Post by EddieCheivz on Oct 2, 2023 16:37:34 GMT
Marco Antonio Muñiz Vega (March 3, 1933)
Vocal Range: C♯2-C♯5
Voice Type: Baritone
Years Active: 1959-Present (just very ocassional public performances currently)
Nationality: Mexican
Marco Antonio Muñiz is a mexican singer, actor and interpreter with a huge career in the cinema and music mainstream. He was known for his boleros and latin music, though he also ventured into other musical genres as performer; such as ballad, salsa, pop, trova and more.
Marco has a great baritonish voice with solid low notes through whole second octave and at the same time keeping a strong higher register, sounding with a powerfull tone on his F4s and sometimes reaching good things until G4 area.
Currently he's virtually out of the music scene, just with a very limited public performances since last 10/15 years he's barely visible to the outside world. This year he turned 90 years old.
Significant High Notes:
C♯5 (“Contrapunteo”)
B4 (“La Botellita”, “La Sitiera”, “Sólo y Feliz”)
B♭4 (“Adiós”, “Adiós Vida Mía”, “Amo Esta Tierra”, “Corazón Feliz (Happy Heart)”, “El Carretero”, “Un Caminante”)
A4 (“Amanecer Borincano”, “El Jarabe Loco”, “No Sé”, “Más Que Ayer”, “Noche de Navidad”, “Popurri Guajiro”, “Por Estos Amores ((Soy Hiedra))”, “Recuedos”, “Yo Canto (Io Canto)”)
G♯4 (“Amanecer Borincano”, “Cadenas del Amor”, “Camino”, “Canoero”, “Contrapunteo”, “Crepuscular”, “Esperanza Inútil”, “La Luz (Fuá)”, “La Noche de Tu Partida”, “Sentencia”, “Si No Me Dan de Beber, Lloro”, “Si Yo Fuera Rico”)
G4 (“Así Quisiera Ser”, “Aun Puedo Amar”, “Aunque Tú No Me Quieras“, “Brisas del Torbes”, “Campanitas de Cristal Capullito de Alheli”, “Canoero”, “Como Llora una Estrella”, “De Palo en Palo”, “¿Donde Estas, Donde Te Fuiste?”, “El Carretero”, “El Despertar” Orquesta de Chucho Ferrer album version, “El Jarabe Loco”, “Enamorado de Ti”, “Golondrina Presumida”, “Incontenible” live 1963 .54, “La Noche de Tu Partida”, “La Sitiera”, “Lo Siento por Ti”, “Mas Alla”, "Mas Amor", “Mi Amor Por Ti”, “No Puede Ser”, “No Sé”, “Noche y Día”, “Panico”, “Perdon”, “Popurri Guajiro”, “Que Bonita es mi Tierra”, “Que Coraje Da”, “Sones de Jalisco”, “Te Voy a Matar”, “Tres Veces Te Amo”)
F♯4 (“A Donde Iran Las Almas”, “A la Orilla del Mar”, “Adoro”, “Aleluya!”, “Alivio”, “Ama”, “Amo Esta Tierra”, “Camino”, “Cerca del Mar”, “Cierra los Ojos (Sueña Conmigo)”, “Contrapunteo”, “De Que Te Quiero... Te Quiero”, “Desprecio”, “¿Donde Estas, Donde Te Fuiste?”, “Duerme/Oye Mi Cancion/Buenas Noches Mi Amor”, “El Mundo”, “Ella”, “Esta Tarde Vi Llover”, “Incontenible”, “La Gloria Eres Tú”, “La Luz (Fuá)”, “La Sitiera”, “Llévame Contigo”, “Los Problemas de Tu Mente”, “María Madrugada”, “Morenita Mía”, “No la Dejes Que Se Vaya”, “No Voy a Llorar”, “Pabellón”, “Perdóname Otra Vez”, “Peregrino de Amor”, “Peregrinos”, “Popurri 3” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Quererte”, “Rayito de Luna”, “Recuedos”, “Repetición”, “Sabor a Mí”, “Serrana Mía”, “Si No Me Dan de Beber, Lloro", “Silencio”, Lloro”, “Sueño Guajiro”, “Volveremos”, “Voraz”, “Yo Te Quiero”)
F4 (“¿A Donde Iran Las Almas?”, “A Donde Quiera”, “¿A Donde Va Nuestro Amor?”, “A Fuego Lento”, “A la Orilla del Mar”, “A Nadie”, “A Solas”, “Adelante”, “Adiós”, “¡Ah! Que Bonita Eres Tú”, “Aleluya!”, “¡Alto!”, “Alguien Como Tú”, “Amada Amante”, “Amor”, “Amor Perdido”, “Ande”, “Andrajos”, “Aquella Tarde Gris”, “Asi”, “Así Quisiera Ser”, “Aun Puedo Amar”, “Aunque me Hagas Llorar (Como Pode Acontecer)”, “Ay Cariño”, “Ayudame”, “Bajo un Palmar”, “Brisas del Torbes”, “Cadenas del Amor”, “Camino Obscuro”, “Campanitas de Cristal Capullito de Alheli”, “Cierra los Ojos”, “Como Llora una Estrella”, “Confesión”, ““Confusión”, “Consentida”, “Contigo a la Distancia”, “Corazón Buenas Noches”, “Crepuscular”, “Cuando Estoy Contigo”, “Cuando Los Años Pasen”, “Cuando Sean las 12”, “Cuando Vuelvas”, “Cubierta De Amor”, “Del Tamaño del Mundo”, “De Nuevo Frente a Frente”, “Delirio”, “Derrota”, “Despierta”, “Desvelo de Amor”, “Dime Adios Sin Llorar”, “El Carretero”, “El Mundo”, “El Jarabe Loco”, “En el Jaguey”, “En la Obscuridad”, “Enamorado