pedra", "Ave Maria" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Ave Maria No Morro", "Ba-Ba-La-O", "Babalu" Com Amor E Carinho (1978), "Baião Diferente", "Bandeira Branca", "Beijo Roubado", "Boa Noite Amor", "Boêmio Na Calçada", "Boneca", "Brigas", "Brigas De Amor" Quando Os Astros Se Encontram/Presença de Ângela Maria, "Calúnia", "Cama Vazia", "Camarim", "Caminhemos", "Caminhos Diversos", "Caminito", "Canção da Criança", "Canção Do Além", "Canção Do Desejo", "Canção do Que Você É", "Canção Em Dó Maior", "Canção em Tom Maior", "Canção Emocional", "Canta Brasil" Angela Maria Canta Sucessos De David Nasser, "Cantando", "Cantiga de Mandar Embora", "Carinhoso", "Carlos Gardel", "Castigo Ruim", "Cha Cha Cha Da Moça", "Choro Especial", "Cinco Letras Que Choram (Adeus…)", "Ciume", "Clarinada", "Começaria Tudo Outra Vez", "Confeti", "Confidência", "Conversa Da Madrugada", "Coragem", "Cu-cu-rru-cu-cú Paloma", "Depois do Adeus", "Despedidas", "Destinos Iguais", "Deus Lhe Pague", "Deus Me Perdoe", "Direitos Exclusivos", "Distância", "Do Que Adianta", "Dora", "Duas Contas", "É Ilusão", "É Sempre Assim", "Em Cada Verso, Em Cada Samba", "Estrela do Mar", "Errei Sim", "Esmagando Rosas", "Esta Noite Não (Esta Noche)", "Esta Noite Ou Nunca", "Estava Escrito" Amigos (1996), "Estereofonia (Stéréophonie)", "Estou Procurando Uma Rima", "Eu", "Eu e a Brisa", "Eu Fui Água", "Eu Fui Ver", "Eu Não Disse", "Eu Não Existo Sem Você", "Eu Não Te Esqueci (And I Love You So)", "Eu Te Amo", "Faça O Que Quiser De Mim", "Falhaste Coração (Fallaste Corazon)" Amigos (1996), "Fim de Comédia", "Fogo No Morro", "Foi Deus", "Foi Sempre Assim", "Foi Um Sonho", "Fuga", "Gente Humilde", "Gosto De Você", "Gosto Do Passado", "Graças (Gracias)", "Guitarra Toque Mais Baixo", "Horizontes", "Incoerência", "Inspiração", "Já Era Tempo", "João Ninguém", "Lábios de Mel" Amigos (1996), "Lábios Que Beijei", "Lama", "Lembranças", "Lisboa Antiga", "Longe De Você", "Lundú Do Terreiro de Fogo", "Luzes", "Madrugada", "Mãe Maria", "Mãezinha Querida", "Mais Do Que Sonhar", "Mamãe", "Mamãe / When You Wish Upon A Star", "Matematica Do Samba", "Matriz Ou Filial", "Menina, Quem Foi Teu Mestre?", "Meu Bem Querer", "Meu Coração Diz Assim", "Meu Ex-Amor", "Meu Nome É Ninguém", "Meu Primeiro Amor", "Minhas Memórias", "Moça Bonita", "Mormaço", "Murmura O Mar (Le Bruit Des Vagues)", "Na Baixa Do Sapateiro", "Não Devo Sonhar", "Não Me Perguntes", "Não tenho você", "Não Tenho Você / Nem Eu / Ninguém Me Ama", "Nem Às Paredes Confesso", "Ninguém é de Ninguém / A Noiva (La Novia)", "Noite Chuvosa", "Noite De Amor", "Nunca Jamais", "Nuvem de Lágrimas", "O Amor É Sempre O Amor (As Time Goes By)", "O Arlequim De Toledo (L'Arlequim De Toledo)", "O Bilhete", "O Bonde", "O Brinquedo", "O Menino E O Alçapão", "O Novo Amor", "O Perfume E O Rio", "Obrigado Mãe", "Odeio-Te Meu Amor", "Olha Em Tôrno E Me Encontrarás", "Olheiras", "Ora Eu Ora Você", "Orgulho" Com Amor E Carinho (1978), "Os teus cabelos", "Outra Noite", "Outro Amor Para Toda Vida", "Palmas No Portão", "Pensando Em Ti", "Pepe", "Pra Dizer Adeus", "Pra Que Ficar", "Preciso De Uma Companheira", "Preciso Me Convencer Que Lhe Perdi", "Promessa", "Quando a Noite Vem", "Quantas Palavras", "Quase Quebrei O Meu Rádio", "Que Será?", "Quer Dizer", "Quero Sambar Um Samba", "Rancho Do Lalá", "Recuerdos De Ipacari", "Rio Meu Amor", "Risque", "Ritmo Gostoso", "Rua Sem Sol", "Sabe Deus", "Sabor Tropical", "Saia Do Caminho", "Salve A Cabrocha", "Samba Em Prelúdio" Angela & Timóteo Juntos (1979), "Samba Novo", "Saudade", "Saudades de Matão", "Sayonara, Sayonara", "Se...", "Se A Água Corre Pro Mar", "Se Alguém Disser Adeus", "Se tu voltasses", "Sempre Angela", "Serenata", "Serenata Do Assobiador", "Serenata Suburbana", "Siete Notas de Amor", "Silêncio Do Cantor", "Sin Palabras", "Só Melancolia", "Só Nós Dois", "Sorri / Perfídia / Lembrança", "Tango Pra Teresa", "Tarde Fria", "Tardes em Lindoya", "Tema Do Mal Que É Meu", "Ternura Antiga", "Teu Retrato", "Teus Olhos", "Trocando Venenos", "Último Desejo", "Um Dia de Domingo", "Um Dia Qualquer", "Um Tipo Especial de Amor", "Usei Você", "Vá, Mas Volte" À Vontade em Voz e Violão (2015), "Valsinha", "Velhos Tempos", "Viola Enluarada", "Violetas Imperiais", "Vivere", "Você Não Me Ama", "Você Não Nasceu Pra Mim")
