Post by EddieCheivz on Jul 6, 2023 20:33:44 GMT
Vocal Range: C2-B5
Years Active: 1938-1957
Nationality: Mexican
Pedro Infante was a mexican actor, singer and interpreter. He's considered and remembered as one of the most biggest figures from mexican cinema. He's maybe more recorded by his appearances in movies rather than his voice though both sides of his career are well recognized anyways. He was part and an icon of the "Golden Age" from Mexico; a time period (1936-1956) characterized by its high peak in Mexican cinema, both economically and socially and internationally, it was the highest peak from that age on cinema terms.
Infante recorded more than 350 songs, most of them traditional mexican songs with lot of "mariachi" songs in them, boleros and some ballads here and there.
Pedro was probably some sort of light baritone or something since I can hear his voice very thick for be judged as some tenor. Looks like he actually could have can sing lower than he really did (judging by that vocal line on "Osito Carpintero") sounds very strong for his area, he really few times went lower than A2, but by his own decison rather than inability.
He did not have best technique ever, even I think many singers from his time period and musical style were better than him but he certainly has some nice vocal maneuvers. For example he had a pretty nice falsetto control, just look at this clean sustained note. Also always had good vocal resonance on his high chest notes.
He just lived 39, since he died on a plane crash in April 15th 1957. He always was an aviation hobbyist and that was not first time he had a plane accident, he had at least two before. According different sources he accumulated 2,989 flight hours as a pilot.
Pedro was piloting a US-made C-87 Liberator Express, belonging to the TAMSA company. This aircraft model was derived from the B-24 Liberator, a World War II bomber that was considered obsolete for military use but still useful in civilian applications. However, the necessary modifications to convert them into a civil transport made it difficult for them to rise when they were heavily loaded, this required an extremely careful stowage of the cargo. Thus barely reaching 200 meters in height the plane collapsed on the ground sadly ending so the life of the interpreter.
{"DEJA QUE SALGA LA LUNA" Interpretation from "Los Gavilanes" mexican movie (1956)}
Significant High Notes:
B5 (“¡Ay Mis Cuates!”)
B♭5 (“Ahora que me siento nylon”, “María, María”, “Yo Maté a Juan Charrasqueado”)
A5 (“Adios mis Chorreadas”, “Que Haré con esos Ojitos”)
G♯5 (“15 de Septiembre”, “El Alazán y el Rosillo”, “El Muchacho Alegre”, “El Vacilón”, “La desentendida”)
G5 (“A los amigos que tengo”, “Ábranse, que vengo herido”, “Con un polvo y otro polvo”, “El Gavilán Pollero”, “El Renegado”, “La verdolaga”, “Puro amor”, “Rosa, Rosita”, “Suertes Malditas”, “Tu castigo”, “Yo”)
