Post by g on Oct 24, 2019 2:51:37 GMT
Monica Naranjo
Voice Type: Dramatic Soprano
Vocal Range: B2 - C6
Significant High Notes:
C6 ("Chicas Malas")
B5 ("Punto di Partida" live with Rocío Jurado, "Diles Que No")
B♭5 ("Santa Señal", "Pantera en libertad", "No Puedo Seguir", "Amame o déjame")
A5 ("Abismo", "Hot Line", "Sobreviviré", "Seguiré Sin Ti", "If You Say You Love Me")
G♯5 ("Avui Vull Agrair" , "Europa", "I Ain't Gonna Cry", "Palabra de Mujer", "Shake The House", "Amor y Posesión", "Crying for Heaven", "Chicas Malas")
G5 ("Europa" live at Adagio Tour 2009, "Desátame", "Ámame o déjame", "Sacrificio", "Apocalíptica", "Doble Corazón")
F♯5 ("Empiezo a recordarte", "Hoy La Luna Sale Para Mi", "Ain't it Better Like This", "Mi Vida Por Un Hombre", "De Qué Me Sirve Ya", "O Mio Babbino Caro", "Pantera en libertad (Tour Minage), "Amando Locamente", "Chicas Malas", "Empiezo a recordarte" Minage Tour 2000, "Romance Con la Locura")
F5 ("Rezando en soledad", "Malherido", "Apocalíptica", "Yo vengo y tú te vas", "I Live for You", "Jamás")
E5 ("Desátame", "I Ain't Gonna Cry", "Boomerang", "Sacrificio", "Essere uno", "Hasta el fin", "Por Bambino" live with Marina Heredia, "No Voy a Llorar", "Entender el amor", "Doble Corazón", "Mortem Eleonard")
E♭5 ("Nessun Dorma" various live performances, "Pantera en libertad", "Amor y Lujo", "Jamás", "Romance Con la Locura", "Avui Vull Agrair", "Fin", "Europa", "Holocausto", "Nana", "Chicas Malas")
D5 ("Siempre Fuiste Mío", "Nessun Dorma" various live performances, "Amor y Posesión", "Esi Es Mi Público", "Holocausto")
C♯5 ("Ahora, Ahora", "Doble Corazón", "Nana", "Amor y Lujo", "Ya Está Bien", "Fin", "Solo Se Vive una Vez")
C5 ("Jamás", "Sobreviviré", "No Cambies Nunca", "Balada Desesperada", "Holocausto", "Esi Es Mi Público", "Entender el Amor", "Europa", "No Voy a Llorar")
B4 ("Inmensidad", "Vivir Asi es Morir de Amor", "Vocal Warm Up", "Fin", "Sobreviviré" live at Tu Cara Me Suena 2012, "Balada Desesperada", "Enamorada", "Solo Se Vive una Vez")
B♭4 ("Pantera en libertad", "Boomerang", "Sobreviviré" live at Tu Cara Me Suena 2012, "Nessun Dorma" live at El Hormiguero 2011, "Ya Está Bien", "Jamás")
Significant Low Notes:
G♯3 ("I Ain't Gonna Cry", "Europa", "Doble Corazón", "Holocausto")
G3 ("Inmensidad" live at La Vitta in Diretta 2000, "Boomerang", "Make You Rock", "Sobreviviré" live acapella at concert, "Esi Es Mi Público")
F♯3 ("Idilio" acapella at Ratones Coloraos, "Amando Locamente", "Libre Amar", "Boomerang")
F3 ("Nessun Dorma", "Insensetez", "Para Siempre")
E3 ("Fin", "Inmensidad" acapella at Antena 3, "Balada Desesperada", "Desátame", "Eva")
E♭3 ("Enamorada de ti")
D3 ("Amor y Lujo", "Balada Desesperada")
C♯3 ("Mi Vida Por Un Hombre" live at Teatro Coliseum 2012)
C3 ("Jamás")
B2 ("Mi Vida Por Un Hombre" live at Teatro Coliseum 2012)
..........................................................................
Blue marks head voice/whistle notes.
Bold indicates notes that are notable examples of the singer's vocal capabilities.
Italics mark non-melodic notes.
Underlines mark notes that are a part of background vocals or harmonies.