B4 ("A Lei Do Mais Forte", "Abandono", "Adeus, Pampa Mia", "Ai, Mouraria", "Algodão", "Ali Na Rua Mesmo Tive Que Chorar", "Alma De Criança", "Alma Gêmea", "Amor / Solamente Una Vez (Tão Somente Uma Vez) / Quiereme Mucho (Queira-Me Muito)", "Amor De Carnaval", "Amor Errado", "Aquele Meu Lugar", "Até Breve", "Até Parece um Sonho", "Ave Maria no Morro" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Balada Triste", "Birilum", "Brigas" Angela Maria (1985), "Cabecinha No Ombro", "Calúnia", "Caminhemos", "Cantando", "Cantiga de Mandar Embora", "Canto Paraguaio", "Castigo Ruim", "Carlos Gardel", "Coberto De Razão", "Coimbra", "Coisas Do Passado", "Como Uma Onda", "Contigo Aprendi", "Conversa Da Madrugada", "Corações Lusitanos", "Da Cor Do Pecado", "Dame Tu Mano, Latinoamericano", "De Que Adianta", "Depois Desta Canção", "Despejo Da Saudade", "Destinos Iguais", "Deus", "Diante De Deus", "Distância", "Dom Quixote (Don Quijote)", "Doutor Batucada", "Duas Cruzes", "É Ilusão", "Escuta", "Esta Noite Ou Nunca", "Estava Escrito", "Eu Acho Muito Engraçado", "Eu Sou Alguém", "Exemplo", "Fado Do Ciúme", "Falemos De Nós", "Falhaste Coração", "Feitiço Da Vila", "Fogo No Morro", "Foi Sempre Assim", "Fósforo Queimado", "Francisco Alves", "Garota Solitaria", "Gosto Do Passado", "Graças (Gracias)", "Horizontes", "Infinitas Estrelas", "Jura-Me", "Lábios de Mel" Amigos (1996), "Lado A Lado", "Lama", "Lencinho Querido", "Lisboa Antiga", "Luna Lunera", "Lundú Do Terreiro de Fogo", "Madreselva", "Mãezinha Querida", "Mais Do Que Sonhar", "Mais Um Cabelo Branco", "Manhã de Carnaval", "Maria Das Ruas", "Marina", "Matriz Ou Filial", "Meu Amor É Uma Canção", "Meu Canto", "Meu Coração Diz Assim", "Meu Primeiro Amor", "Minha Mãe, Minha Amiga", "Minha Saudade", "Mulher E Chita", "Na Noite Que Se Vai", "Não Me Perguntes", "Não Podes Me Esquecer", "Não Tenho Você / Nem Eu / Ninguém Me Ama", "Nem Eu" Amigos (1996), "Noite Chuvosa", "Noite de Temporal", "Nunca Jamais", "Nunca Mais" Para Você Ouvir e Dançar (1958), "O Ciúme", "O Grande Remedio", "O Novo Amor", "O Rei De Ramos", "Obrigado Mãe", "Oceano", "Onde Estás Coração", "Orgulho", "Os Argonautas", "Ouvindo-Te", "Palhaço", "Para Não Sofrer", "Passado E Futuro", "Pequeno Concerto Para Um Grande Amor", "Pérola Negra", "Por Uma Mulher", "Prece A Um Anjo de Cor", "Prelúdio da Lágrima Ausente", "Prelúdio Pra Ninar Gente Grande", "Primavera Em Lisboa", "Prisioneira", "Promessa", "Quando a Chuva Chegar", "Quando a Noite Vem", "Quando Eu Tiver Uma Estrela", "Quer Dizer", "Que Será?", "Queria", "Recusa", "Romântica", "Ronda", "Rua Sem Sol", "Se Tem Que Ser", "Segredo", "Sem Palavras", "Sem Preconceito", "Sem Ti", "Seus Olhos (Ta Matia)", "Sempre Angela", "Siete Notas de Amor", "Só Por Você", "Só vives prá lua", "Sorri / Perfídia / Lembrança", "Tango Nostalgia/Mano a Mano", "Tarde Fria", "Terra Seca", "Tragam Flores", "Travessia", "Tu Me Acostumaste (Tu Me Acostumbraste)", "Tu, Só Tu", "Um Dia de Domingo", "Vá, Mas Volte", "Velha Amiga", "Velho Palhaço", "Vereda Tropical", "Vingança", "Você Sabia Amor", "Volte")
B♭4 ("A Felicidade Virá", "A Grande Verdade", "A História De Caim", "A Lua É Camarada", "A Mentira (La Mentira)", "A Noite E A Despedida", "A noiva (La novia)", "A Partida", "A Qualquer Jura", "A Saudade Não Foi Leal", "A Violeteira", "Adeus Querido", "Advertência (Chorando Solidão)", "Agora, Logo Agora", "Agora Sei", "Algodão", "Amar É Sofrer", "Amelia de Voce", "Amendoim Torradinho", "Aos Pés Da Cruz", "Apesar De Não Ser", "Arrogância", "As Noites de Inverno Chegam Mais Cedo", "Atiraste Uma Pedra", "Ave Maria" Dunshee Abranches, "Ave Maria" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Ave Maria No Morro", "Baralho Da Vida", "Boneca", "Boêmio Na Calçada", "Brigas De Amor" Quando Os Astros Se Encontram/Presença de Ângela Maria, "Cama Vazia", "Camarim", "Caminhemos", "Caminhos Diversos", "Caminito", "Canção da Criança", "Canção do Mar", "Canção do Que Você É", "Canção em Tom Maior", "Canta Brasil", "Carinhoso", "Carlos Gardel", "Cha Cha Cha Da Moça", "Cigana", "Cinco Letras Que Choram (Adeus…)", "Cinderela", "Ciume", "Com Muito Amor", "Começaria Tudo Outra Vez", "Como Vai Você", "Confeti", "Conversa Da Madrugada", "Cu-cu-rru-cu-cú Paloma", "Deslizes", "Depois De Ti", "Depois Desta Canção", "Depois do Adeus", "Depois Do Amor", "Desabafo", "Deus Me Perdoe", "Dia De Festa", "Direitos Exclusivos", "Do Que Adianta", "Dora", "Drume Negrita", "Duas Contas", "Em