F♯5 (“Ahora Soy Rico”, “Ando muy borracho”, “Cartas Marcadas”, “Copa Tras Copa”, “Cuando el destino”, “El Fronterizo”, “El Papalote”, “El rebelde”, “La Que Se Fue”, “Maldita Sea Mi Suerte”, “Mi lindo Monterrey”, “Nacho Bernal”, “Por qué sufrir tanto”, “Yo he nacido mexicano”)
F5 (“Ahi Lo Trais”, “Ay, cuanto quiero a mi Lupe”, “Cuando juego el albur”, “Cuatro caminos”, “Échenme la tierra encima”, “Hasta en los postes te miro”, “Ifigeño el sombrerudo”, “Las tres botellas”, “Noches tenebrosas”, “Oye vale”, “Siempre, siempre”, “Sin futuro”, “Soy infeliz”, “Tengo un amigo”, “Vamos a echarnos la otra”, “Veleidosa”)
E5 (“A todo dar”, “Camino de Guanajuato”, “Como me has dejado”, “Consejo de amigo”, “Corazón apasionado”, “Derecho a la vida”, “El mil amores”, “Entre copa y copa”, “Mi chorro de voz”, “Oigame Compadre”, “Pénjamo”, “Sahuayo”, “Todos lloramos”, “Tú y las nubes”)
E♭5 (“Ilusión Ranchera”, “La Rafaelita”, “Nochecitas mexicanas”, “Que me toquen las golondrinas”, “Siete Leguas”, “Yo no fui”)
D5 (“El copetín”, ''Mi Tenampa'', “Paloma Querida”, “Peso Sobre Peso”, “Tres Consejos”)
C♯5 ("El piojo y la pulga", “La vida es un sueño”)
C5 (“Gorrioncillo pecho amarillo”, “La Tertulia”, “Nana Pancha”, “Osito carpintero”)
B4 ("El piojo y la pulga")
B♭4 (“Sé que te quiero”)
A4 (“Atardecer huasteco”, “El rebelde”, “Mi Changuita”, “Yo soy quien soy” La Tercera Palabra, scene 1955)
G♯4 (“¡Ay Mis Cuates!”, “¿Qué Pasa Compadre?”, “Al derecho y al revés”, “El General”, “El Volador”, “Por qué sufrir tanto”, “Que me toquen las golondrinas”, “Sahuayo”, “Tres Consejos”)
G4 (“Ahora Soy Rico”, “Amores de ayer”, “Atardecer huasteco”, “Deja”, “Deja Que Salga la Luna”, “El aguacero”, “El Jacalito”, “El Renegado”, “La Barca de Oro”, “La verdolaga”, “Mexicano hasta las cachas”, “Mi consentida”, “Ojitos Morenos”, “Pobre Corazón”, “Puro amor”, “Último deseo”, “Vamos a echarnos la otra”, “Yo Maté a Juan Charrasqueado”, “Yo no fui”)
F♯4 (“A todo dar”, “Adios Lucrecia”, “Danza sagrada”, “El mil amores”, “Fiesta Mexicana”, ''Las Golondrinas'', “Las otras mañanitas”, “Las tres botellas”, “Palabritas de Amor”, “Sobre las olas”, “Te equivocates”, “Vamos a echarnos la otra”)
F4 (“15 de Septiembre”, “A la orilla del mar”, “Ahi Lo Trais”, “Alla en el Rancho Grande”, “Ando muy borracho”, “Canto del Bracero”, “Criolla”, “Deja Que Salga la Luna”, “Dicen que soy mujeriego”, “Dulce patria”, “El Fronterizo”, “El General”, “El Renegado”, “Flor de Espino”, “Guajirita”, “Himno guadalupano”, “Jamás, jamás”, “La del rebozo blanco”, “La motivosa”, “Las tres hermanas”, “Maldita Sea Mi Suerte”, “Mañana”, “Me voy por ahí”, “Mi Changuita”, “Mi chorro de voz”, “Mi Despedida”, “Nana Pancha”, “Nochecitas mexicanas”, “Oyes Lupita”, “Peso Sobre Peso”, “Puerta falsa”, “Que Haré con esos Ojitos”, “Rosalía”, “Sé que te quiero”, “Serenata Huasteca”, “Sincero corazón”, “Suertes Malditas”, “Tres Consejos”, “Último deseo”, “Yo he nacido mexicano”, “Yo soy quien soy” La Tercera Palabra, scene 1955)
