Post by Platypus on Jul 28, 2024 16:23:15 GMT
Sven Joachim Eriksson Thåström (20.03.1957 - )
Associated Acts: Ebba Grön, Imperiet, Thåström
Vocal Range: B1 - E♭6
{Spoiler}{Album ranges}
with Ebba Grön:
We're Only in It for the Drugs (1979): A3 - A4
Kärlek & uppror (1981): E3 - A4 - F♯5 - B5
Ebba Grön (1982): C♯3 - A4 - G5
with Imperiet:
Rasera (1983): E3 - B♭4 - D5 - D6
Imperiet (1984): B2 - A4
Blå Himlen Blues (1985): B2 - B4 - G5 - D6
Synd (1986): E2 - A2 - B4 - C6
Tiggarens tal (1988): F♯2 - A4 - F♯5
with Peace, Love and Pitbulls:
Peace, Love and Pitbulls (1992): C2 - G5 - G♯5 - A5
Red Sonic Underwear (1994): B1 - D5 - E♭5
3 (1997): E♭2 - E♭5
as Thåström:
Thåström (1989): F2 - A2 - E5 - F♯5 - G♯5
Xplodera Mig 2000 (1992): G2 - C♯5 - F♯5 - G5
Det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal (1999): F♯2 - B4
Mannen som blev en gris (2002): B2 - C5 - D5
Skebokvarnsv. 209 (2005): C3 - E4
Kärlek är för dom (2009): G2 - A4
Beväpna dig med vingar (2012): G2 - G♯4 - B4
Den morronen (2015): F♯2 - A4 - D5
Centralmassivet (2017): E2 - A4 - E5
Dom som skiner (2021): C3 - G4 - A4
with Ebba Grön:
We're Only in It for the Drugs (1979): A3 - A4
Kärlek & uppror (1981): E3 - A4 - F♯5 - B5
Ebba Grön (1982): C♯3 - A4 - G5
with Imperiet:
Rasera (1983): E3 - B♭4 - D5 - D6
Imperiet (1984): B2 - A4
Blå Himlen Blues (1985): B2 - B4 - G5 - D6
Synd (1986): E2 - A2 - B4 - C6
Tiggarens tal (1988): F♯2 - A4 - F♯5
with Peace, Love and Pitbulls:
Peace, Love and Pitbulls (1992): C2 - G5 - G♯5 - A5
Red Sonic Underwear (1994): B1 - D5 - E♭5
3 (1997): E♭2 - E♭5
as Thåström:
Thåström (1989): F2 - A2 - E5 - F♯5 - G♯5
Xplodera Mig 2000 (1992): G2 - C♯5 - F♯5 - G5
Det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal (1999): F♯2 - B4
Mannen som blev en gris (2002): B2 - C5 - D5
Skebokvarnsv. 209 (2005): C3 - E4
Kärlek är för dom (2009): G2 - A4
Beväpna dig med vingar (2012): G2 - G♯4 - B4
Den morronen (2015): F♯2 - A4 - D5
Centralmassivet (2017): E2 - A4 - E5
Dom som skiner (2021): C3 - G4 - A4
Significant High Notes:
E♭6 ("Kickar" live Orionteatern 1985, "Var e vargen" Extended version)
D6 ("C.C. Cowboys", "Fred", "Kontroll i Stockholm")
C♯6 ("Kom ihåg (den fria världen)" live Roskilde 30/06/1984)
C6 ("Alltid rött, alltid rätt" live Roskilde 30/06/1984, "D-D-D-D (Dum-Dum-Dollar-Djungel)", "Silver, guld och misär")
B5 ("800°C", "Århundradets brott" live @ Ritz 1988, "Blå himlen blues" live Stockholm 16/11/1985, "Party" live Rock am Ring 1988, "Reverberation Nation" Accelerating Bank Account mix)
B♭5 ("Rasera" live Malmö 1984, "White, White, White" Finished Already? Mix)
A5 ("Nutopia")
G♯5 ("A. Psycho", "Djävulen o jag", "Elektrisk '93")
G5 ("Blå himlen blues", "D-D-D-D (Dum-Dum-Dollar-Djungel)", "Elektrisk", "Flyktsoda", "Fred" live Stockholm 01/05/1985, "Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)")
F♯5 ("800°C", "Alla har fel (igen)", "Djävulen o jag", "Erotisk Politik", "Ståaldrigstill", "Svart & vitt", "Älska Dig Själv" Tango Demo version)
F5 ("Alla vill till himlen", "Dog Church", "Elektrisk", "Fuzzbox")