Cada Verso, Em Cada Samba", "Errei Sim" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Esmagando Rosas", "Estereofonia (Stéréophonie)", "Eu e a Brisa", "Eu Não Existo Sem Você", "Eu Te Amo", "Eu Vou Ter Sempre Você", "Faça O Que Quiser", "Faça O Que Quiser De Mim", "Faz Parte do Meu Show", "Feitiço Da Vila", "Feitio de Oração", "Foi Preciso Que Eu Te Amasse", "Fuga", "Garotas Do Rio", "Gente Humilde" Amigos (1996), "Guitarra Toque Mais Baixo", "Incoerência", "India", "Inspiração", "Janela", "João Valentão", "Kalú", "La Violetera", "Lábios De Mel", "Lembranças", "Linda Flor Yayá", "Los Pisconeros", "Luzes", "Madrugada", "Mãe Maria", "Matematica Do Samba", "Mentira de Amor", "Meu Amor é Um Pão", "Meu Bem Querer", "Meu Primeiro Amor (Lejania)" Sucesso Sempre (1999), "Meu Tolo Coração", "Minha Casa", "Minha Mãe, Minha Amiga", "Moça Branca Da Favela", "Mormaço", "Não Haverá Mais Uma Vez", "Não tenho você", "Não Tenho Você / Nem Eu / Ninguém Me Ama", "Noite De Amor", "Nosso Amor, Nossa Paz", "Nunca Jamais", "Nunca Mais" Angela Maria (1977)/Para Você Ouvir e Dançar (1958), "Nuvem de Lágrimas", "O Amor É Sempre O Amor (As Time Goes By)", "O Bilhete", "O Brinquedo", "O Dia Que Me Queiras", "O Que Somos Na Vida", "O Samba E O Tango (Chegou A Hora)", "Odeio-Te Meu Amor", "Olha Em Tôrno E Me Encontrarás", "Olheiras", "Olhos Verdes", "Onde Estás Coração", "Ora Eu Ora Você", "Orgulho" Com Amor E Carinho (1978), "Os Olhinhos Do Menino", "Paulista", "Pensando Em Ti", "Perseguição", "Poeira do Caminho", "Por Causa de Você" Disco de Ouro (2003), "Pra Quê", "Pra Que Ficar", "Preciso Me Convencer Que Lhe Perdi", "Quando a Noite Vem", "Quase Quebrei O Meu Rádio", "Recuerdos De Ipacari", "Reposta", "Rio Meu Amor", "Risque", "Sabe Deus", "Sabes Mentir", "Sabor Tropical", "Saia Do Caminho", "Salve A Cabrocha", "Samba Em Prelúdio", "Samba Novo", "Saudade", "Sayonara, Sayonara", "Se A Água Corre Pro Mar", "Se tu voltasses", "Sei Lá", "Sempre O Luar", "Sempre Tu", "Serenata", "Serenata Do Assobiador", "Serenata Suburbana", "Sin Palabras", "Só Melancolia", "Só Nós Dois", "Só vives prá lua", "Sonho De Amor", "Sorri", "Talvez Seja Você (Sempre Só)", "Tapas Na Cara", "Tardes em Lindoya", "Tema Do Mal Que É Meu", "Ternura Antiga", "Terra Seca", "Teu Regresso", "Teus Olhos", "Tributo À Maysa", "Trocando Venenos", "Tudo Isto É Fado", "Velho Bolero", "Vem Ver", "Viola Enluarada", "Violão de Pobre", "Violetas Imperiais", "Você Não Nasceu Pra Mim", "Você Vai Ver", "Vou Para Nunca Mais Voltar")
A4 ("A Hora Do Adeus", "A Lua É Camarada", "A Partida", "Abandono / Nono Mandamento / Orgulho / Molambo", "Adeus, Pampa Mia", "Algodão", "Alguém Como Tu", "Ali Na Rua Mesmo Tive Que Chorar", "Alma De Criança", "Alma Gêmea", "Amante Bandido", "Amar É Sofrer", "Amendoim Torradinho", "Amor", "Amor / Solamente Una Vez (Tão Somente Uma Vez) / Quiereme Mucho (Queira-Me Muito)", "Amor Errado", "Anjinhos Negros", "Aos Pés Da Cruz", "Aquele Meu Lugar", "As Rosas Não Falam", "Atiraste Uma Pedra", "Ave Maria no Morro" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Babalu", "Balada Triste" Amigos (1996), "Bandeira Branca", "Baralho Da Vida", "Boa Noite Amor", "Brigas", "Cabecinha No Ombro", "Calúnia", "Caminhemos", "Canção de Amor", "Canção Do Além", "Canção Emocional", "Canta Brasil" Angela Maria Canta Sucessos De David Nasser, "Cantando", "Cantiga de Mandar Embora", "Canto Paraguaio", "Carinhoso", "Castigo Ruim", "Choro Especial", "Clarinada", "Coberto De Razão", "Coisas Do Passado", "Como Uma Onda", "Contigo Aprendi", "Conversa Da Madrugada", "Corações Lusitanos", "Coragem", "De Que Adianta", "Desabafo", "Deslizes", "Despedidas", "Despejo Da Saudade", "Destinos Iguais", "Deus", "Deus Me Perdoe", "Dia De Festa", "Diante De Deus", "Dora", "Doutor Batucada", "Duas Cruzes", "É Ilusão", "Escuta", "Esta Noite Não (Esta Noche)", "Estava Escrito", "Estrela Da Canção", "Estrela do Mar", "Eu Não Disse", "Eu Não Te Esqueci (And I Love You So)", "Eu Sou Alguém", "Eu Te Amo", "Exemplo", "Falhaste Coração", "Foi Deus", "Foi Sempre Assim", "Fósforo Queimado" Amigos (1996), "Francisco Alves", "Gente Humilde", "Gosto De Você", "Guitarra Toque Mais Baixo", "Il Nostro Concerto", "Incoerência", "India", "Infinitas Estrelas", "Já Era Tempo", "João Ninguém", "Jura-Me", "La Boa", "Lábios de Mel" Amigos (1996), "Lábios Que Beijei", "Lado A Lado", "Lama", "Lembranças", "Lencinho