E4 (“Ábranse que vengo herido”, “Ahora que me siento nylon”, “Ahora Soy Rico”, “Al derecho y al revés”, “Alevántate”, “Amorcito corazón”, “Amores de ayer”, “Ando Vagando”, “Así Es la Vida”, “Ay, cuanto quiero a mi Lupe”, “Besame Mucho”, “Cariño”, “Carmen”, “Carta a Eufemia”, “Cartas Marcadas”, “Club verde”, “Compadrito Corazón”, “Conejo Blas”, “Copa Tras Copa”, “Corazoncito tirano”, “Cuando el destino”, “Cuatro caminos”, “Danza sagrada”, “Deja”, “Dia Nublado”, “Dios nunca muere”, “Dos arbolitos”, “Échenme la tierra encima”, “El aguacero”, “El As de espadas”, “El Aventurero”, “El Charro”, “El Fronterizo”, “El Gavilán Pollero”, “El Jacalito”, “El mil amores”, “El Muchacho Alegre”, “El muñeco de cuerda”, “El Papalote”, “El Ranchero”, “El Renegado”, “El Volador”, “Entre copa y copa”, “Fiesta Mexicana”, “Flor de Espino”, “Gorrioncillo pecho amarillo”, “Hijo del Pueblo”, “Himno guadalupano”, “Ifigeño el sombrerudo”, “Ilusión Ranchera”, “Islas Marías”, “Jorge Negrete”, “La borrachita”, “La cama de piedra”, “La del rebozo blanco”, “La desentendida”, “La Que Se Fue”, “Las Dos Caras”, “La Rafaelita”, “La Tertulia”, “La verdolaga”, “Lamento de las Campanas”, “Las Isabeles”, “Las otras mañanitas”, “Las tres botellas”, “Las tres cosas”, “Mal correspondido”, “Mañanitas tapatías”, “María, María”, “Me voy por ahí”, “Mexicano hasta las cachas”, “Mi Aventura”, “Mi Cariñito”, “Mi Chorriada”, “Mi consentida”, “Mi lindo Monterrey”, “Mi Patria Es Primero”, “Morir soñando”, “Necesito dinero”, “Ni el Dinero Ni Nada”, “No me platiques”, “No, tú no”, “Nochecitas mexicanas”, “Orgullosa y bonita”, “Otra copa compadre”, “Palabritas de Amor”, “Peso Sobre Peso”, “Pobre Corazón”, “Por qué sufrir tanto”, “Por un amor”, “Pos cui cui ri”, “Prohibido”, “Puro amor”, “Que gusto da”, “Que Manera de Perder”, “Que me toquen las golondrinas”, “Que Te Haga Buen Provecho”, “Qué pasa mi cuate”, “Que Será Lo Que Tengo”, “Qué vulgares somos”, “Ramito de azahar”, “Rosalía”, “Serenata”, “Serenata Huasteca”, “Serenata Tapatía”, “Si tu me quisieras”, “Siempre borracho”, “Sincero corazón”, “Sobre las olas”, “Soldado raso”, “Soy Muy Hombre”, “Te equivocates”, “Te Estoy Queriendo”, “Tengo un Amigo”, “Tienes que pagar”, “Tu vida y mi vida”, “Tú y las nubes”, “Vaya con Dios”, “Ven junto a mí”, “Ventanita de Oro”, “Vieja Chismosa”, “Vuela Vuela Pajarito”, “Ya No Te Quiero”, “Yo”, “Yo no fui”)
E♭4 (“¡Ay Mis Cuates!”, “¡Oh, que amor!”, “15 de Septiembre”, “Ando Marchito”, “Ando muy borracho”, “Belén”, “Besame Mucho”, “Caballo blanco”, “Cariño”, “Como me has dejado”, “Corazón”, “Ábranse, que vengo herido”, “Adios Lucrecia”, “Así Es la Vida”, “Ave Maria”, “Cielito Lindo”, “Contigo en la Distancia”, “Coplas (Dos Tipos De Cuidado)”, “Corazoncito tirano”, “Criolla”, “Cuando juego el albur”, “Cuando quiere un mexicano”, “Cuatro caminos”, “De Pies a Cabeza”, “Debías de volver”, “Deja Que Salga la Luna”, “Dicen que soy mujeriego”, “Dulce patria”, “El Alazán y el Rosillo”, “El Gavilán Pollero”, “El gorgorello”, “El mil amores”, “El