Post by Brenda on Feb 14, 2022 22:00:21 GMT
{Vocal Summary}Elis is widely regarded as one of the greatest singers in Brazil's history, despite her short life. An extremely versatile mezzo, Elis could adapt her voice to almost any style, always on-pitch, possessing a strong technique and always seemingly pouring her very soul into performances, as evidenced by her electric theatricality in live concerts and sheer emotion displayed in songs like "Carta ao Mar" and "Casa no Campo".
Elis Regina Carvalho Costa
Vocal Range: A2 – C6
Significant High Notes:
C6 ("Velha Roupa Colorida")
B5 ("O Medo de Amar É o Medo de Ser Livre")
B♭5 ("Los Hermanos")
F♯5 ("O Medo de Amar É o Medo de Ser Livre")
E5 ("Makin’ Whoopee" live Teatro da Praia 1969)
E♭5 ("Estrada do Sol")
D5 ("O Bem do Amor", "Black Is Beautiful", "Bolero de Satã", "Como Nossos Pais", "Giro" Elis Regina in London version, "Golden Slumbers", "Pout-Pourri" live Dois na Bossa, "Pororo-popo", "Pra Dizer Adeus", "Rebento", "Samba do Perdão", "Terra de Ninguém" live Dois na Bossa)
C♯5 ("Agora Tá", "Aprendendo a Jogar", "Boa Palavra", "O Caçador de Esmeraldas", "Canção do Amanhecer" live O Fino do Fino, "Chegança" live O Fino do Fino, "Colagem", "Cruz de Cinza, Cruz de Sal", "Esse Mundo É Meu" live O Fino do Fino, "Eu Hein Rosa!", "Lança Perfume" live Trem Azul, "Maria Maria", "O Medo de Amar É o Medo de Ser Livre", "A Noite", "Onze Fitas", "O Que Tinha de Ser", "Oriente", "Samba Dobrado" live Tokyo 1979, "Se Eu Quiser Falar com Deus" live Trem Azul, "Vou Deitar e Rolar (Quaquaraquaqua)")
C5 ("1, 2, 3, Balançou", "Agora Tá", "Aleluia", "Amante à Moda Antiga" live Trem Azul, "Aquele Abraço" live Teatro da Praia 1969, "Arrastão" live Dois na Bossa, "Baby Face", "Na Baixa do Sapateiro" live Tokyo 1979, "O Bem do Amor", "Berimbau", "Black Is Beautiful", "Boa Noite Amor", "Cabaré", "Canto de Ossanha", "Casa no Campo", "Caxangá", "Chovendo na Roseira", "Cinema Olympia", "Confissão", "Corcovado", "As Curvas da Estrada de Santos", "Dá-me um Beijo", "Domingo em Copacabana", "Dá Sorte", "Dor de Cotovelo", "Entrudo", "Estrada do Sol", "Fascinação", "Frevo", "Garoto Último Tipo", "Gol Anulado", "Golden Slumbers", "Irene" live Teatro da Praia 1969, "Manha de Amor", "Me Deixa Em Paz", "Menino das Laranjas", "O Mestre-Sala dos Mares", "Mundo de Paz", "Murmúrio", "A Noite", "Para Lennon e McCartney", "Pizzicati Pizzicato", "Poema", "Pororo-popo", "Por um Amor Maior", "Pot-pourri Romântico" live Dois na Bossa n° 3, "Rebento", "Manifesto" live Dois na Bossa n° 3, "Nova Estação", "Pout-Pourri" live Dois na Bossa, "Retorno", "Reza", "Roda", "Samba Em Paz", "Sai Dessa", "As Secretárias", "Se Você Pensa", "Soneto de Separação", "Sonhando", "Sou Sem Paz", "Té o Sol Raiar" live O Fino do Fino, "Terra de Ninguém", "These Are The Songs", "Travessia", "Tributo a Tom Jobim", "Valsa Rancho", "Vento de Maio", "Vida de Bailarina", "A Virgem de Macarena", "Zambi" live O Fino do Fino)