Querido", "Linda Flor Yayá", "Lisboa Antiga", "Longe De Você", "Loucura", "Luzes", "Madreselva", "Mãe Maria", "Mãezinha Querida", "Mais Um Cabelo Branco", "Mamãe", "Mamãe / When You Wish Upon A Star", "Maria Das Ruas", "Marina", "Matriz Ou Filial", "Mentira de Amor", "Meu Amor É Uma Canção", "Meu Canto", "Meu Coração Diz Assim", "Meu Nome É Ninguém", "Meu Primeiro Amor", "Meu Tolo Coração", "Minha Casa", "Minha Renúncia", "Minhas Memórias", "Muito Estranho", "Na Noite Que Se Vai", "Não Devo Sonhar", "Não Me Perguntes Mais", "Não tenho você", "Não Tenho Você / Nem Eu / Ninguém Me Ama", "Nem Às Paredes Confesso", "Nem Eu" Amigos (1996), "Ninguém é de Ninguém / A Noiva (La Novia)", "Noite Chuvosa" Amigos (1996), "Nunca", "Nunca Jamais", "Nunca Mais" Angela Maria (1977), "O Amor Mais Belo (Trop Beau)", "O Bonde", "O Menino E O Alçapão", "O Mundo É um Moinho", "O Preço Do Amor", "O que é, o que é", "O Rei De Ramos", "Obrigado Mãe", "Oceano", "Olha", "Orgulho" Amigos (1996), "Os Argonautas", "Os teus cabelos", "Ouvindo-Te", "Palhaço", "Passado E Futuro", "Pensando Em Ti", "Pequeno Concerto Para Um Grande Amor", "Perseguição", "Poema do coração", "Por Causa De Você", "Por Todo Pranto dos Teus Olhos", "Por Tudo Que É Sagrado", "Por Uma Mulher", "Pra Voce", "Prece", "Prece A Um Anjo de Cor", "Prelúdio da Lágrima Ausente", "Promessa", "Quantas Palavras", "Quase", "Quase Quebrei O Meu Rádio", "Que Será?", "Rancho Do Lalá", "Risque", "Romântica", "Ronda", "Rosário De Amargor", "Rua Sem Sol", "Sabor Tropical", "Saudades de Matão", "Se Tem Que Ser", "Se Todos Fossem Iguais A Você", "Segredo", "Sei Lá", "Sem Palavras", "Sem Preconceito", "Sem Ti", "Seus Olhos (Ta Matia)", "Só Melancolia", "Somos Apaixonados", "Sonho De Amor", "Sorri / Perfídia / Lembrança", "Sozinho", "Tabu", "Talvez Seja Você (Sempre Só)", "Tango Pra Teresa", "Tema Do Mal Que É Meu", "Ternura Antiga", "Teus Olhos", "Tragam Flores", "Travessia", "Tributo À Maysa", "Tu Me Acostumaste (Tu Me Acostumbraste)", "Tu, Só Tu", "Tudo Isto É Fado", "Um Amor de Domingo", "Um Dia Chega A Sua Vez", "Um Dia de Domingo", "Um Dia Qualquer", "Um Dia Virá", "Usei Você", "Velho Bolero", "Velho Palhaço", "Vem Ver", "Verdadeiro Amor", "Vida de Bailarina", "Vingança", "Violão de Pobre", "Vivere", "Você Vai Ver", "Volte")
Significant Low Notes:
B♭3 ("A Chuva Caiu", "A Grande Mentira", "A Grande Verdade", "A História De Caim", "A Violeteira", "Adeus Querido", "Advertência (Chorando Solidão)", "Amar É Sofrer", "Amendoim Torradinho", "Amor", "Amor (Coisa Estranha)", "Apesar De Não Ser", "Aquele Meu Lugar", "Arrogância", "Até Breve", "Ave Maria No Morro", "Ba-Ba-La-O", "Baralho Da Vida", "Boneca", "Brigas De Amor" Quando Os Astros Se Encontram/Presença de Ângela Maria, "Canção Do Além", "Canção Do Desejo", "Canção do Mar", "Canção do Que Você É", "Canção em Tom Maior", "Canta Brasil", "Cantiga de Mandar Embora", "Carinhoso", "Carlos Gardel", "Cha Cha Cha Da Moça", "Cinco Letras Que Choram (Adeus…)", "Começaria Tudo Outra Vez", "Como É Grande o Meu Amor por Você", "Confeti", "Confidência", "Depois Desta Canção", "Depois do Adeus", "Dia De Festa", "Direitos Exclusivos", "Do Que Adianta", "Dolores de Amores", "Drume Negrita", "Duas Contas", "Esmagando Rosas", "Esta Noite Não (Esta Noche)", "Esta Noite Ou Nunca", "Eu Fui Ver", "Eu Sou Alguém", "Faça O Que Quiser", "Falemos De Nós", "Falhaste Coração", "Feitio de Oração", "Foi Preciso Que Eu Te Amasse", "Fósforo Queimado", "Francisco Alves", "Garotas Do Rio", "Gosto Do Passado", "Guitarra Toque Mais Baixo", "India", "Infinitas Estrelas", "Instante de Amor", "Já Era Tempo", "Janela", "João Valentão", "Jovens Tardes de Domingo", "La Violetera", "Linda Flor Yayá", "Lisboa Antiga", "Los Pisconeros", "Loucura", "Lundú Do Terreiro de Fogo", "Mãe Maria", "Mamãe", "Matematica Do Samba", "Mentira de Amor", "Meu Amor é Um Pão", "Meu Bem Querer", "Meu Ex-Amor", "Meu Nome É Ninguém", "Minha Mãe, Minha Amiga", "Muito Estranho", "Noite Chuvosa" Amigos (1996), "Não Há Mais Tempo", "Não Haverá Mais Uma Vez", "Não tenho você", "Não Tenho Você / Nem Eu / Ninguém Me Ama", "Noite De Amor", "Nosso Amor, Nossa Paz", "O Amor É Sempre O Amor (As Time Goes By)", "O Brinquedo", "O Menino E O Alçapão", "O Perfume E O Rio", "O Que Somos Na Vida", "O Samba E O Tango (Chegou A Hora)", "Obrigado Mãe", "Odeio-Te Meu Amor", "Olha Em Tôrno