de Ti”, “Ensayo para la Publicidad”, “Equivocado”, “Esas Horas”, “Escandalo”, “Esclavo y Amo”, “Eso Es Imposible”, “Esperando”, “Esclavo”, “Esperanza Inútil”, “El Ultimo Adios”, “Igual Te Olvidare”, “Juramento”, “La Cantimplora”, “La Espera”, “La Media Vuelta”, “La Noche de mi Mal”, “La Vida Va Pasando”, “Lamento Borincano”, “Lejania”, “Linda”, “Lo Siento por Ti”, “Los Abedules”, “Luz y Sombra”, “Mala Ley”, “Mariana de la Noche”, “Mas Alla”, “Más Amor”, “Me Haces Pensar”, “Mentira, Mentira”, “Mentirosa”, “Mia”, “Mi Querencia”, “Mira Qué Mundo”, “Morenita Mía”, “Muchacha de Ojazos Negros”, “Mucho Corazón”, “Mudo”, “Nadita De Nada”, “No Sé”, “Noche y Día”, “Nos Amamos”, “Nuestras Cosas”, “Nunca Digas No”, “Nunca Lo Sabrás”, “Ofrenda”, “Ojitos Negros”, “Oui madame”, “Panico”, “Pasillaneando”, “Perdon”, “Peregrinos”, “Piel Morena”, “Popurri 1, 2 & 4” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Popurrí: Franqueza/Que seas Feliz”, “Popurí Guajiro; Amor de Mi Bohío / Canta / La Sitiera”, “Popurri: Puertoriqueño”, “Por Amor”, “Por Él”, “Por Siempre”, “¿Que Es... ?, “¿Qué Haremos Mañana?”, “¿Qué Sucede Contigo?”, “Qué Tontería”, “Quererte”, “Quién”, “Quiereme Mucho”, “Quisiera Ser Golondrina”, “Regálame Esta Noche”, “Romántico”, “Se Acabó”, “Señorita”, “Serenata Tropical”, “Siempre Junto A Ti”, “Si Me Voy, Si Te Vas”, “Si No Eres Tú”, “Sigue de Frente”, “Sin Fe (Poquita Fe)”, ”Te Extraño”, “Simplemente una Ilusión”, “Sin Ti”, “Solo”, “Solo Amor”, “Sólo y Feliz”, “Sones de Jalisco”, “Te Estoy Suplicando”, “Te Voy a Matar”, “Tiempo” live with José José 1975, “Tres Lunas”, “Tres Veces Te Amo”, “Tu No Comprendes”, “Tu Para Siempre”, “Tu Vives en Mi Pensamiento”, “Un Caminante”, “Usted No Nació para Mí”, “Ven Conmigo”, “Venganza”, “Vida Consentida”, “Volví la Espalda”, “Voy a Cambiar Mi Corazón.... (Por Uno Malo)”, “Y Háblame”, “¡Y Le Robamos un Día... !”, “Ya No Me Quieres”, “Yo Canto (Io Canto)”, “Yo Lo Comprendo”, “Yo No Soy Tu Amigo”, “Yo Te Quiero”)
E4 (“A la Orilla del Mar”, “¿A Quién No Le Gusta Eso?”, “A Todas Horas”, “Acariciame”, “Adelante”, “Adiós Vida Mía”, “Adoro”, “Alguien Como Tú”, “Amada Amante”, “Amamé”, “Amanecer Borincano”, “Amantes de Medio Tiempo”, “Amemonos”, “Amanecí en Tus Brazos”, “Amo Esta Tierra”, “Amor Sin Ley”, “Amor Perdido”, “Aquella Noche”, “Asi”, “Asi es mi Tierra”, “Así Quisiera Ser”, “Aunque me Hagas Llorar (Como Pode Acontecer)”, “Aunque Tú No Me Quieras“, “Bajo un Palmar”, “Cadenas del Amor”, “Camino”, “Camino Obscuro”, “Campesina”, “Celos”, “Celoso”, “Cierra los Ojos (Sueña Conmigo)”, “Comprendeme”, “Contigo”, “Contigo a la Distancia”, “Contigo Aprendi”, “Cuando Caiga la Tarde”, “Cuando Los Años Pasen”, “Cuando Mi Gorrión Canto”, “Cuando Pienso En Ti”, “Cuando Vivas Conmigo”, “Cuando Vuelvas”, “Cuatro Vidas”, “Cubierta De Amor”, “De Palo en Palo”, “De Piedra Soy”, “De Que Callada Manera”, “De Tanto Quererte Tanto”, “Definiciones”, “Deja”, “Del Tamaño del Mundo”, “Desde Cuando”, “Despedida”, “Despierta”, “Desprecio”, “Despues De Tanto”, “Dilema”, “Duarte Con París”, “El Andariego”, “El Despertar” Por Amor... A Donde Quiera album version, “El Diablo y Yo”, “El Niño”, “El Pecador”, “El Pico y la Pala”, “El Ultimo Adios”, “El Vicio”, “Desprecio”, “Donde Encontraras”, “En la Obscuridad”, “Ensayo para la Publicidad”, “Es Amor”, “Esclavo y Amo”, “Eso Es Imposible”, “Esperanza Inútil”, “Esta Tarde Vi Llover”, “Extrañame/Si Nos Dejan”, “Farolito/Maria Bonita”, “Golondrina Presumida”, “Guantanamera” Medley - Guajiro y Boleros, “Hoy He Vuelto a Vivir”, “Hoy No Te Vi”, “Irresistible”, “Juramento”, “La Espera”, “La Estrella de Jalisco”, “La Corriente”, “La Fuente”, “La Gloria Eres Tú”, “La Huella del Anillo”, “La Media Vuelta”, “La Puerta”, “La Rosa Blanca” Medley - Guajiro y Boleros, “Lágrimas de Sol”, “Linda”, “Llegaste Tarde”, “Llévame Contigo”, “Lloraras”, “Madrugada Llanera”, “María Madrugada”, “María Teresa”, “Más de Ti”, “Más Que Ayer”, “Me Gustas… (Flor De Azahar)”, “Me Recordarás (Nuevamente Vendrás)”, “Mia”, “Mi Amor Por Ti”, “Me Haces Pensar”, “Mentira, Mentira”, “Mentirosa”, “Mi Novia Guadalajara”, “Mi Propio Yo”, “Mi