Post by kaji on Sept 15, 2023 19:46:45 GMT
Bruno de Sá (29 November 1989)
Voice Type: Soprano
Vocal Range: F3-E6
Significant High Notes:
E6 ("Qui l'augel da pianta in pianta")
E♭6 ("Ah non giunge", "Girate quel guardo", "Ride il ciel per me sereno")
D6 ("Aux langueurs d'Apollon", "Figlia impura di Bolena", "La gran vendetta ancora", "Non mi chiamar crudele" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Quelle pupille tenere", "Se Romeo t'ucise un filglio", "Senza l'amato ben" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Se possono tanto luci vezzose", "Son qual nave ch'agitata" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Vanne barbaro alle selve" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Vorresti a me sul ciglio")
C♯6 ("Ah non giunge", "Come nube che fugge", "Lascerò d'esser spietata", "Lungi da te mio bene", "Mi rivedi, o selva ombrosa", "Non mi chiamar crudele", "Preces meae", "Qual pellegrino errante", "Quel candido armellino", "Ride il ciel per me sereno", "Sai, che fedel io sono", "Senza l'amato ben", "Son qual nave ch'agitata", "Su la fatal arena")
C6 ("Ad te suspiramus", "Aer tranquillo e dì sereni", "Alleluja", "Con battaglia di fiero tormento", "Deh soccori, o padre il figlio", "Dì che sogno, o che deliro" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Digli ch'io son fedele" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Exsultate, jubilate, K. 165", "Figlia impura di Bolena", "Furie di donna irata" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Girate quel guardo", "In mezzo a mille affanni", "La gran vendetta ancora", "Morta al mondo e morta al trono", "O clemens, o pia", "Oh! Quante volte", "Opprimete i contumaci", "Preces meae", "Qui l'augel da pianta in pianta", "Siam navi all’onde", "Splenda per voi sereno", "Timida pastorella" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Un sol tuo sospiro", "Vorresti a me sul ciglio")
B5 ("Bella dea, che sorgi dall'ond", "Come nube che fugge", "Del sen gl'ardori nessun mi vanti", "Digli ch'io son fedele", "Dì che sogno, o che deliro", "Eia ergo, advocata nostra", "Furie di donna irata", "La gran vendetta ancora", "Nell'orror di notte oscura", "Nobil onda", "No non cercar per ora", "Partir vorrei", "Per noi soave e bella", "Per voi sul Campo armato", "Piangerò la sorte mia", "Quelle pupille tenere", "Ride il ciel per me sereno", "Se mai turbo il tuo riposo", "Se possono tanto luci vezzose", "Se Romeo t'ucise un filglio", "Siam navi all’onde", "Splenda per voi sereno", "Timida pastorella", "Vanne barbaro alle selve")
B♭5 ("Ad te clamamus", "Ah non giunge", "Aux langueurs d'Apollon", "Bella dea, che sorgi dall'ond", "Betracht dies Herz und frage mich", "Casta diva", "Deh soccori, o padre il figlio", "Digli ch'io son fedele", "È sempre la stessa", "In mezzo a mille affanni", "Lascerò d'esser spietata", "Lungi da te mio bene", "O clemens, o pia", "Oh! Quante volte", "Opprimete i contumaci", "Parto, ma tu ben mio", "Per noi soave e bella", "Preces meae", "Qual pellegrino errante", "Quel candido armellino", "Salve Regina", "Un sol tuo sospiro", "Son qual nave ch'agitata")
