Post by kaji on Jun 22, 2022 3:50:18 GMT
Vicentina de Paula Oliveira (5 May 1917 - 30 August 1972)
Voice Type: Soprano
Vocal Range: E3-D6
Significant High Notes:
D6 ("A Bahia te espera", "Cabrocha boa", "O fantasma dos povos")
C6 ("Ave Maria (Gounod)", "Baia da primeira missa", "É triste a gente querer", "Eu e o samba", "Não é assim que se procede", "Roda de samba", "Todos têm o direito")
B5 ("Apita quem pode", "Batuque no Morro", "Brasil", "Fala Claudionor", "Fantasia", "Fio d'água", "Mágoa", "O fantasma dos povos")
B♭5 ("A Bahia te espera", "A primeira mulher", "Ave Maria (Gounod)", "Ave Maria no Morro" La Romantica version / various live performances, "Chuva de verão", "Controlando essa Mulher", "Nêga Fulô", "O Azar é seu", "Obê", "Onde o Rio é mais Carioca", "Sonho de pobre")
A5 ("Ave Maria", "Brasil", "Ceci e Peri", "Itaquari", "Lamento negro", "Lencinho querido", "O fantasma dos povos", "Olhos verdes", "Pequena marcha para um grande amor", "Praça Onze" 1943 recording, "Ser Carioca", "Sempre te amarei" La Romantica version, "Tristeza marina")
G♯5 ("Acorda, João", "Ave Maria (Gounod)", "Batuque no Morro", "Cabrocha boa", "Cai no samba", "Carreteiro", "Eu e o samba", "Festa de Preto", "Holandesa", "Lencinho querido")
G5 ("A Bahia te espera", "Ave Maria no Morro", "Babalu", "Brasil", "Casamento di papai", "Ceci e Peri", "Desperta Dodô", "Eu dei bom dia", "Festa de Preto", "Holandesa", "Itaquari", "Mangueira, Não", "Marimba" La Romantica version, "Meu país verdadeiro", "Minueto", "Não é assim que se procede", "Nêga Fulô", "O Azar é seu", "O fantasma dos povos", "Pequena marcha para um grande amor", "Rancho da praça onze", "Todos têm o direito", "Vem meu amor")
F♯5 ("Alvorada", "Ave Maria", "Baia da primeira missa", "Bela e formosa", "Cachopa", "Carreteiro", "Estrela d'alva", "Estrela do mar", "Eterna saudade", "Fala Claudionor", "Japonezinha", "Negro Está Sambando", "Odete", "Praça Onze", "Quando anoitece", "Sempre te amarei", "Vem meu amor")
F5 ("A Bahia te espera", "Acorda, Estela!", "Adeus Estácio", "África", "A Mesma História", "Andorinha", "Apita quem pode", "A primeira mulher", "Ave Maria (Gounod)", "Ave Maria no Morro", "Baia da primeira missa", "Brasil", "Casamento di papai", "Ceci e Peri", "Chuva de verão", "Controlando essa Mulher", "Deixa a baiana sambar", "Dois corações", "Estou triste com você", "É triste a gente querer", "Eu dei bom dia", "Eu e o samba", "Fadinho triste", "Fio d'água", "Lágrima", "Lamento negro", "Mais uma história de amor", "Mangueira, Não", "Meu céu com você", "Meu país verdadeiro", "Morro", "Não é Horário", "Na Turquia", "Nêga Fulô", "O Azar é seu", "Obrigado, Excelência (Matinada)", "Onde Margarida Mora", "Onde o Rio é mais Carioca", "Parabéns, Belém", "Pequena marcha para um grande amor", "Pescaria", "Quem vem descendo", "Salve a Princesa", "Samba, samba", "Ser Carioca", "Sonho de pobre", "Sorri", "Tristeza marina", "Venderam o Morro", "Verão do Havaí", "Vou guardar meu Pandeiro")