Querencia”, “Mudo”, “No Me Pidas”, “Nos Amamos”, “Otra Puñalada”, “No Ha Pasado Nada”, “No la Dejes Que Se Vaya”, “Noche De Luna”, “Noche de Navidad”, “Nochecita”, “Nocturnal”, “Nuestras Cosas”, “Nuevo Amanecer”, “Nunca Lo Sabrás”, “Obsesion”, “Otra Puñalada”, “Pabellón”, “Palabras de Mujer”, “Palabras Del Cielo”, “Paloma Negra”, “Paloma Querida”, “Para Empezar el Año”, “Para Usted”, “Pasos Inciertos”, “Pedacito De Cielo”, “Pensamiento”, “Peregrino de Amor”, “Peregrinos”, “Popurri 1, 2, 3 & 4” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Popurrí: Cien Mujeres/ Mi último Fracaso”, "Por Debajo De La Mesa” Armando Manzanero medley, “Por Estos Amores ((Soy Hiedra))”, “Por Siempre”, “Primavera”, “Popurí Guajiro; Amor de Mi Bohío / Canta / La Sitiera”, “Popurí Guajiro; Amor de Mi Bohío / Canta / La Sitiera”, “Pronto”, “Qué Bonita Es Mi Tierra”, “Que Cosas Hermano...”, “¿Que Puedo Esperar?”, “Que Te Vaya Bonito”, “Qué Tontería”, “Quiero Abrazarte Tanto”, “Quiero Estar en el Mar”, “Quisiera Ser Golondrina”, “Rayito de Luna”, “Reconciliación”, “Repetición”, “Romántico”, “Rosa Angelina”, “Sabrá Dios”, “Sabor a Mí”, “Se Me Olvido Otra Vez”, “Se Vende una Casita”, “Semejanzas”, “Sentencia”, “Señorita”, “Separados”, “Secretos de Amor”, “Serenata Tropical”, “Si Crees en el Amor”, “Si Dios Me Quita la Vida”, “Si Me Tomas La Mano”, “Si Yo Pudiera Detener el Tiempo”, “Siempre Junto A Ti”, “Sin Saber Porque”, “Sinceridad”, “Solea del Amor Desprendío”, “Sólo Quiero Decirte Que Te Quiero”, “Sombras” Javier Solis cover, “Suerte”, “Te Doy Dos Horas "Mi Recompensa", “Te Doy Horas (Mi Recompensa)”,“Te Estoy Suplicando”, “Te Quiero Pero... Me Arrepiento”, “Tres Lunas”, “Tres Regalos”, “Tres Veces Te Amo”, “Tu Ausencia”, “Tu Para Siempre”, “Un Hombre Entre la Gente (Un Uomo Tra la Folla)”, “Una Vez Nada Mas”, “Usted”, “Ven a Verme a Mí”, “Veracruz”, “Volver”, “Volveremos”, “Voraz”, “¿Y Ahora Que?”, “Y Háblame”, “Y Más Y Más Piedad”, “Yo Canto (Io Canto)”, “Yo Te Quiero”)
E♭4 (“¿A Donde Va Nuestro Amor?”, “A Fuego Lento”, “A Pesar De Todo”, “A Solas”, “Adiós”, “Adiós Vida Mía”, “¡Ah! Que Bonita Eres Tú”, “Al Perderte Yo a Ti”, “Ama”, “¡Alto!”, “Amantes de Medio Tiempo”, “Amemonos”, “Amiga Mia”, “Amor”, “Amor Del Alma”, “Amor Mio” El Lujo de Mexico live album version, “Amor Pirata”, “Ando Buscando Mujer”, “Ay Querida”, “Ayer Cuando Era Joven (Yesterday, When I Was Young)”, “Ayudame”, “Beso Asesino”, “Campesina”, “Campanitas de Cristal Capullito de Alheli”, “Canoero”, “Cariño Nuevo”, “Celos”, “Cenizas”, “Cerca del Mar”, “Cien Años” Pedro Infante cover, “Como a Nadie”, “Como Te Estoy Amando”, “Confusión”, “Contigo”, “Contigo... ¡No!”, “Corazon” Pedro Infante cover, “Corazón Feliz (Happy Heart)”, “Corazón Maldito”, “Cuando Estoy Contigo”, “Cuando Llegue A Phoenix (By The Time I Get To Phoenix)”, “Cuando Mi Gorrión Canto”, “Cuando Vivas Conmigo”, “Cuatro Vidas”, “De Fracaso en Fracaso”, “De Nuevo Frente a Frente”, “De Que Callada Manera”, “De Que Te Quiero... Te Quiero”, “De Repente”, “De Tanto Quererte Tanto”, “Definiciones”, “Deja”, “Derrota”, “Desdeñosa”, “Despedida”, “Después de Hablar”, “Detente”, “Dime Luna”, “Duerme/Oye Mi Cancion/Buenas Noches Mi Amor”, “El Corazón al Sur”, “El Pecador”, “En el Jaguey”, “Encadenados”, “Escandalo”, “Esperando”, “Está Llorándome el Alma”, “Estoy Perdido”, “Extrañame/Si Nos Dejan”, “Extraños en la Noche”, “Feliz Navidad!”, “Guitarra de Media Noche”, “Igual Te Olvidare”, “Incontenible”, “La Cantimplora”, “La Noche de mi Mal”, “La Noche de Tu Partida”, “Linda”, “La Bikina”, “La Huella del Anillo”, “La Noche de Tu Partida”, “La Noche Que Te Amé”, “Lamento Borincano”, “Llegando a Ti”, “Llévame Contigo”, “Lloraré”, “Los Abedules”, “Los Problemas de Tu Mente”, “Luna de Miel”, “Mandamiento”, “María, Linda María (Aquamarina)”, “Más Amor”, “Más Que Ayer”, “Me Gustan Tus Manos”, “Me Recordarás (Nuevamente Vendrás)”, “Mejor Decirnos Adiós”, “Mi Ciudad”, “Mi Propio Yo”, “Mirame”, “Mujer Llanera”, “Murmullos”, “Nadita De Nada”, “No Cierres Esa Puerta”, “No Me Arrepiento De Nada”, “No Puede Ser”, “No Voy a Llorar”, “Noche De Luna”, “Nocturnal”, “Nunca