A5 ("Aer tranquillo e dì sereni", "Alleluja", "Betracht dies Herz und frage mich", "Casta diva", "Del sen gl'ardori nessun mi vanti", "E cara la pena", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Figlia impura di Bolena", "Furie di donna irata", "Grato oblio, soave pace", "In mezzo a mille affanni", "Melodia sentimental", "Morte col fiero aspetto", "Nell'orror di notte oscura", "Non mi chiamar crudele", "Ombra mai fu", "Opprimete i contumaci", "Padre, germano ... Vadasi pure a morte", "Partir vorrei", "Piangerò la sorte mia", "Quelle pupille tenere", "Se mai turbo il tuo riposo", "Senza l'amato ben", "Sfere fermate", "Su la fatal arena", "Timida pastorella", "Tu del ciel ministro eletto" Ahmed Adnan Saygun Arts Center, 2023, "Tu virginum corona", "Vieni, ah vieni, e in me riposa", "Vorresti a me sul ciglio")
G♯5 ("Attendi ad amarmi", "Bella dea, che sorgi dall'ond", "Bella etade avventurosa", "Cain, overo Il primo omicidio ... Dalla mandra", "Con battaglia di fiero tormento", "Cuius animam gementem", "Deh soccori, o padre il figlio", "Del sen gl'ardori nessun mi vanti", "Dì che sogno, o che deliro", "Girate quel guardo", "La gran vendetta ancora", "Lascerò d'esser spietata", "Lungi da te mio bene", "Mi rivedi, o selva ombrosa", "Nell'orror di notte oscura", "No non cercar per ora", "Oh! Quante volte", "Padre, germano ... Vadasi pure a morte", "Partir vorrei", "Per noi soave e bella", "Per voi sul Campo armato", "Pie Jesu", "Quel candido armellino", "Qui est homo", "Ride il ciel per me sereno", "Sancta Mater, istud agas", "Senza l'amato ben", "Siam navi all’onde", "Tu del ciel ministro eletto", "Tu virginum corona", "Un sol tuo sospiro", "Vanne barbaro alle selve", "Verso già l’alma col sangue")
G5 ("Ad te clamamus", "Ad te suspiramus", "Aer tranquillo e dì sereni", "Alleluja", "Che farò senza Euridice", "Cuius animam gementem", "Eia ergo, advocata nostra", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Girate quel guardo", "In mezzo a mille affanni", "Melodia sentimental", "Morte col fiero aspetto", "O clemens, o pia", "Opprimete i contumaci", "Parto, ma tu ben mio", "Qui l'augel da pianta in pianta", "Sai, che fedel io sono", "Salve Regina", "Se il ciel mi divide", "Se possono tanto luci vezzose", "Se Romeo t'ucise un filglio", "Splenda per voi sereno", "Stabat Mater", "Timida pastorella", "Verso già l’alma col sangue", "Vieni, ah vieni, e in me riposa", "Voi sacre piante", "Vorresti a me sul ciglio")
F♯5 ("Ad te suspiramus", "Bella dea, che sorgi dall'ond", "Bella etade avventurosa", "Betracht dies Herz und frage mich", "Cain, overo Il primo omicidio ... Dalla mandra", "Che farò senza Euridice", "Con battaglia di fiero tormento", "Del sen gl'ardori nessun mi vanti", "Dì che sogno, o che deliro", "E cara la pena", "È sempre la stessa", "Grato oblio, soave pace", "La gran vendetta ancora", "Lungi da te mio bene", "Mi rivedi, o selva ombrosa", "Morta al mondo e morta al trono", "Morte col fiero aspetto", "Nobil onda", "Non mi chiamar crudele", "No non cercar per ora", "Ombra mai fu", "Padre, germano ... Vadasi pure a morte", "Partir vorrei", "Per noi soave e bella", "Piangerò la sorte mia", "Qual pellegrino errante", "Quel candido armellino", "Ride il ciel per me sereno", "Se il ciel mi divide", "Senza l'amato ben", "Se possono tanto luci vezzose", "Siam navi all’onde", "Son qual nave ch'agitata", "Su la fatal arena", "Vanne barbaro alle selve")
F5 ("Ad te clamamus", "Aer tranquillo e dì sereni", "Attendi ad amarmi", "Bella etade avventurosa", "Cain, overo Il primo omicidio ... Dalla mandra", "Casta diva", "Con battaglia di fiero tormento", "Cuius animam gementem", "Deh soccori, o padre il figlio", "Digli ch'io son fedele", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Ferma, Glauco, che fai?", "Girate quel guardo", "In mezzo a mille affanni", "Lascerò d'esser spietata", "Lungi da te mio bene", "O clemens, o pia", "Parto, ma tu ben mio", "Per noi soave e bella", "Qual pellegrino errante", "Quel candido armellino", "Qui est homo", "Sancta Mater, istud agas", "Sfere fermate", "Stabat Mater", "Tu del ciel ministro eletto", "Tu virginum corona", "Un sol tuo sospiro", "Vieni, ah vieni, e in me riposa", "Vorresti a me sul ciglio")