Muchacho Alegre”, “El Ranchero”, “El tren sin pasajeros”, “Entre copa y copa”, “La barca de Guaymas”, “Gorrioncillo pecho amarillo”, “Guajirita”, “Ilusión Ranchera”, “Jamás, jamás”, “Jorge Negrete”, “La borrachita”, “La Casita”, “La del rebozo blanco”, “La última vez”, “La vida es un sueño”, “La verdolaga”, “Las tres hermanas”, “Las otras mañanitas”, “Las tres cosas”, “Los gavilanes”, “Mala Suerte”, “Mañana”, “Mi Changuita”, “Mi chorro de voz”, “Mi suerte es chaparra”, “Mira nada más”, “Ni que hablar mujer”, “Nocturnal”, “Oigame Compadre” Pedro Infante y Jorge Negrete album version, “Orgullo Ranchero”, “Oye vale”, “Oyes Lupita”, “Palabritas de Amor”, “Pasion Eterna”, “Pisa pétalos”, “Por qué sufrir tanto”, “Que gusto da”, “Que Haré con esos Ojitos”, “Que Siga la Bola”, “Qué te ha dado esa mujer”, “Ranchito De Mis Amores”, “Rosita de olivo”, “Sahuayo”, “Senderito de Amor”, “Serenata sin luna”, “Serenata sin luna”, “Siete Leguas”, “Soy infeliz”, “Suertes Malditas”, “Sus ojitos”, “Te he de querer”, “Te quiero así”, “Último deseo”, “Ya No Te Quiero”, “Yo no fui”, “Yo te quise”)
D4 (“¿Con Quien Palabras?”, “¡Oh, que amor!”, “¿Qué Pasa Compadre?”, “A la orilla del mar”, “A los amigos que tengo”, “A los cuatro vientos”, “A todo dar”, “Adios mis Chorreadas”, “Ahi Lo Trais”, “Ahora que me siento nylon”, “Ahora Soy Rico”, “Alejandra”, “Alevántate”, “Alma de acero”, “Amor esdondido”, “Amorcito consentido”, “Amorcito corazón”, “Amorcito de mi vida”, “Amores de ayer”, “Ando Marchito”, “Ando Vagando”, “Arre... júntate prieta”, “Atardecer huasteco”, “Caballo blanco”, “Camino de Espinas”, “Camino de Guanajuato”, “Canto del Bracero”, “Carmen”, “Carta a Eufemia”, “Cartas Marcadas”, “Cielito Lindo”, “Club verde”, “Compadrito Corazón”, “Con el tiempo y un ganchito”, “Con un polvo y otro polvo”, “Consejo de amigo”, “Contigo en la Distancia”, “Corazón apasionado”, “Cuando el destino”, “Cuando juego el albur”, “Cuando lloran los valientes”, “Cuando quiere un mexicano”, “Danza sagrada”, “De Pies a Cabeza”, “Deja”, “Derecho a la vida”, “Despierta”, “Di Que No”, “Dios nunca muere”, “Divino tormento”, “Dos arbolitos”, “Échenme la tierra encima”, “El aguacero”, “El Alazán y el Rosillo”, “El As de espadas”, “El Aventurero”, “El azotón”, “El Cobarde”, ''El Durazno'', “El gorgorello”, “El jazmín deshojado”, “El jardinero”, “El Lavadero”, “El Mala Estrella”, “El Mundo”, “El plebeyo”, “El Papalote”, “El rebelde”, “El tren sin pasajeros”, “El último aviso”, “El Vacilón”, “Ella”, “En tu día”, “Enamorada”, “Esta noche”, “Fiesta Mexicana”, “Flor de Espino”, “Flor sin retoño”, “Golondrina de Ojos Negros”, “Grito Prisionero”, “Hace siete noches”, “Hasta en los postes te miro”, “Himno guadalupano”, “Islas Marías”, “La barca de Guaymas”, “La Barca de Oro”, “La cama de piedra”, “La desentendida”, “Las Dos Caras”, “La motivosa”, “La negra noche”, “La Que Se Fue”, “La Rafaelita”, “La Tertulia”, “La última vez”, “Lamento de las Campanas”, ''Las