E Me Encontrarás", "Olhos Verdes", "Onde Estás Coração", "Orgulho" Com Amor E Carinho (1978), "Outra Noite", "Palhaço", "Pensando Em Ti" Angela Maria (1985), "Por Causa de Você" Disco de Ouro (2003), "Pra Quê", "Preciso Me Convencer Que Lhe Perdi", "Primavera Em Lisboa", "Prisioneira", "Quero Sambar Um Samba", "Rancho Do Lalá", "Recuerdos De Ipacari", "Rio Meu Amor", "Rosário De Amargor", "Saia Do Caminho", "Salve A Cabrocha", "Saia Do Caminho", "Samba Em Prelúdio", "Samba Novo", "Sayonara, Sayonara", "Se A Água Corre Pro Mar", "Sempre O Luar", "Sempre Tu", "Serenata Do Assobiador", "Silêncio Do Cantor", "Só Nós Dois", "Somos Apaixonados", "Sonho De Amor", "Sorri", "Sua Estupidez", "Tango Nostalgia/Mano a Mano", "Tapas Na Cara", "Tema Do Mal Que É Meu", "Ternura Antiga", "Terra Seca", "Um Dia de Domingo", "Um Dia Qualquer", "Velha Amiga", "Velhos Tempos", "Vereda Tropical", "Vida de Bailarina", "Violetas Imperiais", "Você Não Me Ama", "Você Não Nasceu Pra Mim")
A3 ("A História De Caim", "A Hora Do Adeus", "A Lei Do Mais Forte", "A Nave dos Arrependidos", "A Noite Do Meu Bem", "A Saudade Bateu... Valeu", "Abandono / Nono Mandamento / Orgulho / Molambo", "Ai, Mouraria", "Algodão", "Alguém Como Tu", "Ali Na Rua Mesmo Tive Que Chorar", "Alma Gêmea", "Amor De Carnaval", "Amor Errado", "Anjinhos Negros", "Apelo", "Apenas Mulher (Mulher E Daí)", "As Rosas Não Falam", "Até Parece um Sonho", "Atiraste Uma Pedra", "Ave Maria no Morro" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Balada Triste" Amigos (1996), "Baralho Da Vida", "Birilum", "Boa Noite Amor", "Boêmio Na Calçada", "Brigas", "Cabecinha No Ombro", "Calúnia", "Cama Vazia", "Caminhemos", "Canção de Amor", "Canção do Mar", "Canção em Tom Maior", "Canção Emocional", "Cantando", "Canto Paraguaio", "Carinhoso", "Chove Lá Fora / Franqueza", "Clarinada", "Coberto De Razão", "Coisas Do Passado", "Como Uma Onda", "Confidência", "Contigo Aprendi", "Conversa Da Madrugada", "Coragem", "Deslizes", "Deus", "Dez Anos", "Diante De Deus", "Distância", "Dom Quixote (Don Quijote)", "Dora", "É Ilusão", "É Sempre Assim", "Errei Sim", "Espelho de Camarim", "Esse Amigo Pelé", "Estava Escrito", "Estrela do Mar", "Eu Não Existo Sem Você", "Eu Vou Ter Sempre Você", "Exemplo", "Faça O Que Quiser De Mim", "Fado Do Ciúme", "Feitiço Da Vila", "Fim de Comédia", "Foi Deus", "Foi Um Sonho", "Fósforo Queimado", "Garota Solitaria", "Gente Humilde", "Il Nostro Concerto", "Incoerência", "João Ninguém", "Lábios De Mel", "Lado A Lado", "Lama", "Lembranças", "Madreselva", "Mãezinha Querida", "Mamãe", "Manhã de Carnaval", "Marina", "Matriz Ou Filial", "Meu Canto", "Meu Coração Diz Assim", "Meu Tolo Coração", "Minha Casa", "Minha Saudade", "Minhas Memórias", "Mormaço", "Na Baixa Do Sapateiro", "Não Devo Sonhar", "Não Me Perguntes", "Não Me Perguntes Mais", "Nem Às Paredes Confesso", "Ninguém é de Ninguém / A Noiva (La Novia)", "Noite Chuvosa", "Nunca Mais" Para Você Ouvir e Dançar (1958), "Nuvem de Lágrimas", "O Arlequim De Toledo (L'Arlequim De Toledo)", "O Bonde", "O Ciúme", "O Menino E O Alçapão", "O Portao", "O que é, o que é", "O Samba E O Tango (Chegou A Hora)", "Odeio-Te Meu Amor", "Olha", "Olheiras", "Ora Eu Ora Você", "Orgulho" Amigos (1996), "Os Argonautas", "Os teus cabelos", "Outra Noite", "Ouvindo-Te", "Passado E Futuro", "Pérola Negra", "Poeira do Caminho", "Poema do coração", "Por Causa De Você", "Por Tudo Que É Sagrado", "Pra Que Ficar", "Prece", "Prece A Um Anjo de Cor", "Preciso De Uma Companheira", "Prelúdio Pra Ninar Gente Grande", "Promessa", "Quando a Chuva Chegar", "Quando a Noite Vem", "Quantas Palavras", "Quase Quebrei O Meu Rádio", "Que Será?", "Quer Dizer", "Queria", "Recusa", "Retalhos de Cetim", "Risque", "Ritmo Gostoso", "Romântica", "Ronda", "Rua Sem Sol", "Sabes Mentir", "Samba Novo", "Saudades de Matão", "Se Tem Que Ser", "Sempre Angela", "Sentado à Beira do Caminho", "Serenata", "Só Louco", "Sozinho", "Sua Estupidez", "Tabu", "Tango Pra Teresa", "Tarde Fria", "Tardes em Lindoya", "Ternura Antiga", "Teu Retrato", "Teus Olhos", "Tragam Flores", "Tributo À Maysa", "Trocando Venenos", "Tu Me Acostumaste (Tu Me Acostumbraste)", "Um Dia Chega A Sua Vez", "Usei Você", "Vá, Mas Volte", "Vem Ver", "Vida de Bailarina", "Violetas Imperiais", "Você Sabia Amor", "Vou Para Nunca Mais Voltar")