E5 ("Ad te suspiramus", "Bella dea, che sorgi dall'ond", "Betracht dies Herz und frage mich", "Casta diva", "Che farò senza Euridice", "Come nube che fugge", "Del sen gl'ardori nessun mi vanti", "Dì che sogno, o che deliro", "E cara la pena", "Eia ergo, advocata nostra", "È sempre la stessa", "Farfaletta che segue l'Amor", "Furie di donna irata", "Galatea, mio bene!", "Grato oblio, soave pace", "Mi rivedi, o selva ombrosa", "Morta al mondo e morta al trono", "Nell'orror di notte oscura", "Nobil onda", "Ombra mai fu", "Padre, germano ... Vadasi pure a morte", "Partir vorrei", "Per voi sul Campo armato", "Piangerò la sorte mia", "Quelle pupille tenere", "Qui est homo", "Sai, che fedel io sono", "Se brami salvezza", "Se il ciel mi divide", "Se mai turbo il tuo riposo", "Senza l'amato ben", "Si porgan à Ciprigna", "Su la fatal arena", "Timida pastorella", "Vanne barbaro alle selve")
Significant Low Notes:
E♭4 ("Come nube che fugge", "Deh soccori, o padre il figlio", "Dì che sogno, o che deliro", "È sempre la stessa", "Furie di donna irata", "Girate quel guardo", "Lascerò d'esser spietata", "Ombra mai fu", "Per voi sul Campo armato", "Preces meae", "Sancta Mater, istud agas", "Senza l'amato ben", "Timida pastorella", "Tu del ciel ministro eletto", "Un sol tuo sospiro", "Vanne barbaro alle selve")
D4 ("Aux langueurs d'Apollon", "Che farò senza Euridice", "Exsultate, jubilate, K. 165", "Grato oblio, soave pace", "Padre, germano ... Vadasi pure a morte", "Parto, ma tu ben mio", "Se mai turbo il tuo riposo", "Se Romeo t'ucise un filglio")
C♯4 ("Betracht dies Herz und frage mich", "Digli ch'io son fedele", "Farfaletta che segue l'Amor", "Lascerò d'esser spietata", "Morte col fiero aspetto", "Nell'orror di notte oscura", "Nobil onda", "Non mi chiamar crudele", "Partir vorrei", "Per noi soave e bella", "Per voi sul Campo armato", "Qual pellegrino errante", "Quel candido armellino", "Ride il ciel per me sereno", "Son qual nave ch'agitata")
C4 ("Ad te suspiramus", "Deh soccori, o padre il figlio", "Parto, ma tu ben mio", "Splenda per voi sereno")
B3 ("Bella dea, che sorgi dall'ond", "Come nube che fugge", "Dì che sogno, o che deliro", "La gran vendetta ancora", "No non cercar per ora", "Opprimete i contumaci", "Per noi soave e bella", "Qual pellegrino errante", "Siam navi all’onde", "Timida pastorella", "Vanne barbaro alle selve")
B♭3 ("In mezzo a mille affanni", "Lungi da te mio bene", "Son qual nave ch'agitata")
A3 ("Nell'orror di notte oscura", "Non mi chiamar crudele")
G♯3 ("Aux langueurs d'Apollon", "Boi da Cara Preta", "Nobil onda")
G3 ("Se Romeo t'ucise un filglio")
F3 ("In mezzo a mille affanni")
........................................
Underlines marks notes found in harmonies and backing vocals.
Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.
{Discography}
Porpora: Carlo il Calvo (2020) - C♯4-C♯6
Bononcini: Polifemo (2020) - B3-B5
Vinci: Alessandro nell’Indie (2022) - C♯4-B5
Roma Travestita (2022) - G♯3-C♯6
Mille affetti (2024) - F3-E♭6
Porpora: Carlo il Calvo (2020) - C♯4-C♯6
Bononcini: Polifemo (2020) - B3-B5
Vinci: Alessandro nell’Indie (2022) - C♯4-B5
Roma Travestita (2022) - G♯3-C♯6
Mille affetti (2024) - F3-E♭6