Digas No”, “Ofrenda”, “Ojitos Negros”, “Oui madame”, “Para Vivir”, “Para Volverte A Ver”, “Pedacito De Cielo”, “Perdon”, “Perdóname Otra Vez”, “Piel Morena”, “Piensa en Mi”, “Popurri 1” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Popurri: Puertoriqueño”, “Popurri: Te Quiero / Cada Noche un Amor / Ven Aca / Solamente una Vez”, “Por Alguien y Por Algo”, “Por el Camino Real”, “Por Ella”, “¿Por Qué Ahora?”, “Porque Sentiste Celos”, “Preciosa”, “Preguntaselo A Dios”, “Que Bonita es mi Tierra”, “Que Bonita Noche”, “¿Que Es... ?, “Quién Lleva los Pantalónes”, “Sabes una Cosa”, “Se Me Olvido Otra Vez”, “Se Vende una Casita”, “Si Dios Me Quita la Vida”, “Si Me Voy, Si Te Vas”, “Si No Eres Tú”, “Si No Me Dan de Beber, Lloro”, “Si Yo Fuera Rico”, “Silencio”, “Sigue de Frente”, “Simplemente una Ilusión”, “Solo Amor”, “Solo Con las Estrellas”, “Sólo Espero Que Llegue la Noche”, “Sólo Quiero Decirte Que Te Quiero”, “Sombras” Javier Solis cover, “Sueño Guajiro”, “Te Doy Horas (Mi Recompensa)”, “Te Quiero Tanto”, “Tiempo” live with José José 1975, “Tres Lunas”, “Tu No Comprendes”, “Tu Único Defecto”, “Tu Vives en Mi Pensamiento”, “Tuyo”, “Un Caminante”, “Un Imposible Amor”, “Un Viejo Amor”, “Una Estrella en Tus Ojos”, “Una Vez Nada Mas”, “Venganza”, “Voy A Olvidarte”, “Y Quererte Mas”, “Ya No Me Quieres”, “Yo No Soy Tu Amigo”)
D4 ("¿A Donde Iran Las Almas?”, “A Donde Quiera”, “A Nadie”, “A Pesar De Todo”, “A Todas Horas”, “Acariciame”, “Adelante”, “Al Perderte Yo a Ti”, “Alguien Como Tú”, “Alivio”, “Amamé”, “Amor Ajeno”, “Amor de Mis Amores”, “Ando Buscando Mujer”, “Andrajos”, “Anhelante”, “Aquella Noche”, “Aquella Tarde Gris”, “Asi es mi Tierra”, “Ay Cariño”, “Camino”, “Cariño Nuevo”, “Celoso”, “Cerca del Mar”, “Cien Años” Pedro Infante cover, “Cien Mujeres / Mi Último Fracaso”, “Como a Nadie”, “Comprendeme”, “Contigo Aprendi”, “Corazon” Pedro Infante cover, “Corazón Buenas Noches”, “Corazón Maldito”, “Crepuscular”, “Cuando Llegue A Phoenix (By The Time I Get To Phoenix)”, “Cuando Pienso En Ti”, “Cuando Sean las 12”, “Dame Un Poco De Ti”, “Dando el Alma”, “De Lo Que Te Has Perdido”, “De Palo en Palo”, “De Piedra Soy”, “De Qué Manera Te Olvido”, “Dejame Llegar a Ti”, “Desde Que Te Fuiste”, “Deja”, “Delirio”, “Despierta”, “Despierta Paloma”, “Despues De Tanto”, “Desvelo de Amor”, “Di Que No”, “Dilema”, “Dime Adios Sin Llorar”, “Donde Encontraras”, “Duarte Con París”, “El Amor de mi Bohio” El Lujo de Mexico live album version, “El Andariego” El Lujo de Mexico live album version, “El Diablo y Yo”, “El Niño”, “El Pico y la Pala”, “El Vicio”, “Ella”, “En Un Beso La Vida”, “Eres lo Más Hermoso (How Can Anything Be Beautiful [After you])”, “Esa Tristeza Mia”, “Esas Horas”, “Esclavo y Amo”, “Estoy Perdido”, “Extraños en la Noche”, “Farolito/Maria Bonita”, “Guantanamera” Medley - Guajiro y Boleros, “Flor sin Retoño” Pedro Infante cover, “Hoy He Vuelto a Vivir”, “Hoy No Te Vi”, “La Bikina”, “La Enramada”, “La Estrella de Jalisco”, “La Fuente”, “La Luz (Fuá)”, “La Noche de Tu Partida”, “La Rosa Blanca” Medley - Guajiro y Boleros, “La Vida Va Pasando”, “Lágrimas de Sol”, “Lágrimas Negras”, “Lloraras”, “!Llegaste Tú... ¡”, “Luna de Miel”, “Luz y Sombra”, “Mala Ley”, “Mandamiento”, “María, Linda María (Aquamarina)”, “María Madrugada”, “María Teresa”, “Mariana de la Noche”, “Me Gustas… (Flor De Azahar)”, “Mejor Decirnos Adiós”, “Mi Amor por Ti”, “Mi Último Fracaso”, “Mientras Existas Tu”, “Mira Qué Mundo”, “Mirame”, “Muchacha de Ojazos Negros”, “Mucho Corazón”, “Murmullos”, “No Ha Pasado Nada”, “No la Dejes Que Se Vaya”, “No Me Arrepiento De Nada”, “No Me Pidas”, “No Puede Ser”, “No Se Que Esta Pasando”, “Noche de Navidad”, “Noche y Día”, “Nos Amamos”, “Nuestras Cosas”, “Nuevo Amanecer”, “Obsesion”, “Orgullo” El Lujo de Mexico live album version, “Óyelo Bien”, “Palabras de Mujer”, “Palabras Del Cielo”, “Paloma Negra”, “Panico”, “Para Empezar el Año”, “Para Usted”, “Para Volverte A Ver”, "Parece que fue Ayer” Armando Manzanero medley, “Pasillaneando”, “Pasos Inciertos”, “Pensamiento”, “Pidele A Dios”, “Piensa en Mi”, “Popurí Guajiro; Amor de Mi Bohío / Canta / La Sitiera”, “Popurri