E5 ("Acorda, Estela!", "África", "Alvorada", "A Maria me controla", "Apita quem pode", "A tua voz", "A vitória é nossa", "Babalu", "Baião do Havaí", "Bela e formosa", "Bom dia Avenida", "Brasil saudoso", "Cabrocha boa", "Cai no samba", "Carinhoso", "Carreteiro", "Casamento di papai", "Dança la conga", "Dora", "E não sou baiano", "Estão voltando as flores", "Estrela d'alva", "Estrela do mar", "É triste a gente querer", "Fim de Comédia", "Fio d'água", "Grande desilusão", "Japonezinha", "Laurindo", "Lencinho querido", "Madalena Se Zangou", "Mágoa", "Mais uma história de amor", "Malaguenha", "Marimba", "Menina de vestido branco", "Meu país verdadeiro", "Morro", "Não é assim que se procede", "Negro Está Sambando", "Noites de Junho", "Nova vida", "Obrigado, General", "Odete", "Onde Margarida Mora", "Porta a fora", "Praça Onze", "Quebra morena", "Quem Mora na Lua", "Salve dezenove de abril", "Se é por Falta de Adeus", "Sem ela", "Sempre te amarei", "Senhor do Bonfim", "Tudo tem o Brasil", "Valsa da Despedida", "Volta ao Estoril", "Zum-Zum")
E♭5 ("Adeus Mãezinha", "Ai de quem", "Andorinha", "A noite do meu bem", "Ave Maria (Gounod)", "Ave Maria no Morro", "Baia da primeira missa", "Caçador de Esmeraldas", "Cachopa", "Desperta Dodô", "Diz-lhe", "É a vida continua", "Eu e o samba", "Fadinho triste", "Fantasia", "Festa de Preto", "Grande desilusão", "Lá em Mangueira", "Lágrima", "Marimba", "Meu Rio", "Mexicanita", "Minha mãe", "Minueto", "Natal de nossa terra", "Negro Artilheiro", "Noite de natal", "Noite santa silenciosa / Amanhã vem o Papai Noel", "O Azar é seu", "Obê", "Obrigado, Excelência (Matinada)", "Olhos verdes", "Parabéns, Belém", "Prece", "Quem é que não chora", "Quem Mora na Lua", "Quem vem descendo", "Que será" Dalva de Oliveira version, "Roda de samba", "Salve a Princesa", "Se amor tem raiz", "Sem ele", "Sempre te amarei", "Tu", "Vem meu amor", "Venderam o Morro", "Verão do Havaí", "Vou guardar meu Pandeiro")
D5 ("A Bahia te espera", "Acorda, Estela!", "África", "Andorinha", "Apita quem pode", "A primeira mulher", "À sombra do teu sorriso", "A tua voz", "Ave Maria", "A vitória é nossa", "Babala ô", "Baiana falsificada", "Baião do Havaí", "Baile do Pierrô", "Bate nos tambores", "Batuque no Morro", "Belezas do Rio", "Bom dia Avenida", "Branca de Neve", "Brasil", "Caçador de Esmeraldas", "Calado venci", "Canaviais", "Canção do marinheiro", "Cachopa", "Carinhoso", "Carnaval, carnaval", "Casamento di papai", "Chorei, chorei sim", "Chuva de verão", "Confesión", "Coqueiro velho", "Controlando essa Mulher", "Coração de Mulher", "Cristal (Christal)", "Deixa a baiana sambar", "Deixa-me em paz", "Dejame... No quiero verte mas", "Distância", "Dónde estás corazón", "É a Lua", "Encontrei afinal", "Esta noite serenou", "Estoy enamorada", "Estrela do mar", "Eterna saudade", "Eu dei bom dia", "Eu sou Exu", "Fadinho triste", "Fala Claudionor", "Fantasia", "Fim de Comédia", "Fio d'água", "Folha morta", "Grande desilusão", "Holandesa", "Iaiá Baianinha", "Kalú", "Lamento negro", "La última copa", "Madalena Chorou", "Madalena Se Zangou", "Mãe Maria", "Mágoa", "Mais uma história de amor", "Maria