B4 ("Adeus, Amor", "Alô, Alô, Marciano", "Alô, Saudade", "Os Argonautas", "O Bêbado e a Equilibrista", "Boa Noite Amor", "Boa Palavra", "Bolero de Satã", "Bonita", "Boto" live Transversal do Tempo, "Caça à Raposa", "O Caçador de Esmeraldas", "Canção do Amanhecer" live O Fino do Fino, "Canção do Sal", "Carinhoso", "Chegança" live O Fino do Fino, "Chovendo na Roseira", "Como Nossos Pais", "Corpos" live Transversal do Tempo, "Corrida de Jangada", "Deixa o Mundo e o Sol Entrar", "Dois pra lá, Dois pra cá", "Dinorah, Dinorah", "É Com Esse Que Eu Vou", "Eu Hein Rosa!", "Fala Me De Amor", "Fé Cega, Faca Amolada", "Flertei", "Giro", "How Insensitive", "Imagem" live Dois na Bossa n° 3, "Maria do Maranhão", "Pout-Pourri" live Dois na Bossa n° 2, "Madalena", "Maria Maria", "Me Deixa Em Paz", "O Medo de Amar É o Medo de Ser Livre", "Memórias de Marta Sare", "Mesmo de Mentira", "Meu Pequeno Mundo de Ilusão", "Mundo Novo, Vida Nova", "No Dia Em Que Eu Vim Embora", "Nova Estação", "Ponta de Areia", "Nada Será Como Antes", "Nega do Cabelo Duro", "Olhos Abertos", "O Que Foi Feito Devera (de Vera)", "Outra Vez", "Pé Sem Cabeça", "Querelas do Brasil" live Transversal do Tempo, "Recit de Cassard", "Retrato em Branco e Preto", "Romaria", "Samba da Pergunta", "Se Eu Quiser Falar com Deus", "Silêncio", "Tem Dó", "Tem Mais Samba", "Tereza Sabe Sambar", "These Are The Songs", "Tristeza de Carnaval", "Último Canto", "Upa, Neguinho", "Veleiro", "Velho Arvoredo", "Vera Cruz")
B♭4 ("20 Anos Blue", "Agnus Sei", "Águas de Março", "Aleluia", "Amor Amor", "Amor Até o Fim", "Asa Branca" live Montreux Jazz Festival 1979, "O Barquinho", "Basta de Clamares Inocência", "Bicho do Mato", "Cabaré", "Casa Forte", "O Cavaleiro e os Moinhos", "Cinema Olympia", "Cobra Criada" live Montreux Jazz Festival 1979, "As Coisas que Eu Gosto", "Comunicação", "Confissão", "Conversando no Bar", "Copacabana Velha de Guerra", "Dá Sorte", "Dengosa", "Dinorah, Dinorah", "Domingo em Copacabana", "Estrada do Sol", "Eternidade", "Falei e Disse", "Fechado Pra Balanço", "Flora" live Trem Azul, "Formiguinha Triste", "Garoto Último Tipo", "Há Uma História de Amor", "Ih! Meu Deus do Céu", "João Valentão", "Lunik 9", "Makin’ Whoopee" live Teatro da Praia 1969, "Manha de Amor", "Mania de Gostar", "Manifesto" live Dois na Bossa n° 3, "Marambaia", "Marcha da Quarta-Feira de Cinzas" live Dois na Bossa n° 3, "Moda de Sangue", "O Mestre-Sala dos Mares", "Minha" live Teatro da Praia 1969, "Pout-Pourri" live Dois na Bossa, "Nos Teus Lábios", "Outra Vez", "Para Lennon e McCartney", "Pé