Golondrinas'', “Las Isabeles”, “Llegaste tarde”, “Los dos perdimos”, “Los gavilanes”, “Luna de octubre”, “Mal correspondido”, “Maldita Sea Mi Suerte”, “María, María”, “Me dices que te vas”, “Mi Cariñito”, “Mi Despedida”, “Mi lindo Monterrey”, “Mi Patria Es Primero”, “Mi Suerte Es Chaparra 2”, ''Mi Tenampa'', “Mía”, “Mira nada más”, 'Muy Despacito'', “Necesito dinero”, “Ni por favor”, “No me platiques”, “No, tú no”, “Noche Plateada”, “Nochecitas mexicanas”, “Noches tenebrosas”, “Nuestro Amor”, “Nube gris”, “Oigame Compadre”, “Ojitos Morenos”, “Orgullo Ranchero”, “Orgullosa y bonita”, “Osito carpintero”, “Otra copa compadre”, “Pa' que sientas lo que siento”, “Paloma Querida”, “Paloma Dejame Ir”, “Pasion Eterna”, “Pescando”, “Pisa pétalos”, “Por Si Me Olvidas”, “Por última vez”, “Por un amor”, “Pos cui cui ri”, “Prisionero del Recuerdo”, “Prohibido”, “Puerta falsa”, “Que Murmuren”, “Qué pasa mi cuate”, “Que Seas Feliz”, “Que Será Lo Que Tengo”, “Qué Suerte la Mía”, “Que te cuesta”, “Qué te ha dado esa mujer”, “Qué te pasa corazón”, “Que Te Haga Buen Provecho”, “Qué vulgares somos”, “Ranchito De Mis Amores”, “Ranchito Lindo”, “Recuerdo”, “Rosa María”, “Rosa, Rosita”, “Rosalía”, “Rosita de olivo”, “Sé que te quiero”, “Senderito de Amor”, “Sera por Nueva”, “Serenata”, “Serenata de Amor”, “Serenata en la noche”, “Serenata sin luna”, “Serenata Tapatía”, ''Si Tu Tambien Te Vas'', “Siempre borracho”, “Siempre, siempre”, “Sin futuro”, “Soldado raso”, “Soy infeliz”, “Soy Muy Hombre”, “Sus ojitos”, “Tal Vez Me Puedan Matar”, “Te Estoy Queriendo”, “Te vengo a buscar”, “Tengo un amigo”, “Tercia de Ases”, “Toda una Eternidad”, “Todos lloramos”, “Todos Metemos la Pata”, “Tres días”, “Tu castigo”, “Tu felicidad”, “Tú mentira”, “Tú que más quieres”, “Tú recuerdo y yo”, “Tu vida y mi vida”, “Tú y las nubes”, “Un Mundo Raro”, “Vamos a echarnos la otra”, “Vaya con Dios”, “Veleidosa”, “Ven junto a mí”, “Ventanita de Oro”, “Vete de mí”, “Vieja Chismosa”, “Viejos amigos”, “Viva mi desgracia”, “Vuela Vuela Pajarito”, “Ya No Te Quiero”, “Yo”, “Yo he nacido mexicano”, “Yo Maté a Juan Charrasqueado”, “Yo soy quien soy”, “Yo te quise”)
Significant Low Notes:
D3 (“¡Ay Mis Cuates!”, “¿Qué Pasa Compadre?”, “15 de Septiembre”, “A los amigos que tengo”, “Ábranse, que vengo herido”, “Adios Lucrecia”, “Ahi Lo Trais”, “Ahora Soy Rico”, “Al derecho y al revés”, “Alejandra”, “Alevántate”, “Amor esdondido”, “Amorcito corazón”, “Amorcito de mi vida”, “Amores de ayer”, “Ando Marchito”, “Así Es la Vida”, “Atardecer huasteco”, “Bésame morenita”, “Caballo blanco”, “Camino de Espinas”, “Canto del Bracero”, “Carta a Eufemia”, “Con un polvo y otro polvo”, “Consejo de amigo”, “Copa Tras Copa”, “Corazón, Corazón”, “Deja”, “Deja Que Salga la Luna”, “Despierta”, “Divino tormento”, “Dos arbolitos”, “Dulce patria”, “Échenme la tierra encima”, “El aguacero”, “El Charro”, “El Cobarde”, “El copetín”, ''El Durazno'', “El jazmín deshojado”, “El Mundo”, “El muñeco de cuerda”, “El