Post by kaji on Nov 6, 2023 1:51:27 GMT
Sigrid Onégin (1 June 1889 - 13 June 1943)
Voice Type: Mezzo-soprano
Vocal Range: G3-C6
Significant High Notes:
C6 ("O prêtres de Baal")
B5 ("Impromptu, Op. 29", "Les tringles des sistres tintaient", "Nobles seigneurs, salut!", "Près des remparts de Séville", "Vaggvisa")
B♭5 ("Ah, mon fils", "Alleluia", "Die Hände in schweren Ketten", "Impromptu, Op. 29", "Leggero, invisibile", "Mein Herz erschliesset sich", "Mon cœur s'ouvre à ta voix", "O prêtres de Baal")
A5 ("Die Hände in schweren Ketten", "Jeunes fillettes", "Nobles seigneurs, salut!", "O don fatale", "Pur dicesti, o bocca bella")
G♯5 ("Ah, mon fils", "Die Lorelei", "Già i sacerdoti adunansi", "Herdegossen", "Les tringles des sistres tintaient", "O don fatale", "O mio Fernando", "O prêtres de Baal")
G5 ("Alleluia", "Amour viens aider", "Beherzigung", "Die Hände in schweren Ketten", "Die junge Schäferin", "Frühlingsnacht", "Il segreto per esser felici", "Impromptu, Op. 29", "König des Abgrunds", "Lodernde Flammen", "Menuett d'exaudet", "Seit er von dir geschieden… So sitzt er", "Stride la vampa", "Um stets heiter und glücklich zu leben", "Vaggvisa", "Voce di donna", "Wenn ich mit Menschen")
F♯5 ("Ah, mon fils", "Alt Rapsodie", "Beherzigung", "Das Lied im Grünen", "Die Liebende schreibt", "Die Lorelei", "Einsam wachend", "Già i sacerdoti adunansi", "Herdegossen", "L'amour est un oiseau rebelle", "Leggero, invisibile", "Mein Herz erschliesset sich", "Mon cœur s'ouvre à ta voix", "Nobles seigneurs, salut!", "O don fatale", "O mio Fernando", "O schöne Jugendtage", "O Tod, wie bitter bist du", "Pastorale", "Près des remparts de Séville", "Pur dicesti, o bocca bella", "Vaggvisa", "Von ewiger Liebe, Op. 43 No. 1")
F5 ("Ai nostri monti", "Alleluia", "Alt Rapsodie", "Che farò senza Euridice", "Denn es gehet dem Menschen", "Der Erlkönig", "Die junge Schäferin", "Die Liebende schreibt", "Die Sonne, sie lachte", "Il segreto per esser felici", "Impromptu, Op. 29", "Jeunes fillettes", "Lascia ch'io pianga", "Lodernde Flammen", "Mal reggendo all'aspro assalto", "Neue Liebe", "O mio Fernando", "Ruhe, Süssesliebchen", "The fairy pipers", "Um stets heiter und glücklich zu leben", "Voce di donna", "Wenn ich mit Menschen")
E5 ("Ach ich habe sie verloren", "Beherzigung", "Che farò senza Euridice", "Dank sei Dir, Herr", "Der Frühling erwachte", "Der heilige Franziskus", "Die Hände in schweren Ketten", "Die junge Schäferin", "Die Liebende schreibt", "Die Mainacht", "Die Sonne, sie lachte", "Du bist die Ruh'", "Einsam wachend", "Erbarme dich, mein Gott", "Freiwilliges Versinken", "Ich wandre mich und sahe an", "Il segreto per esser felici", "Jeunes fillettes", "L'amour est un oiseau rebelle", "Les tringles des sistres tintaient", "Lodernde Flammen", "Mal reggendo all'aspro assalto", "Nobles seigneurs, salut!", "O schöne Jugendtage", "O Tod, wie bitter bist du", "Pastorale", "Près des remparts de Séville", "Printemps qui commence", "Pur dicesti, o bocca bella", "Sapphische Ode", "Stride la vampa", "Süsses Begräbnis", "Um stets heiter und glücklich zu leben", "Vaggvisa", "Von ewiger Liebe, Op. 43 No. 1", "Weiche, Wotan, weiche!")
