Post by kaji on Dec 21, 2019 23:47:20 GMT
Enrico Caruso (25 February 1873 - 2 August 1921)
Voice Type: Tenor
Vocal Range: B♭2-C♯5
Significant High Notes:
C♯5 ("Cujus Animam")
C5 ("Di Quella Pira", "Magiche Note", “O quanti occhi fisi”, “Salut demeure chaste et pure”, “Viva, il vino spumeggiante”)
B4 ( "Addio Alla Madre", "Addio a Napoli", “Che Gelida Manina”, “Deserto in terra”, "Donna non vidi mai" 1909 recording, “La donna è mobile”, "Magiche Note", “Qual volutta trascororre”, "Serenata")
B♭4 ("Addio", "Addio a Napoli", "A La Luz De La Luna", “Bella Figlia Dell' Amore”, “Celeste Aida”, “Chi Mi Frena”, "Dai campi dai prati", "Deh! Ch'io Ritorni", "Donna non vidi mai", “II Fior Che Avevi A Me”, "Invano, Alvaro", "Io non ho che una povera stanzetta", "Je Crois Entendre Encore", “La donna è mobile”, "La Mia Canzone", "Lasciati amar", "Love is Mine", "Mamma, quel vino è generoso", "Manella Mia", "Mamma mia, che vo'sapé", "M'appari' tutt'amor", “Mattinata”, "Messa da Requiem", "Mia Piccirella", "Miserère", "No Pagliaccio non son", "O Mimi tu più non torni", “O' Paradiso”, "Ora e per sempre addio", "Parted", "Prête-Moi Ton Aide", "Rachel! Quand Du Seigneur La Grâce Tutélaire", “Questa O Quella”, "Solo, Profugo, Reietto!", "Studenti, Udite!", "Tarantella Sincera", "The Lost Chord", "Tu, Ca Nun Chiagne!", "Un ballo in Maschera", "Your Eyes Have Told Me What I Did Not Know")
A4 ("A Granada", "A La Luz De La Luna", "Amor Mio", "Because", “Che Gelida Manina”, "Crucifixus", "Cujus Animam", "Deh! Ch'io Ritorni", "De mon amie, fleur endormie", "Dreams Of Long Ago", “E lucevan le stelle”, "For You Alone", "Ideale", “Il sogno”, "Les Deux Sérénades", "Les Rameaux", “Libiamo ne' lieti calici”, “Lola, bianca come fior di spino”, “Mal reggendo all'aspro assalto”, "M'appari' tutt'amor", “Mattinata”, "Miserère", "Musica Proibita", "Noche Feliz", "No, non chiuder gli occhi vaghi", “Ô Nuit D'amour”, “O quanti occhi fisi”, “O Soave Fanciulla”, “O Tu Che In Seno Agl'angeli”, "Prête-Moi Ton Aide", “Qual volutta trascororre”, "Rachel! Quand Du Seigneur La Grâce Tutélaire", "Scordame", "Serenata", "Siam giunti, o giovinette", “Solenne in quest'ora”, "Studenti, Udite!", "Trusting Eyes", "Tu, Ca Nun Chiagne!", "Una Furtiva Lagrima", "Un ballo in Maschera", "Uocchie Celeste", “Vesti la Giubba”, "Vieni Sul Mar!", “Viva, il vino spumeggiante”)
G♯4 ("Addio", "Addio Alla Madre", "Addio a Napoli", "A Dream", "A La Luz De La Luna", "Ave Maria", “Bella Figlia Dell' Amore”, “Chi Mi Frena”, "Cujus Animam", "Ella mi fu rapita", "Hantise D'amour", “II Fior Che Avevi A Me”, "Invano, Alvaro", "Io non ho che una povera stanzetta", "Je Crois Entendre Encore", "La Campana Di San Giusto", “La donna è mobile”, "La Mia Canzone", "La Procession", "Lasciati amar", "Le Régiment de Sambre et Meuse", "Les Deux Sérénades", “Lola, bianca come fior di spino”, "Luna d'Estate", "Mamma, quel vino è generoso", "Manella Mia", "M'appari' tutt'amor", "Messa da Requiem", "Mia Piccirella", "No, non chiuder gli occhi vaghi", "No Pagliaccio non son", "O Mimi tu più non torni", “O' Paradiso”, "Ora e per sempre addio", “O quanti occhi fisi”, “O Soave Fanciulla”, "Prête-Moi Ton Aide", “Qual volutta trascororre”, “Questa O Quella”, "Rachel! Quand Du Seigneur La Grâce Tutélaire", "Santa Lucia", "Siam giunti, o giovinette", "Una Furtiva Lagrima", "Un ballo in Maschera", "Venti scudi!", "Your Eyes Have Told Me What I Did Not Know")