tren sin pasajeros”, “El último aviso”, “El Volador”, “Esta noche”, “Guajirita”, “Hace siete noches”, “Hasta en los postes te miro”, “Hijo del Pueblo”, “Ifigeño el sombrerudo”, “La Barca de Oro”, “La cama de piedra”, “La Casita”, “La del rebozo blanco”, “Lamento de las Campanas”, “Las tres hermanas”, “La motivosa”, “La Que Se Fue”, “Las mañanitas”, “Maldita Sea Mi Suerte”, “Maldito abismo”, “Mexicano hasta las cachas”, “Mi amigo el mar”, “Mi Changuita”, “Mi consentida”, “Mi lindo Monterrey”, “Mi Nave”, ''Mi Tenampa'', 'Muy Despacito'', “Necesito dinero”, “Ni que hablar mujer”, “Oigame Compadre”, “Orgullosa y bonita”, “Palabritas de Amor”, “Paloma Querida”, “Paloma Dejame Ir”, “Pescando”, “Pobre Corazón”, “Por un amor”, “Pos cui cui ri”, “Presentimiento”, “Prisionero del Recuerdo”, “Prohibido”, “Que Murmuren”, “Que Siga la Bola”, “Qué Suerte la Mía”, “Que Tanto Es Tantito”, “Que te cuesta”, “Qué te ha dado esa mujer”, “Que Te Haga Buen Provecho”, “Recuerdo”, “Rosa, Rosita”, “Rosalía”, “Sera por Nueva”, Serenata en la noche”, “Serenata sin luna”, “Si tu me quisieras”, “Siempre borracho”, “Siempre, siempre”, “Sin futuro”, “Soy Muy Hombre”, “Sus ojitos”, “Te Estoy Queriendo”, “Te he de querer”, “Tercia de Ases”, “Tienes que pagar”, “Toda una eternidad”, “Todos lloramos”, “Todos Metemos la Pata”, “Tú recuerdo y yo”, “Tu vida y mi vida”, “Tú y las nubes”, “Último deseo”, “Vaya con Dios”, “Ventanita de Oro”, “Vete de mí”, “Yo Maté a Juan Charrasqueado”)
C♯3 (“¡Oh, que amor!”, “A los cuatro vientos”, “A todo dar”, “Adios mis Chorreadas”, “Ahora Soy Rico”, “Amorcito corazón”, “Amorcito de mi vida”, “Angelitos negros”, “Arre... júntate prieta”, “Aunque me cueste la vida”, “Ave Maria”, “Ay, cuanto quiero a mi Lupe”, “Besame Mucho”, “Canto del Bracero”, “Cartas Marcadas”, “Cien Años”, “Compadrito Corazón”, “Con un polvo y otro polvo”, “Criolla”, “Cuando el destino”, “Cuando lloran los valientes”, “De Pies a Cabeza”, “Dia Nublado”, “Dicen que soy mujeriego”, “Dolores”, “El Alazán y el Rosillo”, “El jazmín deshojado”, “El Mala Estrella”, “El plebeyo”, “Fiesta Mexicana”, “Grito Prisionero”, “Jamás, jamás”, “Jorge Negrete”, “La Barca de Oro”, “Las Dos Caras”, “Las tres cosas”, “Mi Aventura”, “Mi chorro de voz”, “Mi suerte es chaparra”, ''Mi Tenampa'', “Mía”, “No me platiques”, “Ojitos Morenos”, “Pasion Eterna”, “Pénjamo”, “Por Si Me Olvidas”, “Por un amor”, “Rosa María”, “Serenata”, “Siempre, siempre”, “Soldado raso”, “Tal Vez Me Puedan Matar”, “Te he de querer”, “Te quiero más que a mis ojos”, “Te vengo a buscar”, “Tu felicidad”, “Tu lugar vacío”, “Vete de mí”, “Viejos amigos”, “Vuela Vuela Pajarito”, “Yo soy quien soy”)