Sem Cabeça", "Poema", "Pois É", "Pororo-popo", "Recit de Cassard", "Ressurreição", "Retorno", "Pot-pourri Romântico" live Dois na Bossa n° 3, "Sabia", "Samba do Perdão", "Samba Em Paz", "Samba Feito Pra Mim", "Samba da Pergunta", "Saudosa Maloca" live Transversal do Tempo, "Se Eu Quiser Falar com Deus", "Sem Teu Amor", "Sentimental Eu Fico", "Se Você Pensa", "Sonho de Maria", "Tango Italiano", "Trem Azul", "Tributo a Mangueira", "Tributo a Tom Jobim", "Triste", "Tristeza Que Se Foi" live Dois na Bossa n° 2, "Tu Serás", "Valsa Rancho", "Vida de Bailarina’, "A Virgem de Macarena", "Vou Comprar Um Coração", "Wave", "Zambi" live O Fino do Fino)
Significant Low Notes:
B♭3 ("Agora Tá", "Águas de Março", "Altos e Baixos", "Amor Amor", "Bala com Bala", "Basta de Clamares Inocência", "O Barquinho", "Bicho do Mato", "Brigas, Nunca Mais", "Cabaré", "Carta ao Mar", "Canto de Ossanha", "Colagem", "Comadre", "As Curvas da Estrada de Santos", "A Dama do Apocalipse", "Dá Sorte", "Domingo em Copacabana", "Dor de Cotovelo", "Entrudo", "Essa Mulher", "Falei e Disse", "Fechado Pra Balanço", "Formiguinha Triste", "Garoto Último Tipo", "Gracias a La Vida", "Há Uma História Triste", "Inútil Paisagem", "Manha de Amor", "Manifesto" live Dois na Bossa n° 3, "Marambaia", "Meu Pequeno Mundo de Ilusão", "Morro Velho", "Mundo de Paz", "Nos Teus Lábios", "Outra Vez", "Para Lennon e McCartney", "Pizzicati Pizzicato", "Poema", "Pois É", "Pororo-popo", "O Primeiro Jornal", "Ressurreição", "Retorno", "Reza", "Samba Em Paz", "Saudade E Carinho", "Saudade É Recordar", "Saudosa Maloca" live Transversal do Tempo, "As Secretárias", "Sem Teu Amor", "Sentimental Eu Fico", "Silêncio", "Só Deus É Quem Sabe", "Sonhando", "Sonho de Maria", "Sou Sem Paz", "Tango Italiano", "Travessia", "Tributo a Tom Jobim", "Vecchio Novo", "Vera Cruz", "Vou Comprar Um Coração", "Zambi" live O Fino do Fino)
A3 ("1, 2, 3, Balançou", "Adeus, Amor", "Agnus Sei", "Alô, Alô, Marciano", "Amor Até o Fim", "Amor Demais" live O Fino do Fino, "Andança’, "Aos Nossos Filhos", "As Aparências Enganam", "Aprendendo a Jogar", "Os Argonautas", "Até Aí Morreu Neves", "Atrás da Porta", "Aviso aos Navegantes", "Baby Face", "Na Baixa do Sapateiro" live Tokyo 1979, "Na Batucada da Vida", "O Bem do Amor", "Boa Noite Amor", "Boa Palavra", "Bonita", "Cais", "Calcanhar de Aquiles", "Can’t Take My Eyes Off You" live Teatro da Praia 1969, "Carinhoso", "Canção de Enganar Despedida", "Canção do Sal", "Cartomante", "Casa no Campo", "O Cavaleiro e os Moinhos", "Caxangá", "Chegança" live O Fino do Fino, "Chovendo na Roseira", "As Coisas que Eu Gosto", "Como Nossos Pais", "Comunicação", "Consolação", "Copacabana Velha de Guerra", "Corrida de Jangada", "Dengosa", "De Onde Vens?", "Doente Morena", "Dois