Guty Cardenas”, “Popurri: Te Quiero / Cada Noche un Amor / Ven Aca / Solamente una Vez”, “Por Amor”, "Por Debajo De La Mesa” Armando Manzanero medley, “Por Él”, “Por el Camino Real”, “Porque Sentiste Celos”, “Prendecita”, “Primavera”, “Pronto”, “Reconciliación”, “Repetición”, “Que Bonita Noche”, “Que Coraje Da”, “Que Cosas Hermano...”, “¿Qué Haremos Mañana?”, “¿Qué Sucede Contigo?”, “Que Te Vaya Bonito”, “Qué Tontería”, “Quererte”, “Quién”, “Quiereme Mucho”, “Quiero Estar en el Mar”, Rayito de Luna”, “Sabrá Dios”, “Se Acabó”, “Secretos de Amor”, “Seguire Mi Viaje” El Lujo de Mexico live album version, “Semejanzas”, “Sentencia”, “Separados”, “Serrana Mía”, “Si Dejo de Amarte”, “Si Me Tomas La Mano”, ”Te Extraño”, “Sin Saber Porque”, “Sinceridad”, “Solea del Amor Desprendío”, “Solo”, “Solo Con las Estrellas”, “Sólo Espero Que Llegue la Noche”, “Sólo y Feliz”, “Sones de Jalisco”, “Te Doy Dos Horas "Mi Recompensa”, “Te Amaré Toda la Vida”, “Te Quiero Asi”, “Te Quiero Pero... Me Arrepiento”, “Tres Lunas”, “Tú Me Acostumbraste”, “Tuyo”, “Un Hombre Entre la Gente (Un Uomo Tra la Folla)”, “Un Imposible Amor”, “Un Tipo Como Yo”, “Una Aventura Más”, “Usted”, “Ven Conmigo”, “Vendo Mi Corazon”, “Veracruz”, “Vida Consentida”, “Volveremos”, “Voy a Cambiar Mi Corazón.... (Por Uno Malo)”, “Y Más Y Más Piedad”, “Yo Lo Comprendo”, “Yo No Soy Tu Amigo”)
Significant Low Notes:
C♯3 (“A Donde Quiera”, “¿A Donde Va Nuestro Amor?”, “A Solas”, “Alivio”, “¡Alto!”, “Ama”, “Amo Esta Tierra”, “Amor Del Alma”, “Amor Sin Ley”, “Amor Perdido”, “Aquella Tarde Gris”, “Asi”, “Aunque me Hagas Llorar (Como Pode Acontecer)”, “Brisas del Torbes”, “Cadenas del Amor”, “Celoso”, “Contigo”, “Corazón Feliz (Happy Heart)”, “Crepuscular”, “Cuando Mi Gorrión Canto”, “Dame Un Poco De Ti”, “De Nuevo Frente a Frente”, “De Repente”, “De Tanto Quererte Tanto”, “Dejame Llegar a Ti”, “Despierta Paloma”, “Desprecio”, “Desde Que Te Fuiste”, “Despues De Tanto”, “Dime Luna”, “Donde Encontraras”, “Duarte Con París”, “El Vicio”, “Ella”, “Encadenados”, “Esclavo”, “Esa Tristeza Mia”, “Estoy Perdido”, “Farolito/Maria Bonita”, “Golondrina Presumida”, “Guitarra de Media Noche”, “Hoy He Vuelto a Vivir”, “La Espera”, “La Huella Del Anillo”, “La Noche de mi Mal”, “La Noche de Tu Partida”, “La Vida Va Pasando”, “La Noche Que Te Amé”, “Lágrimas Negras”, “Llegando a Ti”, “Mala Ley”, “Mia”, “Mi Amor por Ti”, “Mira Qué Mundo”, “Morenita Mía”, “Mudo”, “Mujer Llanera”, “Murmullos”, “Ni Por Favor”, “No Puede Ser”, "No Se Tu” Armando Manzanero medley, “Nochecita”, “Otra Puñalada”, “Para Usted”, “Para Vivir”, “Para Volverte A Ver”, “Pasos Inciertos”, “Perdóname Otra Vez”, “Por Alguien y Por Algo”, “Por Amor”, “Por el Camino Real”, “Popurí Guajiro; Amor de Mi Bohío / Canta / La Sitiera”, “Primavera”, “Pronto”, “Qué Tontería”, “Quererte”, “Queria Abrazarte Tanto”, “Romántico”, “Rosa Angelina”, “Señorita”, “Si Me Tomas La Mano”, “Si Me Voy, Si Te Vas”, “Silencio”, “Te Quiero Pero... Me Arrepiento”, “Tres Regalos”, “Tu Ausencia”, “Tú Me Acostumbraste”, “Ven Conmigo”, “Vendo Mi Corazon”, “Venganza”, “Volver”, “Y Quererte Mas”, “Ya No Me Quieres”, “Yo Canto (Io Canto)”, “Yo No Soy Tu Amigo”, “Yo Te Quiero”)
C3 ("¿A Donde Iran Las Almas?”, “A Pesar De Todo”, “¿A Quién No Le Gusta Eso?”, “Acariciame”,“¡Ah! Que Bonita Eres Tú”, “Al Perderte Yo a Ti”, “Amantes de Medio Tiempo”, “Amemonos”, “Amor de Mis Amores”, “Amor Mio” El Lujo de Mexico live album version, “Ando Buscando Mujer”, “Andrajos”, “Aun Puedo Amar”, “Aun Puedo Amar”, “Bajo un Palmar”, “Campanitas de Cristal Capullito de Alheli”, “Cancionero” El Lujo de Mexico live album version, “Cariño Nuevo”, “Celoso”, “Cenizas”, “Cerca del Mar”, “Cien Mujeres / Mi Último Fracaso”, “Cierra los Ojos (Sueña Conmigo)”, “Confesión”, “Consentida”, “Contigo Aprendi”, “Contigo... ¡No!”, “Corazón Feliz (Happy Heart)”, “Corazón Maldito”, “Cuando Caiga la Tarde”, “Cuando Sean las 12”, “Cuando Vuelvas”, “De Fracaso en Fracaso”, “De Lo Que Te Has Perdido”, “De Qué Manera Te Olvido”, “De Repente”, “Deja”, “Despedida”, “Después de Hablar”, “Duarte Con París”, “El Andariego” El Lujo de Mexico live