E5 ("Blå himlen blues", "Elektrisk '93", "Kemikal" live Svart Eller Vitt 1997, "Mästaren o en iskall Margarita", "Offret", "Old Point Bar", "Reverberation Nation" Accelerating Bank Account mix, "Vad pojkar vill ha", "Var e vargen", "Xplodera mig")
E♭5 ("Caveman)", "The Complete Guide (Imitating A Bulldozer On A 24 Track Tapemachine)", "Dreamin' In Perfect Distortion", "Mekanikal Urban Chant", "Move Like a Menace (Part 1)", "War In My Livin' Room")
D5 ("Elvis Presley för en dag", "Gräsfläckar", "Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)", "Höghus-sång", "Pig Machine", "Reverberation Nation", "Silver, guld och misär", "Slicka uppåt, sparka neråt!", "Warzaw", "White, White, White")
C♯5 ("Alla har fel (igen)", "Döden i schlager SM", "Elektrisk '93", "(I'm The) Radio King Kong", "Nutopia")
C5 ("Alla vill till himlen", "C.C. Cowboys" live Orionteatern 1985, "Elektrisk", "Ich liebe dich", "Höghus-sång", "Pig Machine", "War In My Livin' Room", "Warzaw", "Älska Dig Själv" Tango Demo version)
B4 ("Aldrig nånsin komma ner", "Animals", "The Complete Guide (Imitating A Bulldozer On A 24 Track Tapemachine)", "D-D-D-D (Dum-Dum-Dollar-Djungel)", "Das Neue Konzept", "Elvis Presley för en dag" Tango Demo version, "Fred", "Min Maskin", "On/Off", "The Other Life Form", "Rasera" live Stockholm 07/04/1983, "St. Ana katedral", "Städer när jag blöder", "Två + två" live Stockholm Water Festival 1999, "Vad ska du bli?", "Vad tror du hon vill ha")
B♭4 ("Celebration!", "Ich liebe dich", "(I'm The) Radio King Kong", "Radio Thåström", "Silver, guld och misär")
A4 ("19hundra80sju", "2000 Ways Of Gettin' Drunk", "800°C", "A. Psycho", "Aldrig nånsin komma ner", "Alla har fel (igen)", "Alla vill till himlen", "Ballad i P-moll", "Be My TV", "Beväpna er", "Bibel", "Career Opportunities" live Stockholm 2003, "Caveman", "Cold Turkey" live 2:a Augusti, "D-D-D-D (Dum-Dum-Dollar-Djungel)", "Du ska va president", "Elvis Presley för en dag", "En perfekt värld", "En vacker död stad", "Erotisk Politik", "Flyktsoda", "Fred", "Fuzzbox", "G.O.D. (On Vacation)", "Gräsfläckar", "Guld och döda skogar", "Handgranat...ge sig totalt", "Hat & blod", "Heroinister & kontorister", "Het choklad", "Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)", "Höghus-sång", "Holländskt porslin", "Hon o han", "Häng Gud", "Kanonsång", "Jag hatar söndagar", "Karaokebaren", "Kickar" live @ Ritz 1988, "Kom ihåg (den fria världen)", "Kontroll i Stockholm", "Kriget med mig själv", "Linnéa", "Miss Huddinge - 72", "Monster Song", "Mästaren o en iskall Margarita", "Now I Wanna Fuck Your Dog" Boxen live Version, "Pang boom krash", "Papperstunna väggar", "Party", "Pig Machine", "Play With Fire" live Orionteatern 1985, "Rasera", "Reverberation Nation", "Roadhouse Blues" live Orionteatern 1985, "Rock'n roll är död", "Scheisse", "Släpp aldrig in dom", "Sjung inte falskt", "Sno från dom rika", "Staten & kapitalet", "Stopp!", "Ståaldrigstill", "Sura-baya-Johny", "Sympathy for the Devil" live Stockholm 31/09/1987, "Så kall, så het", "Tennsoldat och eldvakt", "Till havs", "Tonårs Jesus", "Tyst för fan", "Ung & kåt", "Vad har jag gjort?", "Vad pojkar vill ha", "Vad ska du bli?", "Vad tror du hon vill ha" live Moderna Museet 13/08/1985, "Var e vargen" Extended version, "Vita febern", "War In My Livin' Room", "Warzaw", "Xplodera mig", "Österns röda ros", "Älska Dig Själv" Tango Demo version, "Ännu mera gift")