pra lá, Dois pra cá", "Ela", "Estatuinha", "Eternidade", "Flertei", "Giro", "Golden Slumbers", "Ih! Meu Deus do Céu", "Jardins de Infância", "João Valentão", "Lembre-se", "Los Hermanos", "Louvado" live Dois na Bossa n° 2, "Madalena", "Lunik 9", "Maria do Maranhão", "Maria Rosa", "Me Deixa Em Paz", "O Medo de Amar É o Medo de Ser Livre", "Memórias de Marta Sare", "Mesmo de Mentira", "Minha" live Teatro da Praia 1969, "Mundo Deserto", "Murmúrio", "Musical de Gala" live Teatro da Praia 1969, "Não Tenho Medo", "Nega do Cabelo Duro", "A Noite", "Nova Estação", "Olhos Abertos", "Ou Bola ou Bulica", "Podes Voltar", "Pra Dizer Adeus", "Por Toda a Minha Vida", "Pot-pourri Romântico" live Dois na Bossa n° 3, "Preciso Aprender a Ser Só", "Qualquer dia", "Quero", "Recit de Cassard", "Resolução", "Retrato em Branco e Preto", "Romaria", "Sabia", "Samba da Pergunta’, "Samba Dobrado" live Tokyo 1979, "Samba do Perdão", "Se Eu Quiser Falar com Deus", "Se Você Quiser", "Sinal Fechado" live Transversal do Tempo, "O Sonho", "Só Tinha de Ser com Você", "Tatuagem", "Tem Mais Samba", "Tereza Sabe Sambar", "A Time For Love", "Tributo a Mangueira", "Triste", "Tristeza de Carnaval", "Tristeza Que Se Foi" live Dois na Bossa n° 2, "Tu Serás", "Upa, Neguinho", "Valsa de Euridece" live Trem Azul, "Valsa Rancho", "Velha Roupa Colorida", "Veleiro", "Violeta de Belford Roxo", "Viramundo", "A Volta", "Vou Deitar e Rolar (Quaquaraquaqua)", "Wave")
G♯3 ("20 Anos Blue", "Altos e Baixos", "Aqui é o País do Futebol" live Trem Azul, "A Banca do Distinto", "O Bêbado e a Equilibrista", "Beguine Dodói", "Bolero de Satã’, "Bom Tempo", "Boto" live Transversal do Tempo, "Carinhoso", "Cruz de Cinza, Cruz de Sal", "Da Cor do Pecado", "Dá-me um Beijo", "Dor de Cotovelo", "É Com Esse Que Eu Vou", "Entrudo", "Estrada do Sol", "Folhas Secas", "Formiguinha Triste", "Inútil Paisagem", "Menino das Laranjas", "Mucurupi", "Mundo Novo, Vida Nova", "Murmúrio", "Nada Será Como Antes", "No Dia Em Que Eu Vim Embora", "Nos Teus Lábios", "O Que Tinha de Ser", "Outra Vez", "Pororo-popo", "Por um Amor Maior", "Pra Dizer Adeus", "Redescobrir", "Retorno", "Samba Feito Pra Mim", "Saudade E Carinho", "Sem Teu Amor", "Tem Dó", "Transversal do Tempo", "Tributo a Tom Jobim", "Vou Comprar Um Coração", "Zambi" live O Fino do Fino)
G3 ("Amor Demais" live O Fino do Fino, "Andança", "Arrastão" live Dois na Bossa, "Aquele Abraço" live Teatro da Praia 1969, "Bala com Bala", "Boa Noite Amor", "Boa Palavra", "Bodas de Prata", "Bicho do Mato", "Black Is Beautiful", "Brigas, Nunca Mais", "Cabaré", "Cadeira Vazia", "Cai Dentro", "Canção da América", "Canção de Enganar Despedida", "Cão Sem Dono" live Transversal do Tempo, "Carta ao Mar", "Casa no Campo", "Caxangá", "Chovendo na