album version, “El Corazón al Sur”, “El Despertar”, “El Diablo y Yo”, “El Vicio”, “En el Jaguey”, “En la Obscuridad”, “Enamorado de Ti”, “Encadenados”, “Equivocado”, “Eres lo Más Hermoso (How Can Anything Be Beautiful [After you])”, “Es Amor”, “Esa Mujercita”, “Hoy He Vuelto a Vivir”, “Igual Te Olvidare”, “Irresistible”, “La Botellita”, “La Corriente”, “La Fuente”, “La Gloria Eres Tú”, “La Huella del Anillo”, “Lágrimas de Sol”, “Lamento Borincano”, “Las Mañanitas”, “Lejania”, “Linda”, “!Llegaste Tú... ¡”, “Lloraras”, “Madrugada Llanera”, “Mariana de la Noche”, “Me Gustas… (Flor De Azahar)”, “Mentira, Mentira”, “Mi Ciudad”, “Mi Novia Guadalajara”, “Mi Propio Yo”, “Mi Querencia”, “Mi Último Fracaso”, “Mira Qué Mundo”, “Morenita Mía”, “Mudo”, “Nadita De Nada”, “No Puede Ser”, “No Se Que Esta Pasando”, “Noche de Navidad”, “Noche y Día”, “Nocturnal”, “Nos Seguimos Encontrando”, “Nunca Lo Sabrás”, “Orgullo” El Lujo de Mexico live album version, “Oui madame”, “Paloma Querida”, “Panico”, “Para Empezar el Año”, "Parece que fue Ayer” Armando Manzanero medley, “Pasillaneando”, “Pasos Inciertos”, “Perdóname Otra Vez”, “Pidele A Dios”, “Piel Morena”,“Piensa en Mi”, “Popurí Guajiro; Amor de Mi Bohío / Canta / La Sitiera”, “Por Alguien Como Tu”, “Por Amor”, “Por Él”, “Por el Camino Real”, “Por Siempre”, “Preciosa”, “¿Que Es... ?, “Que Cosas Hermano...”, “¿Que Puedo Esperar?”, “Que Te Vaya Bonito”, “Quién”, “Quién Lleva los Pantalónes”, “Quiereme Mucho”, “Quiero Estar en el Mar”, “Repetición”, “Sabes una Cosa”, “Si No Eres Tú”, “Si Yo Fuera Rico”, “Sin Fe (Poquita Fe)”, “Sin Saber Porque”, “Sinceridad”, “Solea del Amor Desprendío”, “Solo”, “Solo Amor”, “Solo Con las Estrellas”, “Sombras” Javier Solis cover, “Te Amare Toda la Vida”, “Te Quiero Asi”, “Tres Lunas”, “Tu Vives en Mi Pensamiento”, “Un Caminante”, “Un Mundo Raro”, “Un Tipo Como Yo”, “Una Aventura Más”, “Una Estrella en Tus Ojos”, “Usted”, “Usted No Nació para Mí”, “Ven a Verme a Mí”, “Volví la Espalda”, “Voraz”, “Veracruz”, “Voy A Olvidarte”, “Y Háblame”, “¡Y Le Robamos un Día... !”, “Yolanda” El Lujo de Mexico live album version)
B2 (“Acariciame”, “Adoro”, “Amamé”,“Amanecí en Tus Brazos”, “Amor Del Alma”, “Amor Pirata”, “Aun Puedo Amar”, “Campanitas de Cristal Capullito de Alheli”, “Campesina”, “Camino”, “Cierra los Ojos (Sueña Conmigo)”, “Como a Nadie”, “Como Te Estoy Amando”, “Contigo”, “Contigo a la Distancia”, “Contigo... ¡No!”, “Corazon” Pedro Infante cover, “Crepuscular”, “Cuando Los Años Pasen”, “Cuando Pienso En Ti”, “Cuando Vivas Conmigo”, “Dando el Alma”, “De Fracaso en Fracaso”, “De Piedra Soy”, “De Que Te Quiero... Te Quiero”, “Desde Cuando”, “Desde Que Te Fuiste”, “Desdeñosa”, “Después De Tanto”, “Di Que No”, “El Corazón al Sur”, “El Despertar”, “El Ultimo Adios”, “Ella”, “En Un Beso La Vida”, “Encadenados”, “Hoy No Te Vi”, “Igual Te Olvidare”, “Juramento”, “La Botellita”, “Lejania”, “Linda”, “!Llegaste Tú... ¡”, “Los Abedules”, “Los Problemas de Tu Mente”, “Mandamiento”, “Más Amor”1.30, “Me Haces Pensar”, “Me Recordarás (Nuevamente Vendrás)”, “Mentira, Mentira”, “Mentirosa”, “Mi Propio Yo”, “Mucho Corazón”, “Mia”, “Mientras Existas Tu”, “Mujer Llanera”, “Murmullos”, “No Me Arrepiento De Nada”, "No Se Tu” Armando Manzanero medley, “No Soy De Aqui Ni Soy De Alla”, “No Voy a Llorar”, “Nocturnal”, “Obsesion”, “Otra Puñalada”, “Pabellón”, “Paloma Querida”, “Para Volverte A Ver”, “Parece Que Fue Ayer”, “Pasillaneando”, “Peregrinos”, “Popurri Guty Cardenas”, “Popurri 1, 3 & 4” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Popurri: Puertoriqueño”, “Popurri: Te Quiero / Cada Noche un Amor / Ven Aca / Solamente una Vez”, “Por Alguien Como Tu”, “Por Amor”, "Por Debajo De La Mesa” Armando Manzanero medley, “Preciosa”, “Prendecita”, “Que Cosas Hermano...”, “Sabes una Cosa” Por Amor... A Donde Quiera album version, “Se Me Olvido Otra Vez”, “Seguire Mi Viaje” El Lujo de Mexico live album version, “Semejanzas”, “Si Crees en el Amor”, “Si Me Voy, Si Te Vas”, “Si No Eres Tú”, “Si Yo Pudiera Detener el Tiempo”, “Sueño Guajiro”, “Te Amaré Toda la Vida”, “Te Quiero Asi”, “Te Quiero Tanto”, “Tu No Comprendes”, “Tu Para Siempre”, “Tu Único Defecto”, “Tu Vives en Mi Pensamiento”, “Un Imposible Amor”, “Un Mundo Raro”, “Una Aventura Más”, “Usted No Nació para Mí”, “Vendo Mi Corazon”, “Volveremos”, “Volví la Espalda”, “Voraz”, “Y Háblame”, “Y Quererte Mas”, “Yo No Soy Tu Amigo”)