Cheirosa", "Marimba", "Meu céu com você", "Meu Rio", "Minha oração", "Não é assim que se procede", "Não é Horário", "Não te esquecerei", "Natal", "Nêga Fulô", "Negro Está Sambando", "Noite de natal", "Noites de Junho", "Nossas vidas", "Nostalgias", "Nova vida", "O fantasma dos povos", "Onde Margarida Mora", "Onde o Rio é mais Carioca", "Palhaço", "Paquetá", "Pau-pereira", "Pixaim", "Porta estandarte", "Praça Onze", "Prece", "Primavera no Rio", "Quando anoitece", "Quando ele passa", "Quartinho azul", "Quarto vazio", "Rio de Janeiro", "Roda de samba", "Sabor a Mim", "Salve a Princesa", "Salve dezenove de abril", "Samba, samba", "Saudade", "Segredo", "Segrêdo dos lábios", "Segundo andar", "Sem ela", "Senhor do Bonfim", "Ser Carioca", "Serei só tua", "Sertâo de Jequié", "Sina triste", "Sonho de pobre", "Sorri", "Sorrir e Cantar", "Tanta coisa amor", "Teu castigo", "Todos têm o direito", "Toma cuidado", "Tristeza marina", "Tudo acabado", "Tudo tem o Brasil", "Tú me acostumaste", "Uma lágrima tua", "Valsa da Despedida", "Va na paz de Deus", "Verde mar", "Volta ao Estoril", "Voltarei de joelhos", "Zum-Zum")
C♯5 ("Acorda, Estela!", "Ai de quem", "Ainda hás de voltar", "Alvorada", "A Mesma História", "A rosa e o beija flor", "A tua voz", "Bahia feliz", "Baia da primeira missa", "Baile do Pierrô", "Bandeira branca", "Beijos proibidos", "Bela e formosa", "Boa noite", "Bom dia", "Bom dia Avenida", "Canção do marinheiro", "Carnaval, carnaval", "Chorei, chorei sim", "Consolação", "Dança la conga", "Diz-lhe", "Doce inimigo", "Dois corações", "Dónde estás corazón", "Dora", "É a vida continua", "Encontrei afinal", "É Ouro Só", "Estou triste com você", "Estrela d'alva", "Estrela do mar", "Eterna saudade", "Eu errei, confesso", "Eu sou Exu", "História prá Sinhozinho", "La copa del olvido", "Laurindo", "Lembrança", "Mais uma história de amor", "Malaguenha", "Máscara negra", "Meu Rio", "Meu rouxinol", "Minha oração", "Não, nunca mais", "Nem Deus, nem ninguém", "Nostalgias", "Obê", "Paquetá", "Passe na segunda feira", "Pede passagem", "Porta a fora", "Prece de amor", "Quando anoitece", "Quartinho azul", "Quem está de ronda", "Quem Mora na Lua", "Que será", "Que será / Tú me acostumaste", "Ritorna a me (Volta pra mim)", "Saia do caminho", "Se amor tem raiz", "Se é por Falta de Adeus", "Sem palavras", "Sentinela alerta", "Simplicidade", "Tatuado", "Tem mais samba", "Teus ciúmes", "Timoneiro", "Tu", "Tudo tem o Brasil", "Tú me acostumaste", "Venderam o Morro", "Verde mar", "Vida minha")
C5 ("A Barca", "Acorda, João", "Adeus Estácio", "Adeus Mãezinha", "A grande verdade", "Ai de quem", "Ai ioiô", "Amor de mãe", "Amor de solidão", "Amor próprio", "Andorinha", "Arco íris", "A rosa e o beija flor", "À sombra do teu sorriso", "Aves daninhas", "Baiana falsificada", "Baião do Havaí", "Bate nos tambores", "Beijos proibidos", "Belezas do Rio", "Bom dia", "Branca de Neve", "Brasil saudoso", "Calado venci", "Canção desesperada", "Cachopa", "Carinhoso", "Carnaval, carnaval", "Caruarú", "Casamento di papai", "Chama de nosso amor", "Che Papusa Oi!", "Chuva