Roseira", "O Compositor Me Disse", "Confissão", "Conversando no Bar", "Corsário", "Credo", "As Curvas da Estrada de Santos", "A Dama do Apocalipse", "Eternidade", "Frevo", "Giro", "Golden Slumbers", "Ih! Meu Deus do Céu", "Irene" live Teatro da Praia 1969, "Joana Francesa", "João Valentão", "Louvado" live Dois na Bossa n° 2, "Mania de Gostar", "Marcha da Quarta-Feira de Cinzas" live Dois na Bossa n° 3, "Maria do Maranhão", "O Mestre-Sala dos Mares", "Para Lennon e McCartney", "Pout-Pourri" live Dois na Bossa, "Pout-Pourri" live Dois na Bossa n° 2, "Memórias de Marta Sare", "Meus Olhos", "Minha" live Teatro da Praia 1969, "Moda de Sangue", "Morro Velho", "Não Tenho Medo", "Nega do Cabelo Duro","A Noite", "Nos Teus Lábios", "Nova Estação", "Noves Fora", "Oriente", "Pizzicati Pizzicato", "Por Toda a Minha Vida", "Por um Amor Maior", "Pot-pourri Romântico" live Dois na Bossa n° 3, "Presidente Bossa Nova", "O Primeiro Jornal", "Querelas do Brasil" live Transversal do Tempo, "Rebento", "Reza", "Sabia", "Samba Em Paz", "Sem Deus com a Família", "O Sonho", "Sou Sem Paz", "These Are The Songs", "Tiradentes", "Tristeza Que Se Foi" live Dois na Bossa n° 2, "Tu Serás", "Um Por Todos", "Valsa Rancho", "Vento de Maio", "Verão Vermelho", "A Virgem de Macarena", "Você")
F♯3 ("1, 2, 3, Balançou", "Agora Tá", "Alô, Alô, Carmen Miranda", "Amante à Moda Antiga" live Trem Azul, "Amor Até o Fim", "Aprendendo a Jogar", "Atrás da Porta", "Aviso aos Navegantes", "A Banca do Distinto", "Chegança" live O Fino do Fino, "Da Cor do Pecado", "Dá-me um Beijo", "De Onde Vens?", "É Com Esse Que Eu Vou", "Ela’, "Eu Hein Rosa!", "Fala Me De Amor", "Flora" live Trem Azul, "Folhas Secas", "Gol Anulado", "Ladeira da Preguiça", "Lembre-se", "Lunik 9", "Me Deixa Em Paz", "Meio de Campo", "Menino", "Mesmo de Mentira", "Meu Pequeno Mundo de Ilusão", "O Que Foi Feito Devera (de Vera)", "Saudade É Recordar", "Tatuagem", "Tereza Sabe Sambar", "A Time For Love", "Triste", "Veleiro", "Viramundo")
F3 ("As Aparências Enganam", "Os Argonautas", "Na Baixa do Sapateiro" live Tokyo 1979, "Basta de Clamares Inocência", "Black Is Beautiful", "Calcanhar de Aquiles", "Canto de Ossanha", "Cobra Criada" live Montreux Jazz Festival 1979, "Comadre", "O Compositor Me Disse", "Confissão", "Copacabana Velha de Guerra", "Deixa o Mundo e o Sol Entrar", "Falei e Disse", "Fascinação", "Fechado Pra Balanço", "Formiguinha Triste", "Garoto Último Tipo", "Há Uma História Triste", "Manifesto" live Dois na Bossa n° 3, "Marcha da Quarta-Feira de Cinzas" live Dois na Bossa n° 3, "Maria Rosa", "Musical de Gala" live Teatro da Praia 1969, "Poema", "Pois É", "Preciso Aprender a Ser Só", "Rebento", "Roda", "Samba da Pergunta", "Samba do Perdão", "Saudosa Maloca" live Transversal do Tempo, "Sinal Fechado" live Transversal do Tempo, "Só Deus É Quem Sabe", "Sonho de Maria", "Transversal do Tempo", "Tributo a Mangueira", "Tristeza de Carnaval", "Té o Sol Raiar" live O Fino do Fino, "Vida de Bailarina", "A Volta", "Wave", "Zambi" live O Fino do Fino)