G♯4 ("Alltid attack", "Alltid rött alltid rätt", "Animals", "Det glittrar", "Elektrisk", "Folk Bits", "G.O.D. (On Vacation)", "Happy", "Hat & blod", "Höghus-sång", "Ingenting gör mig", "Låt dom regna", "Move Like a Menace (Part 1)", "Nutopia", "On/Off", "The Other Life Form", "Rasera", "Stopp!", "Ståaldrigstill", "Sympathy for the Devil" live Stockholm 31/09/1987, "Hål", "This is Trash", "Tittar på TV", "Vad pojkar vill ha", "Vad ska du bli?", "We're Only In It For the Drugs")
G4 ("Alla vill till himlen", "Axel Landquist Park", "Ballad i P-moll", "Balladen om briggen Blue Bird av Hull", "Bibel", "Blå himlen blues", "Centralmassivet", "C.C. Cowboys", "Children of the Revolution", "The Complete Guide (Imitating A Bulldozer On A 24 Track Tapemachine)", "Das Neue Konzept", "Dekadenser", "Den nya dansmusiken", "Det glittrar", "Die Mauer", "Du ska va president", "Erotisk Politik", "Felrättsnettheltfelrättsnett", "Flicka med guld", "Flyger", "Flyktsoda", "Fred", "Futurehead", "Handgranat...ge sig totalt", "Höghus, Låghus, Dårhus", "Holländskt porslin", "I en spegel som jeg har", "I Hennes Sovrum" electric version, "Ich liebe dich", "Jag Är En Idiot", "Karaokebaren", "Kickar", "Kom Kom", "Kontroll i Stockholm", "Körkarlen", Kriget med mig själv", "Låt dom regna", "Mamma, pappa, barn", "Min Maskin", "Moderna män", "Mord i mina tankar", "Nu släckas tusen människoliv", "Offret", "Old Point Bar", "Paint It Black" live Moderna Museet 13/08/1985, "Papperstunna väggar", "Personliga Person", "Play With Fire" live Orionteatern 1985, "Profit", "Radio Thåström", "Roadhouse Blues" live Orionteatern 1985, "Rock And Roll Music" Boxen live Version, "Silver, guld och misär", "Slicka uppåt, sparka neråt!", "Släpp aldrig in dom", "Stockholms pärlor", "Sura-baya-Johny", "Svart & vitt", "Så kall, så het", "Hål", "Tiggarens Tal (Jag Vill Ha Allt)", "Turist i tillvaron", "Tusentals hender", "Ungefär så här", "Vad tror du hon vill ha", "Såg dom komma", "War In My Livin' Room", "White Riot" Boxen live Version, "White, White, White", "Youth")
F♯4 ("A. Psycho", "Alla visa män", "Ballad Om En Amerikansk Officer", "Bara när jag blundar", "Caveman", "Den nya dansmusiken", "Det måste vara radion", "Djävulen o jag", "Döden i schlager SM", "Erotisk Politik", "Från himlen sänt", "Futurehead", "Fuzzbox", "Gigolo Blues", "Gyttjebrottaren", "Heroinister & kontorister", "I en spegel som jeg har", "(I'm The) Radio King Kong", "Ingenting gör mig", "Isbergen", "Jag är lurad", "Kanonsång", "King Kong", "Kom med mig", "Mekanikal Urban Chant", "Miss Huddinge - 72", "Mästaren o en iskall Margarita", "Ner mot terminalen", "Personliga Person" live Stockholm 11/09/1988, "Pang boom krash", "Psalm #99", "Reverberation Nation", "Running in the Rain" live Rock am Ring 1988, "Scheisse", "Schweden Schweden", "Skinny And White", "Skjut en snut", "Släpp aldrig in dom", "...Som Eld", "Städer när jag blöder", "Sura-baya-Johny", "Suverän", "Till havs", "Två + två", "Tyst för fan", "Ung & sänkt", "Ungefär så här", "Uppgång & fall")