de verão", "Confesión", "Consolação", "Copacabana Beach", "Coqueiro velho", "Coração de Mulher", "Cristal (Christal)", "Deixa a baiana sambar", "Deixa-me em paz", "Dejame... No quiero verte mas", "Desejo", "Doce mentira", "Dois corações", "Dorme", "É a vida continua", "E foi amor demais", "Encontrei afinal", "Enquanto eu souber", "É Ouro Só", "Errei, sim", "Estão voltando as flores", "Estoy enamorada", "Eterna saudade", "Eu e o samba", "Eu errei, confesso", "Eu não sabia", "Eu tenho um pecado novo", "Fadinho triste", "Fio d'água", "Foge de Mim (Vete de Mi)", "Foi bom", "Folha morta", "Folhas no ar", "Fracasso", "Grande desilusão", "Há meia hora apenas", "Há um Deus", "Hino ao amor", "História de um amor", "Hoje", "Intriga", "Itaquari", "João ninguém", "Junto de mim", "Kalú", "Lagoa Serena", "Lamento negro", "La última copa", "Lembra", "Lembrança", "Lencinho querido", "Loucura... Loucura", "Madalena Chorou", "Mãe Maria", "Mangueira, Não", "Marimba", "Marinheiro", "Menina de vestido branco", "Mentira de amor", "Meu céu com você", "Meu Deus", "Meu país verdadeiro", "Meu Rio", "Meu último fracasso", "Meu último luar", "Mexicanita", "Minha mãe", "Minha mãe, minha estrela", "Minha oração", "Minha vida", "Minueto", "Morro", "Mulher", "Mulher rendeira", "Nada", "Não é Horário", "Não faças caso coração", "Não, nunca mais", "Não pôde ser", "Não te esquecerei", "Não tem mais fim", "Na Turquia", "Nêga Fulô", "Negro Artilheiro", "Nem Deus, nem ninguém", "Noite de natal", "Noite santa silenciosa / Amanhã vem o Papai Noel", "Nossas vidas", "Nostalgias", "Nova vida", "O Azar é seu", "Obrigado, General", "O dia que me querias", "Oh! Meu Imenso Amor", "Olhos verdes", "Onde o Rio é mais Carioca", "Palhaço", "Paquetá", "Pede passagem", "Pedro, Antonio e João", "Pela décima vez", "Pequeña", "Pescaria", "Pixaim", "Porta estandarte", "Prece", "Prece ao senhor do Bonfim", "Primavera no Rio", "Quarto vazio", "Quem é que não chora", "Que sabes tú", "Que será", "Quinze primaveras", "Rancho da praça onze", "Regalame esta noche", "Rio de Janeiro", "Ritorna a me (Volta pra mim)", "Sabor a Mim", "Salve dezenove de abril", "Samba, samba", "Saudade", "Sebastiana da Silva", "Se eu pudesse impedir o tempo", "Segredo", "Segrêdo dos lábios", "Sem ela", "Sem ele", "Sempre não", "Sempre te amarei", "Sem ti", "Ser Carioca", "Serei só tua", "Seria melhor", "Sertâo de Jequié", "Se tu me esperasse", "Siete notas de amor" La Romantica version, "Sina triste", "Sin ti", "Sonho azul", "Sonho de pobre", "Sorrir e Cantar", "Sorris", "Tango de saudade", "Tanta coisa amor", "Tatuado", "Testamento", "Teu castigo", "Teus olhos", "Timoneiro", "Todos têm o direito", "Tu", "Tudo acabado", "Tudo é ilusão", "Uma lágrima tua", "Uma vez mais perguntarão", "Um homem é uma mulher", "Vamos dançar, Maria", "Va na paz de Deus", "Velhos tempos", "Vem meu amor", "Vete de Mi (Foge de Mim)", "Vida minha", "Voltarei de joelhos", "Yira, Yira", "Yo tengo un pecado nuevo", "Zum-Zum")