E3 ("20 Anos Blue", "Altos e Baixos", "Amor Até o Fim", "Andança", "Até Aí Morreu Neves", "O Barquinho", "Na Batucada da Vida", "O Bêbado e a Equilibrista", "Boa Palavra", "Bodas de Prata", "Bom Tempo", "Canção do Amanhecer" live O Fino do Fino, "Can’t Take My Eyes Off You" live Teatro da Praia 1969, "Cão Sem Dono" live Transversal do Tempo, "Cartomante", "O Cavaleiro e os Moinhos", "Cinema Olympia", "Comunicação", "Da Cor do Pecado", "Doente Morena", "Dois pra lá, Dois pra cá", "Ela", "Essa Mulher", "Flora" live Trem Azul, "Frevo", "O Mestre-Sala dos Mares", "Ih! Meu Deus do Céu", "Mucuripe", "Nada Será Como Antes", "Olhos Abertos", "Por Toda a Minha Vida", "Pot-Pourri" live Dois na Bossa n° 2, "Pot-pourri Romântico" live Dois na Bossa n° 3, "Quero", "Retorno", "Retrato em Branco e Preto", "Samba Dobrado" live Tokyo 1979, "Se Eu Quiser Falar com Deus", "Só Tinha de Ser com Você", "Tiradentes", "Tributo a Tom Jobim", "Verão Vermelho", "Violeta de Belford Roxo", "Você", "Vou Deitar e Rolar (Quaquaraquaqua)")
E♭3 ("Alô, Alô, Carmen Miranda", "Alô, Alô, Marciano", "Aviso aos Navegantes", "Cadeira Vazia", "Carta ao Mar", "Corsário", "Fechado Pra Balanço", "Folhas Secas", "Inútil Paisagem", "Ladeira da Preguiça", "Outra Vez", "Redescobrir", "Sentimental Eu Fico", "O Sonho", "Travessia", "Velho Arvoredo")
D3 ("Aos Nossos Filhos", "Aqui é o País do Futebol" live Trem Azul, "Bolero de Satã", "Cai Dentro", "Canto de Ossanha", "O Compositor Me Disse", "Copacabana Velha de Guerra", "Corrida de Jangada" Elis Regina in London version, "Deixa o Mundo e o Sol Entrar", "Eu Hein Rosa!", "Falei e Disse", "Gol Anulado", "Maria Rosa", "Moda de Sangue", "Oriente", "Pout-Pourri" live Dois na Bossa, "O Primeiro Jornal", "Recit de Cassard", "Romaria", "Sabia", "Té o Sol Raiar" live O Fino do Fino, "These Are The Songs")
C♯3 ("Alô, Alô, Marciano", "Aviso aos Navegantes", "Boa Palavra", "Onze Fitas", "A Time For Love", "Tiradentes", "Você")
C3 ("Aquele Abraço" live Teatro da Praia 1969, "Cais", "Cobra Criada" live Montreux Jazz Festival 1979, "Deixa o Mundo e o Sol Entrar", "Presidente Bossa Nova", "Rebento", "Vento de Maio")
B2 ("Giro", "Verão Vermelho")
B♭2 ("Jardins de Infância", "Velho Arvoredo")
A2 ("Velho Arvoredo")
..................................................................
• Bold marks notes or passages that are particularly outstanding (relative to the singer).
• Italics mark non-melodic notes.
• Underlines mark notes that are obscured in the song mix.