Significant Low Notes:
D3 ("2000 Ways Of Gettin' Drunk", "Alla vill till himlen", "Animals" Remix, "Bara när jag blundar", "Beväpna dig med vingar", "Brev till 10e våningen", "Children of the Revolution", "Dansbandssångaren", "Die Mauer", "Du Är Religion", "En valsmelodi", "Gärna gjort det", "Flicka med guld", "Främling överallt", "Gräsfläckar", "Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)", "Hjärter dam", "I Hennes Sovrum", "(I'm The) Radio King Kong", "Karenina", "Kemikal", "Körkarlen", "Kärlek är för dom", "Linnéa", "Låt Det Goda", "Men bara om min älskade väntar", "Min Maskin", "Märk hur vår skugga", "Natten För Det Här", "Släpp aldrig in dom", "Österns röda ros", "Pig Machine", "Reverberation Nation", "Saker som hon gör", "Samarkanda", "Skinny And White", "St. Ana katedral", "Staten & kapitalet", "Stjärna som är din", "Söndagmåndagsång", "Tennsoldat och eldvakt", "Tiggarens Tal (Jag Vill Ha Allt)", "TOLEDO", "Varför är du så tyst", "White, White, White", "Zeroes and Ones", "Ännu mera gift", "Århundradets brott")
C♯3 ("Ballad Om En Amerikansk Officer", "Caveman", "Det glittrar", "Ingenting gör mig", "Nutopia", "On/Off", "Över sundet", "The Other Life Form", "Rasera" live Orionteatern 1985, "Stopp!", "Sån", "Tittar på TV")
C3 ("Black Dog Bliss", "C.C. Cowboys", "Cosmopolite", "Dom du behöver", "Du Är Religion", "G.O.D. (On Vacation)", "I en spegel som jeg har", "I Hennes Sovrum", "Ich liebe dich", "Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce", "Innan himlen faller ner", "Kaos-passageraren", "Natten För Det Här", "Nere på Maskinisten", "Offret", "Party", "Pig Machine", "Satellite Lullaby", "Tennsoldat och eldvakt", "Tillbaks till Trehörnsgatan", "Var e vargen", "White, White, White", "Ågren")
B2 ("Animals" Remix, "Blå himlen blues", "Celebration!", "Djävulen o jag", "Du ska va president" live Orionteatern 1985, "Erotisk Politik", "Från himlen sänt", "Good Morning", "(I'm The) Radio King Kong", "Karenina", "Kemikal" live Svart Eller Vitt 1997, "Kickar", "King Kong", "Långsamt genom", "Monster Song", "Move Like a Menace (Part 1)", "Ner mot terminalen", "Nordlicht", "Nowy Port", "The Other Life Form", "Ozdoomed", "Personliga Person", "Play With Fire" live Orionteatern 1985, "Skinny And White", "Släpp aldrig in dom", "Suverän", "Såg dom komma", "Sån", "Två + två", "Varför är du så tyst")
B♭2 ("Black Dog Bliss", "Dog Church", "En valsmelodi")
A2 ("Alltid va på väg", "Be My TV", "Beväpna dig med vingar", "Bibel", "Blå himlen blues" live Orionteatern 1985, "Cosmopolite", "De e inget under", "Del 2", "Djävulen o jag", "(I'm The) Radio King Kong", "...Ingen neråtsång", "Innan himlen faller ner", "Kung Av Jidder", "Långtbort", "Mästaren o en iskall Margarita", "Ner mot terminalen", "Pang boom krash", "Pig Machine", "Precis som ni", "Rock'n roll är död", "Skinny And White", "Sluta när jag vill", "Suverän", "Tillbaks till Trehörnsgatan")
G♯2 ("Dreamin' In Perfect Distortion", "Stillwell")