B4 ("Ai ioiô", "Ainda hás de voltar", "A Mesma História", "Amor próprio", "Arco íris", "Ave Maria", "Babalu", "Baião do Havaí", "Batuque no Morro", "Boa noite", "Brasil saudoso", "Caçador de Esmeraldas", "Cai no samba", "Calúnia", "Canção do marinheiro", "Carinhoso", "Chama de nosso amor", "Chorei, chorei sim", "Confesión", "Convite", "Copacabana Beach", "Cristal (Christal)", "Distância", "Doce inimigo", "Dónde estás corazón", "Dorme", "É a vida continua", "É hoje", "E não sou baiano", "Enquanto eu souber", "Estão voltando as flores", "Estrela do mar", "Eterna saudade", "Eu sou Exu", "Fadinho triste", "Fantasia", "Fim de Comédia", "Finalmente", "Folha caída", "Folha morta", "Há meia hora apenas", "Há um Deus" Grossas nuvens de amor version, "História de um amor", "História prá Sinhozinho", "Hoje", "Iaiá Baianinha", "La copa del olvido", "Longe de mim", "Loucura... Loucura", "Mãe Maria", "Maria Cheirosa", "Máscara negra", "Menina de vestido branco", "Mentira de amor", "Meu rouxinol", "Nada", "Não devo insistir", "Não pôde ser", "Neste mesmo lugar", "Noites de Junho", "Nossas vidas", "Nova vida", "O dia que me querias", "O fantasma dos povos", "Paquetá", "Passe na segunda feira", "Pede passagem", "Pela décima vez", "Poeira do Chão", "Porta estandarte", "Prece ao senhor do Bonfim", "Preciso de alguém", "Primavera no Rio", "Quando anoitece", "Quando ele passa", "Quartinho azul", "Quebra morena", "Quem está de ronda", "Quem Mora na Lua", "Que sabes tú", "Quinze primaveras", "Rancho da praça onze", "Sábias palavras", "Sabor a Mim", "Saia do caminho", "Saudade", "Se amor tem raiz", "Se é por Falta de Adeus", "Se eu pudesse impedir o tempo", "Segredo / Aves daninhas", "Segrêdo dos lábios", "Segundo andar", "Sem palavras", "Sem ti", "Ser Carioca", "Seria melhor", "Sertâo de Jequié", "Se tu me esperasse", "Simplicidade", "Sin ti", "Sorrir e Cantar", "Sorris", "Tango de saudade", "Teus ciúmes", "Toma cuidado", "Tudo acabado", "Tudo é ilusão", "Uma lágrima tua", "Uma vez mais perguntarão", "Um homem é uma mulher", "Va na paz de Deus", "Velhos tempos", "Verde mar", "Vida de poeta", "Vida minha", "Você", "Volta ao Estoril", "Yira, Yira")
Significant Low Notes:
B3 ("A Bahia te espera", "Ai ioiô", "Ainda hás de voltar", "Alvorada", "Amor de solidão", "Amor próprio", "Arco íris", "Ave Maria", "A vitória é nossa", "Baile do Pierrô", "Bela e formosa", "Caçador de Esmeraldas", "Calado venci", "Canção do marinheiro", "Chama de nosso amor", "Copacabana Beach", "Deixa-me em paz", "Dejame... No quiero verte mas", "Distância", "Diz-lhe", "Doce inimigo", "Doce lar", "Dora", "É a vida continua", "Enquanto eu souber", "Esta noite serenou", "Estrela d'alva", "Estrela do mar", "Fim de Comédia", "Finalmente", "Folha caída", "Fumando espero", "História de um amor", "História prá Sinhozinho", "La copa del olvido", "Lagoa Serena", "La última copa", "Longe de mim", "Loucura... Loucura", "Madalena Se Zangou", "Mais uma história de amor", "Mentira de amor", "Não pôde ser", "Negro Está Sambando", "Nem Deus, nem ninguém", "Neste mesmo lugar", "Palhaço", "Parabéns, Belém", "Passe na segunda feira", "Pela décima vez", "Poeira do