{Questionable Notes}A6 "Zazueira" [2a])
G♯6 ("Trem Azul" [1b][2a])
F♯6 ("Alô, Alô, Marciano" [1c][2a])
E6 ("Alô, Alô, Marciano" [2a])
C♯6 ("Jardins de Infância" [2a])
B5 ("Aprendendo a Jogar" [2a], "Cai Dentro" [2a])
B♭5 ("Cobra Criada" live Montreux Jazz Festival 1979 [2a])
A5 ("Cai Dentro" [2a], "Upa, Neguinho" Elis Regina in London version [2a])
G♯5 ("Agora Tá" [2a], "Redescobrir" [2a], "Sai Dessa" [3a])
G5 ("Amor Até o Fim" [2a], "Ou Bola ou Bulica" [2a])
F♯5 ("Meio de Campo" [2a])
E5 ("Meio de Campo" [2a], "Sai Dessa" [2a])
F♯3 ("Águas de Março" Elis & Tom version [1d][3b], "Trem Azul" [2b])
D3 ("As Aparências Enganam" [2c], "Essa Mulher" [2c], "Pois É" [2c], "Um Por Todos" [2c])
C♯3 ("Tatuagem" [2c])
C3 ("Asa Branca" live Montreux Jazz Festival 1979 [2d])
B♭2 ("Altos e Baixos" [2b], "Can’t Take My Eyes Off You" live Teatro da Praia 1969 [2c], "Dinorah, Dinorah" [2d], "Mania de Gostar" [2c], "Sou Sem Paz" [2d])
A2 ("Verão Vermelho" [1a])
.......................................................
[1] Questionable quality
a. Fryish/weak notes.
b. Cracked notes.
c. Under or overshots
d. Growls or growly notes.
[2] Questionable representativeness
a. Exclamations/yelps, woos or squeaks.
b. Anacrusis or low dips in general.
c. Slides to unspecific and/or unaimed notes.
d. Spoken.
[3] Questionable legitimacy.
a. Uncertain identity.
b. Uncertain pitch.
c. Pitch-shifted.
G♯6 ("Trem Azul" [1b][2a])
F♯6 ("Alô, Alô, Marciano" [1c][2a])
E6 ("Alô, Alô, Marciano" [2a])
C♯6 ("Jardins de Infância" [2a])
B5 ("Aprendendo a Jogar" [2a], "Cai Dentro" [2a])
B♭5 ("Cobra Criada" live Montreux Jazz Festival 1979 [2a])
A5 ("Cai Dentro" [2a], "Upa, Neguinho" Elis Regina in London version [2a])
G♯5 ("Agora Tá" [2a], "Redescobrir" [2a], "Sai Dessa" [3a])
G5 ("Amor Até o Fim" [2a], "Ou Bola ou Bulica" [2a])
F♯5 ("Meio de Campo" [2a])
E5 ("Meio de Campo" [2a], "Sai Dessa" [2a])
F♯3 ("Águas de Março" Elis & Tom version [1d][3b], "Trem Azul" [2b])
D3 ("As Aparências Enganam" [2c], "Essa Mulher" [2c], "Pois É" [2c], "Um Por Todos" [2c])
C♯3 ("Tatuagem" [2c])
C3 ("Asa Branca" live Montreux Jazz Festival 1979 [2d])
B♭2 ("Altos e Baixos" [2b], "Can’t Take My Eyes Off You" live Teatro da Praia 1969 [2c], "Dinorah, Dinorah" [2d], "Mania de Gostar" [2c], "Sou Sem Paz" [2d])
A2 ("Verão Vermelho" [1a])
.......................................................
[1] Questionable quality
a. Fryish/weak notes.
b. Cracked notes.
c. Under or overshots
d. Growls or growly notes.
[2] Questionable representativeness
a. Exclamations/yelps, woos or squeaks.
b. Anacrusis or low dips in general.
c. Slides to unspecific and/or unaimed notes.
d. Spoken.
[3] Questionable legitimacy.
a. Uncertain identity.
b. Uncertain pitch.
c. Pitch-shifted.