B♭2 (“A Nadie”, “A Solas”, “Adiós”, “Adiós Vida Mía”, “Al Perderte Yo a Ti”, “Ama”, “Amiga Mia”, “Amo Esta Tierra” various live versions, “Amor Ajeno”, “Amor Mio” El Lujo de Mexico live album version, “Amor Pirata”, “Ande”, “Ando Buscando Mujer”, “Anhelante”, “Aunque Tú No Me Quieras“, “Ay Querida”, “Ayer Cuando Era Joven (Yesterday, When I Was Young)”, “Beso Asesino”, “Cenizas”, “Como Te Estoy Amando”, “Comprendeme”, “Confesión”, “Cuando Estoy Contigo”, “De Que Te Quiero... Te Quiero”, “Deja”, “Del Tamaño del Mundo”, “Desde Cuando”, “Detente”, “Di Que No”, “El Carretero”, “Corazón Buenas Noches”, “Ensayo para la Publicidad”, “Escandalo”, “Está Llorándome el Alma”, “Igual Te Olvidare”, “La Gloria Eres Tú”, “La Noche de mi Mal”, “La Vida Va Pasando”, “Lágrimas de Sol”, “Luna de Miel”, “Mi Propio Yo”, “Mi Querencia”, “Mia”, “No Cierres Esa Puerta”, “No Ha Pasado Nada”, “No Voy a Llorar”, “Nuestras Cosas”, “Para Empezar el Año”, “Parece Que Fue Ayer”, “Popurrí: Franqueza/Que seas Feliz”, “Por Amor” Por Amor... A Donde Quiera album version, “Preciosa”, “Prendecita”, “Preguntaselo A Dios”, “Quiero Abrazarte Tanto”, “Recuedos”, “Sabes una Cosa”, “Separados”, “Si Yo Fuera Rico”, “Simplemente una Ilusión”, “Sólo y Feliz”, “Sueño Guajiro”, “Te Quiero Tanto”, “Te Voy a Matar”, “Tiempo” live with José José 1975, “Tuyo”, “Una Vez Nada Mas”, “Ven Conmigo”, “Voy a Cambiar Mi Corazón.... (Por Uno Malo)”)
A2 (“Adiós”, “Amo Esta Tierra” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996 album version, “Amiga Mia”, “Amor Pirata”, “Anhelante”, “Aquella Noche”, “Asi es mi Tierra”, “Aunque Tú No Me Quieras“, “Bajo un Palmar”, “Cancionero” El Lujo de Mexico live album version, “Cantar y Bailar un Bolero”, “Como Llora una Estrella”, “Contigo a la Distancia”, “Cuando Llegue A Phoenix (By The Time I Get To Phoenix)”, “Desdeñosa”, “El Andariego” El Lujo de Mexico live album version, “El Mundo”, “En Un Beso La Vida”, “Esa Mujercita”, “Farolito/Maria Bonita”, “Golondrina Presumida”, “Guantanamera” live Medley - Guajiro y Boleros, “La Rosa Blanca” Medley - Guajiro y Boleros, “La Sitiera”, “Lo Siento por Ti”, “María Madrugada”, “María Teresa”, “Mariana de la Noche”, “Me Gustas… (Flor De Azahar)”, “Me Haces Pensar”, “Muchacha de Ojazos Negros”, “Murmullos”, “Nuevo Amanecer”, “Obsesion”, “Óyelo Bien”, “Palabras de Mujer”, “Pasos Inciertos”,“Piel Morena”, “Por Estos Amores ((Soy Hiedra))”, “Peregrino de Amor”, “Popurri 2” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Popurrí: Franqueza/Que seas Feliz”, “Popurri Guty Cardenas”, “Popurri: Te Quiero / Cada Noche un Amor / Ven Aca / Solamente una Vez”, “Por Alguien Como Tu”, “Por Ella”, “Popurri Guajiro”, “¿Por Qué Ahora?”, “Porque Sentiste Celos”, “Se Me Olvidó Otra Vez” El Lujo de Mexico live album version, “Se Vende una Casita”, “Sentencia” Medley - Guajiro y Boleros, “Sin Fe (Poquita Fe)”, “Te Doy Dos Horas "Mi Recompensa", “Tu Ausencia”, “Tu No Comprendes”, “Tu Para Siempre”, “Un Imposible Amor”, “Un Tipo Como Yo”, “Ven Conmigo”, “Volver”, “Vida Consentida”, “Y Más Y Más Piedad”, “Yo Canto (Io Canto)”, “Yo Te Quiero”)
G♯2 (“A Todas Horas”, “Adiós Vida Mía”, “Adoro”, “¡Ah! Que Bonita Eres Tú”, “Andrajos”, “Amor”, “Amor Pirata”, “Ay Querida”, “Beso Asesino”, “Cantar y Bailar un Bolero”, “Celos”, “Como Te Estoy Amando”, “Corazón Buenas Noches”, “Cuando Estoy Contigo”, “Definiciones”, “Deja”, “Del Tamaño del Mundo”, “El Ultimo Adios”, “Enamorado de Ti” Un Marco para los Dos Idolos: Pedro Infante y Javier Solis album version, “Ensayo para la Publicidad”, “Escandalo” Por Amor... A Donde Quiera album version, “Eso Es Imposible”, “Está Llorándome el Alma”, “Esta Tarde Vi Llover”, “La Espera”, “Flor sin Retoño” Pedro Infante cover, “La Puerta”, “Lo Siento por Ti”, “María Teresa”, “Mi Amor Por Ti”, “Nocturnal”, “Óyelo Bien”, “Pensamiento”, “Popurrí: Cien Mujeres/ Mi último Fracaso”, “Me Gustan Tus Manos”, “Mi Ciudad”, “Nocturnal”, “No Soy De Aqui Ni Soy De Alla”, “Ofrenda”, “Oui madame”, “Palabras de Mujer”, “Popurri Guty Cardenas”, “¿Por Qué Ahora?”, “Primavera”, “¿Que Es... ?, “Quiereme Mucho”, “Regálame Esta Noche”, “Romántico”, “Sabes una Cosa”, “Siempre Junto A Ti”, “Simplemente una Ilusión”, “Sólo Quiero Decirte Que Te Quiero”, “Tuyo”, “Un Viejo Amor”, “Volver”, “Voy a Cambiar Mi Corazón.... (Por Uno Malo)”, “Y Más Y Más Piedad”, “Yo Lo Comprendo”)