Chão", "Praça Onze", "Preciso de alguém", "Primavera no Rio", "Quando ele passa", "Quartinho azul", "Quem Mora na Lua", "Saia do caminho", "Saudade", "Segrêdo dos lábios", "Se eu pudesse impedir o tempo", "Segundo andar", "Sem ele", "Sem palavras", "Sem ti", "Sertâo de Jequié", "Simplicidade", "Sina triste", "Sin ti", "Tango de saudade", "Tanta coisa amor", "Teus ciúmes", "Triste encontro", "Tudo acabado", "Tú me acostumaste", "Uma vez mais perguntarão", "Vida minha", "Você", "Volta ao Estoril", "Voltarei de joelhos", "Yira, Yira")
B♭3 ("Adeus Mãezinha", "A grande verdade", "Amor de mãe", "A noite do meu bem", "Ave Maria no Morro", "Aves daninhas", "A vitória é nossa", "Bahia feliz", "Bandeira branca", "Beijos proibidos", "Boa noite", "Caruarú", "Ceci e Peri", "Che Papusa Oi!", "Consolação", "Coqueiro velho", "Doce mentira", "E foi amor demais", "Encontrei afinal", "Estão voltando as flores", "Estudantina Portuguesa", "Eterna saudade", "Eu tenho um pecado novo", "Foge de Mim (Vete de Mi)", "Folha caída", "Folhas no ar", "Fracasso", "Há um Deus", "Hino ao amor", "Intriga", "Junto de mim", "La copa del olvido", "Lembra", "Lindo presente", "Longe de mim", "Madalena Chorou", "Meu Deus", "Meu Rio", "Meu rouxinol", "Minha mãe", "Minha mãe, minha estrela", "Minha oração", "Minha vida", "Não devo insistir", "Não, nunca mais", "Natal de nossa terra", "Noite de natal", "Noite santa silenciosa / Amanhã vem o Papai Noel", "Obrigado, Excelência (Matinada)", "Oh! Meu Imenso Amor", "Onde o Rio é mais Carioca", "Parabéns, Belém", "Passe na segunda feira", "Pequeña", "Prece de amor", "Que será / Tú me acostumaste", "Regalame esta noche", "Sábias palavras", "Samba, samba", "Se ao menos eu sonhasse", "Segredo", "Sem palavras", "Sempre não", "Sentinela alerta", "Serei só tua", "Sonho azul", "Tanta coisa amor", "Triste encontro", "Tristeza marina", "Tudo foi surpresa", "Venderam o Morro", "Vida da minha vida", "Yo tengo un pecado nuevo")
A3 ("Ai ioiô", "Amor próprio", "Andorinha" É tempo de amor version, "Arco íris", "À sombra do teu sorriso", "Ave Maria", "Baião do Havaí", "Baile do Pierrô", "Bate nos tambores", "Belezas do Rio", "Brasil saudoso", "Calúnia", "Che Papusa Oi!", "Chorei, chorei sim", "Confesión", "Convite", "Copacabana Beach", "Coqueiro velho", "Cristal (Christal)", "Doce inimigo", "Doce mentira", "É hoje", "E não sou baiano", "Errei, sim", "Estão voltando as flores", "Estrela do mar" Dalva de Oliveira version, "Estudantina Portuguesa", "Eu não sabia", "Eu sou Exu", "Finalmente", "Folha caída", "Folha morta", "Hino ao amor", "Hoje", "Lagoa Serena", "Lamento negro", "Mãe Maria", "Marcha da quarta-feira de cinzas", "Maria Cheirosa", "Meu céu com você", "Minha oração", "Não pôde ser", "Não tem mais fim", "Neste mesmo lugar", "Nova vida", "O dia que me querias", "Olhos verdes" Dalva de Oliveira version, "Palhaço", "Pequena marcha para um grande amor", "Poeira do Chão", "Prece", "Prece ao senhor do Bonfim", "Primavera no Rio", "Quando anoitece", "Quando ele passa", "Quarto vazio", "Que sabes tú", "Quinze primaveras", "Saia do caminho" Grossas nuvens de amor version, "Sebastiana da Silva", "Segredo" Dalva de Oliveira version, "Segundo andar", "Sempre não", "Sempre te amarei", "Se tu me esperasse", "Sorris", "Tango de saudade", "Teu castigo", "Tudo é ilusão", "Velhos tempos", "Vida de poeta", "Vida minha", "Você", "Volta ao Estoril", "Yira, Yira")