C3 (“¿Con Quien Palabras?”, “A la orilla del mar”, “A los cuatro vientos”, “A todo dar”, “Ábranse, que vengo herido”, “Ahora que me siento nylon”, “Alla en el Rancho Grande”, “Alma de acero”, “Ay, cuanto quiero a mi Lupe”, “Belén”, “Carmen”, “Cielito Lindo”, “Conejo Blas”, “Consejo de amigo”, “Contigo en la Distancia”, “Copa Tras Copa”, “Cuando el destino”, “Cuando juego el albur”, “Cuanto Amor”, “De Pies a Cabeza”, “De Tanto Amar”, “Debías de volver”, “Derecho a la vida”, “Despierta”, “Di Que No”, “Doscientas horas de vuelo”, “Échenme la tierra encima”, “El Aventurero”, “El azotón”, “El copetín”, “El Fronterizo”, “El General”, “El gorgorello”, “El Jacalito" También de dolor se canta scene, 1950, “El jardinero”, “El muñeco de cuerda”, “El Mundo”, "El piojo y la pulga", “El rebelde”, “El Renegado”, “El último aviso”, “El Vacilón”, “Golondrina de Ojos Negros”, “Himno guadalupano”, “Historia de un amor”, “Islas Marías”, “La Calandria”, “La del rebozo blanco”, “La motivosa”, “La negra noche”, “La Rafaelita”, “La Tertulia”, “La traidora”, “La Vaca Lechera”, “Lamento de las Campanas”, “Las Isabeles”, “Las tres botellas”, “Las tres cosas”, “Los dos perdimos”, “Luna de octubre”, “Maldita Sea Mi Suerte”, “Mañana”, “María, María”, “Me dices que te vas”, “Me voy por ahí”, “Mi adoración”, “Mi amigo el mar”, “Mi Cariñito”, “Mi Despedida”, “Mi Suerte Es Chaparra 2”, “Mira nada más”, “Morir soñando”, 'Muy Despacito'', “Nana Pancha”, “Ni el Dinero Ni Nada”, “Noches tenebrosas”, “Nocturnal”, “Nuestro Amor”, “Nube gris”, “Oigame Compadre”, “Orgullo Ranchero”, “Osito carpintero”, “Oyes Lupita”, “Pa' que sientas lo que siento”, “Paloma Dejame Ir”, “Pisa pétalos”, “Por Si Me Olvidas”, “Por última vez”, “Que gusto da”, “Prohibido”, “Qué pasa mi cuate”, “Que te cuesta”, “Qué vulgares somos”, “Recuerdo”, “Senderito de Amor”, “Serenata de Amor”, “Sincero corazón”, “Soy Muy Hombre”, “Tengo un amigo”, “Tres Consejos”, “Tres días”, “Tu amor y mi amor”, “Tu castigo”, “Tu enamorado”, “Tu lugar vacío”, “Tú que más quieres”, “Último deseo”, “Un Mundo Raro”, “Veleidosa”, “Viva mi desgracia”, “Yo he nacido mexicano”)
B2 (“¿Qué Pasa Compadre?”, “A la orilla del mar”, “A los amigos que tengo”, “Adios mis Chorreadas”, “Ahora que me siento nylon”, “Al derecho y al revés”, “Alla en el Rancho Grande”, “Aunque me cueste la vida”, “Bésame morenita”, “Carta a Eufemia”, “Como me has dejado”, “Conejo Blas”, “Corazón”, “Corazón, Corazón” Los Hijos De Maria Morales scene, 1952, “Corazoncito tirano”, “Cuando lloran los valientes”, “Cuanto Amor”, “De Tanto Amar”, “Di Que No”, “Dia Nublado”, “El As de espadas”, “El Cobarde”, “El Mala Estrella”, “El Papalote”, “El Ranchero”, “El Renegado”, “Ella”, “En tu día”, “Entre copa y copa”, “Golondrina de Ojos Negros”, “Gorrioncillo pecho amarillo”, “Grito Prisionero”, “Guitarras Lloren Guitarras”, “Historia de un amor”, “Islas Marías”, “La Casita”, “La negra noche”, “La Que Se Fue”, “La vida es un sueño”, “Las otras mañanitas”, “Los dos perdimos”, “Luna de octubre”, “Mala Suerte”, “Me dices que te vas”, “Me voy por ahí”, “Mía”, “Mi Aventura”, “No puedo más”, “Noche Plateada”, “Perdón No Pido”, “Por ahi por ahí”, “Por qué sufrir tanto”, “Por Que Volviste a Mi”, “Que Haré con esos Ojitos”, “Que me toquen las golondrinas”, “Qué pasa mi cuate”, “Que Te Haga Buen Provecho”, “Que Será Lo Que Tengo”, “Ramito de azahar”, “Siete Leguas”, “Sincero corazón”, “Soldado raso”, “Soy infeliz”, “Te quiero así”, “Todos lloramos”, “Todos Metemos la Pata”, “Tu castigo”, “Tu felicidad”, “Tú y las nubes”, “Una Noche de Julio”, “Ven junto a mí”, “Viejos amigos”, “Viva mi desgracia”, “Vuela Vuela Pajarito”, “Yo soy quien soy”)