E♭5 ("Ai nostri monti", "Alleluia", "Alt Rapsodie", "Amour viens aider", "Auf dem Kirchhofe", "Das Lied im Grünen", "Das Veilchen", "Der Erlkönig", "Der Frühling erwachte", "Der Lindenbaum", "Die Mainacht", "Dormi pure", "Frühlingsnacht", "Ich liebe dich", "Ich wandre mich und sahe an", "König des Abgrunds", "Lascia ch'io pianga", "Mein Herz erschliesset sich", "Mon cœur s'ouvre à ta voix", "Neue Liebe", "O ma tendre Musette", "Printemps qui commence", "Ruhe, Süssesliebchen", "Sehnsucht nach dem Frühling", "Seit er von dir geschieden… So sitzt er", "Süsses Begräbnis", "The fairy pipers", "Voce di donna", "Wenn ich mit Menschen", "Wiegenlied")
D5 ("Ah, mon fils", "Alt Rapsodie", "Auf dem Kirchhofe", "Beherzigung", "Dank sei Dir, Herr", "Das Veilchen", "Denn es gehet dem Menschen", "Der heilige Franziskus", "Die junge Schäferin", "Die Liebende schreibt", "Die Lorelei", "Erbarme dich, mein Gott", "Freiwilliges Versinken", "Ich liebe dich", "Il segreto per esser felici", "L'amour est un oiseau rebelle", "Lascia ch'io pianga", "Lodernde Flammen", "Menuett d'exaudet", "Neue Liebe", "Nicht mehr zu dir zu gehen", "O don fatale", "O prêtres de Baal", "O schöne Jugendtage", "O Tod, wie bitter bist du", "Près des remparts de Séville", "Pur dicesti, o bocca bella", "Sapphische Ode", "Sehnsucht nach dem Frühling", "Seit er von dir geschieden… So sitzt er", "Stride la vampa", "The blind ploughman", "The fairy pipers", "Um stets heiter und glücklich zu leben", "Von ewiger Liebe, Op. 43 No. 1", "Wo du hingehst")
Significant Low Notes:
C♯4 ("Amour viens aider", "Beherzigung", "Caro mio ben", "Das Veilchen", "Die Liebende schreibt", "Die Sonne, sie lachte", "Du bist die Ruh'", "Erbarme dich, mein Gott", "Già i sacerdoti adunansi", "Herdegossen", "Ich liebe dich", "Leggero, invisibile", "Les tringles des sistres tintaient", "Nicht mehr zu dir zu gehen", "Nobles seigneurs, salut!", "O prêtres de Baal", "O Tod, wie bitter bist du", "Sapphische Ode", "Voce di donna", "Weiche, Wotan, weiche!")
C4 ("Ach ich habe sie verloren", "Ah, mon fils", "Alt Rapsodie", "Caro mio ben", "Che farò senza Euridice", "Der Erlkönig", "Il segreto per esser felici", "Impromptu, Op. 29", "König des Abgrunds", "Mal reggendo all'aspro assalto", "Mein Herz erschliesset sich", "Mon cœur s'ouvre à ta voix", "Nicht mehr zu dir zu gehen", "The blind ploughman", "Um stets heiter und glücklich zu leben", "Weiche, Wotan, weiche!", "Wo du hingehst")
B3 ("Ach ich habe sie verloren", "Auf dem Kirchhofe", "Che farò senza Euridice", "Der Frühling erwachte", "Die Lorelei", "Die Sonne, sie lachte", "Du bist die Ruh'", "Leggero, invisibile", "Les tringles des sistres tintaient", "Lodernde Flammen", "Nobles seigneurs, salut!", "O don fatale", "O mio Fernando", "O Tod, wie bitter bist du", "Près des remparts de Séville", "Printemps qui commence", "Sapphische Ode", "Stride la vampa", "Von ewiger Liebe, Op. 43 No. 1")
B♭3 ("Amour viens aider", "Der Erlkönig", "Die Mainacht", "Già i sacerdoti adunansi", "Ich wandre mich und sahe an", "Mein Herz erschliesset sich", "Mon cœur s'ouvre à ta voix", "Seit er von dir geschieden… So sitzt er", "Voce di donna", "Wenn ich mit Menschen", "Wo du hingehst")
A3 ("Beherzigung", "Denn es gehet dem Menschen", "Der heilige Franziskus", "Die Hände in schweren Ketten", "Freiwilliges Versinken", "Il segreto per esser felici", "O don fatale", "Vaggvisa", "Voce di donna", "Von ewiger Liebe, Op. 43 No. 1")
G♯3 ("Alt Rapsodie", "Amour viens aider", "Die Lorelei", "Herdegossen", "O prêtres de Baal", "O schöne Jugendtage")
G3 ("Ich wandre mich und sahe an", "Impromptu, Op. 29", "Seit er von dir geschieden… So sitzt er")
........................................
Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.