G4 ("Addio Alla Madre", "A Granada", “Ai Nostri Monti”, "A La Luz De La Luna", "Amor Mio", "Attends! Voici La Rue", "A vucchella", "Because", “Celeste Aida”, “Che Gelida Manina”, "Crucifixus", "Dai campi dai prati", "De mon amie, fleur endormie", “Deserto in terra”, "Di Quella Pira", "Donna non vidi mai", "Dreams Of Long Ago", "Ella mi fu rapita", “E lucevan le stelle”, "For You Alone", "Hantise D'amour", "Invano, Alvaro", “Il sogno”, "Io non ho che una povera stanzetta", "Je Crois Entendre Encore", "La Mia Canzone", "Lasciati amar", "Les Deux Sérénades", "Les Rameaux", “Libiamo ne' lieti calici”, "Love is Mine", "Love Me Or Not", "Magiche Note", "Manella Mia", “Mal reggendo all'aspro assalto”, "Mamma mia, che vo'sapé", "M'appari' tutt'amor", "Messa da Requiem", "Mia Piccirella", "Musica Proibita", "Noche Feliz", "No Pagliaccio non son", "Ombra Mai Fu", "Ora e per sempre addio", “O Soave Fanciulla”, "O Sole Mio", “O Tu Che In Seno Agl'angeli”, "Parted", "Santa Lucia", “Salut demeure chaste et pure”, "Serenata", "Solo, Profugo, Reietto!", "Studenti, Udite!", "Trusting Eyes", "Tu, Ca Nun Chiagne!", “Vesti la Giubba”, “Viva, il vino spumeggiante”)
Significant Low Notes:
G3 ("A Dream", "A Granada", “Ai Nostri Monti”, "A La Luz De La Luna", "Amor Mio", "Attends! Voici La Rue", “Celeste Aida”, “Che Gelida Manina”, "Dai campi dai prati", “Deserto in terra”, "Di Quella Pira", "Ella mi fu rapita", “E lucevan le stelle”, "For You Alone", "Hantise D'amour", "Les Rameaux", "Lasciati amar", "Love is Mine", "Magiche Note", “Mal reggendo all'aspro assalto”, "M'appari' tutt'amor", “Mattinata”, "Ombra Mai Fu", “O Soave Fanciulla”, "O Sole Mio", "Prête-Moi Ton Aide", "Santa Lucia", “Salut demeure chaste et pure”, "Scordame", "Si Vous L'Aviez Compris", “Solenne in quest'ora”, "Tarantella Sincera", "Tu, Ca Nun Chiagne!", "Un ballo in Maschera", “Vesti la Giubba”)
F♯3 ("Amor Mio", “Che Gelida Manina”, "Deh! Ch'io Ritorni". "Dreams Of Long Ago", “E lucevan le stelle”, “Il sogno”, “La donna è mobile”, "Le Régiment de Sambre et Meuse", "Les Deux Sérénades", "Love Me Or Not", "Mamma mia, che vo'sapé", "Mamma, quel vino è generoso", "Musica Proibita", "No, non chiuder gli occhi vaghi", "No Pagliaccio non son",“O' Paradiso”, “O quanti occhi fisi”, “O Soave Fanciulla”, "Si Vous L'Aviez Compris", "Trusting Eyes", "Vecchia zimarra", “Vesti la Giubba”)
F3 ("Addio", "A Granada", "Attends! Voici La Rue", "A vucchella", “Bella Figlia Dell' Amore”, “Chi Mi Frena”, "Crucifixus", "Donna non vidi mai", "Élégie", “II Fior Che Avevi A Me”, "Io non ho che una povera stanzetta", "Manella Mia", "Messa da Requiem", "Mia Piccirella". "Lasciati amar", “Libiamo ne' lieti calici”, "Love is Mine", "M'appari' tutt'amor", "No Pagliaccio non son", “O' Paradiso”, "Rachel! Quand Du Seigneur La Grâce Tutélaire", “Salut demeure chaste et pure”, "Scordame", "Serenata", “Solenne in quest'ora”, "Solo, Profugo, Reietto!", "Studenti, Udite!", "Tarantella Sincera", "The Lost Chord", "Uocchie Celeste", "Venti scudi!", "Vieni Sul Mar!")
E3 ("Addio a Napoli", "Campane a sera", “Celeste Aida”, “Che Gelida Manina”, "Dreams Of Long Ago", "For You Alone", "Ideale", "La Campana Di San Giusto", "La Procession", "Les Deux Sérénades", "Les Rameaux", "Love Me Or Not", "Luna d'Estate", "Mamma, quel vino è generoso", "Manella Mia", “Mattinata”, "Musica Proibita", "Noche Feliz", "Ombra Mai Fu", "O Sole Mio", “O Tu Che In Seno Agl'angeli”, "Parted", "Serenata", "Trusting Eyes")
E♭3 ("Addio", "Addio Alla Madre", "A Dream", "Ave Maria", "Crucifixus", "Cujus Animam", "Élégie", “II Fior Che Avevi A Me”, "Je Crois Entendre Encore", "La Mia Canzone", "Mia Piccirella", "O Mimi tu più non torni", “Ô Nuit D'amour”, “O Tu Che In Seno Agl'angeli”, “Questa O Quella”, “Salut demeure chaste et pure”, "Scordame", “Solenne in quest'ora”, "Un ballo in Maschera")
D3 ("Amor Mio", “Celeste Aida”, "Crucifixus", "Ella mi fu rapita", "Hantise D'amour", "Love Me Or Not", "Mamma mia, che vo'sapé", “Mattinata”, "Noche Feliz", "O Sole Mio", “O Tu Che In Seno Agl'angeli”, "Rachel! Quand Du Seigneur La Grâce Tutélaire", "Serenata", "Trusting Eyes")
C♯3 ("Scordame", "Vecchia zimarra")
C3 ("Élégie")
B♭2 ("Invano, Alvaro")
........................................
Blue marks notes sung in head voice.
Underlines marks notes found in harmonies and backing vocals.
Italics mark non-melodic notes.
Boldface marks notes that are considered to be particularly notable examples of this person's vocal capabilities.