{Notewatching Credits and Album Ranges}Brenda
Studio Albums:
Viva a Brotolândia (1961): F3 – C5
Poema de Amor (1962): F3 – D5
Elis Regina (1963): E♭3 – C♯5
O Bem do Amor (1963): F3 – D5
Samba - Eu Canto Assim (1965): F3 – C5
Elis (1966): D3 – D5
Elis Especial (1968): C♯3 – D5
Como & Porque (1969): B2 – C5
Elis Regina in London (1969): C♯3 – D5
Em Pleno Verão (1970): B2 – C♯5
Ela (1971): C♯3 – E♭5
Elis (1972): C3 – C5
Elis (1973): D3 – C♯5
Elis & Tom (1974): E♭3 – C♯5
Elis (1974): D3 – C5
Falso Brilhante (1976): B♭2 – C6
Elis (1977): D3 – C♯5
Elis Especial (1979): C3 – C5
Saudade do Brasil (1980): C3 – B5
Live Albums:
Dois na Bossa (1965): D3 – D5
O Fino do Fino (1965): D3 – C♯5
Dois na Bossa n° 2 (1966): E3 – C5
Dois na Bossa n° 3 (1967): E3 – D5
Elis No Teatro Da Praia (1970): C3 – E5
Studio Albums:
Viva a Brotolândia (1961): F3 – C5
Poema de Amor (1962): F3 – D5
Elis Regina (1963): E♭3 – C♯5
O Bem do Amor (1963): F3 – D5
Samba - Eu Canto Assim (1965): F3 – C5
Elis (1966): D3 – D5
Elis Especial (1968): C♯3 – D5
Como & Porque (1969): B2 – C5
Elis Regina in London (1969): C♯3 – D5
Em Pleno Verão (1970): B2 – C♯5
Ela (1971): C♯3 – E♭5
Elis (1972): C3 – C5
Elis (1973): D3 – C♯5
Elis & Tom (1974): E♭3 – C♯5
Elis (1974): D3 – C5
Falso Brilhante (1976): B♭2 – C6
Elis (1977): D3 – C♯5
Elis Especial (1979): C3 – C5
Saudade do Brasil (1980): C3 – B5
Live Albums:
Dois na Bossa (1965): D3 – D5
O Fino do Fino (1965): D3 – C♯5
Dois na Bossa n° 2 (1966): E3 – C5
Dois na Bossa n° 3 (1967): E3 – D5
Elis No Teatro Da Praia (1970): C3 – E5
{Bolds – Youtube}B5 ("O Medo de Amar é o Medo de Ser Livre")
D5 ("Black is Beautiful")
C♯5 ("Aprendendo a Jogar", "Eu Hein Rosa!")
C5 ("Caxangá", "Por um Amor Maior", "Travessia", "A Virgem de Macarena")
B4 ("Como Nossos Pais", "Corpos" live Transversal do Tempo, "These Are The Songs")
A3 ("Pra Dizer Adeus")
G♯3 ("Nos Teus Lábios")
E♭3 ("Carta ao Mar")
D3 ("Bolero de Satã")
C3 ("Deixa o Mundo e o Sol Entrar", "Rebento")
B♭2 ("Velho Arvoredo")
D5 ("Black is Beautiful")
C♯5 ("Aprendendo a Jogar", "Eu Hein Rosa!")
C5 ("Caxangá", "Por um Amor Maior", "Travessia", "A Virgem de Macarena")
B4 ("Como Nossos Pais", "Corpos" live Transversal do Tempo, "These Are The Songs")
A3 ("Pra Dizer Adeus")
G♯3 ("Nos Teus Lábios")
E♭3 ("Carta ao Mar")
D3 ("Bolero de Satã")
C3 ("Deixa o Mundo e o Sol Entrar", "Rebento")
B♭2 ("Velho Arvoredo")