B♭2 (“Adios Lucrecia”, “Angelitos negros”, “Atardecer huasteco”, “Caballo blanco”, “Carmen”, “Cielito Lindo”, “Contigo en la Distancia”, “Coplas (Dos Tipos De Cuidado)”, “Cuando quiere un mexicano”, “Cuanto Amor”, “Debías de volver”, “Dios nunca muere”, “Doscientas horas de vuelo”, “El Aventurero”, “Ella”, “Flor sin retoño”, “La borrachita”, “La Vaca Lechera”, “Las tres hermanas”, “Maldito abismo”, “Mañana”, “Nocturnal”, “Ojitos Morenos”, “Paloma Querida”, “Pisa pétalos”, “Por Que Volviste a Mi”, “Que gusto da”, “Rosa María”, “Serenata sin luna”, Serenata en la noche”, “Tú mentira”, “Yo no fui”, “Yo te quise”)
A2 (“Alejandra”, “Alevántate”, “Besame Mucho”, “Camino de Espinas”, “Con el tiempo y un ganchito”, “Conejo Blas”, “De Tanto Amar”, “El As de espadas”, “El Papalote”, “Enamorada”, “Fiesta Mexicana”, “Flor de Espino”, “Flor sin retoño”, “Ilusión Ranchera”, “La borrachita”, ''Las Golondrinas'', “Mi Changuita”, “Mi Chorriada”, “Mi Despedida”, “Noche Plateada”, “Nube gris”, “Pasion Eterna”, “Pénjamo”, “Pobre Corazón”, “Que Será Lo Que Tengo”, “Rosalía”, “Serenata”, “Tal Vez Me Puedan Matar”, “Te Estoy Queriendo”, “Te quiero así”, “Tú Recuerdo y Yo”, “Una Noche de Julio”, “Vaya con Dios”, “Ventanita de Oro”, “Ya No Te Quiero”, “Yo”, “Yo te quise”)
G♯2 (“Belén”, “Café con piquete”, “Con el tiempo y un ganchito”, “El copetín”, “Enamorada”, ''Las Golondrinas'', “Mal correspondido”, “Sobre las olas”)
G2 (“Alejandra”, “Café con piquete”, "El piojo y la pulga", “Mal correspondido”, “Mi Cariñito”, “Nuestro Amor”, “Que Seas Feliz”, “Ranchito De Mis Amores”, “Sobre las olas”)
F♯2 (“Corazón”, “Osito carpintero”, “Que Seas Feliz”, “Tú mentira”)
F2 (“Cuando quiere un mexicano”, “Me voy por ahí”, “Mi chorro de voz”, “Pos cui cui ri”, “Siempre, siempre”)
E2 (“Las mañanitas”)
C2 (“Osito carpintero”)
{QUESTIONABLE NOTES}
C6 "Porque Volviste" [2]
A5 “Por ahi por ahí” [1] “Tercia de Ases” [2]
A4 “Adios Lucrecia” no musical context “El Volador” probably no musical context,
G♯4 “Pénjamo” no musical context
F♯4 “Allá En El Rancho Grande” First Recording [4]
C3 “Corazón, Corazón” [1]
G♯2 “Amor de los dos” [1]
E♭2 "El piojo y la pulga" [5]
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
C6 "Porque Volviste" [2]
A5 “Por ahi por ahí” [1] “Tercia de Ases” [2]
A4 “Adios Lucrecia” no musical context “El Volador” probably no musical context,
G♯4 “Pénjamo” no musical context
F♯4 “Allá En El Rancho Grande” First Recording [4]
C3 “Corazón, Corazón” [1]
G♯2 “Amor de los dos” [1]
E♭2 "El piojo y la pulga" [5]
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.