G2 ("Alltid va på väg", "Axel Landquist Park", "Be My TV", "Brunkebergstorg", "Futurehead", "Honungsgatan", "Kanonsång", "King Kong", "Låt Det Goda", "Nordlicht", "Nowy Port", "Reverberation Nation" Accelerating Bank Account mix, "Rock'n roll är död", "Sluta när jag vill", "Såg dom komma", "Youth")
F♯2 ("Celebration!", "The Complete Guide (Imitating A Bulldozer On A 24 Track Tapemachine)", "Du ska va president" English version, "Erotisk Politik", "Från himlen sänt", "Kom med mig", "Monster Song", "Move Like a Menace (Part 1)", "Nutopia")
F2 ("Mästaren o en iskall Margarita", "White, White, White")
E2 ("Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)", "Låt Det Goda", "Nordlicht", "Reverberation Nation" Accelerating Bank Account mix, "Vykort", "Youth")
E♭2 ("Move Like a Menace (Part 1)")
D2 ("G.O.D. (On Vacation)", "Reverberation Nation" Accelerating Bank Account mix, "This is Trash")
C♯2 ("Dog Church", "His Head Is Spinnin' Off", "On/Off")
C2 ("Endless Masturbation", "This is Trash", "White, White, White" Finished Already? Mix)
B1 ("Endless Masturbation")
{Spoiler}{Questionable Notes}
A6 ("Black Dog Bliss" [1])
F♯6 ("Endless Masturbation" [1])
F6 ("Kickar" live Orionteatern 1985 [5])
E6 ("Blå himlen blues" [5], "Rasera" [1], "Silver, guld och misär" live Roskilde 30/06/1984 [5])
E♭6 ("Tonårs Jesus" [1])
D6 ("Silver, guld och misär" [1])
C♯6 ("Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)" [4], "Roadhouse Blues" live Orionteatern 1985 [1])
B5 ("Tusentals hende" [1])
B♭5 ("Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)" [1])
A5 ("Reverberation Nation" [4])
B2 ("Ballad i P-moll" [2])
F2 ("Radio Thåström" [2])
E2 ("Kung Av Jidder" [5])
D2 ("Ännu mera gift" [5])
.......................................................
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
A6 ("Black Dog Bliss" [1])
F♯6 ("Endless Masturbation" [1])
F6 ("Kickar" live Orionteatern 1985 [5])
E6 ("Blå himlen blues" [5], "Rasera" [1], "Silver, guld och misär" live Roskilde 30/06/1984 [5])
E♭6 ("Tonårs Jesus" [1])
D6 ("Silver, guld och misär" [1])
C♯6 ("Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)" [4], "Roadhouse Blues" live Orionteatern 1985 [1])
B5 ("Tusentals hende" [1])
B♭5 ("Hitch-Hike to Mars (Do the Monkey)" [1])
A5 ("Reverberation Nation" [4])
B2 ("Ballad i P-moll" [2])
F2 ("Radio Thåström" [2])
E2 ("Kung Av Jidder" [5])
D2 ("Ännu mera gift" [5])
[1] marks yelps and short trills in high range or anacrusis and short dips in low range.
[2] marks notes of questionable identity that cannot be confirmed to be the singer in question.
[3] marks non-melodic notes that don't have a significant enough pitch to warrant inclusion.
[4] marks notes that possess uncertain pitch or have been pitch-shifted.
[5] marks notes that do not fit the previous criteria but are not of a substantial enough quality to warrant counting towards the singer's range.
Blue marks falsetto or whistle notes.
Green marks harsh, distorted notes.
Underlines mark notes that are obscured in the song mix.
Italics mark non-melodic notes.
Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.