G♯3 ("A Noite Do Meu Bem", "A noiva (La novia)", "A Partida", "A Qualquer Jura", "Amor (Coisa Estranha)", "Arrogância", "As Noites de Inverno Chegam Mais Cedo", "Atiraste Uma Pedra", "Brigas" Angela Maria (1985), "Caminhemos", "Cinco Letras Que Choram (Adeus…)", "Codinome Beija-Flor", "Corações Lusitanos", "De Que Adianta", "Depois De Ti", "Desabafo" Angela Maria e as Canções de Roberto e Erasmo (2017), "Despedida", "Despedidas", "Direitos Exclusivos", "Doutor Batucada", "Esse Cara", "Esmagando Rosas", "Estou Procurando Uma Rima", "Estrela Da Canção", "Eu Disse Adeus", "Eu e a Brisa", "Eu Fui Ver", "Eu Não Disse", "Eu Não Te Esqueci (And I Love You So)", "Falemos De Nós", "Feitio de Oração", "Fogo No Morro", "Francisco Alves", "Garotas Do Rio", "Graças (Gracias)", "Infinitas Estrelas", "Jovens Tardes de Domingo", "La Boa", "Lábios Que Beijei", "Lado A Lado", "Mãe Maria", "Mais Um Cabelo Branco", "Menino Grande", "Meu Canto", "Minha Mãe, Minha Amiga", "Moça Bonita", "Mulher E Chita", "Na Noite Que Se Vai", "Não Há Mais Tempo", "Não se Esqueça de Mim", "O Dia Que Me Queiras", "O Perfume E O Rio", "O Show Já Terminou", "Oceano", "Os teus cabelos", "Outro Amor Para Toda Vida", "Palmas No Portão", "Passado E Futuro", "Paulista", "Pensando Em Ti" Angela Maria (1985), "Pequeno Concerto Para Um Grande Amor", "Por Causa De Você", "Pra Dizer Adeus", "Pra Voce", "Prelúdio Pra Ninar Gente Grande", "Rancho Do Lalá", "Sábado em Copacabana", "Salve A Cabrocha", "Sempre Tu", "Se Não For Amor", "Se Todos Fossem Iguais A Você", "Se tu voltasses", "Só Nós Dois", "Só Por Você", "Sonho De Amor", "Sorri", "Sorri / Perfídia / Lembrança", "Talvez Seja Você (Sempre Só)", "Tema Do Mal Que É Meu", "Um Amor de Domingo", "Verdadeiro Amor", "Viola Enluarada", "Você em Minha Vida")
G3 ("A Chuva Caiu", "A Lei Do Mais Forte", "A Mentira (La Mentira)", "A Noite E A Despedida", "A Hora Do Adeus", "A Nave dos Arrependidos", "A Qualquer Jura", "Agora Sei", "Ai, Mouraria", "Alma Gêmea", "Amante Bandido", "Amar É Sofrer", "Amelia de Voce", "Amendoim Torradinho", "Aos Pés Da Cruz", "Apelo", "Apesar De Não Ser", "As Noites de Inverno Chegam Mais Cedo", "As Rosas Não Falam", "Até Parece um Sonho", "Atiraste Uma Pedra", "Ave Maria" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Baião Diferente", "Balada Triste", "Boa Noite Amor", "Brigas De Amor" Presença de Ângela Maria, "Bronzes e Cristais", "Cabecinha No Ombro", "Caminito", "Canção do Que Você É", "Carlos Gardel", "Choro Especial", "Cinco Letras Que Choram (Adeus…)", "Ciume", "Coberto De Razão", "Começaria Tudo Outra Vez", "Confidência", "Coragem", "Depois Do Amor", "Desabafo", "Deslizes", "Despedidas", "Destinos Iguais", "Dia De Festa", "Dom Quixote (Don Quijote)", "Dora", "Em Cada Verso, Em Cada Samba", "Errei Sim" Pela Saudade Que Me Invade (1997), "Escuta", "Espelho de Camarim", "Estava Escrito" Amigos (1996), "Estereofonia (Stéréophonie)", "Eu Acho Muito Engraçado", "Eu Fui Água", "Fado Do Ciúme", "Faz Parte do Meu Show", "Feitiço Da Vila", "Fim de Comédia", "Foi Deus", "Foi Preciso Que Eu Te Amasse", "Foi Sempre Assim", "Fumando Espero", "Gente Humilde" Amigos (1996), "Gosto De Você", "Gosto Do Passado", "Graças (Gracias)", "Il Nostro Concerto", "Já Era Tempo", "Kalú", "Lábios De Mel", "Lábios Que Beijei", "Lembranças", "Linda Flor Yayá", "Longe De Você", "Madreselva", "Madrugada", "Mais Do Que Sonhar", "Manhã de Carnaval", "Meu Amor é Um Pão", "Moça Branca Da Favela", "Murmura O Mar (Le Bruit Des Vagues)", "Na Baixa Do Sapateiro", "Não tenho você", "Não Me Perguntes", "Não Me Perguntes Mais", "Não Pode Me Esquecer", "Não Tenho Você / Nem Eu / Ninguém Me Ama", "Nem Às Paredes Confesso", "Ninguém é de Ninguém / A Noiva (La Novia)", "Noite Chuvosa" Amigos (1996), "Noite De Amor", "Nunca Mais" Angela Maria (1977)/Para Você Ouvir e Dançar (1958), "O Bonde", "O Ciúme", "O Mundo É um Moinho", "O que é, o que é", "Obrigado Mãe", "Olheiras", "Olhos Castanhos", "Olhos nos Olhos", "Onde Estás Coração", "Ora Eu Ora Você", "Orgulho" Amigos (1996), "Os Amantes", "Os Argonautas", "Os Olhinhos Do Menino", "Pepe", "Poeira do Caminho", "Por Tudo Que É Sagrado", "Por Uma Mulher", "Pra Quê", "Pra Que Ficar", "Quer Dizer", "Reposta", "Romântica", "Sabes Mentir", "Sabor Tropical", "Samba Em Prelúdio", "Se...", "Se Tem Que Ser", "Se Todos Fossem Iguais A Você", "Segredo", "Sei Lá", "Sentado à Beira do Caminho", "Silêncio Do Cantor", "Só vives prá lua", "Somos Apaixonados", "Sozinho", "Tango Pra Teresa", "Tarde Fria", "Travessia", "Trocando Venenos", "Tudo Acabado", "Tudo Isto É Fado", "Um Dia Chega A Sua Vez", "Um Dia de Domingo", "Usei Você", "Vá, Mas Volte", "Valsinha", "Velho Bolero", "Velho Palhaço", "Vem Ver", "Vingança", "Vou Para Nunca Mais Voltar")