G♯3 ("A grande verdade", "Ainda hás de voltar", "A rosa e o beija flor", "À sombra do teu sorriso", "Bahia feliz", "Beijos proibidos", "Canção do marinheiro", "Dónde estás corazón", "Eu tenho um pecado novo", "Folha caída", "Folhas no ar", "Fumando espero", "Há um Deus", "História de um amor" Tangos, Vol. 2 version, "Lalalu (Lalaloo)", "La última copa", "Lembra", "Meu rouxinol", "Minha mãe, minha estrela", "Não devo insistir", "Nossas vidas", "Pela décima vez" Grossas nuvens de amor version, "Regalame esta noche", "Ritorna a me (Volta pra mim)", "Saudade", "Sentinela alerta", "Siete notas de amor", "Sonho azul", "Sus ojos se cerraron, "Testamento", "Um homem é uma mulher", "Vida da minha vida", "Vida minha", "Yo tengo un pecado nuevo")
G3 ("Aves daninhas", "Baião do Havaí", "Bom dia", "Brasil saudoso", "Confesión", "Convite", "Copacabana Beach", "Cristal (Christal)", "Encontrei afinal", "Estudantina Portuguesa", "Fim de Comédia", "Folhas no ar", "Fracasso", "Há meia hora apenas", "Hoje", "Kalú", "Mãe Maria", "Marcha da quarta-feira de cinzas", "Mentira de amor", "Meu céu com você", "Não tem mais fim", "Nem Deus, nem ninguém", "Nostalgias", "O dia que me querias", "Pequeña", "Prece ao senhor do Bonfim", "Regalame esta noche", "Se eu pudesse impedir o tempo", "Sonho de pobre", "Sorris", "Testamento", "Teu castigo", "Triste oração", "Tudo acabado", "Vida da minha vida", "Vida de poeta", "Yo tengo un pecado nuevo")
F♯3 ("Fumando espero", "Nostalgias", "Paquetá", "Sábias palavras", "Segredo / Aves daninhas", "Teus ciúmes", "Velhos tempos")
F3 ("Bom dia", "Há um Deus", "Serei só tua", "Siete notas de amor", "Teus ciúmes" Grossas nuvens de amor version, "Triste encontro", "Tristeza marina")
E3 ("Há um Deus" Grossas nuvens de amor version)
........................................
Underlines marks notes found in harmonies and backing vocals.
Italics mark non-melodic notes.
Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.
{Questionable notes}
A5 ("Vamos dançar, Maria" [3])
E♭3 ("Se eu pudesse impedir o tempo" [3])
.......................................................
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
A5 ("Vamos dançar, Maria" [3])
E♭3 ("Se eu pudesse impedir o tempo" [3])
.......................................................
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
{Discography}
A Voz Sentimental do Brasil (1953) - G3 - A5
Dalva (1958) - F3 - B♭5
Bolero (1959) - F3 - C♯5
Em Tudo...Você (1960) - G3 - F5
Tangos (1961) - F3 - A5
Dalva de Oliveira (1961) - G3 - G5
O Encantamento Do Bolero (1962) - G3 - E♭5
Tangos, Vol. 2 (1963) - F♯3 - D5
Rancho da praça onze (1965) - G3 - D6
La Romantica (1966) - F3 - B♭5
A cantora do Brasil (1967) - G3 - E♭5