G2 (“Amor Perdido”, “Amor Pirata”, “Ayer Cuando Era Joven (Yesterday, When I Was Young)”, “Confusión”, “Corazón Maldito”, “Cuando Caiga la Tarde”, “De Lo Que Te Has Perdido”, “Definiciones”, “Detente”, “El Mundo”, “En el Jaguey”, “En Un Beso La Vida”, “Enamorado de Ti” Un Marco para los Dos Idolos: Pedro Infante y Javier Solis album version, “Esas Horas”, “La Estrella de Jalisco”, “Las Mañanitas”, “Los Abedules”, “Los Problemas de Tu Mente”, “Mas Alla”, “Más Amor”, “Me Gustan Tus Manos”, “Me Gustas… (Flor De Azahar)”, “Mirame”, “Nadita De Nada”, “Palabras Del Cielo”, “Pedacito De Cielo”, “Popurri 2” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Que Me Diga la Gente”, “¿Que Puedo Esperar?”, “Quererte”, “Quiero Abrazarte Tanto”, “Quisiera Ser Golondrina”, “Si Crees en el Amor”, “Te Doy Horas (Mi Recompensa)”, “Tres Lunas”, “Tuyo”)
F♯2 (“Bajo el Mismo Palmar”, “Camino”, “Corazon” Pedro Infante cover, “Esta Tarde Vi Llover”, “Guitarra de Media Noche”, “María, Linda María (Aquamarina)”, “Me Recordarás (Nuevamente Vendrás)”, “Mejor Decirnos Adiós”, “Mi Amor Por Ti”, “Nadita De Nada”, “Popurri 1” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Por Ella”, “Preguntaselo A Dios”, “Recuedos”, “Sabor a Mí”, “Sólo Espero Que Llegue la Noche”, “Tiempo” live with José José 90s, “Vida Consentida”)
F2 (“Amantes de Medio Tiempo”, “Ande”, “Cuando Mi Gorrión Canto”, “Cubierta De Amor”, “Del Tamaño del Mundo”, “Esperanza Inútil”, “Farolito/Maria Bonita”, “Guantanamera” Popurri Guajiro, “La Noche Que Te Amé”, “La Puerta”, “Mucho Corazón”, “Para Usted”, “Seguire Mi Viaje” El Lujo de Mexico live album version, “Si Dios Me Quita la Vida”, “Si Nos Dejan” El Lujo de Mexico live album version, “Vida Consentida”, “Yo Te Quiero”)
E2 (“Amor de Mis Amores”, “Como a Nadie”, “El Pico y la Pala”, “Extrañame/Si Nos Dejan”, “Llegando a Ti” live with Mariachi Vargas, “No Me Arrepiento De Nada”, “Por Alguien y Por Algo”, “Porque Sentiste Celos”, “Quiero Abrazarte Tanto” El Lujo de Mexico live album version, “Recuedos”, “Si Nos Dejan” El Lujo de Mexico live album version, “Tu Único Defecto”)
E♭2 (“Ayer Cuando Era Joven (Yesterday, When I Was Young)”, “En la Obscuridad”, “Popurri 3” Mis Bodas De Oro Con El Publico 1946-1996, “Quién”, “Si Yo Fuera Rico”, “Si Yo Pudiera Detener el Tiempo”)
D2 (“Mi Ciudad”)
C♯2 (“La Noche Que Te Amé”, “Peregrinos”)
{QUESTIONABLE NOTES}
F♯5 “Si No Me Dan de Beber, Lloro” [5]
C5 “Aleluya!” 0:26 no musical
F4 “La Botellita” [2]
G♯2 “Me Recordarás (Nuevamente Vendrás)” [1]“Popurri: Te Quiero / Cada Noche un Amor / Ven Aca / Solamente una Vez” [5] “Serrana Mía” [1]
F♯2 “Por Estos Amores (Soy Hiedra)” [1]
F2 “Quiereme Mucho” (5) “Mandamiento” [1] “Tiempo” live with José José 1975 [5]
E2 “Amor Pirata” [5]“Me Gustan Tus Manos” [1][5]
C♯2 “Volveremos” [1]
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2]marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
F♯5 “Si No Me Dan de Beber, Lloro” [5]
C5 “Aleluya!” 0:26 no musical
F4 “La Botellita” [2]
G♯2 “Me Recordarás (Nuevamente Vendrás)” [1]“Popurri: Te Quiero / Cada Noche un Amor / Ven Aca / Solamente una Vez” [5] “Serrana Mía” [1]
F♯2 “Por Estos Amores (Soy Hiedra)” [1]
F2 “Quiereme Mucho” (5) “Mandamiento” [1] “Tiempo” live with José José 1975 [5]
E2 “Amor Pirata” [5]“Me Gustan Tus Manos” [1][5]
C♯2 “Volveremos” [1]
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2]marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
{BEST VOCAL PERFORMANCES}
(NO HIERARCHY)
-El Jarabe Loco
-Contrapunteo
-Mas Amor
-El Carretero
-Si No Me Dan de Beber, Lloro
(NO HIERARCHY)
-El Jarabe Loco
-Contrapunteo
-Mas Amor
-El Carretero