F♯3 ("Abandono", "Abandono / Nono Mandamento / Orgulho / Molambo", "Alguém Como Tu", "Amor", "Amendoim Torradinho" À Vontade em Voz e Violão (2015), "Baião Diferente", "Balada Triste" Amigos (1996), "Bar da Noite", "Brigas" Angela Maria (1985), "Canção de Amor", "Canção Do Além", "Canto Paraguaio", "Coimbra", "Como É Grande o Meu Amor por Você", "De Que Adianta", "Depois De Ti", "Esta Noite Ou Nunca", "Estrela Da Canção", "Estrela do Mar", "Eu Disse Adeus", "Eu Nao Sei", "Eu Te Amo", "Feitio de Oração", "João Ninguém", "Lábios de Mel" Amigos (1996), "Lama" À Vontade em Voz e Violão (2015), "Lisboa Antiga", "Lundú Do Terreiro de Fogo", "Mãe Maria", "Mentira de Amor", "Meu Amor É Uma Canção", "Não Devo Sonhar", "Natal Branco", "Nunca", "O Bilhete", "O Dia Que Me Queiras", "Oceano", "Olha", "Onde Estás Coração", "Os Olhinhos Do Menino", "Palhaço", "Para Não Sofrer", "Por Causa de Você" Disco de Ouro (2003), "Pra Que Ficar", "Prece A Um Anjo de Cor", "Primavera Em Lisboa", "Quase", "Retalhos de Cetim", "Sábado em Copacabana", "Só Louco", "Um Dia Qualquer", "Vá, Mas Volte", "Velha Amiga", "Vida de Bailarina", "Vingança")
F3 ("A Chuva Caiu", "A Noite E A Despedida", "Amar É Sofrer", "Boneca", "Brigas De Amor" Quando Os Astros Se Encontram/Presença de Ângela Maria, "Choro Especial", "Cigana", "Cinco Letras Que Choram (Adeus…)", "Como Uma Onda", "Confidência", "Da Cor Do Pecado", "Depois Do Amor", "Do Que Adianta", "Esse Amigo Pelé", "Esse Cara", "Eu e a Brisa", "Eu Fui Água", "Fim de Comédia", "Guitarra Toque Mais Baixo", "Il Nostro Concerto", "Kalú", "Linda Flor Yayá", "Moça Branca Da Favela", "Não Haverá Mais Uma Vez", "Não se Esqueça de Mim", "Ninguém é de Ninguém / A Noiva (La Novia)", "Noite De Amor", "O Bilhete", "O que é, o que é", "O Show Já Terminou", "Olha Em Tôrno E Me Encontrarás", "Olhos Castanhos", "Os Olhinhos Do Menino", "Paulista", "Reposta", "Romântica", "Sabor Tropical", "Saudades de Matão", "Sentado à Beira do Caminho", "Siete Notas de Amor", "Sua Estupidez", "Tapas Na Cara", "Trocando Venenos", "Um Dia Virá", "Usei Você")
E3 ("Abandono", "Abandono / Nono Mandamento / Orgulho / Molambo", "Alma De Criança", "Amante Bandido", "Bar da Noite", "Bronzes e Cristais", "Ciume", "Coberto De Razão", "Coimbra", "Corações Lusitanos", "Desabafo" Angela Maria e as Canções de Roberto e Erasmo (2017), "Despedida", "Eu Vou Ter Sempre Você", "Exemplo", "Fósforo Queimado" Amigos (1996), "Gente Humilde" Amigos (1996), "Jovens Tardes de Domingo", "Lama" À Vontade em Voz e Violão (2015), "Manhã de Carnaval", "Muito Estranho", "Natal Branco", "O Mundo É um Moinho", "Olhos nos Olhos", "Passado E Futuro", "Por Uma Mulher", "Pra Voce", "Queria", "Reposta", "Retalhos de Cetim", "Romântica", "Saudade", "Se Queres Saber", "Só Louco", "Somos Iguais", "Tardes em Lindoya", "Tres Palabras / Quizás Quizás Quizás", "Um Dia Qualquer")
E♭3 ("Abandono / Nono Mandamento / Orgulho / Molambo", "Codinome Beija-Flor", "Como É Grande o Meu Amor por Você", "Despedida", "Eu Nao Sei", "Faz Parte do Meu Show", "Fé", "Menino Grande", "Oceano", "Paulista", "Retalhos de Cetim", "Sábado em Copacabana", "Tardes em Lindoya")
D3 ("Alguém Como Tu", "Bar da Noite", "Canção de Amor", "Chove Lá Fora / Franqueza", "Direitos Exclusivos", "Espelho de Camarim", "Gente Humilde" Amigos (1996), "Mentira de Amor", "Muito Estranho", "Noite De Amor", "Nunca", "O que é, o que é", "O Show Já Terminou", "Os Amantes", "Pra Voce", "Se Não For Amor", "Sentado à Beira do Caminho", "Tres Palabras / Quizás Quizás Quizás", "Tudo Acabado")
C♯3 ("Eu Disse Adeus", "Eu Vou Ter Sempre Você", "Fé", "Natal Branco", "Oceano")
B♭2 ("Chove Lá Fora / Franqueza")
{Albums Range}
A Rainha Canta (1955): G3-C5-G5
Sucessos De Ontem Na Voz De Hoje (1955): F3-C♯5-G5
Ângela Maria Apresenta (1956): F♯3-C♯5-D5
Quando Os Maestros Se Encontram Com Ângela Maria (1957): F3-C5
Quando os Astros se Encontram (1958): F3-D5-G5
Para Você Ouvir e Dançar (1958): G3-G♯5-F5
Angela Maria Canta Sucessos de David Nasser (1959): F♯3-D5
Angela Maria Apresenta Fernando César e Seus Amigos (1959): F3-E♭5-E5
