Post by kaji on Jun 11, 2022 18:18:25 GMT
Marie-France Gaité (17 July 1941 - 18 January 1968)
Voice Type: Mezzo-soprano
Vocal Range: C♯3-D6
Significant High Notes:
D6 ("Les corbeaux")
A5 ("Les corbeaux")
B4 ("Elle t'attend")
A4 ("Bon sang de bonsoir", "Elle t'attend", "Il faudrait", "Les amants", "Les corbeaux", "Le téléphone", "Ostende", "Viens danser Marie")
G♯4 ("A courte paille", "Bon sang de bonsoir", "Dieu Julie", "Gueule de bois", "Il faudrait", "J'aimerais", "Les amants", "Le temps de Marie", "Le temps qui vient", "Mon ami, mon amour", "On n'a pas le droit")
G4 ("C'est toi qui me l'as dit", "Dieu Julie", "Grenoble", "Gueule de bois", "J'aimerais", "L'artiste", "Les roses barbelées", "Le téléphone" "Le temps de Marie", "Le temps qui vient", "Mourir de joie", "Ostende", "Pauvre Camille", "Que je t'aime", "Viens danser Marie")
F♯4 ("A courte paille", "A ta santé, madame", "Bon sang de bonsoir", "Dieu Julie", "Elle t'attend", "Il faudrait", "Mon ami, mon amour", "Mourir de joie" "On n'a pas le droit", "Paris, terre mouillée", "Pauvre Camille", "Si j'ai le coeur en berne")
F4 ("C'est toi qui me l'as dit", "Grenoble", "Gueule de bois", "Il faudrait", "J'aimerais", "L'artiste", "Les amants", "Les corbeaux", "Les roses barbelées", "Ostende", "Pauvre Camille", "Que je t'aime", "Si tu rentres pas", "Viens danser Marie")
Significant Low Notes:
G3 ("A courte paille", "Grenoble", "Gueule de bois", "J'irai danser quand même", "Les corbeaux", "Les militaires", "Les rondes", "Le temps de Marie", "Mourir de joie", "Paris, terre mouillée", "Pauvre Camille", "Que je t'aime", "Viens danser Marie")
F♯3 ("Bon sang de bonsoir", "Dieu Julie", "Elle t'attend", "Grenoble", "Les amants", "Mon ami, mon amour", "On n'a pas le droit")
F3 ("C'est toi qui me l'as dit", "Il faudrait", "J'aimerais", "Les militaires")
E3 ("A ta santé, madame", "Chagrin", "Dieu Julie", "Elle t'attend", "Mathias", "Mon ami, mon amour", "Mourir demain", "Si tu rentres pas")
E♭3 ("C'est toi qui me l'as dit", "Il faudrait", "J'aimerais", "L'artiste", "Si j'ai le coeur en berne")
D3 ("Que je t'aime")
C♯3 ("Paris, terre mouillée")
........................................
Blue marks notes sung in head voice.
Italics mark non-melodic notes.
Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.
{Discography}
Gribouille (1968) - E♭3 - B4
Gribouille (1968) - E♭3 - B4