Quando a Noite Vem (1960): F3-D5-F5
Não Tenho Você (1961): F3-D5-G5
Incomparável (1962): G3-E♭5-G5
Angela Maria Canta Para o Mundo (1962): F♯3-C♯5-F♯5
Angela Maria Canta Para o Mundo - Vol. 2 (1963): F3-D5-B♭5
Presença de Angela Maria (1963): F3-D5-E5
Angela a Maior Maria (1964): G3-D5-B5
Boneca (1965): F3-E♭5-B♭5
Angela Maria Interpreta Boleros (1966): F3-D5-G♯5
A Brasileiríssima Angela Maria (1966): F3-E♭5-F♯5
O Samba Vem Lá de Cima (1967): E3-D5
Meu Amor é Uma Canção (1967): F♯3-C♯5
A Grande Mentira (1968): G3-C♯5-G♯5
Angela em Tempo Jovem (1969): G3-D5-G♯5
Angela de Todos os Temas (1970): E♭3-D5-G♯5
Angela (1971): F3-D5-E♭5
Angela (1972): F3-C♯5-F5 (missing tracks 5 & 11)
Angela (1975): E3-D5-A5
Angela Maria (1977): D3-C5-C6
Os Mais Famosos Tangos (1977): F♯3-D5
Os Mais Famosos Fados (1977): E3-D5
Com Amor E Carinho (1978): E3-D5-G5
Angela & Timóteo Juntos (1979): F3-D5-E5
Apenas Mulher (1980): E3-D5
Estrela da Cancão (1982): E3-D5-E5
Angela & Cauby (1982): G3-D5
Sempre Angela (1983): D3-D5-E5
Angela Maria (1985): E3-C♯5
Angela Maria (1987); E3-D5-A5
Amigos (1996): D3-C♯5-A5
Pela Saudade que me Invade (Um Tributo a Dalva de Oliveira) (1997): D3-D5-G♯5
Angela & Agnaldo Sucesso Sempre (1999): F3-D5-G5
Disco de Ouro (2003): C♯3-C5-E5
Eu Voltei (2011): D3-A4-E♭5
Angela e Cauby - Reencontro (2013): B♭2-B♭4
Angela à Vontade em Voz & Violão (2015): C♯3-B4-D5
Ângela Maria e as Canções de Roberto & Erasmo (2017): C♯3-G4
A Rainha Canta (1955): G3-C5-G5
Sucessos De Ontem Na Voz De Hoje (1955): F3-C♯5-G5
Ângela Maria Apresenta (1956): F♯3-C♯5-D5
Quando Os Maestros Se Encontram Com Ângela Maria (1957): F3-C5
Quando os Astros se Encontram (1958): F3-D5-G5
Para Você Ouvir e Dançar (1958): G3-G♯5-F5
Angela Maria Canta Sucessos de David Nasser (1959): F♯3-D5
Angela Maria Apresenta Fernando César e Seus Amigos (1959): F3-E♭5-E5
Quando a Noite Vem (1960): F3-D5-F5
Não Tenho Você (1961): F3-D5-G5
Incomparável (1962): G3-E♭5-G5
Angela Maria Canta Para o Mundo (1962): F♯3-C♯5-F♯5
Angela Maria Canta Para o Mundo - Vol. 2 (1963): F3-D5-B♭5
Presença de Angela Maria (1963): F3-D5-E5
Angela a Maior Maria (1964): G3-D5-B5
Boneca (1965): F3-E♭5-B♭5
Angela Maria Interpreta Boleros (1966): F3-D5-G♯5
A Brasileiríssima Angela Maria (1966): F3-E♭5-F♯5
O Samba Vem Lá de Cima (1967): E3-D5
Meu Amor é Uma Canção (1967): F♯3-C♯5
A Grande Mentira (1968): G3-C♯5-G♯5
Angela em Tempo Jovem (1969): G3-D5-G♯5
Angela de Todos os Temas (1970): E♭3-D5-G♯5
Angela (1971): F3-D5-E♭5
Angela (1972): F3-C♯5-F5 (missing tracks 5 & 11)
Angela (1975): E3-D5-A5
Angela Maria (1977): D3-C5-C6
Os Mais Famosos Tangos (1977): F♯3-D5
Os Mais Famosos Fados (1977): E3-D5
Com Amor E Carinho (1978): E3-D5-G5
Angela & Timóteo Juntos (1979): F3-D5-E5
Apenas Mulher (1980): E3-D5
Estrela da Cancão (1982): E3-D5-E5
Angela & Cauby (1982): G3-D5
Sempre Angela (1983): D3-D5-E5
Angela Maria (1985): E3-C♯5
Angela Maria (1987); E3-D5-A5
Amigos (1996): D3-C♯5-A5
Pela Saudade que me Invade (Um Tributo a Dalva de Oliveira) (1997): D3-D5-G♯5
Angela & Agnaldo Sucesso Sempre (1999): F3-D5-G5
Disco de Ouro (2003): C♯3-C5-E5
Eu Voltei (2011): D3-A4-E♭5
Angela e Cauby - Reencontro (2013): B♭2-B♭4
Angela à Vontade em Voz & Violão (2015): C♯3-B4-D5
Ângela Maria e as Canções de Roberto & Erasmo (2017): C♯3-G4
{Questionable Notes}
D6 ("Prelúdio da Lágrima Ausente"[2][4])
C6 ("Se..."[2])
A5 ("Você Sabia Amor" [2], "Volte"[2])
G♯5 ("Cu-cu-rru-cu-cú Paloma"[2][3])
G5 ("O Brinquedo"[2], "India"[2][4], "Usei Você"[2])
E5 ("Sabor Tropical"[2])
Eb5 ("Prisioneira"[2])
D3 ("Amendoim Torradinho"[1], "Beijo Roubado"[3], "O Portao"[3], "Pérola Negra"[3])
C3 ("Olha"[3])
B♭2 ("Esta Noite Ou Nunca"[1][3])
D2 ("Sua Estupidez"[3][5])
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
D6 ("Prelúdio da Lágrima Ausente"[2][4])
C6 ("Se..."[2])
A5 ("Você Sabia Amor" [2], "Volte"[2])
G♯5 ("Cu-cu-rru-cu-cú Paloma"[2][3])
G5 ("O Brinquedo"[2], "India"[2][4], "Usei Você"[2])
E5 ("Sabor Tropical"[2])
Eb5 ("Prisioneira"[2])
D3 ("Amendoim Torradinho"[1], "Beijo Roubado"[3], "O Portao"[3], "Pérola Negra"[3])
C3 ("Olha"[3])
B♭2 ("Esta Noite Ou Nunca"[1][3])
D2 ("Sua Estupidez"[3][5])
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
• Blue denotes head voice passages.
• Boldface denotes outstanding passages.
• Italics denote non-melodic and spoken passages.
• Underlines denote obscured and background passages.